تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب کامپیوتر و گوشی

آموزش ۵ روش تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب کامپیوتر و گوشی

اگر شما به صورت پیش فرض بخواهید ویدیوها ? را داخل یوتیوب ببینید با توجه به سرعت شما ممکن است کیفیت ویدیو تغییر کند و این اتفاق باعث افزایش مصرف اینترنت شما خواهد شد. برای آموزش ۵ روش تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب کامپیوتر و گوشی با انزل وب همراه باشید.

نحوه تنظیم کیفیت پیشفرض ویدیو و فیلم یوتیوب (YouTube)

How to Set the Default YouTube Video Quality in Android and Website

به احتمال خیلی زیاد متوجه شده اید که پخش ویدیوها با وضوح ۱۴۴p ، ۲۴۰p ، ۳۶۰p ، ۴۸۰p ، ۷۲۰p و ۱۰۸۰p در یوتیوب امکان پذیر است. علت این تغییر کیفیت فیلم این است که YouTube تنظیم شده است تا بسته به عوامل مختلف، به طور خودکار بهترین کیفیت فیلم را انتخاب کند.

اما گاهی نیاز است تا تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب را به صورت دستی انجام بدهیم و کیفیت دیدن فیلم در یوتیوب را خود کاربر مشخص کند. برای آموزش افزایش کیفیت ویدیو در یوتیوب روش های مختلف این کار را در گوشی و کامپیوتر بررسی خواهیم کرد.

علت تغییر کیفیت فیلم های یوتیوب

سرعت اتصال به اینترنت یکی از دلایل تغییر کیفیت است. تنظیمات YouTube بسته به سرعت اتصال اینترنت فعلی شما به طور خودکار پیکربندی می شوند. اگر دستگاه به اینترنت سریع و پایدار متصل باشد کیفیت بالا و در اتصال اینترنتی کند کیفیت پایین را مشاهده خواهید کرد.

اندازه صفحه پخش کننده عامل دیگر است. ویدیو YouTube بسته به اندازه صفحه نمایش به طور خودکار کیفیت فیلم را تغییر می دهد. متوجه خواهید شد که فیلم های با کیفیت بالا به طور خودکار در صفحه های بزرگتر بارگذاری می شوند.

کیفیت بارگذاری نسخه اصلی ویدیو نیز عامل بسیار مهم است. به غیر از پیکربندی خودکار کیفیت فیلم در YouTube، اندازه اصلی آپلود ویدیو اهمیت دارد. YouTube برای ویدیوهای آپلود شده با وضوح پایین، کیفیت و وضوح بالا را بارگیری نخواهد کرد.

بالا بردن کیفیت فیلم های یوتیوب در گوشی

برای برنامه رسمی موبایل YouTube، در حال حاضر تمام کاری که می توانید انجام دهید این است که برای پخش فعلی کیفیت پخش پیش فرض را انتخاب کنید. در ابتدا این یوتیوب بهترین کیفیت برای وضوح صفحه نمایش دستگاه شما را باز می کند.

سپس می توانید کیفیت را تغییر دهید و تغییر برای بقیه فیلم هایی که مشاهده می کنید باقی می ماند. این به شما کمک می کند تا داده های تلفن همراه خود را ذخیره کنید.

روی یک فیلم بزنید و پخش آن شروع می شود. روی منوی سه گزینه در گوشه بالا و سمت راست بزنید. بر روی نماد چرخ دنده که کنار آن نوشته شده است Quality بزنید. بر روی کیفیت مورد نظر خود مانند ۴۸۰p بزنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

پس از انجام این کار، تمام ویدیوهایی که مشاهده می کنید با سرعت ۴۸۰ بارگذاری می شود. یک تنظیم اضافی در برنامه تلفن همراه وجود دارد که می تواند به شما در ذخیره اطلاعات خود کمک کند. می توانید از آن برای پخش فیلم های HD فقط از طریق Wi-Fi استفاده کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

در برنامه YouTube، روی فهرست گزینه ها (سه نقطه هنگام پخش یک فیلم) کلیک کنید. در تنظیمات، روی گزینه General بزنید. اطمینان حاصل کند که گزینه Limit mobile data usage Only stream HD video on Wi-Fi روشن است.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

برای رفع مشکل محدودیت سنی یوتیوب می توانید آموزش این کار را مطالعه کنید.

مشاهده یوتیوب با کیفیت ۴k از طریق مرورگر

یک ویدیو در YouTube پخش کنید. برای نمایش گزینه های اضافی، نشانگر موس را روی ویدیوی پخش شده در حال حاضر بگیرید. در پایین سمت راست پخش کننده ویدیو، روی نماد تنظیمات کلیک کنید. در اینجا تنظیمات موجود برای دستگاه پخش را مشاهده خواهید کرد. روی Quality کلیک کنید.

این ویژگی های موجود را برای فیلم خاص نمایش می دهد. کیفیت های موجود بسته به کیفیت بارگذاری در بین فیلم ها متفاوت است. کیفیت فیلم ترجیحی را انتخاب کنید و تنظیمات بلافاصله اعمال می شود.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

تنظیم نمایش یوتیوب با کیفیت بالا به صورت به صورت دائمی در کامپیوتر

این برای کسانی است که از تغییر مکرر کیفیت فیلم برای هر ویدیویی که بارگیری می شود خسته شده اند. YouTube تنظیمات داخلی را برای کیفیت فیلم پیش فرض ارائه نمی دهد.

ما از یک افزونه مرورگر برای ارائه امکان تغییر تنظیمات مختلف YouTube از جمله تغییر کیفیت یا حتی اجرای یک کد JavaScript سفارشی، استفاده خواهیم کرد.

نصب افزونه در فایرفاکس برای تغییر کیفیت یوتیوب

اولین قدم نصب یک افزونه مرورگر با نام Enhancer for YouTube است. در مرورگر Firefox، روی نماد منو در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

روی Add-ons کلیک کنید. با این کار برنامه های افزودنی نصب شده در حال حاضر باز می شود. Enhancer for YouTube را جستجو کنید و سپس روی آن کلیک کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

در بخش باز شده روی گزینه Add to Firefox بزنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

نصب افزونه در گوگل کروم برای تغییر کیفیت یوتیوب

با کلیک روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست، فهرست Google Chrome را باز کنید. از لیست  موس را روی More tools بگیرید، از فهرست جدید روی Extensions کلیک کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

با این کار صفحه افزونه ها باز می شود. برای مشاهده تنظیمات اضافی افزودنی، روی نماد منو در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. در انتهای صفحه، روی Open Web Web Store کلیک کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

ابزار Enhancer for YouTube را جستجو کنید یا بر روی لینک آن کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود بشوید. روی گزینه Add to Chrome بزنید و سپس Add Extension را انتخاب کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

حالا با کلیک بر روی افزونه می توانید تنظیمات مختلفی را برای یوتیوب مشاهده کنید. در بخش Automatically play videos at my preferred quality می توانید مشخص کنید که دوست دارید تا چهار مرحله ویدیوها با چه وضوح و کیفیتی برای شما نمایش داده شود.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

اگر علاقه دارید تا ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید می توانید آموزش آن را مطالعه کنید. با این برنامه ها می توانید دانلود با کیفیت یوتیوب و دانلود فیلم یوتیوب با کیفیت ۱۰۸۰p را تجربه کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا وضوح و کیفیت دانلود از یوتیوب را مشخص کنید.

تماشا و دانلود از یوتیوب با کیفیت پایین در مرورگر

شما می توانید در یوتیوب مرورگر مشخص کنید که دوست دارید تا ویدیوها با کیفیت پایین همواره برای شما نمایش داده شود.

وارد YouTube شوید. در سمت راست بالا، روی تصویر نمایه خود کلیک کنید. روی Settings کلیک کنید. از پیوندهای موجود در سمت چپ، روی Playback کلیک کنید. در زیر گزینه Video playback quality بر روی گزینه I have a slow connection. Never play higher-quality video کلیک کنید.

تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب

حالا هنگامی که از رایانه یا لپ تاپ خود به سراغ یک ویدیو می روید، YouTube محتوای HD را که دارای کیفیت ۷۲۰p یا بالاتر است بارگیری نمی کنید. برای من معمولاً در ۳۶۰p ویدیو شروع به پخش می کند. برای آموزش دانلود یوتیوب با دانلود منیجر می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با رآموزش ۵ روش تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب کامپیوتر و گوشی آشنا شدید، شما چه روش دیگری را برای حل این مشکلات پیشنهاد می دهید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست در رابطه با تنظیم کیفیت فیلم در یوتیوب را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب
راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب (بهترین راه حل ها)
شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این 20 روش حل کنید
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این ۲۰ روش حل کنید!
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا

نظرات

  • Dejas0011 says:

    آیا میشود یک کیفیت ثابت را برای ویدیو ها تنظیم کرد؟(چون همش کیفیت بر میگرده رو حالت خودکار!)