حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۱۰ روش حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ممکن است در هنگام کار با لپ تاپ خود متوجه کار نکردن صفحه لمسی ? آن بشوید و احساس کنید سخت افزار لپ تاپ شما معیوب شده باشد اما شاید این مشکل آن چنان نیز ترسناک نباشد! برای آموزش ۱۰ روش حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ با انزل وب همراه باشید.

رفع مشکل غیر فعال شدن و از کار افتادن صفحه لمسی لپ تاپ

How to Fix Your Laptop Touchscreen Not Working in Windows 10 , 8 and 7

بیشتر مشکلات در این زمینه به خاطر ناسازگاری و مشکل در درایور تاچ اسکرین لپ تاپ است. عدم ارتباط سخت افزاری و نرم افزاری بین صفحه لمسی و لپ تاپ به خاطر مشکل درایور می تواند باعث کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ و غیر فعال شدن صفحه لمسی لپ تاپ شما شود. در ادامه به بررسی تمامی راه حل های مشکل برای فعال سازی صفحه لمسی لپ تاپ خواهیم پرداخت.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ از طریق Troubleshooting

ابزار عیب یابی ویندوز می تواند رفع سریع و آسان هر مشکلی در صفحه لمسی شما باشد. برای آغاز این روش عبارت Troubleshooting را در ویندوز خود جستجو کنید و نتیجه مربوط را انتخاب کنید. در پنجره جدید، از منوی سمت چپ، View all را کلیک کنید. از لیستی که ظاهر می شود، روی Hardware and Devices کلیک کنید. با انتخاب این گزینه ویندوز به صورت خودکار به دنبال علتی برای دلیل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ می گردد و برای حل مشکل صفحه لمسی لپ تاپ اقدام می کند.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

روی Next کلیک کنید و عیب یابی ویندوز را از اجرا کنید. این ابزار به طور خودکار مشکلات را تشخیص داده و سپس آنها را تعمیر می کند. با این حال، این روش به هیچ وجه جامع نیست و ممکن است مشکل غیر فعال شدن تاچ اسکرین لپ تاپ شما برطرف نشود.

علت از کار افتادن صفحه لمسی لپ تاپ و رفع مشکل با کالیبره کردن

هنگامی که صفحه نمایش لمسی شما آهسته است و یا حرکات لمسی شما را نادرست ثبت می کند، کالیبراسیون مجدد ممکن است مشکل شما را برطرف کند. در ادامه نحوه انجام کالیبراسیون صفحه لمسی را بررسی خواهیم کرد. عبارت Calibrate را جستجو کرده و نتیجه Calibrate the screen for pen or touch را انتخاب کنید. یک پنجره جدید حاوی تنظیمات باز خواهد شد.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

در برگه Display، از دکمه های Setup… و Calibrate… استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل شما را برطرف می کند یا خیر.

چگونه صفحه لمسی لپ تاپ را فعال کنیم؟

برای آن که تاچ اسکرین خود را غیر فعال و فعال کنید بهترین کار خاموش و روشن کردن کل سیستم است. با این حال می توانید از قابلیت غیر فعال کردن دستی آن نیز استفاده کنید. CTRL + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید. بر روی Human Interface Devices کلیک کنید تا  باز شود. روی HID-compliant touch screen کلیک راست کرده و Disable را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود این موضوع را تأیید کنید، بنابراین Yes را بزنید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

اکنون باید برای فعال کردن صفحه لمسی لپ تاپ دوباره روی لیست کلیک راست کنید ، اما این بار Enable را انتخاب کنید. این یکی از ساده ترین راه حل ها است، اما همیشه کار نمی کند. در حقیقت، ممکن است متوجه شوید که این مسئله پس از راه اندازی مجدد سیستم همچنان ادامه دارد. برای رفع مشکل کار نکردن تاچ صفحه لمسی آیفون مطلب انزل وب را در این حوزه مطالعه کنید.

حل مشکل کار نکردن تاچ اسکرین لپ تاپ با غیر فعال کردن پاور سیور

ویندوز ۱۰ تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط انجام می دهد، اما گاهی اوقات تنظیمات می توانند بعد از یک دوره فعالیت صفحه لمسی شما را خاموش کنند. در حالی که صفحه لمسی هنگام شناسایی ورودی، باید به طور خودکار دوباره خود را فعال کن ، همیشه اینگونه نیست. به این ترتیب، می توانید صرفه جویی در مصرف انرژی را از صفحه لمسی خود را غیرفعال کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر. برای آموزش تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد مطلب آموزشی ما را مطالعه کنید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

برای شروع، کلید Windows + X را بزنید و روی Device Manager کلیک کنید. سپس بر روی Human Interface Devices دو بار کلیک کنید، سپس روی HID-compliant touch screen کلیک کنید. یک پنجره جدید باز خواهد کرد. به برگه Power Management بروید. تیک گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را بردارید. گزینه OK را کلیک کنید، سپس سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید.

رفع مشکل کار نکردن تاچ اسکرین لپ تاپ با آپدیت درایور

درایور یک نرم افزار است که به سخت افزار شما کمک می کند. به عنوان مثال، صفحه لمسی شما با پردازنده رایانه شما ارتباط برقرار می کند. بنابراین نقص صفحه نمایش لمسی می تواند ناشی از درایور باشد. کلید Windows + X را بزنید و روی Device Manager کلیک کنید. سپس بر روی Human Interface Devices کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software… را انتخاب کنید. گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید تا به صورت خودکار بروزرسانی جدید برای درایور شما دانلود و نصب شود. برای غیر فعال کردن تاچ پد لپ تاپ در هنگام تایپ می توانید آموزش ما را در این زمینه مطالعه کنید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

کار نکردن تاچ اسکرین لپ تاپ در ویندوز ۱۰ به خاطر خطا درایور

در ویندوز ۱ ، Windows Update درایور سخت افزار شما را نیز به روز می کند. متأسفانه، همه نسخه های درایور به همان اندازه خوب کار نمی کنند. اگر در واقع بروزرسانی های درایور مشکلاتی را ایجاد می کند، باید سعی کنید به حالت پیش فرض برگردید. برای این کار،کلید Windows + X را بزنید و روی Device Manager کلیک کنید. سپس بر روی Human Interface Devices کلیک راست کرده و سپس Properties را انتخاب کنید. سپس به تب Driver بروید و Roll Back Driver را انتخاب کنید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

چرا صفحه لمسی لپ تاپ کار نمی کند؟ پای یک نرم افزار در میان است!

گاهی ممکن است نصب یک نرم افزار کارکرد سخت افزار شما را دچار مشکل کند بهترین کار پاک کردن برخی از برنامه هایی است که به تازگی آن را نصب کرده اید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

برای انجام این کار، کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود. روی Apps کلیک کنید از Sort by برای مرتب سازی بر اساس تاریخ نصب استفاده کنید. به دنبال تاریخ شروع مشکل صفحه لمسی باشید. دروی هر برنامه خود کلیک کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

حل مشکل قفل شدن صفحه لمسی لپ تاپ و مشکل تاچ اسکرین لپ تاپ هنگام شارژ

شاید عجیب است ولی ممکن است دستگاه های الکتریکی مجاور لپ تاپ شما برای تاچ اسکرین شما اختلال ایجاد کنند.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

سعی کنید تا با وصل کردن لپ تاپ به پریز برق در اتاق دیگر یک بار دیگر تاچ اسکرین خود را امتحان کنید.

تماس با نمایندگی در صورت غیر فعال شدن صفحه لمسی لپ تاپ در ویندوز ۱۰

آیا همه این نکات را امتحان کرده اید و صفحه لمسی شما هنوز مشکل دارد؟ در این صورت، احتمالاً باید با  نمایندگی لپ تاپ خود تماس گرفته و مشکل خود را برطرف کنید.

فعال سازی تاچ اسکرین لپ تاپ

این احتمال وجود دارد که مشکل یک ایراد سخت افزاری باشد نه نرم افزاری و برای رفع آن افراد متخصص لازم است.

حل مشکل تاچ اسکرین با آنتی ویروس

اگر کامپیوتر شما ویروس بگیرد ممکن است تاچ اسکرین رایانه شما از کار بیافتد. بنابراین اسکن ویروس را در سیستم خود اجرا کنید. مدت زمان زیادی طول می کشد، اما ارزشش را دارد. Windows Defender ممکن است آن را تشخیص ندهد، بنابراین ارزش دارد که آنتی ویروس دیگری مانند Avira و Panda را امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۱۰ روش حل مشکل کار نکردن صفحه لمسی لپ تاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی کردیم. امیدوارم در صورت بروز مشکل کار نکردن تاچ اسکرین لپ تاپ بتوانید آن را به راحتی برطرف کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل تاچ اسکرین لپ تاپ را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تنظیم حساسیت تاچ آیفون
آموزش تصویری ۲ روش تنظیم حساسیت تاچ آیفون
تفاوت ها و تشخیص تاچ با ال سی دی و گلس گوشی
بررسی کامل : تفاوت ها و تشخیص تاچ با ال سی دی و گلس گوشی
تعمیر و درست کردن صفحه نمایش شکسته ، تاچ خراب و.. گوشی مانند یک حرفه ای !
انزل وب
اولین نمایشگر لمسی جهان با قابلیت پشتیبانی از USB

نظرات

  • علیرضا says:

    سلام
    من بعد از نصب ویندوز درایور تاچ اسکرین دیگه نصب نشد
    الانم داخل manage اصلا درایور تاچ اسکرین نیست که بخوام از اونجا نصبش کنم

  • امین says:

    سلام من تبلت ایسوس ترانسفورمر t303ua دارم ولی بعضی از مواقع نصف صفحه نمایش تبلت لمسش کار نمیکنه بعد ریستارت میکنم خوب میشه بعد چند دقیقه دوباره لمس کار نمیکنه قلمش و موس کار می‌کنه ولی لمسش کار نمیکنه البته نصف صفحه نمایش،و چیز دیگه که حاشیه پایینش کار نکرد ولی با ریستارت عالی شد.. حالا اگه میشه بگید چکار کنم خواهشا

  • goleroz says:

    سلام وقتتون بخیر تاچ لپ تاپ من در نرم افزار فتوشاپ از کار می افته و نمیتونم باهاش کار کنم ممنون میشم اگه راهی برای فعال کردنش وجود داره راهنمایی بفرمایید

  • goleroz says:

    سلام وقتتون بخیر تاچ لپ تاپ من در نرم افزار فتوشاپ از کار می افته و نمیتونم باهاش کار کنم ممنون میشم اگه راهی برای فعال کردنش وجود داره راهنمایی بفرمایید

  • عاطفه says:

    سلام خدا خیرتون بده من همون روش اول رو انجام دادم جواب داد ممنون

    • امین says:

      سلام من تبلت ایسوس ترانسفورمر t303ua دارم ولی بعضی از مواقع نصف صفحه نمایش تبلت لمسش کار نمیکنه بعد ریستارت میکنم خوب میشه بعد چند دقیقه دوباره لمس کار نمیکنه قلمش و موس کار می‌کنه ولی لمسش کار نمیکنه البته نصف صفحه نمایش،و چیز دیگه که حاشیه پایینش کار نکرد ولی با ریستارت عالی شد.. حالا اگه میشه بگید چکار کنم خواهشا

  • مرتضی بنجخی says:

    سلام
    من لپ تاپ لنوو مدل یوگا دارم که لمسی هم هست.
    نمیدونم چرا وقتی که یه مقدار با صفحه لمسیش کار می کنم بعد از یه چند ساعت ک میگذره پرش صفحه میگیره. زیاد نیست اما وجود داره.
    حدس زدم از اتصالاتشه اما بردم همه اش رو چک کردم و دوباره بستن اما هیچ مشکلی نداشت و و قتی هم که با صفحه لمسیش کارنمیکنم هیچ مشکلی نداره.
    کسی از دوستان میتونه کمکم کنه؟
    ممنون میشم

  • رامین says:

    سلام من یه لپ تاپ تبلتی ۷۲۵۰ دل دارم
    اگر صفحه لپ تاپ رو به ۳ قسمت تقسیم کنید. دو طرف لپ تاپ تاچش کار میکنه اما وسطش نمیکنه. عیب از کجاس باید چکار کنم