تنظیم دسته پلی استیشن 4 (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، تغییر رنگ و..

آموزش تنظیم دسته پلی استیشن ۴ (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، رنگ و..

کمپانی سونی پس از معرفی کنسول پلی استیشن ۴ ? بسیار تاکید به قابلیت های دسته این کنسول داشت، ویژگی مثبت این دسته آن است که می شود به راحتی شخصی سازی کرد. برای آموزش تنظیم دسته پلی استیشن ۴ (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، تغییر رنگ و… با انزل وب همراه باشید.

آموزش تغییر دکمه و تنظیمات دسته PS4 : تغییر رنگ لایت بار و..

How To Remap Buttons and Change Settings Your PlayStation 4 Controller 

در بخش تنظیمات کنسول پلی استیشن بخش های مختلفی برای تنظیمات دسته PS4 وجود دارد که می توانید دسته خود را با استفاده از این تنظیمات کاملا شخصی و سفارشی کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این تنظیمات خواهیم پرداخت تا بتوانید به راحتی هر تغییری که علاقه دارید را روی دسته پلی استیشن ۴ خود اعمال کنید.

تغییر عملکرد دکمه های دسته پلی استیشن ۴

دسته پلی استیشن 4

برای تنظیم دکمه های دسته پلی استیشن ۴ کار سختی در پیش ندارید و با چند قدم ساده می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. اگر از عملکرد دکمه های کنترل بازی خوشتان نمی آید می توانید دکمه ها را عوض کنید و کار با آن ها را راحت تر کنید. برای رفتن به این تنظیمات به پروفایل PS4 خود وارد شوید و برای دسترسی به صفحه اصلی دکمه PlayStation را روی کنترلر فشار دهید. برای دسترسی به نوار نمادها در بالای صفحه دکمه جهت “بالا” را فشار دهید نماد “تنظیمات” را انتخاب کرده و دکمه “X” را فشار دهید.

دسته پلی استیشن 4

“Accessibility” را در صفحه تنظیمات که ظاهر می شود انتخاب کنید و “X” را فشار دهید.

دسته پلی استیشن 4

در صفحه باز شده به پایین حرکت کنید و “Button Assignments” را انتخاب کنید و “X” را فشار دهید.

دسته پلی استیشن 4

گزینه “Enable Custom Button Assignments” را با فشار دادن “X” فعال کنید. در اینجا گزینه “Customize Button Assignments” را مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کرده و “X” را فشار دهید.

دسته پلی استیشن 4

صفحه شخصی سازی و تغییر دکمه های دسته پلی استیشن ۴ به شما امکان می دهد تا کاربرد دکمه را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید جای دکمه مثلث و مربع را عوض کنید شما می توانید “مثلث -> مثلث” را انتخاب کرده و “X” را فشار دهید. می توانید از لیست ظاهر شده “مربع” را انتخاب کنید. پس از اتمام کار “Confirm” را انتخاب کنید تا از صفحه خارج شوید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

دسته پلی استیشن 4

پلی استیشن ۴ به شما امکان می دهد دکمه های مثلث، دایره، X، مربع، بالا، پایین، چپ، راست، L1 ، R1 ، L2 ، R2 ، L3 و R3 را تغییر دهید.

چک کردن تغییر تنظیمات دسته PS4

شما می توانید بعداً صفحه نمایش تنظیم دکمه دسته بازی را  مشاهده کنید تا متوجه جای هر دکمه شوید. اگر در حین بازی می خواهید دکمه ها را بررسی کنید، می توانید دکمه PlayStation را فشار داده و به Settings > Accessibility > Button Assignments بروید. سپس می توانید به بازی برگردید و بلافاصله در همان جایی که بازی را متوقف کرده اید آن را دوباره از سر بگیرید. مطلب آموزش تعمیر دسته بازی کامپیوتر و کنسول ها می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

دسته پلی استیشن 4

غیر فعال کردن تنظیم عملکرد دکمه های دسته های بازی پلی استیشن

برای غیرفعال کردن دکمه های دسته پلی استیشن به صورت سفارشی فقط کافی است صفحه Button Assignments را دوباره بررسی کنید و “Enable Custom Button Assignments” را غیر فعال کنید. با انتخاب این گزینه هر زمانی که علاقه داشتید دکمه دسته PS4 خود را به حالت دلخواه فعال یا غیر فعال کنید.

تغییر رنگ نور دسته PS4

نوار نور در کنترلر DualShock 4 پلی استیشین ۴ یک چراغ ردیابی است که به شما امکان می دهد تا کنسول حرکات انجام شده را ردیابی کند. با این حال به دلیل اینکه بسیاری از بازیکنان برای صرفه جویی در مصرف باتری چراغ DualShock VR را خاموش می کنند، سونی در جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل خود یک ویژگی را فعال کرده تا بازیکنان بتوانند تنظیم نور دسته PS4 را انجام دهند.

آموزش تغییر نور دسته PS4

روش تغییر رنگ نور دسته PS4 به این شرح است که در صفحه اصلی PS4 دکمه “PS” را روی کنترلر خود فشار داده و نگه دارید. این دکمه در مرکز کنترلر شماست. اکنون باید لیستی از گزینه ها را مشاهده کنید. در این صفحه است که تنظیم نور دسته خود را پیدا خواهید کرد. گزینه “Adjust devices” را انتخاب کنید. برای انتخاب گزینه از کنترلر استفاده کنید. به بخش Brightness of DualShock 4 Light Bar بروید و سپس با فشار دادن “X” گزینه را انتخاب کنید. اکنون می توانید میزان روشنایی نوار نور کنترلر خود را کنترل کنید. بسته به ترجیحات شخصی شما می توان آن را در بالا یا پایین تنظیم کرد.

تغییر رنگ لایت بار دسته PS4

در گذشته سونی اعلام کرد که مشغول کار روی یک پروژه واقعیت مجازی به نام مورفئوس هستند. این پروژه جنبه های بسیاری از کنسول PS4 از جمله نوار نور کنترلر را تحت تأثیر قرار داده است. حتی اگر بسیاری از بازیکنان از این ویژگی ها اطلاع ندارند، باید گفت که چراغ ردیابی می تواند و برخی از تجربیات جدید را به بازی شما اضافه کند. در بعضی از بازی ها اگر در یک نبرد یا در قسمت خطرناک از یک بازی قرار دارید، تغییر رنگ لایت دسته ی PS4 نوار نور کنترلر را به قرمز تبدیل می کند.

یکی دیگر از روش تغییر رنگ دسته PS4 نوار نور برای شناسایی کنترلر هر بازیکن مفید است. رنگ آبی همیشه نشانگر کنترلر بازیکن اول است، در حالی که رنگ قرمز بازیکن دوم را مشخص می کند، با رنگ سبز بازیکن سوم را نشان می دهد و صورتی چهارمین بازیکن را مشخص می کند. یکی دیگر از ویژگی های مفید نوار نور هنگام استفاده از صفحه کلید PS4 یا مرور اینترنت می توان مشاهده کرد. برای انجام این کار، وقتی می خواهید تایپ کنید دکمه ‘R3’ را روی کنترلر خود فشار دهید و خواهید دید که می توانید با حرکت دادن کنترلر DualShock ماوس را حرکت دهید. اگر با مشکل داغ شدن کنسول پلی استیشن و ایکس باکس مواجه هستید مطلب ما در این رابطه می تواند به شما کمک کند.

نکات و پیشنهادات اضافی تنظیم دسته پلی استیشن ۴

همیشه اطمینان حاصل کنید که باتری کنترلر شما به طور کامل شارژ شده است. مطمئن شوید که هیچگونه تداخلی از دستگاه های برقی محافظت نشده وجود ندارد. تنظیم بیش از حد زیاد نوار روشنایی و تغییر رنگ لایت بار PS4 می تواند باعث کاهش عمر کنترلر شما شود. این می تواند بر پاسخگویی تأثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد مشکل در بازی شود. اگر خیلی از کنسول PS4 خود فاصله دارید، باتری شما با سرعت بیشتری تخلیه می شود. اگر علاقه ارید تا آموزش کامل نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴ را مطالعه کنید، مطلبی در این زمینه در سایت موجود است.

اتصال کنترلر DUALSHOCK 4

اگر کنترلر شما به درستی کار نمی کند لازم است تا چند مرحله را طی کنید تا بتوانید به درستی خطایابی کرده و مشکل را برطرف کنید. مطمئن شوید DUALSHOCK 4 شما به درستی به PS4 شما وصل شده است. اطمینان حاصل کنید که سیستم و تلویزیون PS4 روشن هستند.

نور باید روی PS4 سفید باشد. DUALSHOCK 4 (درگاه میکرو USB واقع در پشت) را با استفاده از کابل USB به PS4 (پورت USB واقع در قسمت جلویی) خود وصل کنید. در حالی که DUALSHOCK 4 و PS4 به هم متصل هستند، دکمه PS را روی کنترل کننده فشار دهید. باید صدای بوق را بشنوید و چراغ کنترل کننده از نارنجی به سفید تغییر کند. این روند جفت شدن را شروع می کند. نوار نور موجود در کنترلر هنگام جفت شدن به درستی آبی رنگ می شود.

دسته پلی استیشن 4

اگر نوار نور آبی نیست یا دکمه PS پاسخگو نیست یک درگاه USB مختلف را روی PS4 امتحان کنید یا شاید لازم باشد کنترل کننده خود را به طور کامل شارژ کنید. در صورت عدم کارکردن کابل USB دیگری را امتحان کنید. اگر باز هم کار نکرد DUALSHOCK 4 دیگری را امتحان کنید.

چک کردن شارژ دسته پلی استیشن ۴

PS4 هنگام خاموش شدن، کنترلر DUALSHOCK 4 شما را شارژ نخواهد کرد. برای اطمینان از روشن بودن، دکمه پاور روی دکمه PS خود بزنید. مطمئن شوید که کنترلر شما با PS4 جفت شده است. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه PS حداقل برای یک ثانیه سطح شارژ کنترلر را بررسی کنید.

در منوی PS4، گوشه سمت چپ پایین را بررسی کنید تا نمادهای کنترلر و نشانگر باتری را پیدا کنید. هنگامی که کنترلر به طور کامل شارژ شود، نشانگر باتری سه میله را نشان می دهد. در حالی که شارژ می شود نشانگر باتری یک تا سه میله را نشان می دهد. تصویر زیر را مشاهده کنید:

دسته پلی استیشن 4

ریست کردن و غیر فعال سازی شوک دسته بازی ps4 و کنترلر

برای تنظیم مجدد کنترلر مراحلی را باید طی کنید. PS4 خود را خاموش کنید و آن را از منبع انرژی جدا کنید. روتر یا مودم خود را از منبع تغذیه جدا کنید. گاهی اوقات مشکلات اتصال توسط سیگنال های WIFI روتر اینترنت ایجاد می شود و قطع اتصال آن به عیب یابی مسئله اتصال کمک می کند. دکمه تنظیم مجدد کوچک را در پشت DUALSHOCK، واقع در نزدیکی دکمه L2 مانند تصویر بزنید.

دسته پلی استیشن 4

برای فشار دادن دکمه داخل سوراخ ریز با استفاده از یک یک شی نوک تیز کوچک استفاده کنید. دکمه را تقریباً ۳-۵ ثانیه پایین نگه دارید و رها کنید. دسته را به دستگاه با کابل متصل کرده و کنسول را نیز به منبع برق بزنید. در این زمان روتر اینترنت خود را وصل نکنید. دکمه PS را روی کنترلر DUALSHOCK 4 فشار دهید و سپس وارد پروفایل خود شوید. در صورتی که با مشکل بالا نیامدن بازی در پلی استیشن ۴ مواجه هستید برای حل مشکل می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

شارژ کردن دسته پلی استیشن ۴ در حالت Rest Mode

از صفحه اصلی PS4، به Settings > Power Save Settings بروید. در این بخش گزینه Set Features Available in Rest Mode را انتخاب کنید. Supply Power to USB Ports را انتخاب کرده و گزینه Always را بزنید. حالا در حالت Rest Mode نیز کنترلر پلی استیشن ۴ شما خود را شارژ می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش تنظیم دسته پلی استیشن ۴ (PS4) : تغییر عملکرد دکمه ، تغییر رنگ و… را بررسی کردیم و امیدواریم اطلاعات خوبی در رابطه با کنترلر پلی استیشن ۴ کسب کرده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با کنسول پلی استیشن ۴ را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5
آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5
آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5
آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5
آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن 4
آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴
آموزش تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و ..
آموزش تصویری تعمیر دسته بازی کامپیوتر ، Xbox ، PlayStation و..

نظرات

  • رضا says:

    سلام من ضربدرم خراب شده نمیتونم برم تو تنظیمات جاشو با دکمه دیگه عوض کنم چیکار کنم

  • ارین says:

    چجوری دستگاه رو با دسته روشن کنم قبلن روشن میشد ولی دسته رو ریست کردم روشن نمیشه

  • مهیار says:

    حتی جدید هم ساختم اگه میشه بگید مشکل چیه

  • Mahdyar says:

    سلام خسته نباشید
    دسته من به پی اس ۴ وصل میشه و همه دکمه هاش کار میکنه ولی وقتی داخل بازی میرم هیچکدوم از دکمه ها کار نمیکنه دلیلش چیه؟؟
    میتونم با همه دکمه ها بیرون از بازی کار کنم ولی تا وارد بازی میشم هیچ دکمه ای کار نمیکنه!!!

  • میلاد says:

    سلام
    در موقع بازی فوتبال در کناره بازیکنها گزینه دکمهای دسته نمایانه ، چه کار باید کرد که این گزینها نمایان نباشه

  • Ramtim says:

    سلام دسته من با سوزن به بد بختی ۱۰ثانیه نگه می دارم ولی ریست نمیشه و راحت باهمون دسته روشن میشه

  • محمدرضا says:

    اقا چجوری تاچ پی اس فور رو فعال کنیم میشه یا نه ممنون

  • Amin says:

    سلام ps4 من مشکل داره من نمیتونم کنترلش کنم خودش می ره تو بازی تو منو خودش حرکت می کنه راهنمایی کنید

  • محمد says:

    سلام چگونه حساسیت دسته رو کم کنیم
    وقتی تو فوتبال بازی میکنیم با دکمه شوک (موس)
    مثلا وقتی در نزدیکی موقعیت گل می شیم
    میزنیم در چپ درواره خیلی زیاد میزنه و میره به سمت کرنر

  • سامیار says:

    دکمه‌ی تغییر جهت من به درستی کار نمیکنه مثلا بعد از مدّت کمی بازی خود به خود به سمت چپ میچرخه هار زیست رو امتحان کردم نشد اگر راه مناسبی برای حل این مشکل به من بگین خیلی ازتون ممنون میشم

    • علی says:

      نگاه به پشت دسته بکن اگر آخر سریتل آن ۲۰۶۷ دسته تغلبی و باید بری بدی عوض کنه چون از دبی وارد شده و فیک

    • عرفان says:

      سلام ببخشید دکمه مربع دسته من کار نمیکنه..مشکلش جدیه یا تعمیر میشه؟

  • سعید says:

    سلام- دکمه های جهت دسته پی اس ۴ کار نمی کند. دکمه جهت شوک جهت انتخاب موارد قبا از بازی کار میکنه. موقع بازی فیفا ۲۰۱۹ نه دکمه جهت شوک کار میکنه نه دکمه های جهت. بقیه دکمه ها همه کار میکنه. اشکال از چیه؟

  • فرحان says:

    عزیزم باید وقتی دستگاهت روشنه سیم رو به دسته و به دستگاه وصل کنی.دو تا گزینه میاد …یکی یو اس بی و یکی بلوتوث …اگر یو اس بی رو انتخاب کنی دسته ات الان با سیم وصله و اگر سیم رو جدا کنی دسته ات خاموش میشه…من تجربه ام رو در اختیارت گذاشتم ولی من اصلا این رو پیشنهاد نمی کنم…به دسته ات اسیب می رسونه و بعد یه مدت کامل خراب میشه…الان دسته چنده؟۹۰۰ تومنننننننننننن!!!

    • وحید says:

      سلام چراتوفوتبال فقط میشه با استیک بازی کرد؟دکمه های بالا و پایین و چپ و راست فعال نیستن

  • Meysam says:

    چطور میشه با استفاده از کابل usb با دسته بازی کرد بدون اینکه از شارژ باطری کم بشه یعنی فقط با سیم؟ممنون اگه راهنمایی کنید