مشاهده ، ویرایش و ساخت فایل تکست (TXT) در اندروید

آموزش ۳ روش مشاهده ، ویرایش و ساخت فایل تکست (TXT) در اندروید

حتما از اهمیت فایل های تکست (TXT) ? در کامپیوتر با خبر هستید. شما می توانید در این نوع از فایل ها هر چه مقدار که لازم دارید داده های متنی را ذخیره نمایید و با حجمی بسیار کم آن را نگهداری کنید یا آن را به سیستم های دیگر انتقال دهید. اما طریقه ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید چگونه است؟ اگر می خواهید چگونگی ساخت فایل تکست در اندروید را بدانید، امروز با آموزش روش های ساخت فایل تکست (TXT) در اندروید همراه انزل وب باشید.

آموزش نحوه اجرا ، ویرایش و ایجاد فایل متنی تکست در اندروید

How To Create And Edit A Text File On Android

گاهی اوقات می خواهید یک متن یا یک پسورد بلند و سخت را به موبایل خود انتقال دهید و از طریق کپی کردن از آن استفاده کنید چون به دلیل طولانی بودن آن، توانایی و وقت نوشتنش یا حتی دقت کافی را ندارید؛ و از طرفی قادر به ایجاد فایل PDF هم نیستید و تنها چیزی که در دست دارید یک فایل TXT ساده است اما در کمال ساده بودن این نوع فایل، چطور می توان آن را در اندروید و موبایلهای هوشمند اجرا کرد؟

برای دانستن نحوه خواندن تکست در اندروید موارد زیر را بررسی کنید. همچنین اگر می خواهید تصاویر شامل دستخط را به فایل تایپی تبدیل کنید، می توانید از بهترین برنامه تبدیل دستخط به متن تایپی استفاده کنید.

نرم افزار ساخت فایل TXT و تکست ویو در اندروید TXTpad

نرم افزار های زیادی وجود دارند که در جهت ادیت و خواندن تکست در اندروید و حتی ایجاد آنها به شما کمک میکنید. اصولا اندروید به خودی خود قابلیت ایجاد فایل TXT در اندروید را ندارند بنابراین مجبور به دانلود و نصب برنامه های دیگر هستید.

ساخت فایل متنی در اندروید

یکی از برنامه هایی که می تواند به عنوان یک نرم افزار اجرا و ساخت فایل TXT اندروید به شما بسیار کمک کند، اپلیکیشن Txtpad می باشد. در واقع این یک نرم افزار یادداشت ساده و رایگان است که به شما امکان می دهد پرونده هایی با پسوند TXT ایجاد کنید. در این برنامه هیچ چیز اضافی‌ وجود ندارد. کافی است فقط یادداشت ها را ایجاد و ویرایش کنید. همچنین در Txtpad قابلیت جستجوی یادداشت های TXT نیز فراهم شده است. در برنامه امکان تغییر فونت متن و اندازه آن نیز وجود دارد. ویژگی قابل توجه دیگر آنکه در این برنامه تم تاریک نیز قابل دسترسی است.

اجرا ، ویرایش و ایجاد فایل متنی تکست در اندروید با Text Editor

آموزش نحوه اجرا ، ویرایش و ایجاد فایل متنی تکست در اندروید

برنامه‌ی دیگری که کار ایجاد فایل متنی در اندروید و خواندن آن را انجام می دهد، Text Editor نام دارد. از ویژگی های مثبت این برنامه می توان به زیبا و قدرتمند بودن آن، قابلیت انتخاب فونت های متنوع برای متون، قابلیت اجرای چند فایل txt به صورت همزمان در پنجره های مختلف، قابلیت جستجو در متن، بزرگنمایی متن، جایگذاری متن با متنی دیگری و .. اشاره کرد. این برنامه‌ ساخت فایل متنی در اندروید بسیار موفق تا به امروز توانسته بیشتر از ۵ میلیون نصب فعال در سراسر جهان داشته باشد.

ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید با ES File Explorer

دانلود برنامه txt برای اندروید

تقریبا کسی نمی تواند ادعا کند که نام نرم افزار مشهور ES File Explorer را نشنیده است. فایل منیجر قدرتمند ES File Explorer با امکانات فراوان این امکان را برای شما مهیا می کند که به راحتی ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید بپردازید. قابلیت جستجوی تمام فایل ها، زیبا و قدرتمند بودن و امکان ایجاد فایل متنی در اندروید از جمله ویژگی های مثبت این برنامه است.

برای ساخت فایل متنی در این نرم افزار ، آن را اجرا کنید و سپس مسیر New → File را طی کنید.

ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید با ES File Explorer

متن مورد نظر را نوشته و در انتهای نام فایل عبارت TXT. را اضافه کنید.

ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید با ES File Explorer

در نهایت پس از ساخت فایل TXTدر اندروید میتوانید فایل متنی را توسط گزینه Share به اشتراک بگذارید.

ساخت و بازکردن فایل TXT در اندروید با ES File Explorer

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۳ روش مشاهده ، ویرایش و ساخت فایل تکست (TXT) در اندروید همراه شما بودیم. آیا تا به امروز چگونگی ایجاد فایل تکست در اندروید را می دانستید؟ آیا با بهترین نرم افزار ساخت فایل TXTاندروید آشنا بودید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون این پرسش که چگونه فایل TXT بسازیم در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چگونه متن پیغام ، ارور و قسمت های مختلفت ویندوز را انتخاب و کپی کنیم ؟
متن خطا ها و بخش هایی که در ویندوز انتخاب نمیشود را براحتی کپی کنید
چگونه آدرس های اینترنتی و متن ها را آنلاین و به صورت امن برای خود ذخیره و نگهداری کنیم؟
یک محل امن آنلاین برای ذخیره متن و آدرس های اینترنتی مهم داشته باشید
چگونه از مرورگر خود به عنوان ویرایشگر متن استفاده کنیم؟
چگونه از مرورگر خود به عنوان ویرایشگر متن استفاده کنیم؟
تایپ ارواح کیبورد معروف (Ghost Keyboard Typing)
ترفند تایپ ارواح در کامپیوتر

نظرات