آموزش 7 روش رفع ارور Authentication Error Occurred وای فای گوشی اندروید

۷ روش رفع ارور Authentication Error Occurred وای فای گوشی اندروید

تقریبا اکثر افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، به اینترنت ? نیز متصل می شوند. درصد بالایی از کاربران نیز با استفاده از وای فای به مودم متصل می شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در این زمینه رخ دهد، ارور Authentication Error Occurred یا خطای تایید اعتبار رخ داد می باشد که مانع برقراری اتصال شما می گردد. امروز در انزل وب روش های رفع ارور Authentication Error Occurred وای فای گوشی اندروید را بررسی می کنیم.

علت و روش حل مشکل تایید اعتبار در وای فای اندروید

How to Fix WiFi Authentication Error Occurred on Android

برای اتصال به یک شبکه وای فای، به پسورد یا رمز عبور نیاز خواهید داشت. اما در زمان هایی ممکن است با وجود این که پسورد را به درستی وارد کرده اید، باز هم با مشکل ارور تایید اعتبار یا Authentication Error Occurred مواجه شوید. در این زمان چه کاری باید انجام داد؟ با ما همراه باشید.

بررسی مشکل ارور Authentication Error Occurred

یکی از کارهایی که می تواند به حل مشکل Authentication Error Occurred کمک کند، ریستارت گوشی است. می توانید این کار را به سادگی انجام داده و مشکل را تست کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است مشکل سخت افزاری نیز داشته باشید. بنابراین بهتر است در صورت امکان به شبکه ای دیگر وصل شده و مشکل را تست کنید. در صورتی که نتوانید به هیج شبکه ای متصل شوید، احتمال وجود آسیب سخت افزاری وجود دارد که در این موارد باید گوشی را به تعمیرکاران متخصص بسپارید.

همینطور اگر نمی توانید یک شبکه را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش رفع مشکل پیدا نکردن و وصل نشدن وای فای (WiFi) اندروید را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل Authentication Error Occurred با فعال کردن حالت پرواز

در برخی از موارد هنگام مشکل خطای تایید اعتبار وای فای ، ممکن است سیگنال های گوشی شما دچار اختلال شوند. برای رفع این مشکل ابتدا وای فای و شبکه تلفن همراه را خاموش کرده و سپس حالت پرواز را فعال کنید.

رفع مشکل Authentication Error Occurred با فعال کردن حالت پرواز

حال وای فای خود را روشن کنید و مشکل را تست کنید. اگر تلفن شما به درستی به وای فای وصل شد، سپس می توانید حالت پرواز را خاموش کنید.

مشکل تایید اعتبار در وای فای چیست؟ اتصال مجدد برای رفع آن

برای رفع خطای تایید اعتبار در وای فای اگر قبلا به شبکه مورد نظر وصل شده اید و با اتصال خودکار دچار مشکل شده اید، وارد تنظیمات شده و شبکه های WiFi را باز کنید. سپس روی شبکه مورد نظر تاچ کرده و انگشت خود را نگه دارید تا یک منو ظاهر شود. در منوی باز شده روی Forget Network تپ کنید تا اتصال شما با شبکه به طور کلی قطع شود. سپس مجدد با وارد کردن پسورد صحیح به آن وصل شوید.

مشکل تایید اعتبار در وای فای چیست؟ اتصال مجدد برای رفع آن

همینطور در موارد که کامپیوتر شما هم به وای فای و.. وصل نمی شود، مطالعه مطلب ۱۵ روش حل مشکل وصل نشدن کامپیوتر و لپ تاپ به اینترنت گوشی ، وای فای و.. برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

روش رفع خطای An Authentication Error has Occurred

در این روش حل مشکل عدم شناسایی وای فای توسط گوشی هم باید تنظیمات شبکه از حالت DHCP به Static IP تغییر دهید. برای این کار ابتدا به تنظیمات گوشی و سپس قسمت وای فای بروید. حال روی شبکه تاچ کرده و انگشت خود را نگه دارید تا منوی جدید باز شود. در منوی باز شده روی Modify Network ضربه بزنید. در تنظیمات باز شده به قسمت Advanced رفته و DHCP را پیدا کنید. روی آن تاچ کرده و حالت را به Static تغییر دهید.

حال یک فیلد آدرس آیپی نمایش داده می شود. اطلاعاتی را که در قسمت Static IP مشاهده می کنید را ذخیره کرده و سپس آن را پاک کنید. دوباره همین آدرس را وارد کرده و روی Save تپ کنید.

روش رفع خطای an authentication error has occurred

حال مشکل تایید اعتبار در وای فای گوشی را تست کنید.

ریست تنظیمات شبکه برای حل مشکل تایید اعتبار وای فای

ممکن است مشکلی در تنظیمات شبکه گوشی شما به وجود آمده باشد که برای رفع آن راهی جز ریست تنظیمات شبکه وجود نداشته باشد. برای انجام این روش رفع مشکل عدم تایید اعتبار وای فای به تنظیمات گوشی و قسمت Backup & Reset بروید. سپس روی Network Reset تاچ کرده و بعد از زدن Reset Settings دستورالعمل ها را انجام دهید تا تنظیمات شبکه گوشی شما ریست شود.

ریست تنظیمات شبکه برای حل مشکل تایید اعتبار وای فای

رفع مشکل تایید اعتبار وای فای در اندروید با آپدیت کردن سیستم عامل

در مواردی هم ممکن است سیستم عامل نقص فنی داشته باشد و باعث مشکل احراز هویت وای فای شود. در این موارد باید اقدام به آپدیت کردن سیستم عامل خود به آخرین نسخه منتشر شده کنید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت About Phone بروید. سپس روی System Updates تپ کنید.

رفع مشکل تایید اعتبار وای فای در اندروید با آپدیت کردن سیستم عامل

ریست فکتوری برای رفع ارور An Authentication Error has Occurred

در نهایت اگر هیچ کدام از روش ها مشکل تایید اعتبار در وای فای گوشی هواوی و.. شما را رفع نکرد، ممکن است نیاز به بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه داشته باشید. این کار قبلا در انزل وب در مطلب آموزش ریست فکتوری اندروید به شما آموزش داده ایم.

ریست فکتوری برای رفع ارور an authentication error has occurred

در پایان پس از رفع خطای تایید اعتبار در مودم اگر با هات اسپات اندروید نیز دچار مشکل شدید، مطالعه مطلب ۹ روش رفع مشکل هات اسپات اندروید (Hotspot): وصل نشدن ، ایجاد و.. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه حل مشکل تایید اعتبار وای فای و رفع خطای Authentication Failed را بررسی کردیم. مشکل شما با استفاده از چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع مشکل تایید اعتبار در گوشی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها
راهنما: دانگل چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آنها
آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش 12 روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز

نظرات

  • hani says:

    مشکل من با راه حل تنظیمات شبکه که تو مقاله تون بود حل شد. خیلی ممنون از مقاله خوب و کاربردیتون