فاکتور رسمی چیست ؟ انواع فاکتور رسمی و قوانین فاکتور رسمی

فاکتور رسمی چیست ؟ انواع فاکتور رسمی و قوانین فاکتور رسمی

آیا با کاربرد فاکتور رسمی آشنایی دارید؟ به چه نوع فاکتوری فاکتور معتبر و رسمی می گویند؟ به فاکتوری که مورد تایید اداره امور دارایی قرار گیرد فاکتور رسمی گفته می شود. این نوع فاکتور ها دو یا سه برگی هستند و به صورت دستی و یا چاپی صادر می شوند.

فاکتور های رسمی معتبر معمولا دارای مشخصات خاصی هستند و نحوه درج اطلاعات در آن ها متفاوت است.

  • مهم ترین مشخصات فاکتور فروش رسمی

درج اطلاعات کامل فروشنده و خریدار از جمله

۱. کد اقتصادی

۲. شماره ملی

۳. شماره ثبت

۴. آدرس

۵. کد پستی

۶. شماره تلفن

۷. و همچنین بسیاری دیگر از اطلاعات مربوطه فروشنده و خریدار.

این نوع فاکتور ها دارای مهر و امضای هر دو طرف قرارداد می باشند همچنین لازم به ذکر است که فاکتور فروش رسمی نباید دارای خط خوردگی باشد.

شماره سریال این نوع فاکتور ها قرمز رنگ است و با چاپ افست و یا ملخی به چاپ می رسد همچنین شماره سریال برجسته تر از سایر نوشته ها می باشد.

نحوه صدور فاکتور رسمی

این نوع فاکتور ها به چه صورتی صادر می شوند؟ آیا می دانید فروش فاکتور رسمی معتبر به چه صورتی انجام می شود؟ مهر و امضای اداره امور دارایی است که می تواند در صدور فاکتور فروش رسمی شما را همراهی کند.

امروزه با استفاده از نرم افزار های حسابداری صدور این نوع فاکتور ها کار بسیار ساده ای شده است. با استفاده از نرم افزار های حسابداری می توان به راحتی فاکتور فروش رسمی را صادر کرد.

استفاده از این نوع نرم افزار های حسابداری تنها مختص به فاکتور های رسمی نمی شود. این نرم افزار ها می توانند فاکتور های غیر رسمی، فاکتور های فروشگاهی، فاکتور های نمایشی، فاکتور های انبار و همچنین فاکتور های شخصی را نیز صادر کنند.

شرکت های صادر کننده فاکتور رسمی معتبر

شرکت های صادر کننده فاکتور رسمی معتبر

همانطور که می دانید شرکت های صادر کننده این نوع فاکتور ها فعالیت بسیاری دارند. و علاوه بر خدمات مالی حسابداری می توانند استعلام فاکتور رسمی را نیز برای شما انجام دهند. برای فروش فاکتور رسمی معتبر می توانید از خدمات شرکت های مالی حسابداری استفاده کنید.

آیا می دانید چه کسانی باید صدور این نوع فاکتور ها را انجام دهند؟ متاسفانه برخی بر این باورند که تنها اداره ها و شرکت های بزرگ موظف به صدور فاکتور فروش رسمی می باشند. اما در این در حالی است که تمامی کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک که مشمول مالیات بر ارزش افزوده می باشند موظف به صدور فاکتور های فروش رسمی هستند.

نکته دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که صدور این نوع فاکتور ها تنها مختص به کالا های فیزیکی نمی شود و اگر شرکتی هستید که خدماتی را ارائه می دهید باز هم لازم است تا صدور فاکتور فروش رسمی را انجام دهید.

اداره امور مالیاتی در مورد فاکتور های صوری بسیار حرفه ای عمل می کند و توانایی تشخیص این نوع فاکتور ها را دارد.

اداره امور مالیاتی چطور می تواند فاکتور های صوری را از غیر صوری تشخیص دهد؟ برای تشخیص این کار از روش های زیر استفاده می کند:

  • بررسی و کنترل کردن فروشندگان و کالا ها و خدمات ارائه شده
  • اعتبار گواهی ارزش افزوده
  • تناسبی که بین کالا و خدمات ارائه شده که در فاکتور ذکر می شود.
  • بررسی پرداختی ها از جمله چک های بانکی، فیش ها و …
  • بررسی و کنترل بارنامه ها و ….

به طور کلی معتبر شناخته شدن این نوع فاکتور ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و با استفاده از نرم افزار های حسابداری معتبر می توان فاکتور فروش رسمی معتبری را نیز ارائه داد.

ایران فاکتور رسمی به عنوان برترین مرکز فروش فاکتور رسمی معتبر آماده ارائه بهترین خدمات حسابداری می باشد.

اگر قصد طراحی سایت فاکتور رسمی دارید پیشنهاد می کنم قیمت طراحی سایت توشن را ملاحظه نمایید.

سایت فاکتور رسمی

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات