حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و..

۱۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و..

اگر تلویزیون ? خود را روشن کردید و انتظار دارید مثل همیشه تصویر شما به همراه صدا باشد اما این اتفاق رخ ندهد این موضوع می تواند یک مساله ترسناک باشد! اما نگران نباشید یکی از مشکلات رایج کاربران قطع شدن صدای تلویزیون می باشد. برای آموزش ۱۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و.. با انزل وب همراه باشید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل و علت نداشتن صدا تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و…

Ways To Fix A TV That Has A Picture But No Sound

مشکل تلویزیون تصویر دارد صدا ندارد یکی از مواردی است که ممکن است برای کاربران تلویزیون ها پیش بیاید. علت صدای خش خش تلویزیون یا بی صدا شدن آن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به شما آموزش رفع مشکل قطع شدن صدای تلویزیون را بررسی خواهیم کرد.

حل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی از طریق کنترل

یکی از اولین قدم ها برای حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون سونی افزایش صدا از طریق ریموت کنترل و یا خود تلویزیون است.

قطع ناگهانی صدای تلویزیون ال جی با اتصال به دستگاه دیجیتال

قطع شدن صدای تلویزیون

اگر تلویزیون به دستگاه دیجیتال وصل شده است، صدا دستگاه دیجیتال خود را افزایش دهید. اگر باز هم با مشکل صدا مواجه بودید علت قطع شدن صدای رسیور و کانال ماهواره این است که به احتمال زیاد کابل های شما به درستی وصل نشده است. اطمینان حاصل کنید که کابل های A / V به طور درست به ورودی ویدیوی مناسب در تلویزیون وصل شده اند.

علت قطع شدن صدای تلویزیون به خاطر فعال بودن گزینه Mute

Mute در تلویزیون ها برای قطع کردن صدا می باشد. اطمینان حاصل کنید که گزینه MUTE تلویزیون شما فعال نیست.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ال جی به خاطر هدفون

اطمینان حاصل کنید که هیچ هدفونی به تلویزیون وصل نشده است. اتصال هدفون یا لوازم جانبی مشابه باعث می شود که خروجی صدا از طریق هدفون پخش شود.

حل مشکل نداشتن صدا تلویزیون سامسونگ از طریق تنظیمات صدا

قطع شدن صدای تلویزیون

برای حل مشکل صدا تلویزیون سامسونگ می توانید بررسی کنید که تنظیمات MTS تلویزیون روی MAIN یا STEREO تنظیم شده باشد. تنظیمات اشتباه صدا می تواند باعث قطع شدن صدای تلویزیون شود.

پس از انتخاب افکت صدا، صدای تلویزیون قطع شده است

تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت برای صدا خروجی هستند. با برگرداندن تنظیمات افکت به حالت عادی می توانید صدا تلویزیون خود را وصل کنید. مشکل صدای تلویزیون دوو را می توانید با برگرداندن افکت های صدا به حالت عادی برطرف کنید.

علت قطع صدا تلویزیون سامسونگ به خاطر اسپیکر

بررسی کنید که بلندگوهای تلویزیون به عنوان بلندگو مرکز تنظیم نشده باشند. برخی از تلویزیون ها به بلندگوهای تلویزیون اجازه می دهند تا هنگام استفاده از گیرنده چند کانال، به عنوان بلندگو کانال مرکز عمل کنند. با تنظیم صدای تلویزیون سامسونگ می توانید مشکل خود را برطرف کنید. مطمئن شوید که بلندگوها در منوی تلویزیون روشن باشند. مشکل وای فای تلویزیون یکی از موارد آزاردهنده می باشد که براحتی قبل حل است.

در هنگام استفاده از آنتن صدای تلویزیون قطع میشود!

قطع شدن صدای تلویزیون

تلویزیون را با استفاده از منبع دیگری مانند پخش کننده VCR  DVD یا پخش کننده Blu-ray Disc از تلویزیون بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل از خود تلویزیون است یا منبع پخش ورودی شما دچار مشکل شده است.

حل مشکل صدای تلویزیون سونی قطع شده است با بروزرسانی نرم افزاری

بروزرسانی نرم افزاری تلویزیون را بررسی کنید. اگر نسخه نرم افزار تلویزیون به روز است، با عیب یابی کار خود را ادامه دهید. در غیر این صورت ابتدا به روزرسانی نرم افزار را انجام دهید. قبلا در انزل وب به صورت کامل روش ها و آموزش کامل آپدیت کردن تلویزیون را بررسی کردیم.

حل مشکل صدا در تلویزیون سامسونگ با بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر تمامی کارهای گفته شده را انجام دادید اما همچنان تلویزیون صدا ندارد و علت بی صدا شدن تلویزیون سامسونگ را نمی دانید، می توانید از طریق تنظیمات تلویزیون، دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون را می توانید مطالعه کنید.

علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون ال جی و حل مشکل با ریست سخت

قطع شدن صدای تلویزیون

سیم برق تلویزیون را از منبع اصلی جدا کنید. چند ثانیه صبر کنید. سیم برق خود را به منبع اصلی وصل کنید. دکمه روشن را فشار دهید تا تلویزیون روشن شود. بررسی کنید که صدا برگشته است یا خیر.

حل مشکل قطع ناگهانی صدای تلویزیون ال جی در تنظیمات صدا

قطع شدن صدای تلویزیون

بری دسترسی به تنظیمات صدای تلویزیون ال جی با فشار دادن دکمه “Home” منوی تلویزیون را باز کنید. گزینه “Sound”را انتخاب کنید. در این بخش تنظیمات صدا را بررسی کنید تا در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنید. حل مشکل خاموش شدن تلویزیون می توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

ریست صدا و تصویر در تلویزیون ال جی

اگر تنظیم دوباره بسیار دشوار است و می خواهید تنظیمات صوتی و تصویری را در تنظیمات AV به صورت پیش فرض تنظیم کنید، این مراحل را دنبال کنید:

دکمه بیصدا کردن روی TV خود را سه بار فشار دهید. یک صفحه نمایش ظاهر شده باید روی صفحه تلویزیون شما ظاهر شود “Confirm” را انتخاب کنید.

تنظیم مجدد به تنظیمات پیش فرض کارخانه تلویزیون ال جی

دکمه “Home” را فشار دهید با فشار دادن روی نماد “COG” منو نمایش داده شده و در گوشه بالا سمت راست صفحه تلویزیون خود وارد منوی تنظیمات شوید. گزینه “General” را فشار دهید و روی گزینه “Reset to Initial Settings” کلیک کنید.

بروزرسانی تلویزیون ال جی برای حل مشکل صدا

دکمه “Home” را فشار دهید با فشار دادن روی نماد “COG” منو نمایش داده شده و در گوشه بالا سمت راست صفحه تلویزیون خود وارد منوی تنظیمات شوید. گزینه “All settings” در پایین صفحه نمایش از سمت چپ را باز کرده و سپس گزینه “General Menu” در انتهای لیست را انتخاب کنید.

“About this TV” را انتخاب و سپس گزینه “Allow Automatic Updates” را انتخاب کنید. روی گزینه “Check for updates option” کلیک کنید، برای بارگیری آخرین سیستم عامل و نصب آن مراحل موجود در تلویزیون ال جی خود را دنبال کنید.

بررسی کانال صدا در تلویزیون ال جی

بررسی کنید که کابل صوتی قطع شده یا شل شده باشد و سپس بررسی کنید که آیا اخیراً کابل ویدیویی “S” را وصل نکرده اید. این کابل ها فقط برای انتقال اطلاعات تصویری بوده و هیچ صدایی تولید نمی کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که یک کابل صوتی نیز وصل شده است. اگر از کابل HDMI استفاده می کنید ، سعی کنید آن را جایگزین کنید.

استفاده از خروجی صدا خارجی در تلویزیون ال جی

به جای تلویزیون، کابل های صدا را به سیستم صوتی وصل کنید. صدای محیط اطراف را روشن کنید ببینید بلندگوهای خارجی صدا را تولید می کنند یا خیر.

پشتیبانی ال جی برای حل مشکل صدا

اگر تمامی روش های گفته شده را انجام دادید و همچنان مشکل صدا داشتید می توانید به بخش پشتیبانی سایت ال جی بروید و درخواست تعمیر خود را با وارد کردن اطلاعات گارانتی خود ثبت کنید. با کمک یک تعمیرکار می توانید به راحتی مشکل صدا تلویزیون خود را برطرف کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون ال جی ، سونی ، سامسونگ و.. را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه قطع شدن صدای تلویزیون را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
6 اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
۶ اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
آموزش تصویری روش صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون
آموزش تصویری نحوه صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون (تمام روش ها)
گلس یا محافظ صفحه تلوزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
گلس یا محافظ صفحه تلویزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

نظرات

  • کاظمی says:

    درود. صوت بعضی از کانالهای تلویزیون سامسونگ سری ۸ ما بعضی اوقات برای مدتی کوتاه مثلا ۳۰ثانیه تا یک دقیقه ای قطع میشود .
    از راهنمایی شما سپاسگزارم. کاظمی

  • F.H says:

    مطلب عالی بود خیلی به دردم خورد ممنون بابت مطالب مفیدتون

  • جوادفصیحی says:

    تلوزیون ال جی مدل۴۲CS4600دارم ازفلش فیلم تماشا می کنم حین فیلم نگاه کردن صدا قطع میشه حتی ازفلش خارج میشم می بینم صدای تلوزیون هم قطع شده فقط باید تلوزیون راخاموش وروشن کن که صدا بیاد.خواشمندم ایراد همین رابه من بگید.خیلی متشکرم از اساتید

    • پری says:

      باند سونی مدل v43 دارم به تلویزیونم وصله بعد از ۲ الی ۳ساعت روشن بودن قطع ووصل میشه میاد میره صداش چیکار کنم رو اعصابمه
      ممنون میشم پاسخ بدین