بهترین کوادکوپتر ها برای فیلمبرداری و طبیعت گردی نوروز

بهترین کوادکوپتر ها برای فیلمبرداری و طبیعت گردی نوروز

امروزه تکنولوژی استفاده از فیلم ها و تصاویر هوایی رونق بسیاری یافته و در همین زمینه کمپانی های زیادی با به کارگیری از حرفه های بروز توانسته اند محصولاتی پیشرفته روانه بازار کنند. اما قبل از هر گونه معرفی باید بدانید هلی شات چیست و مهمترین قابلیت های یک هلیشات پیشرفته کدامند؟

در واقع کوادکوپتر به پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشیتی گفته می شود که قابلیت حمل دوربین و در نتیجه فیلمبرداری و تصویربرداری از مراسمات، تفریحات، مجالس شادی و تمامی مناسبت ها را دارد. اما یک پهپاد دوربین دار باید از تکنولوژی هایی بهرمند باشد تا بتواند ویدئوهایی شفاف و کیفیت بالا به ثبت برساند. عواملی وجود دارد که بر کیفیت یک هلی شات می افزایند و باعث می شوند تا بهترین فیلمها و تصاویر را از صحنه های دلخواه خود تهیه کنید. از میان تمامی برندهای موجود در بازار جهانی کوادکوپتر های ساخت کمپانی چینی DJI تمامی استانداردهای لازم را دارند.

بهترین قابلیت های یک هلی شات خوب

کیفیت دوربین یا قابلیت حمل دوربین های پیشرفته از ویژگی های اصلی پهپادهای ساخت شرکت دی جی آی می باشد که تمامی آنها مجهز به دوربین های با کیفیت هاسلبلاد بوده یا این آپشن را دارند که بر روی آنها دوربین های پیشرفته نصب کرد. کوادکوپتر های مویک و فانتوم علاوه بر اینکه دارای کیفیت ویدئویی مناسب بوده اند از نظر قیمت و میزان کاربردی که ارائه می دهند بسیار ایده آل می باشند. در واقع همین عوامل به صورت مستقیم بر قیمت یک کوادکوپتر یا هلی شات تاثیر دارند.

زمان پرواز یکی دیگر از عوامل اساسی در انتخاب هلیشات می باشد که کوادکوپترهای حرفه ای دارای مداومت پروازی بیش از ۲۰ دقیقه هستند. پهپادهای استاندارد و امروزی از باتری های لیتیومی و قابل شارژ برای پرواز استفاده می کنند. عوامل دیگری بر قیمت و کیفیت یک پهپاد دوربین دار تاثیر گذار هستند که از جمله آنها می توان به برد مسافتی یا محدوده قابل پرواز، سیستم موقعیت یابی GPS، سیستم تشخیص موانع، قابلیت دنبال کردن سوژه، قابلیت دریافت فیلم های ثبت شده از دوربین برای مشاهده زنده و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

محصولات کمپانی دی جی آی علاوه بر تمامی استاندارد هایی که دارند دارای طراحی تاشو با قابلیت حمل آسان می باشند که برای مسافرت و طبیعت گردی گزینه بسیار مناسبی می باشند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا شما بتوانید تصاویر شفاف و فیلم های سینمایی با بهترین وضوح ممکن به ثبت برسانید. اما در ایام نوروز که تمامی ما تعطیلات خود را در حال تفریح و طبیعت گردی هستیم یک هلی شات می تواند وسیله ایده آلی برای ثبت خاطرات و لحظه های شاد شما به صورت هوایی باشد. فروشگاه اینترنتی آی پهباد ( ipahbad.com ) به معرفی سه تا تا از بهترین هلی شات های موجود در بازار جهانی را برای شما معرفی می کنیم تا شما هم بتوانید پهپاد مناسب برای سفرهای نوروزی خود را خریداری کنید.

۱- هلی شات مویک مینی (DJI Mavic Mini)

هلی شات مویک مینی (DJI Mavic Mini)

مویک مینی محصول سال ۲۰۱۹ کمپانی DJI با قابلیت ها و امکانات فراوان در حالی روانه بازار شده که سری مویک ۲ با دوربین ۴K جایگاه خوبی در بازار جهانی داشت. اما از مهمترین دلایلی که باعث شده Mavic Mini بیشتر از آنچه فکرش را میکردیم مورد استقبال قرار گیرد قیمت بصرفه و حجم پایین آن می باشد. مویک مینی از آن دسته کوادکوپترهایی می باشد که به خاطر وزن ۲۴۹ گرمی خود از برخی قوانین محلی معاف شده و نیاز به ثبت آن در آژانس های هواپیمایی نمی باشد.

مویک مینی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسل با کیفیت ویدئویی ۲.۷K بوده که امکان ثبت فیلم هایی شفاف و بدون لرزش میسر می باشد. سنسور دوربین از نوع CMOS و اندازه ۱/۲.۳ اینج بوده که با تعداد پیکسل عکس های گرفته شده با آن دارای جزئیات بیشتری می باشند. Mavic Mini  دارای طراحی تاشو و قابلیت حمل آسان بوده که برای مسافرت و طبیعت گردی بهترین و به صرفه ترین گزینه می باشد. مویک مینی در حالت استاندارد و شرایط بدون باد حدود ۳۰ دقیقه دوام شارژی ذارذ. باتری Mavic Mini از نوع لیتیومی ۷.۲ ولت با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر بوده که با طراحی بسیار هوشمندانه ساخته شد.

پهپاد مویک مینی دارای سیستم مکان یابی GPS با دقت بالا بوده اما قادر به تشخیص موانع نمی باشد. در واقع اصلی ترین نقطه ضعف این پرنده عدم استفاده از سیستم ویژن برای اجتناب از موانع و کاهش ایمنی آن می باشد. مویک مینی با قیمت استثنایی ۴۰۰ دلار برای مدل استاندارد و ۵۰۰ دلار برای مدل کمبو وارد بازار جهانی شد.

۲- مویک ۲ پرو (DJI Mavic 2 Pro)

مویک 2 پرو (DJI Mavic 2 Pro)

کوادکوپتر مویک ۲ با بهترین کیفیت فیلمبرداری و تصویربرداری دومین محصول برتر برای طبیعت گردی و سفرهای نوروزی می باشد. از آنجایی که مویک ۲ پرو دارای قابلیت های پیشرفته تر نسبت به مویک مینی است اما این نکته را هم بدانید که قیمت در نظر گرفته برای آن حدود ۳ برابر Mavic Mini می باشد. کمپانی دی جی آی برای این محصول خود از دوربین هاسلبلاد با سنسور CMOS و ۱ اینجی در نظر گرفته است.

دوربین دارای کیفیت تصویربرداری ۲۰ مگاپیکسل و قابلیت ارسال لحظه ای فیلم ها و تصاویر برای تماشای زنده می باشد. مویک دو در نسخه های مختلف عرضه شده که با کیفیت ترین آنها مویک ۲ پرو و مویک ۲ زوم میباشد. تنها تفاوت میان مویک ۲ زوم و پرو دوربین آنها می باشد که مدل زوم در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود یک لنز زوم با قابلیت زوم دیجیتال ۴ برابر و زوم اپتیکال ۲ برابر می باشد. Mavic 2 Pro یک پهپاد کاملا هوشمندانه با خلاقیت های ویژه آمده تا آسمان را به بوم خلاقیت های خود تبدیل می کند.

زمان پروازی که این هلی شات می تواند با یک بار شارژ ارائه هد حدود ۳۰ دقیقه در شرایط استاندارد می باشد. با مویک پرو می توانید تا محدوده ۷ کیلومتر پرواز کنید و از همین محدوده فیلم ها و تصاویر گرفته شده را به صورت زنده مشاهده کنید. این کوادکوپتر در دو پک کمبو و استاندارد عرضه می شود که با خرید پک کمبو مویک ۲ پرو می توانید پروازی طولانی تر و آسوده تر داشته باشید. DJI Mavic 2 Pro از پهپادهای حرفه ای، سرعتی و تاشوی شرکت دی جی آی می باشد که با قیمت حدود ۱۷۰۰ دلار روانه بازار شد.

۳- فانتوم ۴ پرو وی ۲ (DJI Phantom 4 Pro v2)

فانتوم 4 پرو وی 2 (DJI Phantom 4 Pro v2)

کوادکوپترهای فانتوم هم از آن دسته پهپادهای کمپانی دی جی آی می باشند که با کیفیت ایده آلی که دارند در بازار جهانی طرفداران مخصوص خود را داشته اند. این دسته از محصولات کمپانی دی جی ای با بال های ثابت و رنگ سفید تقریبا تمامی آنها از طراحی مشابهی بهره می برند. از این هلی شات ها در زمینه فیلمبرداری حرفه ای و آتلیه ها استفاده می کنند.

پیشرفته ترین این محصولات فانتوم ۴ پرو v2 با کیفیت فیلمبرداری ۴K و تصاویر ۲۰ مگاپیکسل می باشد. Phantom 4 Pro v2.0 دارای دوربین ۲۰ مگاپیکسل با سنسور ۱ اینجی CMOS می باشد. رزولوشن ویدئوهای ثبت شده با دوربین فانتوم ۴ پرو وی۲ C4K:4096×2160 پیکسل با سرعت ۲۴/..تا../۶۰ فریم بر ثانیه می باشد. سیستم انتقال ویدئویی این کوادکوپتر همانند مویک ۲ پرو از نوع OcuSync با بهترین کیفیت و سرعت انتقال می باشد. هلی شات حرفه ای فانتوم ۴ پرو دارای سنسور های اجتناب از موانع، سیستم موقعیت یابی GPS، تشخیص چهره، پرواز و بازگشت خودکار و موارد بسیار دیگر می باشد که با وجود چنین قابلیت هایی Phantom 4 Pro v2 به عنوان پرچمدار محصولات سری فانتوم کمپانی DJI شناخته شد.

باتری این هواپیمای بدون سرنشین از نوع لیتیومی ۴ سل با ظرفیت ۵۸۷۰ میلی آمپر بوده که بیش از ۳۰ دقیقه دوام شارژی دارد. برای ساخت این کوادکوپتر از مواد با کیفیت و درجه یک به همرا موتورهای بدون برس و تمامی سیستم مدیریت پرواز همگی مسئول محافظت از پرواز پرنده هستند. پهپاد فانتوم ۴ پرو وی ۲ همانند مویک ۲ پرو با قیمت ۱۷۰۰ دلار به بازار عرضه شد. آنگونه که از نظر کیفیت و کاربرد دو محصول مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو وی ۲.۰ با مویک مینی قابل مقایسه نستند، در قیمت گذاری هم قابل مقایسه نمی باشند.

چنانچه قصد خرید هلی شات و کوادکوپتر برای مسافرت و سفرهای نوروزی را دارید. قبل از هر گونه اقدام برای خرید به فروشگاه اینترنتی آی پهباد https://ipahbad.com مراجعه کنید. و ضمن دریافت مشاوره از نیروهای متخصص این شرکت نسبت به خرید پهپاد مناسب برای فیلمبرداری و مسافرت اقدام کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • یاشار کمانی says:

    کلا برای سفر و گردشگری اکر میخواهید کوادکوپتر بگیرید حتما تاشو بگیرید که اذیتتون نکنه
    من خودم دو سال پیش خریدم و گردشگر هستم و بعد از خرید کوادکوپتر پشیمون شدم چون درست راهنمایی نشده بودم. توی همین مجموعه آی‌پهباد مهندس اسماعیلی خیلی خوب راهنمایی میکنه حتما ازش مشاوره بگیرید برای خرید هلی شات

  • مسعود says:

    من برای تفریح و سفر میخوام کواد کوپتر یا هلی شات بخرم.
    بنظر دوستان حاضر کدام محصول را بخرم؟

  • رامین says:

    من مویک مینی گرفتم اصلا ازش راضی نیستم
    میخوام بفروشمش مویک ایر ۲ بگیرم
    امکاناتش فوق العاده هست بخصوص دوربین ۴K