نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام

آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام و..

یکی از جذاب ترین بخش های عکاسی ? ، عکاسی از غذا است که امروز به لطف اینستاگرام شاهد عمومی شدن این حرفه هستیم. برای آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام با انزل وب همراه باشید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

آموزش عکاسی از غذا با گوشی و دوربین حرفه ای برای اینستاگرام

How to Take Perfect Pictures of Your Food For Instagram

اگر علاقه دارید تا عکاسی فوق العاده ای از غذای خود را تجربه کنید توجه به برخی نکات بسیار مهم الزامی و ضروری است. این نکات مهم را در ادامه بررسی می کنیم.

برای عکاسی از غذا آن ها را رنگارنگ کنید

عکاسی از غذا

برای عکاسی از غذا برنامه ریزی کنید.  غذا را با رنگ ها و بافت های مختلف تزئین کنید که چشم بیننده را در اینستاگرام به خود جلب کند. سعی کنید رنگ ها را با هم مخلوط و متضاد کنید تا عکس های شما تا حد امکان پر جنب و جوش باشد.

سایه طبیعی با عکاسی از غذا با موبایل

عکاسی از غذا

نورپردازی طبیعی معمولاً بهترین نتیجه را برای عکس های غذایی ایجاد می کند. یک میز را در نزدیکی یک پنجره تنظیم کنید تا نور طبیعی در آن جریان یابد. در نور مستقیم خورشید از بیرون عکس نگیرید. این باعث ایجاد سایه های سنگین می شود. برای آموزش عکاسی پرتره مطلب آموزشی ما را در این زمینه مطالعه کنید.

ترکیب بندی در عکاسی غذا در خانه

عکاسی از غذا

برای نورپردازی عکاسی از غذا اگر به نور طبیعی از طریق پنجره دسترسی ندارید، قرار دادن چراغ روشن در پشت غذا نیز به شما نور می دهد. از یک لامپ یا چراغ استودیو استفاده کنید و از قسمت جلوی آن از غذای عکاسی کنید تا نمایش زیبایی از سایه ها داشته باشد.

عکاسی حرفه ای از غذا با آیتم های مختلف

عکاسی از غذا

فقط یک بشقاب غذا هیجان انگیزترین عکس را ایجاد نمی کند. زنده نگه داشتن عکس با ظروف، فنجان ها، ظروف جانبی، دستمال های رنگارنگ و هر نوع لوازم جانبی دیگری که باعث تقویت عکس شود می تواند به عکس شما جلوه بدهد. فقط به یاد داشته باشید که در هنگام عکاسی روی مواد غذایی تمرکز کنید و این آیتم ها فقط یک مکمل هستند.

عکاسی از غذا و نوشیدنی زیبا با نمایش همه ترکیب ها

عکاسی از غذا

مواد غذایی را به گونه نمایش بدهید تا بتوانید تمام مواد تشکیل دهنده آن را ببینید. مواد روی بشقابرا مرتب کنید تا همه مواد به روشنی نشان داده شوند. رنگ ها و بافت های مختلف تصویری چشم نواز را ایجاد می کنند که طرفداران شما عاشق آن خواهند بود.

آموزش عکاسی از غذا با ایجاد تضاد رنگ

عکاسی از غذا

برای معرفی تضاد رنگ مواد مختلفی را اضافه کنید. اگر هنوز غذای شما ببرای جلب توجه زیبا نیست سعی کنید مقداری مواد اضافی را به عنوان خوراکی اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که این مواد جدید رنگ تازه ای را ایجاد می کنند تا با بقیه ظرف در تضاد باشد. این باعث می شود عکس شما خیلی بیشتر متمایز شود. برای آموزش عکاسی در شب می توانید آموزش ما را در این زمینه بخوانید.

عکاسی هنری اینستاگرام از غذا با مواد تازه

عکاسی از غذا

غذای تازه در عکس بسیار بهتر به نظر می رسد. اگر بگذارید غذا در جای خود باشد، مواد تشکیل دهنده شروع به خراب شدن و از دست دادن رنگ و لعاب می کنند. برای بهترین نتیجه به محض درست شدن غذا از آن عکس بگیرید.

چگونه از غذا عکاسی کنیم از جهت های مختلف تا بتوانیم عکس خوبی داشته باشیم

عکاسی از غذا

بسته به نوع غذایی که می خواهید از آن عکس بگیرید، عکاسی را از بالا یا سمت های مختلف آن تجربه کنید. این ۲ زاویه متداول برای عکس های اینستاگرام است. هر دو بافت و سایه های مختلفی تولید می کنند. برای پیدا کردن زاویه مورد نظر خود از زوایای گوناگون عکس بگیرید. برای آموزش تنظیم دوربین گوشی مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

ایده عکاسی از غذا در مکان های معروف

عکاسی از غذا

اگر در یک مکان دیدنی قرار دارید، محیط اطراف را نیز در عکس بگنجانید. عکس های غذایی اینستاگرام در مورد سبک زندگی و همچنین غذا است. اگر در حال بازدید از یک دریاچه، ساحل یا کوه هستید غذای خود را به شکلی ترتیب دهید تا پس زمینه در عکس نشان داده شود. این روحیه پست شما را تقویت می کند. بک گراند عکاسی غذا یکی از بخش های بسیار مهم است.

آموزش عکاسی تبلیغاتی از غذا با زوم کردن

عکاسی از غذا

برای پر کردن کل قاب بزرگنمایی کنید تا صحنه به وجود آمده پر جنب و جوش به نظر برسد. سعی کنید مقدار فضای خالی عکس را کم کنید. برای پر کردن فضا یا نزدیک شوید یا بزرگنمایی کنید. آموزش افزایش کیفیت عکس در گوشی در سایت انزل وب موجود است و می توانید آن را مطالعه کنید.

عکاسی برای اینستاگرام همراه با ادیت و ویرایش

عکاسی از غذا

اگر می خواهید تغییراتی دهید، عکس را با فیلترها یا برنامه های مختلف ویرایش کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از ارسال آن تغییراتی در عکس ایجاد کنید. بسیاری از برنامه ها و نرم افزارها به شما امکان ویرایش عکس ها را می دهند.

می توانید روشنایی، رنگ ها، کنتراست و فیلتر را تنظیم کنید تا بهترین تصویر ممکن را داشته باشید. قبل از ارسال، تمام گزینه ها را برای بهبود عکس خود امتحان کنید.

عکاسی از غذا با گوشی با انتخاب سطح مناسب

عکاسی از غذا

تخته های  چوبی و میزهای پیک نیک می توانند برای  غذاهای خانگی مانند همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده  احساس تند و تیز تری به دست آورند و بسیار عالی به نظر می رسند. صفحات سفید کلاسیک می تواند غذاهای رنگارنگ تر را زیبا کنند. شما باید صفحاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با زیبایی شناسی مواد غذایی مطابقت داشته باشد و بتوانند نقاط قوت جذابیت بصری غذا را نشان دهند.

عکاسی از غذاها مثل یک هنرمند

عکاسی از غذا

همیشه سعی کنید مثل یک هنرمند فکر کنید و تصاویر را به گونه ای بسازید که بسیار هنری و زیبا شوند. ترکیب بندی ها، رنگ بندی ها، سایه ها و… همه در کنار هم باید بر اساس تفکر هنری شما باشند تا به تصویر جان تازه ای ببخشید و احساس خوبی در آن ها به وجود بیاورید.

عکاسی Instagram با کمک رنگ ها

عکاسی از غذا

به این فکر کنید که چگونه رنگ های عکس شما با هم کار می کنند و با یکدیگر تصویر را زیبا می کنند و این که چگونه این رنگ ها زیبایی را ارائه می دهند. سعی کنید غذاهای خود را با ظرف ها یا بافت ها و الگوهای جالب در رنگ های مکمل تعریف کنید و سعی کنید رنگ را متعادل و زیبا نگه دارید. برای معرفی قویترین و بهترین برنامه دوربین حرفه ای گوشی می توانید مطلب آن را مطالعه کنید.

تصاویر را شارپ کنید

عکاسی از غذا

به طور کلی با فرض اینکه از یک دوربین ثابت و روشنایی روشن استفاده کرده اید، تصویر شما باید کاملاً شارپ باشد. با این وجود برخی از تنظیمات وضوح تصویر به تمایز جنبه های تصویر کمک می کند و باعث زیبایی تصویر شما می شود. می توانید با برنامه های مختلف تصویر خود را شارپ کنید.

تراز سفید را درست انتخاب کنید

عکاسی از غذا

تراز سفیدی به رنگ قسمت های سفید عکس شما اشاره دارد. تنظیم تعادل رنگ سفید بسته به نحوه تنظیم آن می تواند به شما کمک کند تا یک تصویر “گرم” یا “خنک” به نظر برسد. هنگام گرفتن عکس از غذا ، استفاده از رنگ سفید گرم باعث می شود غذا جذاب تر به نظر برسد.

اشباع را تنظیم کنید

عکاسی از غذا

برای ویرایش عکس ها با افزایش اندکی در اشباع به عکس های شما کمک می کند. اشباع شدت رنگ ها را در عکس شما توصیف می کند.

خلاق باشید

عکاسی از غذا

عکاسی از غذا یک هنر است، نه یک علم دقیق پس در حالی که این دستورالعمل ها به شما کمک می کنند تا از غذاهای خود بهتر عکس بگیرید، اجازه ندهید که شما را از آزمایش فیلترها، تکنیک های روشنایی و ترکیباتی که می تواند باعث ایجاد خلاقیت در عکاسی شما شود جلوگیری کند.

از پس زمینه خنثی استفاده کنید

عکاسی از غذا

هنگام عکسبرداری از عکس غذا، پس زمینه بسیار مهم است. اگر پیش زمینه خیلی کثیف یا رنگی باشد، توجه بیننده از غذا پرت می شود. استفاده از یک پس زمینه نسبتاً خنثی به شما امکان می دهد تا بیشترین تأکید را روی مواد غذایی در صحنه کنید. خنثی به معنای این نیست که کاملاً ساده باشد، بلکه باید موضوع را تکمیل کند.

داستان سرایی کنید

عکاسی از غذا

عکاسی یک روش عالی برای گفتن داستان ها بدون استفاده از کلمات است. با اضافه کردن عناصر بیشتر به عکس های غذایی خود می توانید داستان های جالبی ایجاد کنید که بیننده را به تصویر خود جلب کند. به این فکر کنید که از چه نوع اشیایی می توانید استفاده کنید تا از طریق عکس گرفتن از غذای خود داستانی رویایی، زیبایی یا هیجان را برای شما به وجود بیاورد.

یک عنصر انسانی اضافه کنید

عکاسی از غذا

اضافه کردن یک عنصر انسانی به عکس های غذایی خود تکنیکی دیگر است که می توانید برای گفتن داستا نهای جالب و بی نظیر از آن استفاده کنید.

من اغلب دست یا بازوی خود را در عکس های غذایی خود قرار می دهم. به ایجاد حس حضور برای بیننده کمک می کند زیرا به نظر می رسد که عکس از دیدگاه آنها گرفته شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۲۱ نکته مهم عکاسی از غذا برای اینستاگرام را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای عکاسی از غذا استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه عکاسی از غذا را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش عکاسی طلا و جواهر 16 نکته مهم که باید رعایت کرد!
آموزش عکاسی طلا و جواهر ، ۱۶ نکته مهم که باید رعایت کرد!
8 سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
۸ سایت فوق العاده برای ایده گرفتن در عکاسی
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای در خانه
آموزش و ترفندهای عکاسی حرفه ای از خود در خانه
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!
آموزش تنظیم دوربین گوشی اندروید برای ثبت عکس های بهتر!

نظرات