Action Center ویندوز چیست؟ آموزش نحوه تنظیم ، شخصی سازی ، غیر فعال کردن و..

Action Center ویندوز چیست؟ تنظیم ، شخصی سازی ، غیر فعال کردن و..

در هنگام کار با ویندوز حتما با Action Center مواجه شده اید هر چند شاید الان دقیقا ندانید که Action Center چیست و کجا قرار دارد. در واقع اکشن سنتر مرکز نوتیفکیشن و اعلان های ویندوز ? میباشد که در ویندوز های قبل هم ارائه شده بود. اگر می خواهید بدانید که چگونه Action Center را غیر فعال کنیم یا آن را شخصی سازی کنیم، امروز با بررسی اینکه Action Center ویندوز چیست؟ همراه انزل وب باشید.

آموزش غیر فعال کردن ، تنظیمات و کار با Action Center ویندوز ۱۰

What in Windows Action Center? How to Use and Customize it

در اکشن سنتر ویندوز می توان به گزینه های متعددی مانند تنظیمات، وای فای، حالت تبلت، نور شب و موارد دیگری دسترسی داشت که اگر بخواهید فعال یا غیر فعال کردن این گزینه ها را از راهی دیگر به غیر از اکشن سنتر بخواهید، ممکن است زمان بیشتری از شما صرف شود. برای مشاهده آموزش Action Center ویندوز ۱۰ موارد زیر را دنبال کنید. همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری هم در زمینه Task Bar ویندوز بدانید، تنظیمات تسکبار ویندوز ۱۰ را ببینید.

Action Center در ویندوز ۱۰ کجاست؟

Action Center در ویندوز 10 کجاست

دسترسی به اکشن سنتر ویندوز بسیار ساده است. برای اینکه Action Center را باز کنید، به سمت راست و پایین ترین قسمت مانیتور خود نگاه کنید. آیکونی شبیه به یک پیغام در آنجا قرار دارد. بر روی آن کلیک کنید.

Action Center در ویندوز 10 کجاست

بعد از آن میبینید که قسمت از سمت راست ویندوز به بیرون می آید که در واقع همان Action Center ویندوز شماست. در آنجا می توانید پیغام ها و نتیفکیشن های مختلف را ببینید. همچنین در قسمت پایین آن گزینه ها یا میانبر هایی وجود دارد که برای دسترسی سریعتر به آن قسمت ها تعبیه شده است.

پاک کردن اعلان ها در Action Center ویندوز

غیر فعال سازی Action Center

همانطور که گفتیم، اکشن سنتر مرکز تمام اعلان های ویندوز شما است. وقتی که اکشن سنتر را باز میکنید، میبینید که اعلان هایی در آن قرار دارد. برای بستن آنها توسط موس خود بر روی قسمت بالایی اعلان بروید. یک دکمه ضربدر کوچک در آنجا میبینید که با کلیک بر روی آن، آن اعلان بسته میشود.

آموزش Action Center ویندوز 10

وقتی از ان ضربدر بالاتر روید، در قسمت بالایی اعلان یک ضربدر دیگر وجود دارد. با کلیک بر روی آن، در واقع تمام اعلان هایی که مربوط به آن اپلیکیشن هستند بسته خواهد شد. مثلا در مثال ما، با کلیک بر روی آن ضربدر تمام نتیفیکیشن های مربوط به OneDrive که در اکشن سنتر حضور دارند بسته میشوند.

تنظیمات Action Center در ویندوز 10

همچنین در قسمت پایینی اکشن سنتر گزینه‌ای با نام Clear All حضور دارد که اگر بر روی آن ضربه بزنید، تمام اعلان های حاضر در اکشن سنتر با آنجا خداحافظی خواهند کرد.

تنظیمات Action Center در ویندوز ۱۰

در واقع Action Center ویندوز ۱۰ خیلی قابل شخصی سازی نیست اما میشود کمی آن را دلخواه تر کرد؛ مثلا می توان اعلان برخی نرم افزار ها را برای همیشه در اکشن سنتر حذف کرد یا گزینه های میانبر در آن را بیشتر کرد که تمامی اینها به سادگی قابل انجام هستند.

تنظیمات Action Center در ویندوز 10

برای باز کردن تنظیمات Action Center در ویندوز ۱۰ ابتدا باید سراغ تنظیمات اصلی خود ویندوز بروید. کلید های Win + I را زده تا تنظیمات اجرا شود. بر روی System کلیک کنید.

اکشن سنتر ویندوز

بعد از آن گزینه Notifications & Actions را انتخاب کنید.

اکشن سنتر ویندوز

در اینجا گزینه هایی را مشاهده می کنید که هر کدام اعلان خاصی را محدود و یا ایجاد میکنند. برای مثال اگر Show notifications on the lock screen را خاموش کنید، دیگر اعلان ها در قفل صفحه لپ تاپ شما نمایش داده نمیشوند (زمانی که لپ تاپ قفل است) و یا اگر Get notifications from apps and other senders را خاموش کنید، دیگر اعلان هیچ برنامه‌ای در اکشن سنتر نمایش داده نمیشود.

تنظیمات Action Center در ویندوز 10

اگر کمی به پایین اسکرول کنید در قسمت Get Notifications From These Senders می توانید اعلان های مربوط به یک نرم افزار خاص را خاموش کنید. مثلا ما اعلان های مربوط به Dropbox را خاموش کرده‌ایم.

آموزش شخصی سازی Action Center ویندوز ۱۰

غیر فعال سازی Action Center

اکشن سنتر را باز کنید؛ اگر بر روی متنی که عبارت Expand بر روی آن نوشته شده را بزنید، تعداد گزینه های میانبر بیشتری در اکشن سنتر نمایش داده میشوند. این گزینه ها قابل شخصی سازی هستند.

تنظیمات Action Center در ویندوز 10

به تنظیمات ویندوز بروید و آپشن System را انتخاب کنید.

اکشن سنتر ویندوز

سپس Notifications & Actions را انتخاب کنید.

آموزش غیر فعال کردن ، تنظیمات و کار با Action Center ویندوز 10

در صفحه جدید گزینه های اکشن سنتر را مشاهده میکنید که می توانید با درگ و دراپ کردن آنها را جابجا کنید. همچنین اگر بر روی Add or remove quick actions کلیک کنید، می توانید تعداد این گزینه ها را کم یا زیاد تر بکنید.

Action Center چیست

در لیست بلندی که در ایجا می بینید می توانید برخی گزینه های اکشن سنتر را خاموش کنید و یا گزینه های بیشتری به آن اضافه کنید. مثلا اگر گزینه Tablet Mode را احتیاج ندارید آن را می توانید Off کنید. همچنین می توانید در مطلب ۱۴ روش برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰ سرعت ویندوز خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

آموزش غیر فعال سازی Action Center

آموزش غیر فعال کردن ، تنظیمات و کار با Action Center ویندوز 10

اگر از ویندوز Pro یا Enterprise استفاده میکنید و نمی دانید چگونه Action Center را غیر فعال کنیم، برای اینکار ابتدا باید در قسمت سرچ ویندوز عبارت gpedit.msc را نوشته و اینتر را بزنید. حالا در Local Group Policy Editor حضور دارید. در قسمت چپ صفحه مسیر User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar را طی کنید. حالا باید گزینه Remove Notifications and Action Center در سمت راست صفحه قرار داشته باشد. ان را پیدا کرده و بر رویش دوبار کلیک کنید.

Action Center

برای غیر فعال و خاموش کردن Action Center ویندوز، گزینه Enabled را انتخاب کرده و سپس OK را بزنید. حالا سیستم خود را ری استارت کنید و بعد آن میبینید که دیگر اکشن بار شما خاموش شده است. برای روشن سازی مجدد آن، مراحل بالا رو طی کرده و به جای Enabled گزینه Disabled یا Not Configured را انتخاب کنید.

ساده ترین راه غیر فعال سازی Action Center

Action Center در ویندوز 10

اگر به هر دلیلی نتوانستید مراحل بالا را اجرا کنید، کافیست فایل Registry که آماده کرده‌ایم را دانلود کنید. پس از دانلود آن را استخراج کرده و با کلیک بر روی Disable Action Center اکشن بار خود را به راحتی غیر فعال کنید. برای فعال سازی مجدد آن هم کافی است بر روی Enable Action Center دابل کلیک کنید. توجه داشته باشید که چه برای فعال سازی و چه غیر فعال سازی، حتما باید ری استارت انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با Action Center ویندوز چیست؟ آموزش نحوه تنظیم ، شخصی سازی ، غیر فعال کردن و… همراه شما بودیم. آیا پیش از این می دانستید که چگونه Action Center را غیر فعال کنیم؟ آیا با تنظیمات Action Center در ویندوز ۱۰ آشنا بودید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون اکشن سنتر ویندوز در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تنظیمات ، شخصی سازی و کار با Action Center ویندوز 11
آموزش تنظیمات ، شخصی سازی و کار با Action Center ویندوز ۱۱

نظرات