روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ

آموزش ۳ روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ

لپ تاپ ها مانند هر دستگاه دیگری که هر روز ساعت ها با آن کار می کنید آهنربایی برای میکروب ها و گرد و غبار ? هستند پس حتما برای حفظ سلامت خود در مقابل دستگاهی که ممکن است در طی روز چندین ساعت با آن سر و کار داشته باشید با آموزش ۳ روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ همراه ما باشید.

نحوه تمیز و ضدعفونی کردن لپ تاپ

How to Sanitize and Clean Your Laptop

هرگز زمان بهتر از بهار برای تمیز کردن لپ تاپ شما وجود ندارد. کی آخرین باری بود که حتی فکر کردید تا لپ تاپ خود را کمی تمیز کنید؟ نگهداری اولیه فقط چند دقیقه طول می کشد و انجام این کار می تواند عمر طولانی تر لپ تاپ شما را به ارمغان بیاورد. برای تمیز و ضد عفونی کردن گوشی می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

آنچه شما نیاز دارید

تمیز کردن لپ تاپ

مهمترین وسیله تمیز کردن لپ تاپ شما الکل ایزوپروپیل است. علاوه بر این شما می توانید هوای فشرد ، پنبه یا یک پارچه میکرو فیبر را پیدا کنید و با آن شروع به تمیز کردن لپ تاپ خود کنید. این ابزارهای اصلی شما برای تمیز کردن درست لپ تاپ شما هستند.

البته شما می توانید این محصولات را کمی تغییر دهید اما الکل ایزوپروپیل را به هیچ عنوان فراموش نکنید. از استفاده از محصولاتی مانند دستمال مرطوب خودداری کنید. برای آموزش تمیز کردن فن لپ تاپ مطلب آموزشی را تهیه کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟

قبل از شروع ضد عفونی کردن لپ تاپ و برق انداختن لپ تاپ باید در نظر بگیرید که چه نوع تمیزکاری را می خواهید انجام دهید. شما باید بسیار مراقب باشید تا مطمئن شوید که هیچ آسیبی به لپ تاپ خود نزنید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به صفحه کلید یا صفحه نمایش خود باید با دقت اقدام به پاک کردن کنید.

مهمترین نکته این است که هرگز تمیز کننده ها را به طور مستقیم روی لپ تاپ خود اسپری نکنید. آن ها می توانند به بین کلیدها، بلندگوها یا هر مکان دیگری که جز اجزای لپ تاپ است وارد شوند. برای آموزش تمیز کردن دستگاه و لنز پلی استیشن و ایکس باکس آموزش ما را مطالعه کنید.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ

صفحه کلید شما تقریباً “کثیف ترین” بخش لپ تاپ است بنابراین جایی است که باید ابتدا از آن شروع کنید. برای تمیز کردن لپ تاپ پارچه میکروفایبر خود را بردارید و چند بار آن را روی صفحه کلید بزنید تا لایه های بالای گرد و غبار را بگیرید.

حرکت بعدی شما این است که لپ تاپ خود را خاموش کنید. می توانید با هوای فشرده اقدام به تمیز کردن گرد و غبار زیر دکمه ها کنید زیرا احتمال دارد گرد و غبار و خرده های زباله به مرور زمان زیر صفحه کلید جمع شوند. هوای فشرده شده باعث می شود برخی از خرده ها از بین بروند. برای آموزش تعمیر ، جا زدن و تمیز کردن دکمه های کیبورد مطلب آموزش ما را می توانید مطالعه کنید.

تمیز کردن لپ تاپ

پس از صفحه کلید به USB ، HDMI یا درگاه های دیگر هوای فشرده بدهید و آن ها را تمیز کنید. بعد الکل ایزوپروپیل و یک ذره پنبه بردارید. مهم نیست که کاملاً آن را مرطوب نکنید.. پنبه را روی صفحه کلید، بین کلیدها حرکت دهید و مطمئن شوید که به هر بخش صفحه کلید خود الکل زده اید. شما می توانید این مرحله را هر چند بار که می خواهید انجام دهید.

پاک کردن نقاط کثیف چربی ، لک و.. روی لپ تاپ و صفحه نمایش آن

تمیز کردن لپ تاپ

در حالی که صفحه کلید بسیار بادوام است، صفحه نمایش لپ تاپ شما بسیار حساس است و برای شستن لپ تاپ در بخش صفحه نمایش باید با نهایت دقت این مراحل را انجام بدهید. یک بار دیگر پارچه میکرو فیبر خود را بردارید و به آرامی آن را روی صفحه نمایش بکشید.

این کار را با یک حرکت افقی یا عمودی انجام دهید اما نه هر دو. اگر از استفاده از الکل ایزوپروپیل بر روی صفحه نمایش نمی خواهید استفاده کنید، بهترین گزینه یک کیت تمیز کننده مخصوص صفحه نمایش لپ تاپ است. این پاک کننده های اختصاصی تقریباً برای هر نوع صفحه نمایش رایانه های ویندوزی و اپل کار می کنند.

از بین بردن آلودگی روی بدنه لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ

با پوشاندن صفحه کلید و صفحه نمایش، اکنون می خواهید بقیه لپ تاپ را تمیز کنید. برای تمیز کردن بقیه سطوح می توانید به پارچه میکرو فیبر و الکل ایزوپروپیل خود نیز اعتماد کنید و از آن ها برای تمیز کردن بدنه لپ تاپ خود بهره ببرید.

به عنوان نکته آخر قبل از روشن کردن لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید که همه چیز کاملاً خشک است. با این اوصاف، اکنون شما یک لپ تاپ دارید که عاری از کثیفی و از همه مهمتر باکتری ها و میکروب ها باشد.

اگر می خواهید نظافت شما کامل باشید می توانید درپوش را باز کرده و فضای داخلی رایانه خود را نیز تمیز کنید. برای آموزش کامل تمیز و پاک کردن لپ تاپ می توانید از مطلب آموزشی ما را در این حوزه مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۳ روش صحیح ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل تمیز کردن لپ تاپ استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تمیز کردن لپ تاپ را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر
آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر
آموزش تصویری 11 روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و...
آموزش تصویری ۱۱ روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و…
آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ
آموزش تصویری حذف و پاک کردن برچسب های روی لپ تاپ
آموزش 12 روش حل مشکل حذف نشدن فایل و پوشه در اندروید
آموزش ۱۲ روش حل مشکل حذف نشدن فایل و پوشه در اندروید

نظرات