مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار تنفسی ، N95 و.. چقدر است؟

مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار تنفسی ، N95 و.. چقدر است؟

بسیاری از افراد مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار ? را نمی دانند و فکر می کنند که می توانند از این ماسک ها به مدت طولانی استفاده کنند. برای پاسخ به پرسش مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار تنفسی ، N95 و.. چقدر است؟ با انزل وب همراه باشید.

مدت زمان استفاده از ماسک سرماخوردگی ، هوا و..

?How Long We Can Use a N95 Face Mask

در حال حاضر شاهد خرید و استفاده مردم به شکل روز افزونی از مساک های یک بار مصرف معمولی و تنفسی هستیم. به طور معمول مدت زمان استفاده از ماسک صورت معمولی یک بار مصرف است و اگر از روی صورت برداشته بشود دیگر نمی توان از آن استفاده کرد.

البته استفاده از این ماسک ها تا حدی موثر است ولی باید به این نکته توجه کرد که این محصولات نمی توانند ویروس ها، ذرات معلق ریز هوا و مولکول‌ های کوچک گازهای سمی را فیلتر کنند اما گزینه خوبی برای مقابله با ترشحات ناشی از عطسه و سرفه که پدر آن حاوی میکروب‌ وجود دارند، است.

طرز استفاده از ماسک سرماخوردگی

برای استفاده از ماسک سرماخوردگی در مرحله اول باید دست ها را شست و سپس ماسک را از بسته بندی خود خارج کرد و آن را از نظر پارگی مورد بررسی قرار داد. باید قسمت بالایی ماسک را بر روی بینی قرار داد و سپس بندها و کش های آن را به درستی پشت سر برده و آن را ببندید تا ماسک صورت را به شکل کاملی بپوشاند.

در زمان استفاده از ماسک به هیچ عنوان آن را لمس یا جا به جا نکنید و در صورتی که آن را درآوردید دیگر از آن ماسک استفاده نکنید. مدت زمان استفاده از ماسک سرماخوردگی بسیار کوتاه است. می توانید در صورت نیاز از آموزش ساخت ماسک هوا در خانه استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از ماسک N95

دسته دیگری از ماسک هایی که در بازار وجود دارد ماسک های طبی یا تنفسی هستند که به آن ها N95 نیز می گویند. این ماسک ها می توانند ذرات معلق در هوا را به خوبی فیلتر کنند. مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار بسیار بیشتر از ماسک سرماخوردگی است و می توان زمان و مدت ماسک روی صورت را با استفاده از این ماسک ها طولانی تر کرد.

عمر مفید ماسک فیلتردار نیز به نحوه استفاده بستگی دارد اما به نسبت ماسک های معمولی می توان از آن به مدت طولانی تری استفاده کرد. برای افرادی که دارای بیماری آسم، آلرژی، نقص سیستم ایمنی، دیابت و بیماران کلیوی، بیماران سرطانی و… استفاده از این ماسک ها پیشنهاد می شود. ما مطلب آموزشی برای ساخت دستکش یکبار مصرف در خانه نیز آماده کرده ایم.

مدت زمان ماسک

طول عمر ماسک فیلتردار

مدت زمانی که می توانید ماسک N95 بپوشید بستگی به کار شما دارد و اینکه چه مدت ماسک را در روز می پوشید. ماسک های یکبار مصرف N95 به صورت ایده آل باید هر روز تعویض شود. این سیاست استاندارد برای مشاغل مورد نیاز برای ماسک های N95 است. ماسک های N95 دارای الاستیک است که به دور سر پیچیده می شود. هنگامی که بیش از حد کشیده می شوند، الاستیک خیلی سست می شود، محافظت از دهان و بینی دشوار می شود.

احتمالاً ایده خوبی است که در طول یک هفته از ماسک های مختلفی استفاده کنید تا عمر الاستیک آن ها به حداکثر برسد. منظور  این است که شما باید یک ماسک برای پوشیدن در روزهای دوشنبه داشته باشید، یک ماسک مخصوص پوشیدن در سه شنبه ها و…

مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار آلودگی هوا

اگر N95 را پوشیده اید، می دانید که پس از گذشت حدود ۵ دقیقه از پوشیدن آن، صورت شما زیر ماسک عرق می کند. شما هوا و رطوبت را باز دم می کنید که دمای بالایی دارد. عرق و رطوبت تنفس وارد مواد فیلتر شده می شوند. این می تواند بر چگونگی عملکرد ماسک تأثیر بگذارد. هرچه رطوبت بیشتر در فیلتر باشد، نفس کشیدن از طریق فیلتر سخت تر می شود. همچنین، هنگامی که صورت شما عرق می کند، ماسک تنفس شروع به لیز خوردن از صورت شما می کند.

این باعث می شود که محافظت از دهان و بینی شما با مشکل مواجه بشود. باید به این نکته توجه داشت که اگر بخش خارجی این ماسک را لمس کنید، اگر فوراً دست خود را شستشو و ضد عفونی نکنید، خطر آلودگی را دارد که می توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند. به همین خاطر بهتر است از این ماسک ها به صورت روزانه استفاده کنید. اگر علاقه مند به ساخت ژل و اسپری ضدعفونی کننده در خانه می توانید مطلب آموزشی ما را مطالعه کنید.

مدت زمان ماسک

تاریخ انقضا ماسک فیلتر دار

در نمودار زیر مقدار فیلتر انجام شده توسط این ماسک ها را در مدت زمان طولانی به شما نمایش می دهد.

مدت زمان ماسک

مدت زمان استفاده از ماسک FFP2

طبق اعلام موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، ماسک ها باید تناسب و عملکرد خود را حفظ کنند. کارگران صنعتی معمولاً این ماسک را برای چند ساعت بدون وقفه می پوشند. بنابراین این تجربه مناسب نشان می دهد که می توانید ماسک را طی چند ساعت به طور متوالی بپوشید. معمولا مدت زمان استفاده متوالی از این ماسک ها ۸ ساعت است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز پاسخ به این پرسش که مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار تنفسی ، N95 و.. چقدر است را بررسی کردیم. امیدوارم به خوبی نحوه استفاده از ماسک ها و مدت زمان استفاده از آن ها را متوجه شده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از ماسک ها را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

اشتباهات و حقایق صحیح در مورد ماسک های تنفسی
اشتباهات و حقایق صحیح در مورد ماسک های تنفسی
روش صحیح تمیز و ضد عفونی کردن گوشی
آموزش روش صحیح تمیز و ضد عفونی کردن گوشی
آموزش 4 روش ساخت ژل و اسپری ضدعفونی کننده در خانه
آموزش ۴ روش ساخت ژل و اسپری ضدعفونی کننده در خانه
ساخت دستکش یکبار مصرف در خانه
آموزش ۳ روش سریع ساخت دستکش یکبار مصرف در خانه

نظرات