برداشتن و بازیابی پسورد ویندوز سرور (Windows Server)

آموزش ۵ روش برداشتن و بازیابی پسورد ویندوز سرور (Windows Server)

رمز عبور سرور ? را در ویندوز سرور ۲۰۱۹ فراموش کرده اید؟ اگر حساب ادمین در دسترس نباشد چه می شود؟ نگران نباشید زیرا در این مطلب آموزش ۵ روش برداشتن و بازیابی پسورد ویندوز سرور (Windows Server) نصب شده بر روی کامپیوتر یا مجازی ساز را بررسی خواهیم کرد، با انزل وب همراه باشید.

نحوه حذف و ریست پسورد ویندوز سرور ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۶ و…

Reset Forgotten Admin Password in Windows Server

علاوه بر نرم افزار حذف پسورد ویندوز سرور مانند PCUnlocker برای تنظیم مجدد رمز عبور وجود دارد بلکه می توانید این کار را با CD نصب ویندوز انجام دهید. در این آموزش به شما فرآیند تنظیم مجدد رمز عبور فراموش شده و حذف پسورد ویندوز سرور ادمین در ویندوز سرور با CD نصب را بررسی می کنیم.

ریست پسورد ویندوز سرور

دیسک ویندوز سرور را وارد کنید. در طول تست خودکار در هنگام کار، بلافاصله کلید خاصی (مانند F12 ، F2 ، ESC) را فشار دهید تا از منوی انتخاب بوت استفاده کنید. از کلید فلش برای انتخاب DVD استفاده کرده و Enter را بزنید.

پسورد ویندوز سرور

هنگامی که صفحه تنظیم Windows ظاهر می شود، SHIFT + F10 را فشار دهید تا پنجره Command Prompt باز شود.

پسورد ویندوز سرور

دستورات زیر را تایپ کرده و Enter را پس از هر دستور فشار دهید.

پسورد ویندوز سرور

پس از اتمام دستورات فوق کامپیوتر شما مجدداً راه اندازی می شود. هنگام راه اندازی مجدد به سرعت کلید F8 را فشار دهید تا Advanced Boot Options ظاهر شود. گزینه Safe Mode را انتخاب کرده و Enter را بزنید.

پسورد ویندوز سرور

هنگامی که ویندوز دوباره راه اندازی مجدد شد و شما در صفحه ورود به سیستم هستید روی دکمه Ease of Access کلیک کنید (یا Windows Key + U را فشار دهید) و باید Command Prompt را باز کنید.

پسورد ویندوز سرور

دستورات زیر را برای تغییر رمز عبور مدیر تایپ کنید (کلمه P@ssw0rd پسورد جایگزین شده فعلی میباشد و میتوانید آن را با پسورد دلخواه خود جایگزین کنید):

net user Administrator P@ssw0rd

Command Prompt را ببندید و با رمز جدید وارد حساب Administrator شوید. حال باید پاکسازی را انجام دهیم. کلید Windows + X را فشار دهید تا منوی Power کاربر باز شود و سپس “Windows PowerShell Admin” را انتخاب کنید. در مرحله بعد موارد زیر را تایپ کنید تا Useman.exe اصلی به جای خود برگردد:

copy /y c:\windows\system32\utilman.exe.bak c:\windows\system32\utilman.exe

حالا باید شاهد شکستن رمز ویندوز سرور باشید و بتوانید وارد ویندوز سرور خود شوید. پیش تر آموزش بازیابی پسورد اکانت مایکروسافت را نیز بررسی کرده ایم.

فراموشی پسورد ویندوز سرور با سی دی لینوکس

می توانید برای برداشتن پسورد ویندوز سرور از طریق سی دی نصب لینوکوس و تنظیمات کنسول “Linux Boot rescue mode” برای تنظیم مجدد رمز عبور استفاده کنید. در کنترل پنل به کنسول بروید و Options را انتخاب کنید. بعد از آن Boot Linux rescue mode را انتخاب کنید.

صبر کنید تا سرور در حالت بوت شود و دستوراتی را که در زیر ذکر شده است انجام دهید. عبارت ntfsfix /dev/vda2 و پس از آن ntfs-3g /dev/vda2 /mnt/windows –o force را وارد کنید.

پس از این دو دستور، دستور cd /mnt/windows/Windows/System32 و mv Utilman.exe Utilman.exe.bak و سپس cp cmd.exe. Utilman.exe و در آخر umount /mnt/windows -l را وارد کنید.

حالا سرور را راه اندازی کنید و آیکون Accessibility را برای باز کردن CMD باز کنید. در خط اول دستورات [net user [username] [new password را وارد کرده و یوزرنیم و رمز عبور جدید را وارد کنید. حالا می توانید دوباره به ویندوز سرور لاگین کنید.

نحوه بازیابی پسورد ویندوز سرور با دیسک راه انداز

اگر با دیسک اصلی نصب ویندوز آن را نصب کنید، بازیابی رمز ویندوز سرور بسیار ساده است. سرور را از دیسک نصب ویندوز سرور راه اندازی کنید. هنگام ورود به صفحه تنظیمات Windows، کلیدهای SHIFT + F10 را فشار دهید تا Command Prompt را باز کنید (یا بر روی Next → Repair your computer → Troubleshoot → Command Prompt کلیک کنید). با باز کردن Command Prompt، دستورات زیر را اجرا کنید:

d:

cd Windows\System32

ren Utilman.exe Utilman.exe.original

copy cmd.exe Utilman.exe

shutdown -r -t 0

اکنون رایانه مجدداً راه اندازی می شود. هنگامی که صفحه ورود سرور ظاهر می شود، دکمه Windows Key + U را روی صفحه کلید فشار دهید. اکنون که Command Prompt باز است، دستور net user را برای تغییر پسورد ویندوز سرور را اجرا کنید و کلمه عبور جدیدی را که می خواهید استفاده کنید جایگزین newpasswords کنید: net user Administrator newpasswords

پسورد ویندوز سرور

پنجره Command Prompt را ببندید و اکنون باید با رمز جدیدی که در قسمت Command Prompt به عنوان پسورد پیش فرض ویندوز سرور تنظیم کرده اید وارد ویندوز سرور شوید. در آخر به C: \ Windows \ System32 بروید ، Utilman.exe را حذف کرده و Utilman.exe.original را دوباره به Utilman.exe تغییر دهید. اگر با مشکل درخواست پسورد در شبکه ویندوز مواجه شدید ما راه حل آن را پیش از این آموزش داده ایم.

بازیابی پسورد Windows Server با Computer Management

راه بعدی برای حذف پسورد ویندوز سرور ۲۰۱۶ ، ۲۰۱۲ ، ۲۰۰۸ و.. این است که رمز عبور خود را در حساب خود تغییر بدهید. این کار فقط در صورتی انجام می شود که حسابی دارای دسترسی به سطح سرور داشته باشید، در این حالت شما فقط با آن حساب کاربری خود وارد سیستم می شوید تا رمز عبور خود را در ویندوز سرور قفل نکنید. در اینجا نحوه انجام این کار را توضیح می دهیم.

از Remote Desktop با یک حساب کاربری که با دسترسی ادمین تنظیم شده است وارد سیستم Windows Server شوید. کلمه “Administrative tools” را در منوی “Search Box” تایپ کنید و از نتایج جستجو روی گزینه “Computer Management” کلیک کنید. در صفحه سمت چپ پنجره Computer Management، مسیر زیر را دنبال کنید: Local Users and Groups → Users که در آن می توانید جزئیات حساب های کاربر را مشاهده کنید. اکنون حساب خود را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کرده و “Set Password” را انتخاب کنید. برای تکمیل مراحل تنظیم مجدد گذرواژه ادامه دهید.

پسورد ویندوز سرور

اگر نیاز به برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر دارید می توانید مطلب آموزشی ما را در این زمینه مطالعه کنید.

تغییر پسورد پیش فرض ویندوز سرور

این آخرین راه حل است که می توانید آن را انحام دهید، ویندوز سرور خود را پاک کنید و دوباره آن را نصب کنید. نصب ویندوز سرور همه چیز را از درایوهایی که ویندوز روی آن نصب شده پاک می کند و رایانه خود را به همان روشی که در روزی که اولین بار آن را روشن کرده اید، برگرداند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۵ روش برداشتن و بازیابی پسورد ویندوز سرور (Windows Server) را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید از این پس مشکلات مربوط به رمز عبور ویندوز سرور خود را برطرف کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با ویندوز سرور با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری روش نصب ویندوز سرور (Windows Server)
آموزش تصویری روش نصب ویندوز سرور (Windows Server)

نظرات

×