آیا بازی های آنلاین حجم اینترنت را زیاد مصرف میکنند؟

آیا بازی های آنلاین حجم اینترنت را زیاد مصرف میکنند؟

اگر اینترنت ? شما دارای محدودیت حجمی باشد و شما یا اطرافیانتان روزانه از آن برای بازی های آنلاین استفاده میکنید احتمالا این سوال که بازی های آنلاین چه میزان اینترنت مصرف می کنند برای شما نیز پیش آمده است. برای بررسی آیا بازی های آنلاین حجم اینترنت را زیاد مصرف میکنند با انزل وب همراه باشید.

مصرف حجم اینترنت بازی آنلاین چقدر است؟

Does Online Gaming Really Use a Ton of Bandwidth?

گذراندن ساعت ها و روزها در یک بازی  آسان است. اگر بازیهای خود را با اتصال LTE انجام می دهید ممکن است برای شما بازی کردن تان پرهزینه شود. در حالی که خود گیم پلی به طور معمول از داده های زیادی استفاده نمی کند، بارگیری ها و به روزرسانی هایی که با آن گیم پلی همراه است به راحتی می تواند هزینه زیادی برای شما به وجود بیاورد. مطلب آموزش انتقال حجم و بسته اینترنت را می توانید برای افزایش حجم اینترنت خود مطالعه کنید.

بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف می کنند؟

بازی های آنلاین امروزه بزرگتر از همیشه هستند. برای مثال سرویسی مثل Steam تعداد بسیار بالایی بازیکن در لحظه دارد که نشان از میزان بالای بازیکنان و گیمرها در سراسر دنیا است.

اما سوال مهم این است که مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدر است؟ مقدار دقیق آن به بازی بستگی دارد. به عنوان مثال هر دو بازی Fortnite و Minecraft در هر ساعت از ۱۰۰MB داده استفاده می کنند. این میزان بسیار معمولی می باشد.

در مقابل پخش Netflix در HD حداکثر ۳۰۰۰ مگابایت (۳ گیگابایت) در ساعت استفاده می کند. به عبارت دیگر پخش از Netflix ممکن است حدود سی برابر از داده را به نسبت بازی آنلاین استفاده کند. استفاده از Netflix در ۴K حتی بیشتر داده مصرف خواهد کرد. در نتیجه حجم اینترنت بازی آنلاین در برابر حجم استریم فیلم به هیچ عنوان قابل مقابسه نیست.

یا اگر جلسه  مجازی دارید، دریافت استریم فیلم با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۱.۸ مگابیت در ثانیه مصرف می کند. این یعنی یک جلسه برای شما ۸۱۰ مگابایت در ساعت اینترنت مصرف می کند.

به عبارت دیگر مصرف اینترنت بازی و حجم اینترنت مصرفی بازی یکی از کم کار ترین داده هایی است که می توانید بصورت آنلاین انجام دهید.  برای آموزش چگونه سرعت و حجم اینترنت را محدود کنیم می توانید مطلب آموزشی ما را مطالعه کنید.

حجم اینترنت بازی آنلاین

حجم مصرفی اینترنت بازی برای دانلود و بروزرسانی

باید به این نکته بسیار مهم توجه کرد که دانلود بازی حجم بسیار زیادی به نسبت مصرف اینترنت بازی های آنلاین PS4 مصرف می کند. به عنوان مثال بازی Red Dead Redemption 2 یک دانلود ۱۰۵ گیگابایتی دارند. بازی های مدرن اغلب دارای تعداد زیادی فایل گرافیکی با وضوح بالا و فایل های صوتی با کیفیت بالا دارند.

اگر بخواهیم مصرف اینترنت بازی Fortnite , Rainbow , Division و… و حجم دانلود آن ها را که بسیار محبوب هستند را بررسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

Fortnite: 35GB
Dota 2: 15GB
Overwatch: 30GB

برای ترک اعتیاد به بازی آنلاین می توانید مطلب آموزشی ما را در این حوزه مطالعه کنید.

حجم اینترنتی بازی بر اساس کارکرد شما

دانلود بازی های آنلاین حجم زیادی از داده ها استفاده می کند. ساعتی که برای دانلود یک بازی جدید بر روی کنسول خود صرف می کنید، می تواند به میزان بازی آنلاین یک گیمر به مدت یک سال باشد.

در حالی که دانلود بازی های موبایل بسیار کمتر است و حجم مصرف اینترنت بازی کلش رویال ، کلش اف کلنز ، فورتنایت و.. بسیار کمتر از بازی های کامپیوتری و کنسولی است. شما می توانید با جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار ها حجم اینترنت خود را کاهش بدهید.

این که یک بازی را دانلود می کنید یا آن را بروزرسانی می کنید به نسبت این که آن را تجربه کنید حجم بیشتری برای شما مصرف می کند. اینترنت مناسب برای استریم بازی نیز با توجه به کیفیت مد نظر شما ممکن است متغیر باشد. برای آموزش روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت مطلب آموزشی موجود در سایت را می توانید مطالعه کنید.

اینترنتی مصرفی بازی های مشهور

Battlefield V: Battlefield V در هر ساعت حدود ۱۵۰ مگابایت داده آنلاین را روی یک سرور کامل ۶۴ نفره استفاده می کند.

Call of Duty: حدود ۴۰ مگابایت از داده های تلفن همراه در ساعت استفاده می کند. با این حال، برخی از حالت های بازی سریعتر از داده استفاده می کنند زیرا بازیکنان بیشتری را شامل می شوند. به عنوان مثال حالت نبرد بازی رویال بازی Blackout، میزبان ۱۰۰ بازیکن است و در هر ساعت حدود ۸۰ مگابایت داده استفاده می کند.

Defense of the Ancients 2: گیمرها می گویند که در هر بازی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای از DOTA بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت داده استفاده می کنند.

Fallout 76: یک ساعت گیم پلی Fallout 76 از ۶۰ مگابایت داده تلفن همراه در ساعت استفاده می کند. البته میزان داده ای که بازیکنان مختلف از آن استفاده می کنند بسته به حالت به شدت متفاوت است و برخی از بازیکنان از داده بسیار بالاتر استفاده می کنند.

FIFA 19: در انجمن های EA Sports اکثر گیمرها می گویند که در هر ساعت بین ۲۰ تا ۳۰ مگابایت داده از بازی FIFA 18 در PlayStation 4 استفاده می کنند.

Fortnite: در انجمن های Epic Games گیمرها از ۴۵ تا ۱۰۰ مگابایت در ساعت با بازی Fortnite استفاده می کنند. این بدان معنی است که یک بازی معمولی ۱۵ دقیقه ای بین ۱۲ تا ۲۴ مگابایت از داده های تلفن همراه استفاده می کند.

League of Legends: یک بازی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای League of Legends بین ۱۵ تا ۱۰۰ مگابایت از داده استفاده می کند. البته میزان داده ای که بازیکنان مختلف از آن استفاده می کنند بسته به حالت آن متفاوت است.

حجم اینترنت بازی آنلاین

Minecraft: این بازی در هر ساعت ۸۰ تا ۲۰۰ مگابایت از داده های تلفن همراه استفاده می کنند. با این حال برخی از سرورها میزبان بازیکنان کمتری هستند و بنابراین از داده کمتری استفاده می کنند. برای مثال، حالت چند نفره استاندارد می توانند از کمتر از ۴۰ مگابایت داده در ساعت استفاده کنند.

PlayerUnknown’s Battlegrounds: در انجمن ها گیمرها می گویند که از ۱۵ تا ۵۰ مگابایت داده در هر بازی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه PUBG از طریق موبایل استفاده می کنند.

Red Dead Online: Red Dead Online می تواند در هر ساعت از ۱۵۰ مگابایت داده تلفن همراه استفاده کند.

World of Warcraft: در این بازی ۲۵ مگابایت از داده در ساعت استفاده می کنند در حالی که یک حالت ۳۰v30 حدود ۱۶۰ مگابایت داده در ساعت استفاده می کند.

مصرف اینترنت خود را بررسی کنید!

اگر مصرف اینترنت شما بیش از حد تعیین شده است، سعی کنید ترافیک روتر خود را با یک برنامه رایگان مانند PRTG Network Monitor یا Netlimiter 4 نظارت کنید زیرا از آنجا که استفاده از داده ها بسته به نحوه بازی شما متفاوت است، توصیه می کنیم از این برنامه ها برای بررسی حجم مصرفی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش به پرسش آیا بازی های آنلاین حجم اینترنت را زیاد مصرف میکنند پاسخ دادیم و آن را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل حجم اینترنت بازی آنلاین استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حجم اینترنت بازی آنلاین را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نجات بخش 8 روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش نجات بخش ۸ روش حل مشکل سیاه شدن صفحه PS4
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن 5 و 4 (صفر تا صد)
آموزش کامل و تصویری پاک کردن کش پلی استیشن ۵ و ۴ (صفر تا صد)
آموزش 8 روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4
آموزش ۸ روش حل مشکل نخواندن دیسک در PS4
آموزش ۱۰ روش حل مشکل صدای فن PS4 یا پلی استیشن ۴

نظرات

  • کارن افزوده says:

    من وقتی فورتنایت بازی میکنم تو یک ساعت روی پی اس فور حدود دو گیگابایت مصرف میکنه، دانلودهاش هم تکمیل شده ولی هنوز انقدر اینترنت مصرف میکنه. دلیلش چیه و چطوری درست میشه ؟

  • IRANNNNN says:

    دریم لیگ مصرفش چقدر است؟؟؟؟

  • HESAM says:

    سلام اومدم بدونم رینوسیکس چقدر نت مصرف می کنه توروخدا جواب بدین ضروریه لطفا زود جواب بدین

  • mohammad says:

    سلام
    COD4 چه مقدار در ساعت از حجم اینترنت استفاده می کند؟

  • یونس says:

    سلام مصرف Apex چقدره؟؟ چون جدیدا من که بازی میکنم هرساعت حدود ۷۰۰مگ شایدم بیشتر مصرف میکنه میخاستم ببینم چقدر مصرف میکنه و امکان داره مشکل از دستگاه باشه که زیاد مصرف میکنه؟؟ چون همه دانلود هارو تو لیست استپ کردم و اونا دان نمیشه نمیدونم مصرف بازی زیاده یا دستگاه مشکل داره

  • mahdi anvari says:

    ببخشید بازی hopeless land در یک ساعت چقد اینترنت مصرف میکند

  • سیاوش says:

    سلام مصرف اینترنت واریزون چقدره

  • محمد says:

    سلام من خواستم بدونم بازیLife afterمصرف اینترنتش چقدره میشه بگی ممنون?

  • کوشان says:

    من یه مدتیه که مصرف اینترنتم خیلی غیر عادی شده و خیلی زیاد شده …توی روز جمعا ۵ یا ۶ ساعت فورتنایت بازی میکنم و استریم میبینم ..به نظرتون عادیه این حجم از مصرف اینترنت؟!؟!

  • ناشناس says:

    میخواستم ببینم بازی زولا در یک ساعت بازی در بیشترین حالت مصرف اینترنت چقدر مصرف میکنه ؟ لطفاااا جواب بدید

  • ali says:

    میخواستم ببینم در کامپیوتر بازی که خودش رو ۱۰۰ مگو بایت دانلود کردم در ساعت ۱۰۰ مگ اینترنت مسرف میکنه؟

  • رضا says:

    می خواستم بدونم مصرف اینترنت کال آف دیوتی موبایل چقدره؟

  • رضا says:

    میخواستم ببینم مصرف اینترنت پابجی وDota2چقدره برام مهمه میشه زودتر بگید

  • امین کاشی says:

    من بازی apex legends season 4 بازی میکنم و میخوام بدونم ساعتی چند مگ مصرف میکنه
    خیلی خیلی برام مهمه خواهش میکنم بهم بگید

    • راتین خسروی says:

      ببخشید فورتنایتps4هم ۱۰۰مگ اینترنت مصرف میکند

    • mehran says:

      the crew در ۱ ساعت چقدر اینترنت خواهد مصرف کرد؟؟؟

      • امیر علی says:

        بازی روبلکس چقدر نت مصرف می کنه

        • Hossein says:

          سلام ، بهتره روبلاکس رو فراموش کنی بازی روبلاکس ممکنه تو یه روز ۷ گیگ اینترنت مصرف کنه ، واقعا مصرفش وحشتناکه ، اگه بازی کنان روبلاکس بیاین حجم مصرفی ماین کرافت که تو بخش آنلاین رقیب روبلاکسه نگاه کنن خنده شن میگیره.

  • پدرام says:

    ببخشید بازی apex legends چقدر اینترنت مصرف میکند در هر ساعت؟