تاثیر اینترنت بر کیفیت میرزاقاسمی و غذاهای گیلانی

تاثیر اینترنت بر کیفیت میرزاقاسمی و غذاهای گیلانی

دنیای وب از روزی که پا به عرصه گذاشت در همه موضوعات و شئونات زندگی ما انسان ها موثر بود، شاید روزی کسی فکرش را هم نمیکرد که وب روی خوراکی‌ها و آشپزی مان هم موثر باشد.در لحظه ای که قصد داشتیم تیتری برای این مطلب پیدا کنیم شاید خیلی بر روی این موضوع متمرکز نبودیم که اینترنت چه تاثیری بر روی غذاهایی که میخوریم گذاشته است.

غذاهای گیلانی

با ورود پرقدرت اینترنت همه چیز سالهاست دگرگون شده و امروزه حتی نوع غذاهایی که در کشور مصرف میشود هم متاثر از این پدیده بوده است.

میرزاقاسمی یک غذای محلی گیلانی است؛ شاید روزی که مردمان گیلان این غذا را تهیه میکردند در فکر این نبودند که یک سایتی مانند گیلان فود راه اندازی کنند تا بتوانند فرهنگ غذایی شمال کشور را به سرتاسر دنیا نشان دهند!

غذاهای گیلانی

فرهنگی که دیگر امروزه در همه جای کشور و حتی در محصولاتی که تلویزیون نمایش میدهد رخنه کرده است.

مسافرت – رستوران – طبیعت، سه جاذبه گیلان

برای مثال سال های زیادی است که مردم در تعطیلات به سمت شمال کشور و خصوصا گیلان (در یک دهه اخیر) مسافرت می‌روند.

فرهنگی غذایی گیلان در کنار طبیعت بشدت زیبا باعث جذب مسافر میشده! اما این روزها یک جاذبه دیگر توریستی هم کشف شده و آن رستوران های متنوع گیلانی است.

با دقت تصویر پایین از ماسوله را ببینید و فکر کنید که ایا دلتان نمیخواست در چنین مکان و لحظه رویایی باشید؟ پس همین تاثیر اینترنت بر زندگی و فرهنگ شماست.

ماسوله

از غرب گیلان که شامل شهرک تاریخی ماسوله و دریای انزلی و میدان شهرداری رشت و قلعه رودخان و ییلاقات اولسبلنگاه ماسال میشود تا شرق گیلان که با طبیعت لاهیجان و زیتون رودبار و حتی رستوران خاورخانم در سرولات چابکسر و صدها نقاط مختلفی که فرصت اسم بردنش را نداریم رستوران های متنوعی با غذاهای لذیذ دارد که اهل فن میتوانند در سایتی مثل گیلان فود بهترین ها را پیدا کنند.

اجازه بدید کمی به جای حرف زدن به شما تصاویری از غذاهای گیلانی نشان دهیم تا ببینید چرا مردم تا گیلان برای این خوراکی ها سفر میکنند!!

میرزاقاسمی

میرزاقاسمی

باقلاقاتق

باقلاقاتق

اناربیج

اناربیج

لونگی

لونگی

سبزی قورمه رشتی

سبزی قورمه رشتی

ترش کباب

ترش کباب

پلاکباب

پلاکباب

زیتون پرورده

زیتون پرورده

کلوچه فومن

کلوچه فومن

پایتخت غذای ایران

گیلان به پایتخت غذای ایران معروف است و رشت ، به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شد.

رشتی ها یه روز خاص خودشون رو دارند. در روز ۱۲دی که روز رشت هستش یه کارناوال شادی خاص در میدان شهرداری این شهر با حضور مردم از صبح تا نبمه شب برگزار میشه.

پایتخت غذای ایران

غذاهایی مثل پلاکباب ، شامی ، باقلاقاتق ، فسنجان محلی ، کولی و انواع ماهی و انواع کباب ترش و خورشت های مثل ترش شامی ، اناربیج ، ترش کباب ، لونکی و واویشگاه و چخرتمه و غورابیج و پیش غذاهایی مثل میرزاقاسمی و ترش تره و سیرابیج و کال کباب و بورانی و زیتون پرورده و اشبل و ماهی دودی و شورکولی…

همه این غذاها و دستور پختشون در یک وب سایت تخصصی که به آموزش و ترویج فرهنگ غذایی گیلان میپردازه درج شده که شما میتونید در وب سایت گیلان فود بهش دسترسی داشته باشید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×