بهترین برنامه مشابه و جایگزین واتس اپ (WhatsApp)

۱۴ تا از بهترین برنامه مشابه و جایگزین واتس اپ (WhatsApp)

واتساپ، با بیش از پنج میلیارد دانلود از گوگل پلی، قطعاً یکی از محبوب ترین پیام رسان های ? جهان است. اما محبوب بودن آن نشان دهنده بی عیب بودن آن نیست. واتساپ اخیرا اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک می گذارد که از نظر امنیتی خوب نیست. اگر به دنبال یک پیام رسان امن تر و بهتر هستید ۱۴ تا از بهترین برنامه مشابه و جایگزین واتس اپ (WhatsApp) برای دانلود و استفاده به شما معرفی می کنیم.

دانلود بهترین برنامه جایگزین و شبیه واتساپ برای اندروید و آیفون

Best Alternative Messaging Apps to WhatsApp

WhatsApp یک برنامه پیام رسان فوق العاده محبوب در سراسر جهان است، اما دلایل زیادی وجود دارد که نخواهید آن را نگه دارید. شاید ویژگی هایی را که واتس اپ ارائه می دهد را دوست نداشته باشید و به دنبال چیزی کمی متفاوت تر باشد. دلیل شما هر چه باشد، خبر خوب این است که شما مجبور نیستید از WhatsApp استفاده کنید. به جای آن می توانید از یکی از برنامه های جایگزین واتس اپ استفاده کنید.

همچنین می توانید بهترین برنامه های جایگزین بیتالک را هم ببینید.

قابل ذکر است می توانید نسخه کامل و رایگان همه برنامه های معرفی شده را از سایت های ایرانی دانلود کنید.

Telegram Messenger برنامه جایگزین واتس اپ

Telegram Messenger مدتی است که به عنوان بهترین رقیب واتس اپ شناخته می شود. در کنار ویژگی های پیام رسان معمولی که هر دو WhatsApp و Telegram دارند، ویژگی های دیگر مانند:

  • قابلیت داشتن سوپر گروه ها تا ۱۰۰۰۰۰ نفر
  • کانال های عمومی
  • امکان به اشتراک گذاری فایل های حداکثر ۱.۵ گیگابایتی
  • قابلیت رمز عبور
  • پیام های خود تخریب کننده
  • رمزگذاری پایان به پایان در چت مخفی (end-to-end encryption : اطلاعات شما از مکان شروع تا پایان رمزگذاری می کند و از هک شدن آنها در طول مسیر جلوگیری می کند)
  • ربات های تلگرام

در تلگرام وجود دارد. غیر از این، برخلاف واتس اپ، تلگرام می تواند به صورت همزمان روی چندین سیستم عامل استفاده شود. بنابراین می توانید متنی را در گوشی خود را شروع کرده و سپس آن را در رایانه شخصی خود ادامه دهید. تلگرام همچنین دارای قابلیت تماس صوتی نیز است که در آن بسیار خوب عمل می کند. اما متأسفانه تلگرام فاقد ویژگی تماس ویدیویی است. اما با ارائه ویژگی های واقعا منحصر به فردی که در واتس اپ یافت نمی شود، جای این ضعف را پر می کند. بنابراین، اگر به تماس های ویدیویی اهمیتی نمی دهید، می توانید از تلگرام به عنوان برنامه جایگزین واتس اپ استفاده کنید.

Telegram Messenger برنامه جایگزین واتس اپ

Wire، برنامه چت مثل واتساپ

اگر به دنبال یک برنامه پیام رسانی جدید هستید، باید به Wire نگاهی بیندازید.

این برنامه به دلیل رابط کاربری زیبا و ویژگی های منحصر به فرد، در بین کاربران مورد تحسین قرار گرفته است. برنامه دارای ویژگی رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) نیز است و در عین حال به شما امکان می دهد در سیستم عامل های مختلف از آن استفاده کنید. Wire همچنین تعدادی ویژگی منحصر به فرد مانند تماس ویدیویی گروهی (حداکثر ۱۰ نفر)، پیام های خود تخریب کننده، امکان حذف پیام از دستگاه های گیرنده، پیش نمایش لینک و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. Wire شاید نسبتاً جدید باشد اما قطعاً یکی از بهترین گزینه های جایگزین واتساپ است.

Wire، برنامه چت مثل واتساپ

دانلود برنامه جایگزین واتس اپ به نام Signal

Open Source Systems، شرکتی که فناوری رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) را به WhatsApp و Facebook داده است، برنامه پیام رسان بسیار امن خود را با نام Signal Private Messenger ارائه می دهد. همانطور که انتظار دارید، سیگنال در مقایسه با WhatsApp دارای چندین مزیت امنیتی است. برخلاف واتس اپ، برنامه سیگنال دارای ویژگی هایی مثل پیام های خود تخریب کننده، صفحه نمایش امن (جلوگیری از افراد برای گرفتن عکس از صفحه) و موارد دیگر می شود. به علاوه، سیگنال رمزنگاری را برای گرفتن نسخه پشتیبان، تماس ها و هر داده دیگر در برنامه رد و بدل می شود، به ارمغان می آورد.

حتی فایل هایی که با استفاده از سیگنال ارسال می کنید محافظت و رمز گذاری می شوند. این یک برنامه عالی برای هرکسی است که می خواهد با سایر کاربران به صورت کاملاً ایمن چت کند. به همین دلیل سیگنال در جمع خبرنگاران بسیار محبوب است.

دانلود برنامه جایگزین واتس اپ به نام Signal

Bridgefy نرم افزار جایگزین واتساپ

Bridgefy نیز قابلیت های خوبی دارد. یکی از مشکلات اصلی برنامه های پیام رسانی آنلاین مانند واتس اپ این است که برای کار به اتصال اینترنت نیاز دارند. اگر به جایی مثل جنگل بروید، حتی برنامه های پیام رسانی عادی نیز کار نمی کنند. این جایی است که برنامه های پیام رسانی آفلاین وارد بازی می شوند. این برنامه ها برای کار به شبکه تلفن همراه یا اتصال اینترنت نیاز ندارند. در عوض، آنها یک شبکه بلوتوث با تعداد بی نهایت دستگاه یا شبکه وای فای در تلفن شما ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند پیام هایی را برای دوستان در اطراف خود ارسال کنید. اگر به دنبال چنین برنامه ای هستید ، باید از Bridgefy استفاده کنید.

در این برنامه می توانید، از کاربران به عنوان گره برای ارسال پیام به مسافت های طولانی استفاده کنید. در جشنواره های مختلف، رویدادهای ورزشی، بلایای طبیعی و سایر مواردی که نمی توانید از خدمات قابل اعتماد موبایل استفاده کنید، استفاده از این برنامه بسیار مفید است.

Bridgefy نرم افزار جایگزین واتساپ

Kik، برنامه شبیه واتس اپ

Kik یک برنامه پیام رسانی عالی برای کاربرانی است که نمی خواهند از شماره خود برای اجرای یک برنامه پیام رسان استفاده کنند. در حالی که سرویس های گپ مانند واتس اپ، از کاربران می خواهند که از شماره خود استفاده کنند، کاربران بسیاری وجود دارند که با به اشتراک گذاشتن شماره های شخصی خود در این سیستم ها ناراضی اند. برای آن دسته از کاربران، Kik یک سرویس عالی است زیرا فقط از شما می خواهد که از شناسه ایمیل خود استفاده کنید. هنگامی که با استفاده از شناسه ایمیل خود در سرویس ثبت نام می کنید، Kik یک نام کاربری منحصر به فرد برای شما ایجاد می کند که می توانید آن را با سایر کاربران Kik برای گپ زدن به اشتراک بگذارید.

شما در این نرم افزار به همه ویژگی های مهم از جمله پیام های متنی، ایموجی ها، استیکر ها، گیف ها، به اشتراک گذاری عکس، اشتراک گذاری فیلم و چت های گروهی و موارد دیگر دسترسی دارید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Kik این است که از ربات ها پشتیبانی می کند، چیزی که در WhatsApp پیدا نمی کنید.

Kik، برنامه شبیه واتس اپ

Snapchat، یکی از برنامه های جایگزین واتساپ

Snapchat از لحاظ فنی فقط یک برنامه پیام رسانی نیست، بلکه یک برنامه رسانه اجتماعی و جایگزین اینستاگرام است. این برنامه می تواند ویژگی های منحصر به فردی نشان دهد که هیچ برنامه پیام رسان دیگری نمی تواند ارائه دهد. به عنوان مثال، می تواند پیامهایی را ارسال کنیم را پس از مدت زمان مشخصی، حذف کند. همچنین وقتی شخصی تصویری از چت های شما می گیرد به شما اطلاع می دهد. این برنامه همچنین بهترین مجموعه ماسک صورت (استیکر های دوربین) را ارائه می دهد که استفاده از این برنامه را سرگرم کننده می کند.

سایر ویژگی های این پیام رسان نیز در اینجا وجود دارد: امکان ایجاد گپ های گروهی، تماس صوتی، تماس صوتی گروهی، گیف ها و موارد دیگر. ویژگی هایی که کاربران در WhatsApp یا Facebook Messenger از آن لذت می برند، معمولاً از اسنپ چت کپی می شوند. بنابراین، اگر می خواهید به این ویژگی های جالب دسترسی پیدا کنید و اولین کسی باشید که آخرین ویژگی چت را دریافت می کند، Snpachat برنامه ای است که باید از آن استفاده کنید.

Snapchat، یکی از برنامه های جایگزین واتساپ

Skype، برنامه مشابه واتس اپ برای آیفون و اندروید

Skype بدون شک یکی از بهترین برنامه های چت تجاری است. با قدرت مایکروسافت در پشت اسکایپ، برنامه های چت تجاری دیگر حتی به گرد پای او هم نمی رسند! شاید فکر کنید چون این یک برنامه تجاری است، برای کاربران عادی مناسب نیست. اما بگذارید به شما بگویم که Skype یکی از بهترین برنامه های چت خصوصی نیز است. به خصوص اگر تماس های ویدیویی و صوتی زیادی برقرار می کنید.

Skype هنگام استفاده برای برقراری تماس های خارج از کشور بسیار خوب عمل می کند. زیرا کیفیت صدا و فیلم در اسکایپ به مراتب بهتر از رقبای آن است.اسکایپ، همچنین در تماس های ویدیویی گروهی پر قدرت ظاهر می شود. در حالی که اکثر برنامه های دیگر از تماس های ویدیویی گروهی پشتیبانی نمی کنند. و آنهایی که پشتیبانی می کنند نیز باز هم در هنگام چت با سه یا چهار نفر ضعیف عمل می کنند. اگر شما کسی هستید که با دوستان و خانواده خود تماس تلفنی برقرار می کنید، مطمئنا می توانم Skype را بهترین برنامه جایگزین واتساپ معرفی کنم.

Skype، برنامه مشابه واتس اپ برای آیفون و اندروید

Keybase، برنامه مشابه واتس اپ

Keybase یک برنامه چت امن با ویژگی (Open-Source) است. این اپلیکیشن برای کاربرانی که مایل به برقراری ارتباط امن هستند بسیار مناسب است. از آنجا که این یک برنامه (Open-Source) است، هیچ شرکتی خصوصی که تمام داده های شما را بررسی کند وجود ندارد. داده ها با قفل end-to-end encryption رمزگذاری می شوند، بنابراین به هیچ عنوان پیام های شما در معرض بازدید افراد ناشناس قرار نمی گیرد. این نرم افزار حتی به افراد اجازه نمی دهد که از چت ها اسکرین شات بگیرند. این برنامه بیشتر مناسب کاربرانی است که راجب به حریم شخصی خود نگران هستند.

ویژگی جالب Keybase این است که برای ارتباط با افراد، نیازی به شماره یا شناسه ایمیل کسی ندارید. این امر به شما امکان می دهد تا با کاربرانی که نمی خواهید اطلاعات شخصی خود را با آنها به اشتراک بگذارید در تماس باشید. این یکی از معدود برنامه های پیام رسانی است که یک نسخه برای سیستم عامل لینوکس ارائه می دهد. اگر برای حریم شخصی خود ارزش زیادی قائل هستید، حتماً آن را بررسی کنید.

Keybase، برنامه مشابه واتس اپ

Viber برنامه ای شبیه واتس اپ

Viber یکی دیگر از برنامه های پیام رسانی و محبوب است که در زمینه ویژگی ها واقعاً با WhatsApp برابری می کند. در مرحله اول، برنامه رمزنگاری end-to-end encryption را در تماس ها، پیام ها و رسانه های اشتراکی ارائه می دهد. علاوه بر این، پیام های ذخیره شده در دستگاه نیز رمزگذاری می شوند. مانند واتس اپ، وایبر به شما امکان می دهد تماس ویدیویی و صوتی برقرار کنید اما این برنامه با ویژگی Viber Out خود یک قدم جلوتر می رود که به شما امکان می دهد تماس های بین المللی با کاربران غیر Viber با برقرار کنید.

در مورد ویژگی های پیام رسانی، Viber شامل پشتیبانی از استیکر ها، اشتراک گذاری فایل، آخرین بازدید، پیام های صوتی و تصویری، حساب های عمومی، تهیه نسخه پشتیبان از Google Drive و موارد دیگر را دارد. همچنین یک فروشگاه استیکر و بازی های Viber نیز وجود دارد که در آن بازی هایی هستند که می توانید در داخل Viber انجام دهید. اگر همه چیز را در نظر بگیریم، Viber برنامه ای است که بسیار شبیه WhatsApp است.

Viber برنامه ای شبیه واتس اپ

Threema، یکی از برنامه های شبیه واتس اپ

Threema یک برنامه پیام رسانی “واقعاً ایمن” است که اگر در مورد امنیت خود در واتس اپ نگران هستید، باید مورد توجه شما قرار بگیرد. این برنامه تمام داده ها از جمله: پیام ها، فایل های به اشتراک گذاشته شده و حتی به روزرسانی های وضعیت را رمزگذاری می کند. اگرچه فاقد ویژگی های واتس اپ مانند تماس صوتی و تصویری است، اما ویژگی های امنیتی آن مطمئناً چشمگیر است. در کنار رمزگذاری پایان تا پایان (end-to-end encryption) در برنامه، این نرم افزار همچنین ابرداده را قرار نداده است و به جای آن گزینه های مختلف پشتیبان رمزگذاری شده را ارائه می دهد. Threema یک نرم افزار Open Source است و از خط مشی رازداری بسیار شفاف برخوردار است، بنابراین امنیت شما در حین استفاده از برنامه کاملاً تضمین شده است.

این مجموعه از ویژگی ها در یک نرم افزار پیام رسانی معمول، به همراه یک سرویس دهنده وب است که شبیه به واتساپ وب کار می کند. این اپلیکیشن شامل چند ویژگی منحصر به فرد مانند امکان ایجاد نظرسنجی در گروه ها، گپ های محافظت شده با رمز عبور یا اثر انگشت، چت ناشناس (بدون شماره)، و امکان توافق یا عدم موافقت با یک پیام. Threema یک برنامه پولی است اما اگر امنیت برای شما مهم است و می خواهید یک برنامه پیام رسانی ساده داشته باشید، ارزش پول را دارد.

Threema، یکی از برنامه های شبیه واتس اپ

دانلود نرم افزار مشابه واتس اپ (LINE)

یکی دیگر از جایگزین های WhatsApp که شما می توانید استفاده کنید LINE است. که یک برنامه پیام رسان بسیار محبوب است و دارای ویژگی های فراوانی می باشد. مانند WhatsApp، برنامه دارای رمزگذاری end-to-end encryption، پشتیبانی از تماس های صوتی و تصویری و موارد دیگر است. همچنین ویژگی های کاملاً منحصر به فردی را در مقایسه با واتس اپ دارد. مانند LINE Out (به شما امکان می دهد تماس های بین المللی با کاربران غیر LINE برقرار کنید)، فروشگاه استیکر ها، یک ویژگی عالی ذخیره کردن (به شما امکان می دهد تا پیام ها، عکس ها و… مورد علاقه خود را ذخیره کنید) و موارد دیگر. همچنین در این برنامه می توانید هرگونه به روزرسانی وضعیت و تغییر عکس را از دوستان خود مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی های مفید LINE می توان به قفل و کد عبور، فیلتر پیام ها، تم ها و موارد دیگر اشاره کرد. شکی نیست که LINE یک برنامه پیام رسانی بسیار توانمند و پر از ویژگی است که می توانید به جای واتساپ از آن استفاده کنید.

دانلود نرم افزار مشابه واتس اپ (LINE)

بهترین برنامه های جایگزین اسنپ را نیز می توانید مشاهده کنید.

برنامه های جایگزین واتساپ، Google Hangouts

ممکن است شما از Google Hangouts به عنوان یک سرویس مکالمه ویدیویی استفاده کنید، اما این برنامه همچنین یک روش پیام رسانی فوری نیز ارائه می دهد که میتوانید جایگزین واتس اپ باشد. Hangouts به شما امکان می دهد متن ها، عکس ها و فیلم ها برای همدیگر ارسال کنید. پیام های گروهی Hangouts نیز خوب و سریع عمل می کند. این سیستم عامل بر روی آیفون و آی پد و همچنین اندروید و در هر مرورگر وب در مک یا ویندوز کار می کند، بنابراین می توانید با دوستان و خانواده خود بدون توجه به دستگاه  آنها ارتباط برقرار کنید.

این برنامه به طور پیشفرض روی همه دستگاه های اندرویدی نصب شده و نیازی به دریافت آن نیست.

برنامه های جایگزین واتساپ، Google Hangouts

We Chat جایگزین واتس اپ

WeChat فقط در صورت داشتن هرگونه تماسی در چین بسیار مفید است زیرا در آنجا محبوب است و در رتبه اول برنامه های مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در چین دوستانی دارید می توانید به دلیل غیرقابل دسترسی بودن بسیاری از برنامه های دیگر، از WeChat استفاده کنید. این اپلیکیشن می تواند همه کارهایی را که می خواهید با یک برنامه پیام رسانی انجام دهید را انجام دهد. از جمله متن، پیام های صوتی، تماس های صوتی، تماس های ویدیویی و موارد دیگر.

We Chat جایگزین واتس اپ

Wickr Me یکی از برنامه های جایگزین واتساپ

Wicker Me برخلاف بیشتر برنامه های پیام رسانی که از رمزگذاری end-to-end encryption استفاده می کنند، از رمزگذاری peer-to-peer encryption استفاده می کند. این بدان معنی است که در زمینه حریم خصوصی، مخفی عمل می کند و برای افرادی که قصد دارند تجارت خصوصی را داشته باشند، ایده آل است. در این برنامه مانند واتساپ، می توانید از شماره تلفن خود برای ورود به سیستم استفاده کنید و تمام ویژگی های سرگرم کننده مانند اموجی ها و استیکر ها را دارد. برخلاف واتساپ، برنامه تمام ابرداده از پیامهایی که می فرستید از جمله زمان، مکان و تاریخ دستگاه را حذف می کند.

این برنامه همگام سازی راحت با برنامه های دیگر مانند Google Drive ، Dropbox و Box را فراهم می کند که به شما امکان می دهد فایل ها را مستقیماً به حافظه ابری خود ارسال کنید.

Wickr Me یکی از برنامه های جایگزین واتساپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۴ تا از بهترین برنامه های جایگزین واتساپ را به شما معرفی کردیم. ترجیح می دهید از کدام برنامه استفاده کنید؟ کدام نرم افزار از نظر شما دارای ویژگی های بهتری بود؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • بهزاد ایرانی says:

    اصلی ترین دلیلی که پیام رسان های داخلی رو مردم نصب نمیکنن بخاطر نقض حریم خصوصی هست . یعنی اصلا امنیت نداره و هر سازمان و نهادی که تشخیص بده باید پیامهای شما رو کنترل کنه اینکارو انجام میده .

  • جمشید says:

    با سلام ایگپ عالی است و بهترین مطالب را دارد و در اموزش زبان هم سایر بسیار عالی است وفقط کافی است برای اشنایی همه وضعیت خود را برای ۲۴ ساعت در ایگپ قرار دهیم و شانس خود را در بازی فوتبال و پیش بینی قرار دهیم …………هر برنامه ای مال ایران است را همیشه باید بولت کنیم تا انها که فقط وقت میگیرند کنار روند وفقط نمیدانم ایا این ایگپ مربوط به ایران است یا خیر کسی جواب داشت ممنونم

  • امیر says:

    Google Hangouts دیگه قدیمی شده، خود گوگل هم بجاش چیز دیگه ای معرفی کرده.

  • پارسا says:

    چرا فقط پیامرسان خارجی؟! وقتی خودمون پیامرسان خوبی مثل گپ رو داریم که علاوه بر امنیت و امکانات بالا و تعرفه اینترنت یک سوم و تماس صوتی تصویری و امکان جابجایی بین المللی پول و بات و … داره چرا خارجی؟ دیگه وقتشه به پیامرسان ایرانی اعتماد کنیم و به حرف آمریکایی ها گوش ندیم و خودمون تصمیم بگیریم.

    • Omid says:

      مثل اینکه اصلا از پیام رسان داخلی استفاده نکردی من تمام پیام رسان های داخلی رو امتحان کردم به شدت آشغال کیفیت تصویر افتضاح صوت هم مدام قطع میشه

    • آمریکی says:

      با گوشی آیفون و اپلیکیشن آیگپ!

  • علیرضا says:

    پیام رسان گپ بهترییینه

  • امیر says:

    فقط kaizala بهترین پیام رسان شرکت مایکروسافت ابر پیام رسان تولید کرده بهترین جایگزین واتس آپ و تلگرام

  • من says:

    عالی ممنون

  • م. ش. says:

    سلام. حالا به جای واتس آپ و تلگرام کدام را بهتر است نصب نماییم؟

  • شادی says:

    سلام
    سپاس از معرفی پیام رسان های دیگر
    راهکاری برای دیدن افرادی که به صورت مخفیانه استتوس واتس اپ ما رو چک می کنن وجود داره؟
    سپاس