سرور قدرتمند HPE Proliant DL580 G10

آشنایی با سرور قدرتمند HPE Proliant DL580 G10

با قدرتمندترین سرور آشنا شوید!

در این مقاله سعی داریم ویژگی‌های عالی و چشمگیر سرور DL580 G10 اچ‌پی را معرفی کنیم. با همراه باشید.

سرور DL580 G10 اچ‌پی با داشتن ویژگی‌هایی مانند مقیاس‌پذیری بالا و نیز توانایی انجام کارهای سنگین در مدت زمان طولانی، این سرور را برای اجرای برنامه‌های کاربردی گرافیکی ، استوریجی و نیز دیتابیسی سازمان‌ها مناسب می‌سازد.

سرور HPE DL580 G10 سروری است با ایمنی بالا که قابلیت پشتیبانی از ۴ پردازنده و نیز توسعه‌پذیری بالا را دارد. علاوه بر بهره‌مندی از کارایی بسیار بالا و نیز قابلیت دسترس‌پذیری، قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل زئون Scalable، موجب ارائه ۲۸ درصد کارایی بیش‌تر توسط این سرور شده است. ضمن آنکه سرور DL580 G10 HP در مقایسه با نسل‌های پیش از خود، قدرت پردازشی بسیار زیادی ارائه می‌دهد. قابلیت پشتیبانی از ۶ ترابایت حافظه با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز که افزایش ۶۶ درصدی پهنای باندرا به دنبال دارد، از دیگر خصوصیات این سرور محسوب می‌گردد.

سرور DL580 G10 اچ‌پی مجهز به ۱۶ اسلات PCIe 3.0 است که به کمک نرم‌افزار مدیریتی HPE OneView و HPE iLO، مدیریت ساده کرده است.

مزیت‌های سرور DL580 G10 HPE Proliant

  • قابلیت پشتیبانی از ۲۴ اسلات حافظه NVDIMM که هر کدام ظرفیت ۱۶ گیگابایت را ارائه می‌دهند (ظرفیت نسل اولیه NVDIMM نصف این مقدار بوده است) در نتیجه در مجموع ۳۸۴ گیابایت فراهم می‌شود.
  • قابلیت پشتیبانی از NVMe ۴ ترابایتی
  • پشتیبانی از کارت‌های ورودی/ خروجی شتاب‌دهنده PCIe جدید ۴ ترابایتی
  • قابلیت پشتیبانی از ۴ پردازنده اینتل زئون Scalable که ۴ تا ۱۱۲ هسته را در اختیار قرار می‌دهند.
  • در سرور DL 580 نسل دهم اچ‌پی در مقایسه با نسل نهم ، هارددرایوها حدود ۸/۴ برابر بیش‌تر شده است و قابلیت پشتیانی از درایوهای NVMe ۴ برابر افزایش داشته است.
  • کارایی بیش‌تر برای برنامه‌های کاربردی Data-intensive در سرور DL580 G10 اچ‌پی با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌هایی با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز و ارائه ۶ ترابایت حافظه، فراهم شده است.
  • قابلیت پشتیبانی از ۱۶ اسلات PCIe که ارتقاپذیری بالایی را به دنبال دارد و این در حالی است که در نسل قبلی ۹ اسلات پشتیبانی می‌شد. در سرور DL580 G10 اچ‌پی امکان پشتیبانی از HPE FlexibleLOM اضافه‌تری وجود دارد.
  • قابلیت پشتیبانی از ۴ کارت گرافیک full length/ full height
  • پشتیبانی از نوآوری اچ‌پی با فناوری Intelligent System Tunning (IST) که کارایی را به میزان ۲ برابر افزایش می‌دهد.

سرور پرولیانت DL580 G10 اچ‌پی 

در ادامه قطعات مورد استفاده در سرور پرولیانت DL580 G10 اچ‌پی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • پردازنده

در بازطراحی سرور HP DL580 G10، قابلیت پشتیبانی از ۴ پردازنده را پیدا کرده است. پردازنده‌ای که در این سرور به کار برده می‌شود می‌توان به پردازنده‌های زئون گلد و پلاتینوم اشاره کرد که موجب افزایش ۲۸ درصدی کارایی و نیز ۱۷ درصدی تعداد هسته‌ها در مقایسه با نسل نهم این سرور شده است. ضمن آنکه در سرورهای نسل ۱۰ اچ‌پی شاهد افزایش ۶۶ درصدی پهنای باند در مقایسه با سرورهای نسل ۹ اچ‌پی هستیم و از لحاظ تعداد هسته نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است.

همان‌طور که پیش از این گفتیم استفاده از فناوری IST افزایش کارایی در حجم‌های کاری را به دنبال خواهد داشت. به‌منظور همگام‌سازی منابع داخلی پروفایل‌هایی در این فناوری ارائه می‌شود که باعث بهبود بخشیدن به توان عملیاتی در حجم‌های کاری مهم و به خصوص حساس نسبت به زمان تأخیر می‌گردد.

  • حافظه و رم

با توجه اینکه سرور DL580 G10 اچ‌پی، مجهز به ۴۸ اسلات از نوع DIMM است، قابلیت پشتیبانی از حافظه ۶ترابایتی از نوع DDR4 با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز را فراهم می سازد. کارایی در حجم‌های کاری گوناگون و نیز صرفه‌جویی در انرژی توسط حافظه‌های DDR4 SmartMemory اچ‌پی ارائه می‌شوند که در ضمن استفاده از  آن از دست رفتن دیتا و نیز Downtime کمتری ایجاده می‌گردد و این به معنای بهبود مدیریت خطا است.

لازم به ذکر است که در سرور  DL580 G10اچ‌پی، از ماژول‌های حافظه  LRDIMM، RDIMM و نیز NVDIMM NVMe  پشتیبانی می‌شود اما امکان پشتیبانی از ترکیبی از حافظه‌ها به عنوان مثال LRDIMM و RDIMM وجود ندارد.

در صورتی که در سرور DL580 G10 اچ‌پی از حافظه LRDIMM استفاده شود، با قابلیت پشتیبانی از ۴۸ ماژول از این نوع حافظه که ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت دارد، ۶ ترابایت حافظه ارائه می‌گردد و در صورت استفاده از حافظه‌های ۳۲ گیگابایتی این مقدار به ۵/۱ ترابایت تغییر خواهد یافت. بیش‌ترین کارایی و پهنای باند توسط ماژول ‌های تست‌شده و با کیفیت SmartMemory اچ‌پی فراهم می‌گردد.

در صورتی که از حافظه NVDIMM در سرور DL580 G10 اچ‌پی استفاده شود، با قابلیت پشتیبانی از ۲۴ اسلات ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی،در نهایت ۳۸۴ گیگابایت حافظه ارائه می‌گردد.

لازم به ذکر است که تا پیش از این فقط در سرورهای نسل ۹ سری ۳۰۰ سرور DL، امکان استفاده از حافظه‌های NVDIMM وجود داشته است، اما بعد از معرفی سرورهای HPE G10، از این نوع حافظه در سرورهای DL سری ۵۰۰ نیز استفاده می‌شود و در سرور DL580 G10 اچ‌پی هر پردازنده قابلیت پشتیبانی از ۶ اسلات NVDIMM را دارد بنابراین امکان پشتیبانی از ۲۴ اسلات ۱۶ گیگابایتی NVDIMM در این سرور فراهم می‌شود.

  • استوریج و ذخیره‌سازی

قابلیت انعطاف‌پذیری در سرور DL580 G10 اچ‌پی ، امکان پشتیبانی از ۴۸ درایو از نوع SFF SAS/SATA و ۲۰ درایو NVMe را فراهم می‌سازد. از آنجایی که در سرورهای HP G10  قابلیت پشتیبانی از ۴۸ هارددرایو SFF و نیز SAS SSD با ظرفیت ۳/۱۵ ترابایت وجود دارد، ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی حداکثر تا ۷۳۴ ترابایت ارائه می‌گردد. این درحالی است در صورت استفاده از SFF SATA SSD با ظرفیت ۸۴/۳ ترابایت، این مقدار به ۱۸۴ ترابایت تغییر خواهد یافت.

استفاده از ۴۸ SFF SATA/SSD HDD‌ با ظرفیت ۲ ترابایت، ظرفیت ۹۶ ترابایت را فراهم می‌سازد. ضمن آنکه در سرور  DL580 G10‌اچ‌پی قابلیت پشتیبانی از ۲۰ SFF NVMe SSD‌ با ظرفیت ۴ ترابایت، ظرفیت ۸۰ ترابایتی فراهم می‌شود.

  • کنترلر

در سرور DL580 G10 اچ‌پی کنترلر HPE Dynamic Smart Array S100i به صورت پیش‌فرض وجود دارد که قابلیت پشتیبانی از درایوهای SATA و امکان پشتیبانی از بوت، داده و مدیا را ارائه می‌دهد. کنترلر HP G10 به دلیل ارائه انعطاف‌پذیری موردنیاز در انتخاب کنترلرهایی با سرعت ۱۲ گیگابیت در ثانیه و نیز قابلیت کار در در دو حالت SAS و HBA ، امکان برآورده شدن تمامی نیازهای شما را فراهم می‌سازد.

  • اسلات‌های افزونه

سرور DL580 G10 اچ‌پی قابلیت پشتیبانی از ۱۶ اسلات PCIe را دارد که در نتیجه آن امکان استفاده از ۴ کارت گرافیک full length/ full height و نیز کارت شبکه و کنترلرهای ذخیره‌سازی فراهم می‌شود که ارتقا‌پذیری بیش‌تر سیستم را ارائه می‌دهد.

  • منبع‌ تغذیه

منبع تغذیه HPE 800W/1600W Flex Slot که در سرور DL580 G10 اچ‌پی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افزونگی بهتر در پیکربندی ۲+۲ و در نتیجه بازه ولتاژی موردنظر ارائه می‌گردد. ضمن آنکه ۹۶ درصد صرفه‌جویی انرژی توسط این منبع تغذیه فراهم می‌شود.

  • کارت شبکه

در سرور DL580 G10 اچ‌پی از کارت‌شبکه‌های HPE FlexibleLOM  استفاده می‌شود که این کارت‌شبکه‌ها با قابلیت انعطاف‌پذیری زیاد، سرعت ۱ تا ۲۵ گیگابیت اترنت را ارائه می‌دهند. و این بدان معناست که همزمان با رشد کسب و کارتان می‌توانید، کارت شبکه متناسب با نیازهای کاری خود را به کار ببندید.

  • امن و قابل اعتماد

HPE iLO که توسط اچ‌پی ارائه شده است که به صورت چیپ سیلیکونی  (baseboard management controller)BMC است . این چیپ به کمک حسگرها و ارتباط با مدیر سیستم از طریق اتصالات مستقل، نظارت و رصد کردن موقعیت فیزیکی سرور شبکه و یا هر سخت‌افزار دیگری را انجام می‌دهد. محل قرارگیری BMC به عنوان بخشی از IPMI (Intelligent Platform Management Interface) مادربرد و برد اصلی دستگاه موردنظر برای مانیتور، است.

سرورهای HP G10

از طریق HPE iLO5 سرورهای بسیار ایمن از سوی اچ‌پی معرفی شده است که در سرورهای HP G10 فناوری HPE Silicon Root of Trust به تأمین امنیت و محافظت از سرور در برابر تهدیدات بالا کمک می‌کند ، ضمن آنکه قابلیت تشخیص دسترسی غیرمجاز را دارد و فریمور اصلی سرور را به شیوه‌ای امن ریکاوری و بازیابی می‌کند. در فریمور اصلی سرور اچ‌پی تغییرات مهمی ایجاد شده است که از جمله آن می‌توان به HPE ME، UEFI، iLO و SPLD اشاره کرد.

پیش از آن‌که سیستم‌عامل سرور بوت شود، با استفاده از Runtime Firmware Verification میلیون‌ها خط از کدهای فریمور اجرا می‌گردد و فعال شدن آن توسط HPE iLO Advanced Premium Security Edition انجام می‌شود. ضمن آنکه اعتبار فریمور اصلی سرور در طول ۲۴ ساعت، یک‌بار توسط فریمور سرور بررسی می‌گردد و در صورتی که خطا بروز پیدا کند و کدهای نامعتبر تشخیص داده شود، بازگشت فریمور سرور به آخرین وضعیت مناسب و یا تنظیمات کارخانه‌ای از طریق Secure Recovery انجام می‌شود.

از ماژول TPM (Trusted Platform Module)  که مانع از دسترسی های غیرمجاز به سرور می شود، به عنوان یک ویژگی دیگر  امنیتی سرورهای HP نام برد. در صورت باز بودن تکه درپوش سرور، هشداری مبنی بر این موضوع به مدیر شبکه از طریق لاگ‌های Intrusion Detection Kit صادر می‌شود.

  • مدیریت سرور اچ‌پی

سرور HPE DL580 G10 قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزار HPE OneView را دارد. توسط این ابزار مدیریتی در سرورهای HP، مدیریت زیرساختی را ارائه می‌دهند که موجب سهولت در اتوماسیون سرورها، ذخیره‌سازها و نیز شبکه می‌گردد.

ابزارهای مدیریتی برای دانلود فراهم است که امکان مدیریت در تمامی موارد مرتبط با سرور را ارائه می‌دهند که در این میان ،HPE iLO از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

همواره به یاد داشته باشید که برای تجارت‌ دیجیتالی و مقرون به‌صرفه، HP راه‌حل‌های بسیار مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد.

ساپراصنعت با کمک کارشناسان مجرب، شما را در شناسایی نیازهای کسب و کاری خود و معرفی سرور اچ‌پی مناسب یاری می‌رساند. شرکت ساپراصنعت دارای نمایندگی فروش سرورهای HP (اچ‌پی) و همچنین یک مرکز فروش سرورهای اچ‌پی در ایران است که انواع سرورهای HP پرولیانت را با گارانتی اصلی در ایران ارائه می‌دهد. این پایان همراهی ما در کنار شما نیست. کارشناسان فنی و آموزش ما، در تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی، نگهداری، تعمیر، پشتیبانی و آموزش همراه شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات