حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون ? شما پیش بیاید مشکل خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن آن است. برای آموزش ۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و… با انزل وب همراه باشید.

علت و رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون الی جی ، سونی ، سامسونگ و..

How to Fix Samsung, LG, Sony .. TV That Won’t Turn On

یکی از مشکلاتی که افراد ممکن است با تلویزیون های خود داشته باشند این است که تلویزیون شان ناگهان دیگر روشن نمی شود و هر کاری هم برای رفع این مشکل انجام می دهند به نتیجه ای نمی رسند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش های حل این مشکل آشنا کنیم و آموزش رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون دوو ، سونی و... را بررسی کنیم.

رفع مشکل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی و..

مستقیم به سراغ تلویزیون خود بروید و به صورت دستی از طریق دکمه خاموش و روشن آن اقدام به حل این مشکل کنید. اگر با استفاده از دکمه پاور تلویزیون خود را روشن کردید می توانید مطمئن شوید که مشکل از ریموت کنترل شما است و به احتمال خیلی زیاد نیاز است تا باتری آن را تعویض کنید.

می توانید ریموت خود را با قرار دادن آن نور دوربین گوشی بر روی آن و فشردن دکمه پاور از راه دور تست کنید. دوربین شما می تواند سیگنال مادون قرمز از راه دور را مشاهده کند، حتی اگر برای چشم شما نامرئی باشد. اگر در صفحه دوربین کمی نور می بینید، ریموت کار می کند. برای تعمیر دکمه و صفحه کلید ریموت کنترل تلویزیون مطلب آموزشی در سایت انزل وب موجود است.

مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی و..

سیم برق را از جایی که آن را داخل تلویزیون (معمولاً در پشت) قرار دهید تا پریز برق در دیواره دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم در تمام مسیر اتصالات کاملاً وصل شده است. در صورت امکان، تلویزیون را مستقیماً به یک پریز برق وصل کنید و به طور موقت از هرگونه سه راه و یا موارد مشابه آن را قطع کنید.

اگر آسیب دیدگی به سیم و موادر مشابه مانند عایق بندی دور آن را مشاهده کردید، وضعیت خطرناکی دارید که نیاز است تا سریع به آن رسیدگی کنید. سیم را جدا کرده و آن را تعویض کنید. اگر نمی توانید سیم را وصل کنید، برق را از پریز بکشید و از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

روشن نشدن تلویزیون

مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی و..

کنترل از راه دور و سیم های شما ممکن است درست باشند، اما مشکل می تواند خود پریز برق باشد. تلویزیون را جدا کرده و یک لامپ یا یک وسیله دیگر را به همان پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید برق موجود باشد. اگر اینطور نیست، مدارهای فیبر یا فیوزهای مدار خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا برق قطع شده است. تلویزیون را به پریز برق وصل کنید که می دانید در حال کار است و آن را روشن کنید. آموزش نحوه درست تمیز کردن نمایشگر را می توانید مطالعه کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ و..

یک تلویزیون معمولاً به چندین دستگاه مانند پخش کننده DVD، دستگاه آنتن دیجیتال یا ویدیو پلیر متصل می شود. تمام این اتصالات را نیز بررسی کنید و مشخص کنید که آیا دستگاه های به صورت مجزا دارای برق هستند. اگر این کار را انجام دهند، مشکل در انتقال برق به خود تلویزیون یا قطعات الکترونیک داخلی تلویزیون به طور واضح مشخص می شود.

مشکل خاموش شدن تلویزیون سامسونگ و..

تلویزیون شما به عنوان یک اقدام ایمنی، در امتداد مدارهای داخلی خود فیوز دارد. فیوز خراب شده برق را قطع می کند. تعویض فیوز به طور کلی مستلزم باز کردن پشت تلویزیون است. این یک کار پیچیده و خطرناک است که بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید.

علت روشن نشدن تلویزیون قدیمی و مشکل خاموش شدن تلویزیون فیلیپس

بروزرسانی کردن Fireware یکی دیگر از کارهایی است که می تواند باعث درست شدن تلویزیون شما بشود. با کمک گرفتن از تیم پشتیبانی فنی برند تلویزیون خود می توانید بروزرسانی سیستم عامل آن را انجام بدهید. در صورت نیاز به ریست فکتوری تلویزیون مطلب آموزشی در سایت موجود است.

مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

علت روشن نشدن تلویزیون LED سامسونگ می تواند به واسط خرابی بورد آن باشد. چک کردن بورد برق پشت تلویزیون یکی دیگر از راه حل ها برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون است. می توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا پشت تلویزیون شما را باز کرده و کل مدارها و بوردهای آن را مورد بررسی قرار بدهد تا در صورت خرابی در هر قسمت به سرعت آن را تعویض کند. برای رفع مشکل وای فای تلوزیون می توانید مطلب ما را مطالعه کتید.

مشکل روشن نشدن تلویزیون پارس و..

تعویض خازن ها از جمله کارهایی است که می تواند باعث روشن شدن تلویزیون شما بشود. برای تعویض خازن ها شما در مرحله اول نیاز دارید تا با انجام تست های مختلف خازن های معیوب را شناسایی کرده و سپس آن را با خازن های جدید و سالم جایگزین کنید. انجام این کار نیاز به تسلط کافی به حوزه برق دارد و کار آسانی نیست.

مشکل روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن و..

برخی از افرادی که با تلویزیون خود مشکل داشته اند، گفته اند که با تعویض جعبه های کابل مشکل شان برطرف شده و توانستند تلویزیون خود را روشن کنند.

مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

در پشت تلویزیون های سونی دکمه به نام ENERGY SAVING SWITCH وجود دارد. مطمئن باشید که این دکمه بر روی ON تنظیم شده است. اگر تلویزیون شما این دکمه را ندارد لازم نیست این مرحله را انجام بدهید.

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ ، ال جی و.. قدیمی

اگر با تلویزیون خود مشکل دارید، آن را به مدت ۳۰ ثانیه از برق بکشید و سپس آن را به یک پریز سالم و به تنهایی و بدون هیچ دستگاه جانبی و خارجی متصل کنید و دوباره تلویزیون خود را امتحان کنید.

مشکل خاموش شدن تلویزیون ال جی و..

قبل از شروع آموزش باید به این نکته اشاره کنیم اگر تسلط کافی به بردهای الکترونیک و انجام مسائل مربوط به آن را ندارید حتما از یک متخصص کمک بگیرید ، تیم انزل وب هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی و مشکلات احتمالی ندارد.

روشن نشدن تلویزیون

ابزارهای مورد نیاز

برای تعمیر تلویزیون های ال جی شما به ابزارهایی مختلفی نیاز دارید:

روشن نشدن تلویزیون

برای این تعمیر به ۵ مورد زیر نیاز دارید: پیچ گوشتی فیلیپس، انبر، سیم چین، آهن لحیم کاری و خازن ها

ابزارهای اختیاری

روشن نشدن تلویزیون

این ابزارها لازم نیستند ، اما می توانند روند کار را آسان تر کنند. پیچ گوشتی مغناطیسی ، چرخشی ، انعطاف پذیر (برای کمک به از بین بردن تمام پیچ ها) پیچ گوشتی بی سیم (برای کمک به از بین بردن تمام پیچ های محفظه) حصار Desoldering (لحیم کاری ذوب شده را جذب می کند) مکنده لحیم کاری (حذف لحیم مذاب) و مولتی متر

پایه را جدا کنید

روشن نشدن تلویزیون

پس از جدا کردن همه سیم ها در تلویزیون، باید جای پایه را بردارید. اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده بود باید تلویزیون را از دیوار جدا کنید و براکت نصب را از پشت تلویزیون جدا کنید. فلش های قرمز: این ۴ پیچ را جدا کنید تا جای تلویزیون از تلویزیون جدا شود.

فلش های آبی: این ۴ پیچ را حذف کنید تا یک دیواره از تلویزیون خود جدا کنید. تلویزیون روی قسمت بالای و داخل پایه ایستاده است  بنابراین وقتی می خواهید پیچ های نگهدارنده را بردارید به راحتی از جا درنمیایند، اما همیشه بهتر است که به محض خارج کردن پیچ از پایه، تلویزیون را به صورت راست نگه دارید. سپس هر دو طرف را بگیرید و با دقت آن را روی یک سطح صاف مثل فرش قرار دهید.

پوشش پشتی را بردارید

روشن نشدن تلویزیون

۱۶ پیچ برای برداشتن وجود دارد که باعث می شود قسمت پشتی تلویزیون از جا دربیاید. تمام پیچ های نشان داده شده در “فلش های زرد” در زیر را برداری. از بین بردن تمام این پیچ ها با استفاده از یک پیچ گوشتی بسیار ساده انجام می شود.

بورد را دربیاورید

روشن نشدن تلویزیون

مشابه تصویر بالا بورد تلویزیون را با آرامش دربیاورید. مراقب باشید که ضربه ای به قطعات داخل بورد وارد نشود. بهتر است قبل از در آوردن برد از حالت فعلی آن یک تصویر تهیه کنید تا بعدا برای جا زدن مشکلی نداشته باشید.

آموزش چگونگی شناسایی خازن های خراب

واکنش شیمیایی داخل خازن می تواند گاز هیدروژن تولید کند، بنابراین خازن ها دارای منافذی هستند که به قسمت بالای قوطی های آلومینیومی بریده شده اند. اینها برای شکسته شدن و رها کردن گاز موجود در داخل خازن است. بنابراین، یک خازن که خراب شده است از بالای آن قابل دیده شدن است. در زیر مثالی آورده شده است:

روشن نشدن تلویزیون

یکی دیگر از نشانه های خازن معیوب، نشت مایعات (الکترولیت) است. این می تواند یک ماده تخلیه شده نارنجی یا قهوه ای از بالا یا پایین خازن باشد.

روشن نشدن تلویزیون

خازن های خراب را در صفحه بورد پیدا کنید

روشن نشدن تلویزیون

در صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی تلویزیون ال جی که در تصویر بالا مشاهده شده است ، من نشان داده ام که کدام خازن ها را باید برای علائم خراب را بررسی کنید. خازن ها الکترولیتی آلومینیومی هستند و به احتمال زیاد علت مشکل شما هستند. اگر بورد شما کمی متفاوت به نظر می رسد نگران نباشید.

به سادگی تمام خازن های الکترولیتی آلومینیوم را بررسی کنید. با خازن های بزرگ کاری نداشته باشید (۲ یا ۳ در هر تخته وجود خواهد داشت). این خازن ها ولتاژ بالا است، به ندرت از بین می رود و برای تعمیر نیاز به کمی تخصص بیشتر برای کار بر روی آن دارید.

روشن نشدن تلویزیون

خازن ها را دربیاورید

روشن نشدن تلویزیون

خازن ها قطب دارند. مانند باتری، آن ها دارای یک مثبت (+) و یک منفی (-) هستند. قبل از جدا کردن هر خازن، توجه داشته باشید که در کدام طرف نوار سفید خازن روبرو است. شما باید خازن جدید را در همان جهت قرار دهید. خازن های خراب را باز کرده و آن ها را با خازن های سالم جایگزین کنید. با لحیم می توانید خازن ها را به راحتی و بدون فشار اضافی بر روی بورد دوباره نصب کنید.

روشن نشدن تلویزیون

خازن های جدید را نصب کنید

روشن نشدن تلویزیون

خازن را وارد کنید، مطمئن شوید که طرف منفی را در محل صحیح قرار دهید . اگر لحیم کاری سختی در سوراخ وجود دارد، به سادگی آهن لحیم کاری را بزنید تا لحیم شود و خازن به راحتی وارد شود.

روشن نشدن تلویزیون

جهت نگه داشتن خازن، سیم ها را به عقب خم کنید.

روشن نشدن تلویزیون

با دقت گیره ها را با لحیم بچسبانید تا فقط کمی از آن ها بیرون زده باشد.

روشن نشدن تلویزیون

روند را معکوس کنید

بورد مدار را وصل کنید. دوباره همه سیم های سیم کشی را وصل کنید. پوشش پشت را وصل کنید. تلویزیون را روشن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و… را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه روشن نشدن تلویزیون را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آی پی تی وی چیست؟ آشنایی با کاربرد IPTV در ایران و جهان
آی پی تی وی چیست؟ آشنایی با کاربرد IPTV در ایران و جهان

نظرات

  • علی توفیق says:

    سلام،سپاس از شما، تلویزیون بنده سامسونگ ۴۰میباشد ک یدفعه خاموش شد ،مثل گفته شما باز نموده وخازنهای آنرا تعویض نمودم،البته فقط یک خازن نشتی داشت،ولی همه رو مثل خودش عوض کردم، ولی متاسفانه روشن نمیشه، ولی شایان ذکر است، وقتی سیم سوکت اتصال بین برد تغذیه با مین اصلی را جدا میکنم لامپهای پنل روشن میشود ،ومجدد وصل میکنم قطع میگردد،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید،

  • خاکباز says:

    باسلام و احترام، بسیار عالی توضیح دادید، هرچند من هنوز تلویزیون رو بازم نکردم ، ولی روش آموزش شما عالی بود ، شاید نتونم درستش کنم ولی بازم سپاسگزارم مهربان 🙏🌹