آنچه که باید در خصوص خرید دامنه از صبا هاست بدانید

آنچه که باید در خصوص خرید دامنه از صبا هاست بدانید

امروزه به دلیل گسترش فعالیت های مجازی و رونق  گرفتن کسب و کارهای آنلاین، عموم تجارت ها و حتی فروشگاه های معمولی به فکر داشتن یک وب سایت اینترنتی هستند تا به وسیله آن بتوانند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایند و از این راه مشتری و کاربران بیشتری جذب نمایند. در همین راستا شرکت های اینترنتی که در حوزه ارائه پیش نیاز های لازم برای راه اندازی وب سایت فعالیت می نمایند، در ایران گسترش یافته اند.

یکی از شرکت هایی که شما می توانید تمهیدات لازم برای راه اندازی وب سایت را توسط خدمات آنها فراهم آورید شرکت صباهاست است که از طریق لینک https://www.saba.host در دسترس می باشد. اولین گام برای آغاز یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک نام معتبر و مناسب است. به این نام در دنیای تکنولوژی دامنه یا دامین عنوان می شود. خرید دامنه و ثبت دامنه خوب که بیانگر نوع فعالیت شما می باشد ، بسیار مهم است . شرکت های مختلفی در ایران وجود دارند که تحت شرایط مختلف اقدام به ثبت دامین می نمایند. هر کدام از این شرکت ها برای خرید دامنه قیمت های مختلفی ارائه می دهند. این نوشتار به بررسی دلایل قیمت های مختلف دامنه ها به خصوص انواع بین المللی در شرکت های گوناگون و همچنین مزیت های خرید دامنه از صبا هاست توضیحاتی ارائه می شود.

ثبت دامنه در صبا هاست

آشنایی با انواع دامنه ها

قبل از هر توضیحی باید در نظر داشت که دامنه ها در دو گروه دامنه های داخلی و یا دامنه های بین المللی دسته بندی می شوند. خرید دامنه داخلی توابع قوانین داخلی آن کشور است. پسوند کشور ایران (.IR) می باشد و تمام ثبت دامین هایی که تحت این پسوند انجام می شود زیر نظر سازمان ایرنیک (nic.ir) خواهد بود که یک سازمان دولتی است. برای دامنه های بین المللی نیز تمام اقدامات مربوط به ثبت دامنه، قوانین خرید دامین و شرایط انتقال و مواردی از این قبیل تحت نظر سازمان جهانی ICANN می باشد.

شما برای ثبت نام و دامنه مد نظر خود لازم است تا به یکی از نمایندگان ثبت کننده دامنه رجوع نمایید. صباهاست یک شرکت ثبت دامنه در ایران می باشد و با توجه به اینکه نماینده رسمی سازمان ایرنیک می باشد، امکان ثبت تمام دامنه های IR را با قیمت مناسب برایتان فراهم می آورد. برای خرید دامنه بین المللی شما باید با پنل دامنه های خارجی که تحت نظر ICANN فعالیت می نمایند، مکاتبه نموده تا بتوانید دامنه بین المللی خود را خرید نمایید. به دلیل اینکه ارتباط با پنل خارجی برای اکثر مردم دشوار است و همگان امکان پرداخت ارزی نخواهند داشت لذا شرکت هایی چون صبا هاست ، از شرکت های ثبت کننده خارجی پنل های ثبت کننده دامنه های بین المللی (نمایندگی) تهیه می نمایند و ثبت دامنه بین المللی را مهیا می نمایند.

خرید دامنه در صبا هاست

چرا قیمت دامنه در شرکت های مختلف متفاوت است؟

کاربران برای ثبت نام مد نظر خود در اینترنت با نام شرکت های مختلفی روبرو می شوند که هر کدام با قیمت متفاوتی اقدام به ثبت دامنه می نمایند اما به راستی چرا این قیمت ها مختلف است؟

همانگونه که عرض شد شرکت های ثبت دامین مثل صبا هاست می بایست برای ثبت دامنه بین المللی از یک ثبت کننده دامنه خارجی پنل نمایندگی دریافت نمایند. پنل ها با توجه به امکاناتی که در اختیار قرار می دهند، نوع پشتیبانی، نوع پسوند هایی که ثبت می نمایند و مواردی از این قبیل، قیمت دامنه های مختلفی ارائه می دهند. لذا انتخاب شرکت مناسب برای ثبت دامنه که نشانه برند و هویت شما است، امری مهم تلقی می شود.

آشنایی با انواع دامین در صبا هاست

اگر قصد خرید دامنه از صبا هاست را داشته باشید چندین نکته وجود دارد که منجر خواهد شد شما با خیالی آسوده اقدام به خرید دامنه نمایید. در گام اول باید در نظر داشته باشید که صبا هاست برای ثبت دامین با پنل دامنه های معتبر خارجی فعالیت می کند که دارای اعتبار و قدمت مناسبی باشند. حتما قبل از آغاز فعالیت نوع پشتیبانی و امکانات آنها بررسی می شود تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. در گام بعدی صبا هاست تلاش نموده است که در کنار امکانات و پشتیبانی خود، با پنل هایی فعالیت نماید که قیمت مناسب برای ثبت دامین در نظر گرفته اند. همین امر موجب شده است تا این شرکت به عنوان ارزانترین ثبت کننده دامنه در ایران شناخته شود که قیمت دامنه ها برای ثبت و تمدید در Saba host بسیار منصفانه باشد.

برای ثبت دامنه اگر خارج از ایران هستید می توانید از سایت Godaddy  استفاده کنید که بزرگترین شرکت ثبت کننده دامنه در دنیاست . توجه داشته باشید که این شرکت ایران را تحریم کرده است ، پس اگر هنگام ثبت نام در آن سایت مشخصاتی از ایران ثبت کنید ممکن است دامنه خود را از دست بدهید .

پس حتماً در نظر داشته باشید که برای حفظ و نگهداری دامنه خود ریسک نکنید .

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات