رفع مشکل Google Play Services Has Stopped

آموزش ۱۲ روش رفع مشکل Google Play Services Has Stopped

متاسفانه ممکن است گاهی با ارور های Google Play Services Keeps Stopping و Google Play Services Has Stopped ⚠️ در گوشی خود مواجه شوید. این خطاها بیشتر به دلایل وجود مشکلات نرم افزاری یا مشکلات شبکه رخ می دهد. جای نگرانی نیست، امروز در انزل وب روش هایی را برای رفع مشکل Google Play Services Has Stopped به شما معرفی می کنیم.

حل مشکل پیغام خطای Google Play Services Keeps Stopping اندروید

 How to Fix Google Play Service Has Stopped Error in Android

تقریبا تمام خطا های مربوط به Google Play، بر اثر مشکلات نرم افزاری یا شبکه رخ می دهند. معمولا هم با اقدامات ساده این مشکلات رفع می شوند. راه هایی را که در ادامه معرفی می کنیم را دنبال کنید.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل Google Play Services Has Stopped

انجام این مرحله برای رفع مشکل Google Play Services Keeps Stopping ساده به نظر می رسد. کافیست تا گوشی خود را خاموش کرده و آن را مجدد روشن کند. با انجام همین کار ساده، بیشتر مشکلات سطحی نرم افزاری در گوشی شما رفع می شوند.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل Google Play Services Has Stopped

همچنین اگر با مشکل Waiting for Download مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۱۵ روش رفع مشکل Waiting for Download گوگل پلی را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل Google Keeps Stopping با آپدیت کردن Play Store و Google Services

وجود مشکلات نرم افزاری در خود برنامه های Play Store و Google Services دیگر عامل بروز این خطا می باشند. به همین دلیل بهتر است در گام بعدی اقدام به آپدیت Play Store و Google Services کنید. برای این کار Google Play Store را باز کنید. سپس روی آیکن Menu به شکل سه خط روی هم در سمت چپ و بالای صفحه تاچ کنید. در صفحه باز شده به قسمت My apps & Games بروید. Google Services Framework را پیدا کرده و در صورت امکان آپدیت کنید. همچنین بعد از باز کردن Menu روی Settings تاچ کرده و در قسمت Play Store Version وجود آپدیت را چک کنید. پس از آپدیت گوشی خود را ریستارت کنید.

رفع مشکل Google Keeps Stopping با آپدیت کردن Play Store و Google Services

تغییر روش اتصال به نت برای حل مشکل ارور Google Play Services

ممکن است مشکلی در اتصال به اینترنت شما وجود دارد و علت کار نکردن Google Play Service باشد. به همین منظور برای بررسی بیشتر اگر از وای فای استفاده می کنید، با کمک داده های تلفن همراه را مشکل را تست کنید و یا اگر از داده های سیم کارت استفاده می کنید، اتصال به یک شبکه وای فای را تست کنید.

تنظیم تاریخ و زمان برای رفع خدمات گوگل پلی متوقف شده است

اگر تاریخ و زمان گوشی شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است با سرویس های گوگل دجار مشکل شوید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی و قسمت System شوید. سپس Date & Time را انتخاب کرده و گزینه Automatic Date & Time را فعال کنید. پس از اینکه ساعت و تاریخ به درستی تنظیم شد، گوشی را ریستارت کنید.

تنظیم تاریخ و زمان برای رفع خدمات گوگل پلی متوقف شده است

رفع مشکل خدمات گوگل پلی متوقف شده است در گوشی سامسونگ با حذف کش

وجود داده های معیوب در حافظه کش و یا دیتا برنامه های Google Play Store هم می تواند باعث بروز این مشکل شود. با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش و دیتا برنامه، اقدام به حذف این قسمت برای برنامه های Google Play Store و Google Play Services کنید.

رفع مشکل خدمات گوگل پلی متوقف شده است در گوشی سامسونگ با حذف کش

حذف آپدیت برای رفع مشکل Google Play Services Has Stopped

خصوصا اگر بعد از آپدیت کردن Google Play Store این مشکل برای شما ایجاد شده است و یا آپدیت جدیدی را مشاهده نمی کنید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد تنظیمات گوشی و قسمت Apps & Notifications شوید.
  2. روی See all X Apps ضربه بزنید و برنامه Google Play Store را پیدا کنید.
  3. گزینه Disable را تاچ کنید.
  4. دستگاه را ریستارت کنید.

همینطور برای رفع ارور Unfortunately has Stopped  سایر برنامه ها نیز مطالعه مطلب ۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید کاربردی و مفید می باشد.

رفع ارور Google Play Services Has Stopped با حذف اکانت گوگل

برخی از کاربران هم با حذف و اضافه کردن مجدد اکانت گوگل توانستند مشکل از کار افتادن گوگل پلی سرویس را رفع کنند. برای این کار در تنظیمات گوشی، روی Accounts تاچ کنید. اکانت گوگل متصل را پیدا کرده و روی آن تپ کنید. سپس گزینه Remove Account را بزنید. حال مجدد از اول این اکانت را به گوشی اضافه کرده و مشکل را تست کنید.

رفع ارور Google Play Services Has Stopped با حذف اکانت گوگل

حل مشکل جستجوی گوگل متوقف شده است با نصب نسخه دیگر

خدمات گوگل پلی متوقف شده چیکار کنم؟ راه دیگر، نصب Play Store از مراجع دیگر است. شما با دانلود و نصب آخرین نسخه این برنامه از منابع دیگر، ممکن است مشکل را رفع کنید. برای این کار می توانید از سایت های منبع زیر استفاده کرده و Play Store را دانلود و نصب کنید.

  • دانلود Google Play Services از APKMirror
  • دانلود Google Play Store از APKMirror

بررسی خدمات Google Play مرتب متوقف می شود در حالت Safe Mode

همچنین ممکن است برنامه های جانبی نصب شده در گوشی علت پیام Google Play Services Has Stopped باشند. برای بررسی بیشتر، گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. اگر گوشی در این حالت مشکلی نداشت، باید برنامه های نصب شده را بررسی کنید تا برنامه ناسازگار را پیدا و حذف کنید.

بررسی خدمات Google Play مرتب متوقف می شود در حالت Safe Mode

رفع ارور Google Play Services Keeps Stopping با ریست کردن App Preferences

روی تنظیمات تلفن خود تاچ کرده و قسمت Apps را انتخاب کنید. سپس روی آیکن سه نقطه در گوشه صفحه تاچ کنید.

رفع ارور Google Play Services Keeps Stopping با ریست کردن App Preferences

در منوی باز شده گزینه Reset App Preferences را انتخاب کنید.

رفع ارور Google Play Services Keeps Stopping با ریست کردن App Preferences

همچنین می توانید این فرایند را از طریق رفتن به قسمت Settings > System > Reset Options > Reset App Preferences هم انجام دهید.

آپدیت کردن گوشی برای رفع ارور Google Play Services Keeps Stopping

برای حل مشکل متاسفانه گوگل متوقف شده است ابتدا وارد تنظیمات گوشی و قسمت System (یا About Phone) > Update شوید. مطمئن شوید که گوشی شما از آخرین ورژن سیستم عامل منتشر شده استفاده می کند.

ریست فکتوری برای رفع مشکل Unfortunately Google Play Services Has Stopped

اگر با هیچ کدام از روش ها مشکل ارور Google Play Services Keeps Stopping شما رفع نشد، در نهایت باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. ما قبلا در انزل وب روش ریست فکتوری کردن اندروید را به شما آموزش داده ایم.

در پایان برای مطالعه بیشتر هم مطالعه مطلب ۱۴ روش حل مشکل نصب و فعال کردن Google play service اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل ارور Google Play Services Has Stopped را به شما آموزش دادیم. مشکل شما با استفاده از کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه علت ارور Unfortunately Google Play Services Has Stopped را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

حل مشکل نصب و فعال کردن سازی نشدن Google play service اندروید
۱۴ روش حل مشکل نصب و فعال کردن Google play service اندروید

نظرات

  • کاظم says:

    من گوشی ام مشکلی نداشت . یه رم خالی انداختم توش این مشکل ایجاد شد

    Unfortunately . Google Play services ha stopped .

    لعنتی فرصت نمی ده برم تو ستینگ . هی می آد و نمی ره .

  • Ali says:

    داداش مشکل من اینجاس که گوشی دیگم قدیمیه ریست فکتوری کردمش الان میگه خدمات گوگل متوقف شده 🙁