آموزش 3 روش حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word)

آموزش ۳ روش حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word)

مایکروسافت ورد (Microsoft Word) از محبوب ترین نرم افزار های واژه پرداز می باشد. اکثر کاربران تجربه کار با این برنامه را دارند. اما اگر شما هم با مشکل بهم چسبیدن کلمات در ورد ? (وحتی بهم چسبیدن حروف و..) مواجه شده اید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد را به شما آموزش خواهیم داد.

علت و رفع مشکل بهم چسبیدن حروف در ورد

How to Fix Word Sticking Error in Microsoft Word

بسیاری از موارد وجود دارند که کلمات و حروف در ورد به هم می چسبند که اصلاح دستی آن ها زمان بر می باشد. این مشکل بیشتر در نسخه ۲۰۰۷ برنامه رخ می دهد بخصوص وقتی که یک فایل ایجاد شده در نسخه های جدیدتر مانند ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و.. را در این نسخه باز می کنید. با این حال روش های ذکر شده می توانند مشکل چسبیدن حروف در ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و.. را رفع کند.

روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و… برای ورد ۲۰۰۷

برای حل مشکل چسبیدن حروف فارسی در ورد به خصوص در ورد ۲۰۰۷، ابتدا فایل وردی که مشکل دارد را باز کنید.

روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد ، 2013 ، 2016 و... برای ورد 2007

روی دکمه Office در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده هم روی Word Options کلیک کنید.

روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد ، 2013 ، 2016 و... برای ورد 2007

حال در پنجره ای که باز می شود، تب Proofing را در سمت چپ انتخاب کنید. بخش When Correcting Spelling and Grammar in Word را در سمت راست صفحه پیدا کنید و تمام گزینه های موجود در این قسمت را غیر فعال کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد ، 2013 ، 2016 و... برای ورد 2007

علاوه بر این برای این که فایل پس از ذخیره در سایر نسخه ها بدون مشکل باز شود، مجدد در همین پنجره به قسمت Save بروید. منوی Save Files in this Format را باز کرده و گزینه Word 97-2003 Document (*.doc) را انتخاب کنید. حال OK را بزنید. (در نظر داشته باشید که با این کار برای رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد نمی توانید از برخی ویژگی های نسخه های جدیدتر استفاده کنید)

روش رفع مشکل چسبیدن کلمات در ورد ، 2013 ، 2016 و... برای ورد 2007

همچنین برای رفع مشکل فاصله افتادن بین کلمات در ورد، پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش رفع مشکل Justify و فاصله افتادن بین کلمات در ورد را هم مطالعه نمایید.

روش جلوگیری از چسبیدن کلمات در ورد (چسبیدن ی در ورد)

مشکل چسبیدن حروف در ورد به دلیل عدم وجود فونت استفاده شده در سایر کامپیوتر ها نیز رخ می دهد. برای رفع این مشکل، تب File را باز کرده و روی Options کلیک کنید.

روش جلوگیری از چسبیدن کلمات در ورد (چسبیدن ی در ورد)

حال در پنجره باز شده در پنل سمت چپ  به بخش Save بروید. در سمت راست در تنظیمات باز شده گزینه Embed Fonts in the File را فعال کنید. همینطور پیشنهاد می شود که گزینه Do not Common Fonts را هم فعال کنید.

روش جلوگیری از چسبیدن کلمات در ورد (چسبیدن ی در ورد)

اکنون فایل ها را می توانید انتقال دهید و دیگر با  مشکل به هم چسبیدن کلمات در ورد مواجه نشوید.

همینطور برای رفع خط زیر کلمات، مطالعه مطلب آموزش حذف خط قرمز، سبز و آبی زیر کلمات در نسخه های مختلف ورد نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

نحوه جداسازی حروف چسبیده در ورد

همانطور که در روش اول رفع مشکل بهم چسبیدن کلمات در Word نیز اشاره کردیم، به خصوص زمانی که با نسخه بالای ورد کار می کنید اما می خواهید آن ها را در مقصدی با نسخه قدیمی ورد باز کنید، به تب File رفته و روی Options کلیک کنید.

نحوه جداسازی حروف چسبیده در ورد

در پنجره باز شده روی Advanced کلیک کنید. حال گزینه Compatibility Options For را پیدا کرده و منوی کشویی آن را باز کنید. سپس گزینه All New Documents را انتخاب کنید. در صورتی که منویی زیر آن باز شد (در غیر اینصورت OK را بزنید)، آن را هم باز کرده و گزینه Word 2007 Microsoft Office را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

نحوه جداسازی حروف چسبیده در ورد

در پایان اگر باز هم مشکل به هم ریختگی کلمات در ورد داشتید، مطالعه مطلب رفع مشکل بهم ریختگی فونت ، کلمات و متن در اسناد فارسی و انگلیسی ورد را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل چسبیدن کلمات در Word و چسبیدن حروف در Word را به شما آموزش دادیم. از چه راه هایی استفاده کردید؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل چسبیدن کلمات در word 2007 , 2010 را چگونه برطرف کنیم؟ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات

  • حامد says:

    خیلی ممنون بابت روشی که پیشنهاد دادید مشکلم حل شد.

  • اصغر says:

    سلام ، من متاسفانه نتونستم روش های پیشنهادی تون رو انجام بدهم (نشد)، اگر امکان دارد به من ایمیل بزنید و من فایل را برای شما ارسال کنم و شما زحمت بکشید من را راهنمایی بفرمایید تا مشکل من برطرف شود. ممنون

    موضوع : آموزش ۳ روش حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word)