حل مشکل زوم شدن عکس در پست و استوری اینستاگرام

آموزش ۳ روش حل مشکل زوم شدن عکس در پست و استوری اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و همینطور ایران می باشد. یکی از مشکلاتی که کاربران ممکن است در هنگام انتشار پست و یا استوری با آن مواجه شوند، زوم شدن عکس ? است. به همین منظور امروز در انزل وب برای پاسخ سوال چرا استوری و پست اینستاگرام بعد از آپلود بی کیفیت میشود؟ روش های رفع مشکل زوم شدن عکس در پست و استوری اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.

رفع مشکل مشکل زوم و بزرگ شدن عکس در اینستاگرام

How to Stop Instagram Automatically Zooming Pictures after Post Them

اینستاگرام برای انتشار پست محدودیت هایی را برای نسبت ابعاد در نظر گرفته است. ما قبلا در مطلب تنظیم سایز عکس و ویدیو برای اینستاگرام به این موارد به صورت کامل اشاره کرده ایم. به طور مثال حداکثر نسبت مورد قبول برای نمایش صحیح تصویر و ویدیو پست، ۵:۴ می باشد. در غیر اینصورت اینستاگرام به طور خودکار اقدام به تنظیم نسبت ابعاد تصویر یا ویدیو کرده و در نتیجه دچار مشکل زوم شدن می شوید. بنابراین اگر می خواهید تصویر شما بدون مشکل زوم شدن و به صورت کامل اشتراک گذاری شود، باید آن را به نسبت های مشخص تنظیم کنید.

استفاده از سرویس Kapwing برای حل مشکل زوم شدن عکس در اینستاگرام

یکی از راه های حل مشکل زوم در استوری اینستاگرام، تغییر نسبت سایز فایل شما می باشد. برای این کار می توانید از سرویس kapwing استفاده کنید. برای حل مشکل زوم شدن عکس در پست اینستاگرام ابتدا فایل خود را در این سرویس آپلود کنید.

استفاده از سرویس Kapwing برای حل مشکل زوم شدن عکس در اینستاگرام

سپس امکاناتی برای ویرایش تصویر یا ویدیو به شما داده می شود. در این قسمت به بخش Resize رفته و گزینه Facebook/Twitter Portrait, 4:5 را برای پست انتخاب کنید. پس زمینه هایی که به فایل شما اضافه می شود را می توانید تغییر رنگ دهید و یا با کلید های موجود، موقعیت تصویر را هم تغییر دهید.

استفاده از سرویس Kapwing برای حل مشکل زوم شدن عکس در اینستاگرام

در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید. فایل شما آماده است و اکنون آن را دانلود کنید. سپس می توانید اقدام به اشتراک گذاری ویدیو کنید.

استفاده از سرویس Kapwing برای حل مشکل زوم شدن عکس در اینستاگرام

اگز متوجه شدبد که اینستاگرام تصویر شما را مربع کرد، روی آیکن فلش های گسترش یافته تپ کنید تا اندازه تصویر شما به صورت کامل قرار گیرد.

استفاده از سرویس Kapwing برای حل مشکل زوم شدن عکس در اینستاگرام

همچنین برای دیدن عکس پروفایل، پیشنهاد می کنیم مطلب ۵ روش دیدن و دانلود عکس پروفایل اینستاگرام در سایز و کیفیت اصلی را هم مطالعه نمایید.

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم؟ استفاده از Square Pic

دیگر گزینه شما برای رفع مشکل بزرگ شدن تصویر در استوری اینستاگرام، استفاده از برنامه Square Pic می باشد. ابتدا اقدام به دانلود و نصب این برنامه در گوشی خود کنید. سپس برای گذاشتن عکس عمودی در اینستاگرام با زدن آیکن NEW در گوشه صفحه تصویر مورد نظر را وارد برنامه کنید.

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم؟ استفاده از Square Pic

حال آن را با زدن دکمه SIZE به نسبت ۴:۵ تنظیم کنید و عکس خود را به راحتی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برای گوشه های تصویر هم می توانید سه حالت مختلف را انتخاب کنید.

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم؟ استفاده از Square Pic

قابل ذکر است که این برنامه جهت گذاشتن عکس مستطیلی در اینستاگرام برای آیفون نیز در دسترس می باشد و می توانید برای سیستم عامل iOS هم استفاده کنید.

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم؟ استفاده از Square Pic

چرا عکس در استوری زوم میشود؟ نکته برای حل مشکل بزرگ شدن عکس در استوری اینستاگرام

اما چرا عکس استوری زوم میشود؟ همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، استوری اینستاگرام نیز دارای نسبت سایز مشخصی است. تصویر و یا ویدیویی که در این محدوده نسبت سایز نباشد به صورت خودکار تمام صفحه می شود که این کار باعث زوم شدن تصویر و افت کیفیت آن می شود. برای رفع این مشکل دو راه حل در پیش دارید.

  • با یکی از روش هایی که برای پست آموزش دادیم اقدام به تغییر نسبت ابعاد فایل خود به نسبت ۹:۱۶ کنید.
  • از روشی که در ادامه گفته می شود استفاده کنید.

در آپدیت های جدیدتر اینستاگرام به شما قابلیت تغییر سایز تصویر و ویدیو در استوری داده شده است. در نتیجه برای حل مشکل زوم شدن عکس در استوری هم کافیست تا به سادگی با کمک دو انگشت خود تصویر را از حالت زوم خارج کنید. (با کمک دو انگشت خود فایل را کوچک کنید) اینگونه علت زوم شدن عکس در استوری رفع می شود. اینستاگرام بر اساس تم و رنگ غالب تصویر یا ویدیو شما یک پس زمینه برای کار در نظر می گیرد و می توانید مکان مناسب را برای انتشار با نسبت سایز اولیه انتخاب کنید.

چرا عکس در استوری زوم میشود؟ نکته برای حل مشکل بزرگ شدن عکس در استوری اینستاگرام

همینطور اگر در پایان به دنبال راهی برای تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی بودید، مطالعه مطلب ۶ روش تغییر سایز عکس ها به صورت گروهی آنلاین و آفلاین را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل زوم شدن عکس برای استوری و پست در اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اینستا سایز عکس را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام

نظرات

  • مجید says:

    سلام دوستان
    گوشی ال جی دارم
    اپ اینیستا را پاک کردم دوباره installکردم
    بعداز ان عکس از گالری اپلود می کنمعکس بی کیفیت است در صورتیکه تو واتس اپ و تلگرام این جوری نیست چند بار هم گوشی را ریست کردم درست نشد کسی کمکی ز دستش بر میاد

  • شقایق says:

    سلام ووقت بخیر … برای اینستاگرام من یه مشکلی پیش اومده وقتی استوری و ریلز دیگران رو میبینم تصویر استوری و ریلزاشون خیلی بزرگه انگار که زومه هر کاری کردم درست نشد

    • زهرا says:

      سلام منم همین مشکل را پیدا کردم ، مشکل شما حل شد؟

    • سمیرا says:

      سلام مشکل شما برطرف شده؟ استوری بقیه خیلی بزرگ دیده میشه کلافم کرده نمیدونم چیکار کنم اگه برا شما برطرف شده بگید چیکار کردید ممنونم

  • سپیده says:

    بچه ها میشه کمکم کنین
    اینستا یه قابلیت جدید داره که عکس پروفایل باز میشه
    میخوام غیرفعالش کنم کسی بلده ؟

  • حسین says:

    من پست میزارم هم عکس اول که کاور پست هست روم میشه هم وقتی که پست میزارم ولی میرم igv درست میشه دلیلش کسی میدونه بگه ممنون❤😉

  • علی اکبر says:

    سلام خسته نباشید من این مشکل زوم شدن یا کشیده شدن تصویر فیلمو نفهمیدم قلقش چجوریه بعصی فیلما رو با انگشتیم تو استوری کوچیک میکنم اما بازم زوم میشه بعد اپلودش و بعد چند بار حذف کردنو اپلود کردن بلاخره فیلم درست اپلود میشه اما بعصی وقتام به هیچ صراطی درست نمیشه و بعد اپلود زوم شده هستش .چکار کنم؟

  • حامی says:

    درود.مشکل من اینه که وقتی یک igtv باز میکنم ببینم زوم میشه و تصویر کامل نیست.میشه راهنمایی کنید؟؟

  • اعظم says:

    دوهفته هست نه میتونم پست نه استوری بگذارم

  • میثم says:

    بچه ها مشکلشو فهمیدم، جایی که اینستاگرام رو دانلود کردین(بازار،گوگل استور) باز کنید بعد تو قسمت آپدیت اینستاگرام رو آپدیت کنید درست میشه…فقط خودمونیم که میتونیم بهم کمک کنیم

  • میثم says:

    از منم همین مشکل دو دوستمون رو داره،با دو انگشت استوریم کوچیک یا بزرگ نمیشه الان چند روزه

  • امیر says:

    سلام
    برای من قابلیت دو انگشت زوم و بک زوم تو استوری انجام میشد،، ولی دو روز ک اصلا کار نمیکنه و همه استوریام زوم و نمیشه بزرگ کوچیک کرد لطفا راهنماییم کنید

    • اریا says:

      دقیقا از منم همینطوره نمیدونم چش شده

      • lord says:

        از منم همینطوره لطفا کمک کنید

        • مهدی حسینی says:

          از منم همنطوره و آپدیت اینستا هم کردم پاک کردم مجدد نصب بازم فایده نداشت

          • افسانه says:

            سلام منم استوری هر کی و نگاه میکنم زوم شده کلافه م کرده خودم استوری میزارم مشکلی ندارم
            چه جوری درستش کنم؟ هزاربار حذف و اپدیت کردم درست نشد