هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی

هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی

وقتی که قصد دارید تا یک هاست ?️ برای خود انتخاب کنید گزینه های بسیار زیادی پیش رو دارید که یکی از آن ها هاست اشتراکی است. برای پاسخ به سوال هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی با انزل وب همراه باشید.

هاست اشتراکی چیست؟

What is Shared Hosting?

زمانی که قصد خرید یک هاست را دارید فارغ از آن که چه شرکتی را انتخاب می کنید باید نوع هاست خود را مشخص کنید. هاست اشتراکی یکی از محبوب ترین گزینه هاستینگ برای کسانی است که اولین وب سایت های خود را ایجاد می کنند. در ادامه به بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی می پردازیم.

بررسی هاست اشتراکی ایران و خارج از کشور

هاست اشتراکی به چندین وب سایت اجازه می دهد تا از یک سرور واحد استفاده کنند. در این شیوه معمولاً تصوری نخواهید داشت که منابع یک سرور را با چه افرادی یا چه وب سایت هایی به اشتراک می گذارید. هر مشتری معمولاً محدودیتی در کل منابع سرور مورد استفاده خواهد داشت، اما این محدودیت توسط میزبان شما تعریف می شود. هاست اشتراکی اقتصادی ترین و ارزان ترین هاست می باشد و گزینه خوبی برای رفع نیازهای سایت نوپا شما است. با این حال قیمت ارزان با محدودیت هایی همراه است. اگر علاقه به ساخت آپلود سنتر ابری شخصی خود را دارید آموزش آن را مطالعه کنید.

هاست اشتراکی چیست؟

مزایای خرید هاست اشتراکی ارزان

هاست اشتراکی می تواند گزینه ای عالی برای صاحبان وب سایت با بودجه اندک یا افرادی که تازه از طریق اینترنت شروع می شوند، باشد. شما می توانید با گذشت زمان به بسته های هاست دیگری، هاست خود را ارتقا دهید، بنابراین در این سطح هاست برای همیشه ثابت نمی مانید.

  • این هاست های اشتراکی ارزانترین گزینه هاست است که می توانید در دسترس داشته باشید.
  • اکثر شرکت های هاست دارای چندین هاستینگ در دسترس هستند، بنابراین می توانید بسته های خود را انتخاب کنید. این امر باعث می شود که میزبانی مشترک به عنوان گزینه عالی برای شروع کار استفاده شود.
  • هاست به اشتراک گذاشته شده معمولاً مجهز به یک cPanel داخلی است که مدیریت سایت شما را آسان می کند.
  • برای راه اندازی سرور نیازی به تعمیر و نگهداری فنی نیست زیرا این کار معمولاً در بخشی از بسته میزبانی شما قرار می گیرد.

هاست اشتراکی چیست؟

معایب هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بسیار مناسب است زیرا مقرون به صرفه است، دارای یک زمان عالی و مدیریت آسان است اما با اشکالات نیز خاصی همراه است.

  • زمان بار می تواند بسیار کندتر از سرورهای اختصاصی باشد.
  • سرور می تواند توسط سایر سایت هایی که سرور را به اشتراک می گذارند سنگین شود.
  • از آنجا که سایت شما سطح بالاتری از ترافیک را دریافت می کند، سایت شما ممکن است عملکرد کندی و بدی داشته باشد.
  • ممکن است سایر افراد هم سرور شما برای شما مشکلات مختلفی ایجاد کنند.
  • برای ببالاترین سطح عملکردوب سایت شما گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود ندارد.

هاست اشتراکی چیست؟

جایگزین هاست اشتراکی

گزینه های جایگزین هاست اشتراکی شامل میزبانی اختصاصی WordPress، اجرای یک VPS و سایر گزینه های هاست نیمه اختصاصی است. تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی ممکن است باعث شود شما به سمت این سرورهای مجازی بروید و از آن ها استفاده کنید زیرا تمام این گزینه ها هزینه ها بیشتری از یک هاست اشتراکی دارند اما آن ها سطح سفارشی سازی و عملکرد بیشتری را برای شما فراهم می کنند. هاست اشتراکی برای شروع سایت های ترافیک زیادی دریافت نمی کنند گزینه مناسبی است. در هاست اشتراکی نیز شاهد هاست اشتراکی لینوکس و یا هاست اشتراکی ویندوز هستیم. اگر نمی دانید CDN چیست و چه کاربردی دارد ما به آن پاسخ داده ایم.

تفاوت هاست اشتراکی با اختصاصی

سایت های هاست شده بر روی سرور: با یک بسته هاست اشتراکی افراد دیگری نیز وجود دارند که سایت های خود را بر روی سرور، در کنار شما میزبانی می کنند. یک هاست اختصاصی به این معنی است که سایت شما تنها کاربر هاست شده روی سرور است.

پهنای باند و فضا: با هاست اشتراکی میزان فضای دیسک و پهنای باند شما اختصاص داده شده محدود است زیرا سایرین سرور را به اشتراک می گذارند. با داشتن هاست اختصاصی پهنای باند و فضا کاملاً به سازمان شما و سرور آن اختصاص داده شده است.

هزینه ها: با هاست اشتراکی منابع سرور در بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین هزینه های عملیاتی در بین کاربران تقسیم می شود. این امر باعث می شود که هاست اشتراکی مقرون به صرفه تر و ایده آل برای سازمان ها یا مشاغل کوچکتر باشد. از آنجا که یک سرور اختصاصی فقط به یک کاربر اختصاص داده شده، هزینه بیشتری نیز دارد. با اینحال با داشتن سرور اختصاصی انعطاف پذیری بسیار بیشتری خواهید داشت.

مهارت فنی: با داشتن هاست اشتراکی سازمان شما به کارکنان با مهارتهای فنی تخصصی احتیاج ندارد. تعمیر و نگهداری، مدیریت و امنیت توسط ارائه دهنده میزبان مشترک مدیریت می شود. این به طور چشمگیری عملکرد سرور را ساده می کند. سازمان شما با سرور اختصاصی خود باید افرادی با مهارت های IT و مدیر وب را برای تنظیم، نصب، مدیریت و مدیریت سلامت کلی سرور را استخدام کند. اگر علاقه به نصب وردپرس روی لوکال هاست دارید و مهارت فنی لازم آن را ندارید آموزش ما را مطالعه کنید.

امنیت: با هاست اشتراکی شرکت میزبان فایروال ها و برنامه های امنیتی سرور را نصب می کند. کارشناسان امنیتی وظیفه دارند یک محیط عملیاتی ایمن و پایدار را برای سازمانهای سرورهای مشترک فراهم کنند اما تأمین امنیت سرور اختصاصی مسئولیت سازمان شما خواهد بود. پیکربندی نرم افزار برای شناسایی و کاهش تهدیدات مربوط به بخش فناوری اطلاعات شما می باشد، در حالی که شرکت میزبان شما فقط وظیفه حفظ سرور و امنیت جسمی شما را به عهده دارد. در سرور اختصاصی تیم IT شما قادر به کنترل برنامه های امنیتی هستند. با این حال، از آنجا که سازمان شما تنها کاربر است احتمال ورود ویروس، بدافزار و نرم افزارهای جاسوسی کمتر است.

لیست سیاه وب سایت و IP: با استفاده سرورهای اشتراکی این احتمال وجود دارد که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت های شما را در لیست سیاه قرار بدهند زیرا شخص دیگری در سرور مشغول انجام کارهای غیرقانونی یا اسپم گذاری است. همسایگان بد روی یک سرور مشترک می توانند کل آدرس IP را در لیست سیاه قرار دهند و وب سایتهای شما را عملاً برای کاربران نامرئی نمایند. در سرور اختصاصی بعید به نظر می رسد که شما در لیست سیاه قرار بگیرید مگر اینکه سازمان شما به اقدامات غیر اخلاقی یا غیرقانونی اینترنتی بپردازد.

عملکرد و زمان پاسخگویی سرور: در هاست استراکی ممکن است حجم زیادی از ترافیک سرور را خراب کند. این باعث می شود زمان پاسخگویی و بارگذاری کند شود. همین سناریوی ترافیک در سرور اختصاصی بسیار بعید است. از آنجا که شما منابع را در یک سرور اختصاصی به اشتراک نمی گذارید، می توانید روی سرور خود حساب کنید تا در صورت نیاز به پهنای باند کافی پاسخگو باشید.

سطح کنترل: میزبانی مشترک به معنای کنترل کمتر است و شرکت میزبان کنترل را در اختیار دارند با این حال یک سرور اختصاصی تعداد زیادی گزینه و تنظیمات سفارشی را ارائه می دهد. سازمان شما کنترل کاملی روی سرور خواهد داشت. برای برآورده کردن نیازهای عملیاتی خود می توانید برنامه ها و اسکریپت های دلخواه خود را اضافه کنید. برای پاسخ به این پرسش که بهترین هاست رایگان خارجی کدام است لیست ما را ببینید.

هاست اشتراکی چیست؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز این سوال را بررسی کردیم که هاست اشتراکی چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت هاست اشتراکی و امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه هاست اشتراکی کسب کرده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با هاست اشتراکی را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

برای خرید هاست برای سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
راهنما: برای خرید هاست سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
آموزش کامل کار با نرم افزار FileZilla
آموزش گام به گام استفاده از نرم افزار FileZilla : مدیریت فایل های سرور
معرفی ۶ تا از بهترین هاست های رایگان خارجی

نظرات