آموزش تصویری روش صحیح شستن ماسک پارچه ای ، فیلتر دار و..

آموزش تصویری ۳ روش صحیح شستن ماسک پارچه ای ، فیلتر دار و..

از جمله راه های جلوگیری از انتقال و پیشگیری از بیماری های شایع مانند ویروس کورنا و.. استفاده از ماسک ? است. اما ماسک به مرور زمان خود آلوده می شوند. برخی از ماسک ها قابلیت شستشو دارند که با این کار می توانید مجدد از آن ها استفاده کنید. امروز در انزل وب روش صحیح شستن ماسک پارچه ای، فیلتر دار و.. را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه ماسک تنفسی را بشوریم؟

How to Clean and Sterilize Face Mask 

طبقه توصیه سازمان های بهداشتی، استفاده از ماسک راه مهمی برای جلوگیری از انتقال و انتشار بیماری می باشد. برخی از ماسک ها معمولا یکبار مصرف می باشند و پس از استفاده باید به صورت بهداشتی دور انداخته شوند. اما ماسک های پارچه ای که توسط خود شما تهیه شده اند و برخی از ماسک های پزشکی، به راحتی قابل شستشو و ضد عفونی کردن می باشند. ما قبلا در انزل وب روش ساخت ماسک هوا در خانه را هم آموزش داده ایم.

چند بار ماسک را بشوییم؟

چند بار ماسک را بشوییم؟

دفعات شستن ماسک به جنس ماسک و دفعات بیرون رفتن بستگی دارد. بنابراین بهتر است پس از هر بار بیرون رفتن و هر زمانی که احساس کردید ماسک آلوده شده است، اقدام به شستن آن کنید. شما می توانید این کار را هر روز و یا ۲-۳ روز درمیان انجام دهید. حداقل مدتی که می توانید ماسک را بشویید، یک بار در هفته است.

اگر با روش استفاده صحیح از ماسک هم آشنایی کامل ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری نحوه صحیح ماسک زدن و استفاده از آن را هم مطالعه نمایید.

بهترین مایع شستشو برای شستن ماسک پارچه ای ساده

همانطور که بهترین ماده شستشو دهنده برای دست ها، صابون اعلام شده است می توانید از صابون برای شستن ماسک های خود هم استفاده کنید. به سادگی صابون را در آب حل کرده و از آن استفاده کنید.

دمای آب برای شستن ماسک جراحی و..

هدف از شستن ماسک علاوه بر تمیز شدن آن، ضد عفونی شدن آن نیز می باشد. بنابراین دمای آب باید طوری باشد که علاوه بر تمیز کردن ماسک، آن را ضد عفونی هم بکند. طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت و سایر آزمایشات، کرونا ویروس در دمای ۵۶ تا ۶۵ درجه سانتی گراد از بین می رود. بنابراین استفاده از صابون و آب گرم و شستشو حداقل ۲۰ ثانیه ای می تواند ماسک را ضد عفونی کند. به طور کلی بهتر است در گرمترین دمای ممکن اقدام به شستشو کنید.

استفاده از ماشین لباس شویی

شستشو با دست یا ماشین لباس شویی تفاوتی ندارد. فقط کافیست تا ماسک با بالاترین دمای ممکن آب و استفاده از صابون شسته شوند. البته برخی از ماشین های لباسشویی، تنظیماتی برای ضدعفونی کردن لباس ها هم دارند که تاثیر آن ها در ازبین بردن کرونا تاکنون به اثبات نرسیده است.

همچنین برای مشاهده آمار کرونا نیز مطالعه مطلب نقشه و سرویس های آنلاین مشاهده آمار لحظه ای کرونا در ایران و جهان را هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

نحوه شستن ماسک پارچه ای

نحوه شستن ماسک پارچه ای

شستشوی ماسک باید همانند سایر لباس های پارچه ای باشد. صابون را در آب گرم حل کرده و ماسک را آن قرار دهید. سپس با مالیدن پارچه آن را بشویید. همچنین می توانید از ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید. برای این کار از آب گرم استفاده کنید. در نهایت آن را به خوبی آبکشی کرده و خشک کنید.

شستن ماسک پزشکی

شستن ماسک پزشکی

اگر از ماسک های پزشکی استفاده می کنید، باید آن را بعد از هر بار استفاده بشویید. در صورت امکان باید بیش از ۸ ساعت به صورت مداوم از یک ماسک ثابت استفاده نکنید و آن را ضد عفونی کنید. ماسک های پزشکی نیز همانند ماسک های پارچه ای می توان با آب و گرم و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده الکلی بالای ۷۰ درصد با مالش آرام بشویید. این ماسک ها را باید با ملایمت بیشتری بشویید.

شستن ماسک فیلتر دار N95

شستن ماسک فیلتر دار N95

همانند ماسک های پزشکی، ماسک های N95 را هم باید به همان صورت به آرامی و با استفاده از آب گرم و صابون به آرامی شسته شوند و قطعات فیلتر و.. آن حداقل ۲۰ ثانیه در محلول بمانند. تمامی قطعات باید به خوبی شسته و خشک شوند. همچنین می توانید از سفید کننده، ضدعفونی کننده الکلی قوی و.. هم استفاده کنید.

تعویض ماسک

هر زمان که احساس کردید ماسک دار آسیب شده و یا پارچه آن فاقد کیفیت اولیه است، آن را به شکل بهداشتی دور انداخته و از ماسک نو استفاده کنید.

در پایان هم مطالعه مطلب روش صحیح ضدعفونی کردن سایر لوازم پر مصرف مانند گوشی و لپ تاپ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش تمیز کردن ماسک جراحی بند دار و.. را به شما معرفی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه شستن ماسک پزشکی سه لایه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟
غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟
بررسی عوارض پاک كردن تاتو با ليزر
بررسی عوارض پاک کردن تاتو با لیزر
دانلود 7 تا از بهترین برنامه پریود فارسی
دانلود ۷ تا از بهترین برنامه پریود فارسی
7 تا از بهترین برنامه های اندازه گیری اکسیژن خون با گوشی اندروید و آیفون
۷ تا از بهترین برنامه های اندازه گیری اکسیژن خون با گوشی اندروید و آیفون

نظرات