تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۵ روش تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ویندوز با استفاده از ساختار فایل و پوشه ? کار می کند و پرونده های خاص را می توان در پوشه های اختصاصی خود ذخیره کرد. شما می توانید پوشه ها را از نظر ظاهری تغییر دهید تا دسترسی به آنها راحت تر و ظاهر زیباتری داشته باشند. برای آموزش ۵ روش تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ با انزل وب همراه باشید.

نحوه تغییر شکل و رنگ پوشه ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۷ دائمی

How to Change the Windows Folder Icons and Color

در این مطلب قصد داریم تا نحوه تغییر آیکون پوشه ها در ویندوز، تغییر رنگ پوشه ها در ویندوز و… را بررسی و مشاهده کنیم که چگونه شکل پوشه را تغییر دهیم. شما می توانید فرآیند تغییر آیکون فولدر را به چند روش مختلف انجام بدهید که در ادامه به آموزش هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

دانلود برنامه تغییر ایکون برای کامپیوتر

یکی از بهترین و آسانترین روش برای تغییر آیکون های پوشه در ویندوز استفاده از یک نرم افزار تغییر آیکون است. اگرچه انتخاب زیادی در رابطه با وجود تغییر آیکون فولدر برای همیشه ندارد، اما در اینجا سه برنامه رایگان وجود دارد که می توانید از آن ها برای تغییر دائمی آیکون فولدر است.

برای معرفی بهترین سرویس های طراحی و ساخت آیکون می توانید مطلب ما را در این حوزه مطالعه کنید.

برنامه تغییر عکس پوشه ها Folder Marker

Folder Marker در ۳ نسخه مختلف ارائه شده است. بعد از پایان دوره آزمایشی ، می توانید از توابع اضافی Pro و Home استفاده کنید. شما می توانید برای تغییر شکل پوشه در کامپیوتر از این برنامه استفاده کنید.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

برای تغییر رنگ پوشه در ویندوز ۱۰ بر روی فولدر مورد نظرتان راست کلیک کرده و از بخش Mark Folder می توانید به بخش تنظیمات شکل فولدر بروید.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

در نسخه پیشرفته تر امکان تغییرات بیشتری برای پوشه ها وجود دارد. مطلب بهترین برنامه های مدیریت فایل ویندوز در زمینه تغییرات فایل منیجر می تواند به شما کمک کند.

برنامه File & Folder Tools برای تغییر آیکون در ویندوز ۱۰

برنامه File & Folder Tools علاوه بر تغییر نمادهای پوشه بسیاری از کارکردهای دیگر را نیز دارد. مزیت این برنامه قابل اجرا بودن مستقیم است بنابراین برای استفاده از این برنامه نیازی به نصب آن نیست.

این برنامه به دو بخش تقسیم می شود، یک آیکون واحد را تغییر دهید یا دسته ای چندین پوشه را به طور همزمان تغییر دهید.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

می توانید آموزش تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز را در سایت انزل وب مطالعه کنید.

نرم افزار تغییر رنگ پوشه ویندوز Rainbow Folders

Rainbow Folders یک برنامه بسیار قدیمی است که سال ساخت آن به سال ۲۰۰۸ باز می گردد. همچنین بیشتر روی تغییر رنگ پوشه ها متمرکز می باشد و امکان استفاده از انواع و شکل های مختلف آیکون در آن وجود ندارد.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

علاوه بر انتخاب سبک آیکون، می توانید با تنظیم دکمه های Hue و Saturation یا فشار دادن دکمه Random، یک رنگ آیکون را انتخاب کنید. با باز کردن پنجره موارد دلخواه، می توانید رنگهای سفارشی را برای استفاده بعدی ذخیره کنید.
تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

یک ویژگی مفید این است که به شما امکان می دهد چندین پوشه را انتخاب کنید تا رنگهای نماد آنها به یکباره تغییر یابد. برای ساخت فایل و پوشه غیر قابل حذف می توانید مطلب آموزشی ما را در این زمینه مطالعه کنید.


تغییر شکل پوشه در ویندوز ۱۰ به صورت تکی و بدون نیاز به برنامه

شما می توانید تغییر آیکون فولدر در ویندوز ۱۰ یا تغییر شکل آیکون در ویندوز XP از طریق خود ویندوز نیز انجام بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی پوشه ای که می خواهید تغییر دهید کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. بر روی Customize کلیک کنید و سپس دکمه Change Icon را کلیک کنید.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

به طور پیش فرض صدها آیکون در ویندوز وجود دارد. روی Browse کلیک کرده و یک آیکون سفارشی یا فایل آیکون را انتخاب کنید. این بخش فایل نماد استاندارد (.ico) و نمادهای موجود در پرونده های کتابخانه آیکون (.icl)، کتابخانه های لینک پویا (.dll) یا هرگونه اجرایی (.exe) را می پذیرد.
تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

وقتی کلیک کرده اید و نماد  را انتخاب کرده اید، OK را فشار دهید.

برای آموزش انتقال،کپی و همگام سازی خودکار فایل های جدید مطلبی در سایت وجود دارد که می توانید آن را مطالعه کنید.

تغییر رنگ پوشه های کامپیوتر به صورت چندتایی

امکان تغییر رنگ پوشه ها به صورت چندتایی نیز دارد تا به فایل Desktop.ini دسترسی پیدا کنید. این فایل به صورت کلی مخفی است و برای مشخص کردن آن لازم است تا یک پوشه را باز کرده و به بخش View بروید.

“Show hidden files, folders and drives” را انتخاب کرده و علامت “Hide protected operating system files” را بردارید. همچنین مطمئن شوید که “Hide extensions for known file types” تیک نخورده باشد، بنابراین می توانید پسوند .ini را مشاهده کنید. وقتی کار تمام شد روی OK کلیک کنید.

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

یک پرونده متنی جدید را در پوشه مورد نظر برای استفاده از یک نماد دلخواه ایجاد کنید، آن را desktop.txt و NOT desktop.ini نامگذاری کنید.

فایل متنی را باز کنید و باید دو خط اضافه کنید، مثالی در زیر وجود دارد:

[.ShellClassInfo]
IconResource=C:\FolderIcon.ico,0

خط اول به ویندوز می گوید تنظیمات پوشه سفارشی وجود دارد. مقدار بعد از کاما، شماره فهرست نماد داخل پرونده است. یک پرونده .ico دارای یک آیکون است بنابراین مقدار شاخص نماد اول ۰ است. اگر در یک پرونده .icl ، .dll یا .exe ده آیکون وجود داشته باشد، شاخص آیکون پنجم ۴ خواهد بود، آخرین نماد ۹ خواهد بود.

پس از وارد کردن دو خط با استفاده از مسیر آیکون خود و مقدار شاخص، پرونده را ذخیره کنید. اکنون می توانید آن را به desktop.ini تغییر دهید. مهم است که شما پرونده را به اسم desktop.ini تغییر دهید.

حالا Command Prompt ویندوز را باز کنید و متن زیر را با آدرس فایل خود در قسمت (pathtofolder) جایگزین و دستور را وارد کنید :

(attrib +r (pathtofolder

تغییر رنگ و آیکون پوشه ها

در این مرحله تغییر رنگ پوشه انجام می شود و آموزش گذاشتن عکس روی فولدر به صورت دستی به پایان می رسد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۵ روش تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش برای تغییر رنگ و آیکون پوشه ها استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را زمینه تغییر رنگ و آیکون پوشه ها را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تغییر آیکون های ویندوز
آموزش ۷ روش تغییر آیکون های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 8 روش حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز 10 ، 8 و 7
۸ روش حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن
معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن
رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته ها و آیکن ها در ویندوز 10
۹ روش رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته و آیکن ها در ویندوز ۱۰

نظرات

  • a says:

    چطوری یه عکس بزارم رو پوشها به طور دائم که اگه یجا کپیش کردم یا رو یه سیستم دیگه اون فلدرو خواستم باز کنم عکسه باشه