نصب جاوا روی فایرفاکس و گوگل کروم

آموزش ۷ روش نصب جاوا روی فایرفاکس و گوگل کروم

جاوا ☕ یکی از افزونه هایی است که با نصب آن بر روی مرورگرهای مختلف می توانید به راحتی فایل های گوناگونی را در مرورگر خود اجرا کنید. برای آموزش ۷ روش نصب جاوا روی فایرفاکس و گوگل کروم با انزل وب همراه باشید.

نحوه رفع مشکل و پلاگین جاوا گوگل کروم و فایرفاکس

How to Enable Java in Firefox & Chrome

اگر آخرین نسخه مرورگر کروم یا فایرفاکس را اجرا می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که صفحات وب که با جاوا تعبیه شده دیگر کار نمی کنند. دلیل این امر این است که پلاگین های NPAPI مانند جاوا در این مرورگرها پشتیبانی نمی شوند.

برای رفع مشکل Java 1.5 or higher plugin required امروز نکاتی را به آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی جاوا را بر روی دو مرورگر کروم و فایرفاکس خود نصب کنید.

نصب جاوا برای کروم در نسخه های قدیمی

برای رفع مشکل جاوا در کروم و نصب جاوا بر روی گوگل کروم Settings را باز کنید. Show advanced settings را انتخاب کنید. در قسمت Privacy رفته و Content settings را انتخاب کنید. در بخش Plug-ins، گزینه Disable individual plug-ins را انتخاب کنید. به دنبال افزونه Java باشید و برای فعال کردن پشتیبانی جاوا، پیوند Enable را انتخاب کنید تا پلاگین جاوا برای کروم فعال شود.

روش دوم نصب جاوا برای گوگل کروم در نسخه های قدیمی

برای نصب جاوا گوگل کروم با وارد کردن آدرس chrome:// flags/#activ-npapi در قسمت URL مرورگر وارد بخش Flags شوید. پیوند Enable را در زیر Enable NPAPI Mac ، Windows انتخاب کنید. Relaunch Now را انتخاب کنید تا نصب جاوا روی کروم انجام شود.

دانلود برنامه جاوا گوگل کروم و نصب آن برای نسخه های جدید

در اولین قدم لازم است تا برنامه افزودنی IE Tab Chrome را از فروشگاه وب Chrome نصب کنید.

نصب جاوا

مرورگر Chrome را مجدداً راه اندازی کنید و به صفحه آزمایش نسخه Java بروید. حالا مشاهده خواهید کرد که برنامه جاوا به راحتی برای شما اجرا می شود.

فعال سازی و دانلود جاوا برای کروم

افزونه CheerpJ Applet Runner نیز می تواند به شما برای حل مشکل گوگل کروم کمک کند. شما می توانید از طریق فروشگاه وب کروم اقدام به نصب این افزونه کنید. با دانلود و نصب این افزونه می توانید به راحتی صفحه جاوا را مشاهده کنید.

نصب جاوا

روش نصب جاوا بر روی فایرفاکس از طریق وب سایت

نصب جاوا

Firefox را باز کنید.

نصب جاوا

به سایتی بروید که از Java استفاده می کند. اگر سایتی خاص وجود دارد که می خواهید با استفاده از جاوا به آن دسترسی پیدا کنید به آن سایت بروید.

نصب جاوا

منتظر بمانید تا بخش جاوا مطابق تصویر زیر به همراه ارور Activate Java باز شود. روی لینک Activate Java کلیک کنید.

نصب جاوا

حالا بر روی گزینه Allow Now کلیک کنید تا تنظیمات جاوا در فایرفاکس و فعال سازی jre در فایرفاکس انجام شود. برای حل مشکل باز نشدن عکس گوگل کروم می توانید مطلب ما را در این رابطه مطالعه کنید.

نصب پلاگین جاوا روی فایرفاکس با فعال سازی تمامی محتواهای جاوا

نصب جاوا

به دلیل مشکلات امنیتی نسخه های فعلی Firefox از Java پشتیبانی نمی کند. برای فعال کردن محتوای جاوا باید نسخه قدیمی و ۳۲ بیتی Firefox را نصب کرده و سپس افزونه Java را به صورت دستی اضافه کنید. این کار در رایانه های ویندوز امکان پذیر است اما این کار در Firefox برای مکینتاش و Mac غیرممکن است.

نصب جاوا

وب سایت جاوا را باز کنید. در یک مرورگر به https://java.com/fa/download بروید. قبل از نصب آن به عنوان افزونه ای در Firefox باید جاوا را بارگیری و نصب کنید.

نصب جاوا

جاوا را بارگیری و نصب کنید و فرآیند دانلود جاوا برای فایرفاکس را انجام بدهید.

نصب جاوا

صفحه  Firefox را باز کنید. به یک https://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/51.0b9 بروید. اینجاست که می توانید آخرین نسخه Firefox را که جاوا را پشتیبانی می کند بارگیری کنید. لینک ۳۲ بیتی را انتخاب کنید. روی پیوند firefox-51.0b9.win32.sdk.zip در پایین لیست لینک های این صفحه کلیک کنید.

نصب جاوا

فایل دانلود شده را از Zip خارج کرده و به پوشه Bin در آن بروید و روی برنامه Firefox کلیک کنید.

نصب جاوا

مطابق تصویر زیر به روزرسانی های خودکار را غیرفعال و False کنید

نصب جاوا

روی آیکون سه خط مطابق تصویر کلیک کنید و به بخش Add-ons بروید.

نصب جاوا

برای فعال سازی پلاگین جاوا برای فایرفاکس به بخش Plugins بروید.

نصب جاوا

افزونه جاوا برای فایرفاکس و پلاگین جاوا برای فایرفاکس را پیدا کنید.

نصب جاوا

روی گزینه Ask to Activate کلیک کرده و گزینه Always Activate را انتخاب کنید. برای آموزش نصب جاوا در ویندوز مطلب آموزشی در سایت موجود است.

روش نصب جاوا روی فایرفاکس از طریق جاوا اسکریپت

برای دانلود نرم افزار jre برای فایرفاکس و نصب جاوا با وارد کردن عبارت about:config وارد بخش تنظیمات شوید.

نصب جاوا

بر روی گزینه I accept the risk کلیک کنید.

نصب جاوا

عبارت javascript.enabled  را جستجو کنید.

نصب جاوا

مقدار Value را به True تغییر بدهید.

نصب جاوا

با این کار جاوا اسکریپت مرورگر شما فعال می شود. برای آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت در سایر مرورگرها می توانید مطلب ما را در این رابطه مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۷ روش نصب جاوا روی فایرفاکس و گوگل کروم را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای حل مشکل نصب جاوا استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نصب جاوا را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی 13 تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز 10 و ویندوز 11
معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش تصویری نصب جاوا در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و حل مشکل عدم شناسایی آن
معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر
معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر

نظرات