آموزش 8 روش رفع ارور This Accessory May Not Be Supported در آیفون

آموزش ۸ روش رفع ارور This Accessory May Not Be Supported در آیفون

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کاربران آیفون رخ دهد، ارور This Accessory May Not Be Supported ⚠️ می باشد. این خطا ممکن است حتی برای اتصال شارژر نیز نمایش داده شود. امروز در انزل وب روش های رفع ارور This Accessory May Not Be Supported در آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

علت و حل مشکل پیغام خطای This Accessory May Not Be Supported آیفون

How to Fix This Accessory May Not Be Supported in iPhone 

ممکن است آیفون خود را به شارژر متصل کنید اما به جای شارژ شدن گوشی، با ارور مذکور مواجه شوید. این خطا ممکن است برای اتصال هر یک از لوازم جانبی نیز رخ دهد. در ادامه پس از بررسی علت های این ارور، روش های رفع آن را نیز بررسی می کنیم.

علت ارور This Accessory May Not Be Supported در آیفون

خطای This Accessory May Not Be Supported اشاره به این دارد که وسیله جانبی متصل شده ممکن است پشتیبانی نشود. این خطا به دلایل زیر بروز می کند.

علت ارور This Accessory May Not Be Supported در آیفون

  • لوازم جانبی شما دارا گواهی MFi نباشد.
  • نرم افزار آیفون شما دچار مشکل شده است.
  • درگاه Lightning آسیب دیده و یا کثیف شده است.
  • پورت وسیله جانبی آسیب دیده است و یا کثیف شده است.
  • لوازم جانبی مورد استفاده به طور کلی در آیفون قابل پشتیبانی نباشد.

رفع ارور This Accessory May Not Be Supported با وصل مجدد

اولین قدم برای رفع مشکل This Accessory May Not Be Supported، اتصال مجدد وسیله جانبی است. روی گزینه Dismiss در ارور تاچ کنید و سپس وسیله مورد نظر را از آیفون جدا کنید. دوباره آن را وصل کنید. با همین کار ساده ممکن است مشکل شما رفع شود.

رفع ارور This Accessory May Not Be Supported با وصل مجدد

مجوز MFi-Certified برای رفع پیغام This Accessory May Not Be Supported

استاندارد یا مجوز MFi-Certified به دستگاه هایی داده می شود که مطابق با استاندارد های اپل طراحی شوند. اگر دستگاه شما فاقد این مجوز باشد، آیفون از آن پشتیبانی نخواهد کرد و این ارور را نمایش می دهد. برای تست این موضوع می توانید وسیله را روی آیفون های دیگر نیز تست کنید. در صورت وجود مشکل باید وسیله های اصلی اپل را خریداری کنید.

اگر این مشکل را با شارژر دارید، برای اطمینان از اصل بودن آن پیشنهاد می کنیم مطلب ۲۱ روش تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل ، سامسونگ و.. را مطالعه نمایید.

پیغام This Accessory May Not Be Supported چیست؟ ریستارت آیفون برای رفع آن

ممکن است این ارور به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری نیز ایجاد شود. برای رفع آن باید دستگاه خود را ریستارت کنید. ابتدا دستگاه را به طور کامل خاموش کنید، مدتی صبر کرده و مجدد آن را روشن کنید.

پیغام This Accessory May Not Be Supported چیست؟ ریستارت آیفون برای رفع آن

چک کردن وضعیت سخت افزاری برای رفع ارور This Accessory is not Supported by This iPhone

اگر همچنان با ارور مواجه هستید، وقت آن رسیده است که دستگاه را از نظر سلامتی تست کنید. ابتدا کانکتور های لایتینگ را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که لوازم مورد استفاده سالم هستند و دچار شکستگی و یا تغییر رنگ نیستند. در صورت وجود آسیب فیزیکی، ممکن است این ارور نمایش داده شود.

چک کردن وضعیت سخت افزاری برای رفع ارور this accessory is not supported by this iphone

حل مشکل ارور This Accessory May Not Be Supported با چک کردن پورت لایتینگ

همچنین پورت اتصال را هم کاملا به کمک مسواک ضد استاتیک و هوای فشرده تمیز کنید. وجود آلودگی می تواند از ایجاد اتصال صحیح جلوگیری کند. این درگاه باید کاملا تمیز بوده و زباله، گرد و غبار و.. را تمیز کنید. برای برای بررسی بیشتر از چراغ قوه کمک بگیرید.

همینطور برای رفع مشکل شارژ نشدن، مطالعه مطلب آموزش ۷ روش رفع مشکل شارژ نشدن آیفون برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع پیام This Accessory May Not be Supported در آیفون با آپدیت کردن iOS

برخی از دستگاه های جانبی به نسخه خاصی از سیستم عامل iOS نیاز دارند. بنابراین به قسمت Settings -> General -> Software Update در گوشی خود رفته و سیستم عامل را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

رفع پیام this accessory may not be supported در آیفون با آپدیت کردن iOS

استفاده از ریکاوری DFU برای رفع پیغام خطای This Accessory May Not Be Supported در آیفون

اگر چه بعید به نظر می رسد، اما گاه ممکن است مشکلات نرم افزاری عمیقی در گوشی شما وجود داشته باشد که نیاز به بازیابی DFU داشته باشد. برای بررسی بیشتر مطلب آموزش ۳ روش خارج و وارد شدن به حالت ریکاوری DFU آیفون را مطالعه نمایید.

مراجعه به تعمیرگاه برای رفع علت ساپورت نکردن شارژر آیفون

اگر با هیچ کدام از روش های مذکور مشکل This Accessory May Not Be Supported رفع نشد، ممکن است نیاز به تعمیر لوازم جانبی و یا آیفون خود داشته باشید. برای بررسی بیشتر باید دستگاه ها را به متخصص تعمیرات بسپارید.

در پایان برای جلوگیری از خراب شدن سیم شارژر خود، مطالعه مطلب با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید ! را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع ارور This Accessory May Not Be Supported را به شما آموزش دادیم. مشکل شما با کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه ایفون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش ۵ روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش 8 روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش ۸ روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش 12 روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون
آموزش ۱۲ روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون

نظرات

  • مرجان says:

    دمتون گرم بابت مطالب جالبتون
    من همین مشکلو داشتم درگاه گوشیمو تمییز کردم مشکلم رفع شد .

  • ليلا says:

    سلام.ممنون بابت محتوای خوبتون.چندبار این ارور برای من پیش اومده (حدودا سه بار) و هربار با اپدیت آی او اس درست شده و وقتی اپدیت جدید اومده دوباره این ارور فعال میشه برام.گوشیم ایفون ٧ هست و تقریبا ٣سال هست دارمش و قبلا این مشکل رو نداشتم.تا کی باید مجبور باشم نسخه جدید ای او اس رو اپدیت کنم؟موارد دگ رو بنظرم مشکلی ندارم