چطور یک قالب وردپرس مناسب انتخاب کنیم؟

چطور یک قالب وردپرس مناسب انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم دارید سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید اما نمیدانید چطور یک قالب وردپرس مناسب تهیه کنید، با ما همراه باشید تا به شما نکاتی جهت انتخاب بهترین قالب وردپرس را بیاموزیم. در این مطلب در مورد تفاوت قالب رایگان وردپرس و غیر رایگان و معیارهای بهترین پوسته برای سایت کسب و کاری شما صحبت می کنیم. بنابراین بدون نگرانی می توانید قالب وردپرس خود را خریداری و یا دانلود کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین قالب وردپرس

در این مطلب سعی می کنیم تمامی جوانب انتخاب قالب وردپرس، از طراحی تا مسائل فنی و مالی همه را مورد بررسی قرار دهیم.

۱: رابط کاربری (UI)

اولین نکته ای که هم کاربران و هم خود شما در لحظه اول مشاهده می کنید رابط کاربری و ظاهر قالب وردپرس است. این نکته بسیار مهمی است، زیرا اگر نتوانید در نگاه اول کاربر را درگیر کنید احتمالا دیگر به سایت شما باز نخواهند گشت. اما در کنار یک طراحی خوب نکات فنی و مهم دیگری نیز هست که باید به آن ها دقت داشت.

۲: تجربه کاربری (UX) در انتخاب قالب وردپرس

موارد بسیاری در تجربه کاربری دخیل هستند، اینکه همه چیز به سادگی در دسترس کاربر باشد تجربه کاربری لذت بخشی را برای او ارائه می کند. یکی از ویژگی های بارز قالب های وردپرس بهینه سازی و کار کردن برروی جنبه های مهم UX است.
از موارد مهم در بحث تجربه کاربری جای دادن مناسب دکمه ها، فرم ها، مسیر مشخص فرایندهایی مثل سفارش، رزرو ، مشاوره و …است. علاوه براین سرعت لود سایت و رسپانسیو بودن ( نمایش سایت وردپرسی در تمامی دستگاه های موبایل، تبلت و دسک تاپ) از دیگر موارد مهمی است که باعث می شود کاربر در زمان حضور در سایت شما احساس رضایت کند.

تجربه کاربری خوشایند بازید کنندگان برآن شد تا در راست چین قالب مشابه دیجی کالا ، نیز عرضه شود. بنابراین تمامی موارد بیان شده در تجربه کاربری را می توانید در زمان پیش نمایش قالب های وردپرسی مشاهده و بررسی کرد.

۳: کدهای تمیز و بهینه سازی قالب وردپرس

اینکه قالب وردپرسی شما چقدر خوب کدنویسی شده باشد، یک فاکتور مهم در انتخاب پوسته وردپرسی است. درنظر بگیرید که تگ های عناوین به درستی تعریف نشده باشند، این نکته می تواند علاوه بر نمایش نادرست برای کاربر، بر سئوی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. در انتخاب قالب توجه داشته باشید که قالب سئو شده، رسپانسیو و بدون خطا اجرا شود.

سئوی قالب وردپرس و رسپانسیو بودن آن تاثیر بسیار زیادی در جایگاه نمایش مطالب و محصولات شما در موتورهای جستجو و کسب رتبه بهتر دارد. اکثر قالب های حرفه ای وردپرس این ویژگی را دارا می باشند. این موارد را می توانید در توضیحات قالب و در زمان مشاهده پیش نمایش بررسی کنید.
افزنه های زیادی در حوزه سئو وجود دارد، اما شما می توانید با نصب افزونه yoast seo که بهترین پلاگین در این حوزه است در کنار یک قالب سئو محور رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

yoast seo

۴: قابلیت توسعه قالب وردپرس

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت این است که امکانات و قابلیت هایی که در آینده قصد دارید به سایت خود اضافه کنید چیست؟ بنابراین باید دقت کرد که قالب وردپرسی منتخب شما با افزونه هایی که قصد دارید در آینده اضافه کنید سازگاری داشته باشد.

بسیاری از قالب های حرفه ای وردپرس مانند قالب آوادا ، قالب ایمپرزا، قالب بی تم و قالب سون و … با استفاده از تنظیمات قالب، قابلیت توسعه بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. علاوه بر این افزونه صفحه ساز در وردپرس شما را قادر می کند صفحات سایت خود را بر اساس نیاز و سلیقه خود سفارشی کنید.

۵: قالب وردپرس رایگان یا پولی

یکی از سوالات کاربران این است که با وجود قالب رایگان وردپرس، چرا باید هزینه کرد و قالب وردپرس پولی بخریم؟ در این بخش از انتخاب بهترین قالب وردپرس تفاوت این دو نوع پوسته ها را بررسی می کنیم. بعد از آن تصمیم با شماست که بر اساس نیاز خود کدام یک را تهیه کنید.

اکثر قالب های رایگان ارائه شده در مخزن وردپرس با هدف خاصی ارائه شده اند. برخی از این پوسته ها مانند قالب آسترا در دو نسخه رایگان پریمیوم عرضه می شوند. نسخه غیر رایگان این نوع قالب ها دارای امکانات و تنظیمات بیشتری در پوسته است. برخی دیگر از قالب های وردپرس با هدف خاصی مثل برند سازی برای سایر محصولات، کسب درآمد در آینده، دریافت بازخورد از محصول و میزان محبوبیت آن ارائه می شوند.

قالب وردپرس رایگان یا پولی

بهرحال در صورتی می توان این قبیل قالب ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که موارد بیان شده مثل رسپانسیو بودن و طراحی و UX در قالب رعایت شده باشد. از این گذشته، نکته ای که باید در تهیه قالب وردپرس رایگان درنظر داشت این است که، عموما در این پوسته ها هیچ گونه پشتیبانی از سمت طراح ارائه نمی شود. در صوریتکه نیاز به راهنمایی، تغییر یک بخش، ایجاد مشکل یا بروز رسانی آن داشته باشید، احتمالا خودتان باید دست بکار شوید یا ناچار به تعویض قالب خواهید بود.

در عوض قالب های غیر رایگان یک محصول تجاری و رقابتی است که طراح و توسعه دهنده آن سعی خود را برای برطرف سازی مشکلات قالب کرده، به طوری که در اکثر موارد شاهد این هستیم که محصولات قالب و افزونه روز به روز بروز رسانی شده و امکانات آن توسعه داده می شود. این کار برای حفظ رضایت مشتریان ضروری بوده و طراحان این موضوع را کاملا درک می کنند.

بهترین قالب وردپرس کدام است؟

تنوع قالب های وردپرس به گونه ای است که نمی توان در هر حوزه کاری یک یا چند پوسته را به عنوان بهترین قالب معرفی کرد. قالب وردپرس فروشگاهی ،قالب وبلاگ (که سئو بخش مهمی برای آن محسوب می شود)، قالب خبری یا شرکتی و … هر کدام بر ویژگی های خاصی تمزکز دارند که آنها را برای همان بخش کاملا مناسب و بهینه کرده است. هر چند قالب های چند منظوره مانند قالب دیوی، قالب بی تم ، برای حوزه های کاری مختلف قابل استفاده است، اما پس از جستجوی قالب و یافتن چند قالب مناسب، کدام را باید انتخاب کرد؟

طراحی ظاهری قالب تقریبا بستگی به نظر شخصی افراد دارد، بنابراین اینجا ۳ فاکتور مهم دیگر را برای انتخاب بهترین قالب وردپرس از بین چند گزینه، معرفی می کنیم. تعداد فروش و نصب فعال، امتیاز کاربران و امتیاز طراح از مهمترین معیارهای بررسی یک پوسته یا افزونه وردپرسی است.

راست چین یکی از معتبرترین پلتفرم های خرید قالب وردپرس در ایران است. محصولات این سایت اورجینال بوده و به همراه پشتیبانی یکساله رایگان، ضمانت بازگشت وجه و بروزرسانی همیشگی محصول ارائه می شود. در این پلتفرم می توانید به سادگی قالب و افزونه مورد نظر را خود را انتخاب و خرید کنید. سه معیار مهم در انتخاب قالب را در این سایت مورد بررسی قرار می دهیم.

تعداد فروش و نصب فعال: به عنوان مثال در سایت راست چین، برای قالب دیوی در طی ۴ ماه گذشته از عرضه اولیه این پوسته چند منظوره، بیش از ۱۲۷۰ خرید و ۱۴۳ دیدگاه ثبت شده است. این میزان فروش نشان دهنده کیفیت بالای قالب مذکور است.

امتیاز کاربران: در ادامه می توانید امتیاز کاربران را بر اساس تعداد رای مشاهده کنید.

امتیاز و مدال های طراحیکی از امتیازات ویژه سایت راست چین ارائه اطلاعات جزئی در مورد امتیازات و مدال های طراح است. به این ترتیب خریداران قالب می توانند از بین محصولات با ویژگی مشابه قالبی را انتخاب کنند که طراح برتری دارد و پشتیبانی بهتری ارائه می کند.

امتیاز و مدال های طراح

در تصویر بالا هر کدام از موارد ذکز شده در کنار محصولات سایت راست چین نمایش داده می شود. بنابراین می توانید پس از جستجوی قالب مناسب بر اساس ویژگی های بیان شده پوسته یا افزونه وردپرسی مناسب را انتخاب کنید.

در این مطلب سعی شد چگونگی انتخاب بهترین قالب وردپرس به همراه معیارهایی که باید در خرید آنها در نظر بگیریم، بیان شود. در نظر گرفتن سلیقه مخاطبان و کاربران در طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، قالب سئو شده با کد نویسی صحیح و امن، قابلیت توسعه سایت در آینده و ویژگی مهم رسپانسیو بودن که تاثیر بسیار زیادی بر رتبه و جایگاه سایت وردپرسی دارد، همگی نکاتی بودند که به تفصیل بیان شدند. امیدواریم بیان این موارد به شما در انتخاب قالب وردپرسی مناسب کسب و کارتان کمک کند. اگر نظری دارید یا چیزی را از قلم انداخته ایم  در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • غزاله says:

    سلام وقت بخیر
    ایا هنوز قالب های دیجی کالا و سبک های مشابه اون طرفدار داره؟ فکر میکنم شاید یکم تمراری شده و نیاز به خلاقیت بیشتری برای نمایش وب سایت به کاربر داریم.
    ایا شما تجربه ای در این زمینه دارید که قالب digikala d یک وب سایت خوب برای شما باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    برای یک وب سایت دقیقا همکاری در فروش محصولات دیجیتالی و کاور موبایل و مشابه میخام

  • علیرضا says:

    سلام.من میخوام ورد پرس یاد بگیرم.لطفا بهترین منابع آموزشی رو در این زمینه به من معرفی کنید.

  • زهرا says:

    ممنون از مطلب خوبتون… نکته ای که در بخش قالب رایگان در مورد پشتیبانی و بروز رسانی گفتید قابل تامل بود… جال بود این نکته.

    • حیدری says:

      واقعا همش نباید برا ی چند ده هزارتومن کیفیت پشتیبانی رو فدا کرد. تجربه خودمم همینه… ی قالبو کلی کار کردیم ولی با نسخه های بعدی وردپرس و به تبع با ورژن php سازگار نبود و نشد استفاده کنیم.