چگونه از وب سرویس ارسال پیامک برای تایید در وبسایت استفاده کنیم؟

چگونه از وب سرویس ارسال پیامک برای تایید در وبسایت استفاده کنیم؟

اگر شماهم صاحب یک پلتفرم مثل وبسایت یافروشگاه اینترنتی باشید، یکی از دغدغه های مهم واصلی تایید کاربرانیست که درسرویس شما ثبت نام میکنند. اگر مدیر یک فروشگاه اینترنتی، یا مدیر یک سرویس اینترنتی باشید به راحتی این موضوع را درک میکنید چراکه اگر تایید به درستی انجام نشود نمیتوانید خدمات خودرا به درستی به دست مشتریان خود برسانیدو ازطرفی نارضایتی به وجود می آید.

اما ایجاد یک سیستم تایید دومرحله ای یا تایید ازطریق یک کانال دیگر مثل پیامک برای وبسایت میتوانید یک راه مطمئن برای تایید مشتری باشد که قصد استفاده از خدمات شما رادارد. برای اینکار میتوانید از پنل ارسال اس ام اس استفاده کنید از سامانه پیامکی استفاده کنید که وبسرویس ارسال پیامک را داشته باشد وبه راحتی قابلیت اتصال به اپلیکیشن یاوبسایت شما راداشته باشد، درعین حال کاربا آن بسیار راحت باشد.

وبسرویس ارسال پیامک

چرا از وبسرویس ارسال پیامک باید استفاده کنیم؟

باتوجه به رشد جرائم درفضای دیجیتال وآنلاین، مدیران کسب وکارهای آنلانی باید به نحوی مشتری خودرا احراز هویت کنند تادرصورت بروز هرگونه مشکل بتوانند مستند آنرا برای مراج قضایی ارسال کنند.

بهترین راه برای احراز هویت والبته کم هزینه ترین روش برای احراز هویت استفاده از وبسرویس ارسال پیامک تایید به مشتریان است. این وبسرویس درواقع با ارسال یک کد تایید ۴ الی ۵ رقمی به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سایت یااپلیکیشن و باوارد کردن آن کد تایید، باعث میشود تا اعتبارسنجی انجام شود وبه این ترتیب مدیر کسب وکار باخاطری آسوده خدمات ومحصولات خودش را به مشتریان ارائه کند.

کد اعتبار سنجی برای سایت چطور کار میکند؟

ارسال کد اعتبارسنجی از طریق پیامک برای کاربران ومشتریان وبسایت شما برای تایید هویت انجام میشود. این پیامکها ازطریق پنل پیامک سفید ارسال میشود. پنل اس ام اس مخابرات این ویژگی را داردو به مدیران وبسایتها اجازه میدهد تابدون نگرانی ازرسیدن پیامک به دست کاربر سایت، تایید هویت را انجام دهد.

این تایید هویت میتواند به دو طریق انجام شود:

  1. وارد کردن شماره تلفن همراه درباکس مشخص شده:

در این روش که متداول ترین است، کاربر باواردن کردن شماره همراه خود درباکس مشخص شده کد پیامکی تاییدی برای او ارسال میشود وباوارد کردن کد درباکس مشخص شده، تایید انجام میشود.

  1. ارسال پیامک تایید از شماره کاربر به سرشماره تایید کننده :

در این روش به جای ارسال پیامک ازطریق سامانه احراز هویت، کاربر با ارسال یک کد تایید ازسمت شماره همراه خودش به سرشماره مشخص شده تایید هویت را انجام میدهد. مثلا با ارسال کد تایید “۱۲۳۴” به شماره ۱۰۰۰۱۲۳۴۵۶ شماره تلفن او دروبسایت تایید میشود.

OTP  (One Time Password) یا رمز یکبار مصرف چیست ؟

رمز یکبار مصرف درواقع یک دسترسی امن به حساب کاربری یک نرم افزار، اپلیکیشن یا وبسایت است که به جای استفاده از رمز عبور معمول، از آن استفاده میشود که عمدتا یک رمز تصادفیست ودر هربار درخواست رمز تغییر میکند.

استفاده از OTP  و ارائه خدماتش به سال ۹۲ بازمیگردد. این موضوع بیشتر در بانکها، سیستم های پیامرسان وسیستم های فروش دیده میشود.

پایداری OTP به عنوان یک راه احراز هویت تضمین شده است

با استفاده از OTP یا همان رمز عبور یکبار مصرف، امنیت سیستم های اینترنتی به صورت جدی تضمین شده که البته یک راه بسیار ساده برای احراز هویت از طریق پنل پیامکی است.

کاربردهای OTP تنها به رمز عبور یکبار مصرف ختم نمیشود وکابردهای دیگری نیز دارد:

  • تشخیص انسانی بودن درخواست ها : در وبسایت یا اپلیکیشنها برای اینکه فعالیت های سیستمی مثل خرید، ثبت نام و ورود درگیر رباتها نشود از OTP استفاده میشود.
  • تایید سیستمی شماره موبایل : بالاتر به آن پرداختیم.
  • تامین امنیت ورود به حساب کاربری : یک تایید دومرحله ای پس از وارد کردن رمز عبور
  • کد فعالسازی استفاده از سرویس : برای فعالسازی استفاده از یک سرویس میتوان OTP استفاده نمود.
  • استفاده به عنوان CAPTCHA

این کاربرد خیلی جالب ومفید میتوانید باشد. درادامه دومثال را بررسی میکنیم تا بهتر این موضوع را متوجه شوید:

مثال اول تشخیص ربات یاانسان بودن:

کاربر درسایت یااپلیکیشن شما ثبت میکند اما اطمینان ندارید که ربات بوده یا انسان؟! وبه طور کامل مطمئن نیستید. در این حالت وب سایت یک رمز یا کدتایید تصادفی برای کاربر پیامک میکند و یاآنرا به صورت پیام صوتی پخش میکند، اگر کاربر انسان واقعی باشد با وارد کردن کد تایید به راحتی رخ داده و دیگر جای نگرانی نیست.

مثال دوم- احراز هویت:

برای ورود به حساب کاربری وبسایت های مهم مثل اینترنت بانک ازآن استفاده میشود. به عنوان مثال بانک ملت، بانک شهر و بانکهای دیگر از این ویژگی برای احراز هویت ورود افراد واقعی به جای ربات استفاده میکنند.

دراینجا فرض کنید که نام کاربری و رمز عبور ورود به اینترنت بانک شما دست کسی باشد یا لورفته باشد و شخص میتواند به راحتی وارد حساب شما شود. این فرد میتواند وارد حساب شما شود اما پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور یکبار مصرف، پیامکی به شماره موبایل شما ارسال میشود تا کد تایید را وارد کنید، پس با این روش کسی نمیتواند حساب کاربری شمارا هک کند.

جالب است بدانید OTP در پلتفرم های محبوب و مطرح دنیا مثل جیمیل، تلگرام و اینستاگرام هم وجود دارد. به این نکته نیز باید توجه داشت که برخی از کاربران سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی خودرا مسدود کرده اند وبه همین منظور ممکن است پیامک تایید به دست آنها نرسد یاشماره های تبلیغاتی رادر بلک لیست گوشی خود قرار داده باشند.

راه حلی که برای شما وجود دارد، استفاده از پنل اس ام اس مخابرات و ویژگی سامانه پیامک سفید سحر اس ام اس است. این ویژگی به شما اجازه میدهد تا با استفاده از خطوطی که مستقیما خود مخابرات آنها رابه عنوان سرشماره خدماتی معرفی کرده پیامک ارسال شود. دراین صورت به جای بلک لیست شدن یامشکلات احتمالی دیگر، صد درصد پیام شما به کاربران ارسال شده ودیگر مشکلی وجود ندارد.

شما با استفاده از پنل اس ام اس مخابرات سامانه پیامکی سحر میتوانید به شماره های کاربرانی که دربلک لیست قرار دارند بدون نگرانی، اس ام اس تایید ارسال کنید. پیامک های تایید میتواند کد اعتبار سنجی برای اپلیکیشن، اطلاعیه پرداخت وجه، خرید موفقیت آمیز یا تشکر بعد از خرید باشد.

این مورد تنها برای اپلیکیشن وسایت نیست، بلکه مثلا یک نرم افزار اتوماسیون یا نرم افزار حسابداری دارید که قصد دارید پس از عملیاتی (تراکنش موفق، ورود به سیستم، خروج از سیستم، اطلاعیه جدید و…) پیامک برای مشترکین شما ارسال شود، این قابلیت نیز کارایی دارد. البته باید یکسری کدنویسی و اتصالات به وبسرویس پیامک انجام شود تا بدین وسیله بتوانید ازآن بهره برداری کنید.

این روش درارسال پیامک که به ارسال کد تایید مشهور است، بسیار پرکاربرد است. که ارسال پیامک تنها گوشه ای از اماکانات پنل اس ام اس مخابرات سامانه پیامکی سحر که درکنار ارسال پیامک میتوانید تعداد پیامک های ارسالی ودریافتی، پیامک های رسیده، ارسال پیامک های زماندار را نیز از طریق وبسرویس ارسال اس ام اس سامانه پیامکی سحر مدیریت کنید.

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستد وقصد دارید تا مراحل خرید کالا و خدمات رابه مشتریانتان اطلاع رسانی کنید، وبسرویس ارسال اس ام اس مناسب کارشماست.

نمونه api وکدهای لازم جهت اتصال به وبسرویس به همراه مستندات وبسرویس ارسال اس ام اس سامانه پیامکی سحر نیز موجود می باشد. همچنین نمونه کدهای لازم ، در بخش وبسرویس داخل پنل پیامک موجود می باشد و شما می توانید از این نمونه کدها و مستندات برای اتصال نرم افزار خود به سامانه پیامک استفاده نمایید .

وب سرویس ارسال پیامک کد تایید سامانه پیامکی سحر با امکانات قوی آماده خدمات رسانی به شما مدیران کسب وکارهاست.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۲۰۹۰۹۵ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید یا به وبسایت   saharsms.com   مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات