نسخه خوانی در نرم افزار داروخانه به چه صورت است؟

نسخه خوانی در نرم افزار داروخانه به چه صورت است؟

نرم افزار داروخانه یک سیستم اطلاعاتی در داروخانه می باشد که در تنظیمات سرپایی استفاده می شود. در این مقاله ما همراه شما هستیم تا به شما آگاهی دهیم که یک سیستم نرم افزار داروخانه چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن برای ردیابی اطلاعات دارویی، موجودی و گزارش های مختلف استفاده می شود.

سیستم نرم افزار داروخانه به عنوان سیستم اطلاعات داروسازی شناخته می شود که داده ها را ذخیره می کند و عملکردی را ایجاد می کند که روند استفاده از دارو را در داروخانه ها سامان داده و حفظ کند. این سیستم ها ممکن است به صورتیک فناوری مستقل برای استفاده در داروخانه یا در یک بیمارستان مورد استفاده قرار بگیرد. البته داروخانه ها ممکن است در سیستم ورود با سیستم پزشک در بیمارستان یکپارچه شوند.یکی از این نوع نرم افزار های کمکی برای داروخانه ها ، نرم افزار مدیریت داروخانه سلاک طب نیز میباشد.

اقدامات لازم برای یک سیستم مدیریت دارویی اساسی و کارآمد شامل یک رابط کاربر ، ورود و نگهداری داده ها و محدودیت های امنیتی برای محافظت از اطلاعات مربوط به سلامت بیمار است. نرم افزارهای رایانه ای داروخانه معمولا به عنوان بخشی از خدمات آنها توسط یک عمده فروش دارو تهیه می شود. سیستم عامل های مختلف نرم افزار داروخانه در بسیاری از داروخانه ها در سراسر جهان استفاده می شود.

نرم افزار مدیریت داروخانه

هدف استفاده از نرم افزار داروخانه

سیستم مدیریت داروخانه اهداف بسیاری از جمله توزیع ایمن و مؤثر داروهای دارویی را ارائه می دهد. در طی فرایند توزیع ، سیستم از داروساز درخواست می کند داروهایی را که برای بیمار تجویز شده را برای بیمار به صورت صحیح بررسی کند تا حاوی مقدار و دوز مناسب باشد و اطلاعات دقیقی را روی برچسب نسخه نشان دهد. سیستم های پیشرفته نرم افزار داروخانه پشتیبانی تصمیم گیری بالینی را ارائه می دهند و ممکن است پیکربندی شده باشد تا داروساز را به انجام مداخلات بالینی مانند فرصتی برای ارائه مشاوره کلامی در صورت تجویز بیمارمجاز کند.

 

سیستم اطلاعات داروسازی

امروزه اکثر داروخانه ها و بیمارستان ها برای سهولت در کار از این نرم افزار استفاده می کنند. در واقع شما با استفاده از این سیستم متوجه تفاوتهای بین سیستمهای سرپایی و سیستم هایی که قبلا در یک داروخانه اجرا می شد خواهید شد.

نرم افزار داروخانه سیستمی است که به منظور حفظ عرضه و سازماندهی داروهای مختلفی طراحی شده است. این نرم افزار می تواند یک سیستم جداگانه برای استفاده از داروخانه باشد ، یا می تواند با سیستم ورود سفارش پزشک در بیمارستان بستری هماهنگ شود. جابجایی بین این دو سیستم اطلاعات بهتر و کامل تری را فراهم می آورد.

علاوه بر این نرم افزار داروخانه برای کاهش خطاهای دارویی ، افزایش ایمنی بیمار ، گزارش مصرف دارو و پیگیری هزینه ها استفاده می شود. سیستم های اطلاعات داروسازی بستری در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که از سیستم های اطلاعات داروسازی سرپایی در محیط های خانگی برای بیماران مرخص شده ، کلینیک ها ، مراکز مراقبت طولانی مدت و مراقبت های بهداشتی خانگی استفاده می شود. بیشتر کاربردها و قابلیت های این نرم افزار برای تنظیمات سرپایی مشابه است. با این حال تأکید بیشتری بر روی برچسب زدن به داروها ، هشدارهای دارویی و دستورالعمل تجویز دارد. برای مشاهده سایت های بین المللی نرم افزار داروخانه اینجا را کلیک کنید.

ضروریات نرم افزار داروخانه

ضروریات نرم افزار داروخانه

نرم افزار داروخانه کاربردهای مختلفی دارد که برای چندین بخش در یک سازمان پزشکی مفید است که استفاده از آن در هر بخش ضروریاست و روش های استفاده از دارو را ارائه می دهد.

رابط کاربری این سیستم برای همه بخش ها مفید است و به داروساز اجازه می دهد تا سفارشات را برای قرار دادن در مشخصات بیمار ترتیب داده و انتخاب کند ، در یک زمان با چندین سفارش کار کند و مشخصات دقیق بیمار را نشان دهد.

امنیت نیز مهم است. با داشتن تعداد زیادی از بخش ها که دارای رایانه متصل شده هستند، فقط بخش های خاصی نیاز به دسترسی به قسمت های خاصی از سیستم دارند.

یک طرح نگهداری داده در این نرم افزار نیز مفید است به گونه ای که سوابق برای یک سال یا بیشتر نگه داشته می شود تا به داروسازان و پزشکان به درک هزینه و استفاده از داروها کمک کنند. داروسازان می توانند از سوابق بیمار برای پیگیری غربالگری های بالینی و اینکه چه داروهایی استفاده کنند و چه توصیه هایی در مورد مراقبت های بهداشتی می توانند استفاده کنند دسترسی داشته باشند.

داروساز چه کاری انجام می دهد

داروسازان مسئولیت کیفیت داروهایی که به بیماران عرضه می شود، اطمینان از تامین دارو در قانون، اطمینان از مناسب بودن داروهای تجویز شده برای بیماران، مشاوره به بیماران در مورد داروها ، از جمله نحوه مصرف آنها ، نوع واکنشی که ممکن است رخ دهد و پاسخ به سؤالات بیماران را دارند.

داروسازان همچنین وظیفه نظارت بر زنجیره تأمین داروها و اطمینان از اینکه مکانها و سیستمهای داروخانه برای اهداف مناسب هستند، دارند. به سایر متخصصان بهداشت و درمان در مورد استفاده بی خطر و مؤثر از داروهای و تهیه ایمن و مطمئن داروها توصیه می کنند. علاوه بر این داروساز باید به علائم بیماران پاسخ داده و در مورد داروهای فروش در داروخانه ها توصیه کند. نظارت بر تهیه و تولید داروها و ارزیابی کیفیت داروها قبل از تهیه آنها به بیماران از دیگر وظایف دکتر داروساز است که عملا نظارت بر همه این موارد کار بسیار دشوار و وقت گیری به نظر می رسد. به همین در اینجا لزوم استفاده از نرم افزار داروخانه بیش از پیش حس می شود.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات