بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات ، پسورد ، بوکمارک و.. فایرفاکس

آموزش روش بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات ، پسورد ، بوکمارک و.. فایرفاکس

فایرفاکس ? یکی از محبوب ترین مرورگر ها در میان کاربران اینترنت است که بیشتر افراد آنرا بخاطر امکانات و سرعت بالای آن انتخاب می کنند. اگر اطلاعات مهمی دارید در این نرم افزار دارید یا میخواهید به مرورگر دیگر مهاجرت کنید با آموزش روش بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات ، پسورد ، بوکمارک و.. فایرفاکس همراه ما باشید.

نحوه ریستور و بکاپ گیری از بوکمارک ، پسورد و اطلاعات فایرفاکس

How to Restore and Backup Firefox Bookmark and Passwords

بکاپ گیری از فایرفاکس راه ها و روش های زیادی دارد که ما در این مطلب قصد داریم چند تا از این روش ها را به شما معرفی کنیم.

حتما تا به الان رمز یا اطلاعاتی در فایرفاکس خود ذخیره کرده اید و می خواهید مطمئن شوید که جای این اطلاعات امن است و همیشه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. برای این که خیال خود را راحت کنید که اطلاعات شما قابل بازیابی است و آنها را از دست نمی دهید باید از آنها بکاپ بگیرید.

بکاپ گرفتن از فایرفاکس یکی از راه هایی است که با خیال راحت می توانید از این مرورگر استفاده کنید و دیگر نمی خواهد نگران از دست رفتن اطلاعات خود باشید.

توصیه ما به شما این است که حتما از اطلاعات خود هر چند وقت یکبار بکاپ بگیرید. شما می توانید با رفتن به Preferences > Privacy & Security > Saved Logins رمز های ذخیره شده در فایرفاکس را مشاهده کنید. این عملیات در همه ویندوز ها به یک صورت است و تفاوتی ندارد.

شما برای بکاپ گرفتن و بازگرداندن اطلاعات فایرفاکس میتوانید هم به صورت دستی و هم از نرم افزار بکاپ فایرفاکس استفاده کنید.

۴ روش پشتیبان گیری از پسورد در فایرفاکس

آموزش اکسپورت پسورد فایرفاکس به صورت دستی

فایرفاکس رمز های خود را در دو فایل به نام های Key4.db و Logins.json ذخیره می کند. برای پیدا کردن این دو فایل ابتدا برنامه ی Run را با فشردن کلید های ترکیبی Win + R اجرا کنید و سپس در فیلد Open عبارت زیر را تایپ نمایید و بر روی گزینه ی OK کلیک کنید.

%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\

پشتیبان گیری از کلمات عبور در فایرفاکس

سپس پنجره زیر برای شما باز می شود و وارد پوشه K1pmnocc.default شوید.

انتقال اطلاعات فایرفاکس

فایل های Key4 و Logins.json را کپی کنید و در جای امنی قرار دهید تا درصورت لزوم از آنها استفاده کنید. (توصیه می شود این کار را هر چند وقت یکبار انجام دهید.)

حتما فایل ها را در جایی امن قرار دهید تا کسی از رمز های شما نتواند استفاده کند.

انتقال اطلاعات فایرفاکس

بازیابی پسورد در فایرفاکس به صورت دستی

انتقال پسوردها در فایرفاکس: ابتدا نرم افزار Run را با کلید های ترکیبی Win + R اجرا فرمایید و در کادر Open جمله زیر را تایپ نمایید. سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید.

%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\

بازیابی پسورد در فایرفاکس

به فولدر K1pmnocc.default بروید و فایل های key4.db و Logins.json که قبلا آنها را کپی کرده اید جایگزین فایل های کنونی کنید.

بازیابی پسورد در فایرفاکس

بکاپ پسورد فایرفاکس با استفاده از نرم افزار PasswordFox

این نرم افزار محصولی از شرکت Nirsoft است که به صورت رایگان می توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزارِ قابل اعتماد تمام رمز های ذخیره شده در فایرفاکس همراه با لینک آنها ذخیره می کند.

شما می توانید این نرم افزار را در نسخه های ۵۷ و ۵۸ فایرفاکس نیز استفاده کنید.

ابتدا نرم افزار PasswordFox را دانلود کنید. سپس نرم افزار را اجرا کنید و مشاهده می کنید که لیستی از رمز های شما در نرم افزار وجود دارد. برای بکاپ گیری از تمام رمز ها در نرم افزار کلیک راست کنید و سپس گزینه ی HTML Report – All Items Option را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه از تمام رمز های شما یک نسخه پشتیبان با فرمت HTML گرفته می شود.

برای اینکه فقط  از رمز های دلخواه بکاپ بگیرید آن رمز ها را انتخاب و سپس کلیک راست کنید و گزینه ی HTML Report – Selected Items را انتخاب کنید.

اکسپورت پسورد فایرفاکس

بکاپ گرفتن پسوردهای فایرفاکس با FF Password Exporter

برای بکاپ گرفتن از رمز های ذخیره شده در فایرفاکس توسط نرم افزار FF Password Exporter ابتدا نرم افزار را دانلود و اجرا کنید.

سپس نرم افزار به صورت خودکار پوشه پروفایل های شما در فایرفاکس را پیدا می کند و فقط لازم است از منو کشویی Detected Firefox User Profile پروفایل خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه ی Export Passwords کلیک کنید.

اکسپورت پسورد فایرفاکس

بکاپ گیری از رمز های ذخیره شده در فایرفاکس به صورت دستی

در این روش از نرم افزارها برای بکاپ گیری استفاده نمی شود و به صورت دستی باید رمز ها و نام کاربری ها را کپی و در جایی یادداشت کنید. اگر تعداد رمز های شما زیاد است این روش توصیه نمی شود و بسیار دشوار است.

ابتدا وارد مرورگر فایرفاکس شوید و سپس گزینه Alt را فشار دهید و در قسمت بالای صفحه مرورگر بر روی گزینه Tools کلیک کنید و Options را انتخاب کنید. به برگه Privacy & Security بروید و بر روی گزینه Saved Logins کلیک کنید و سپس گزینه ی Show Passwords را انتخاب کنید.

الان باید رمز های خود را که در فایرفاکس ذخیره کرده اید مشاهده کنید. حال باید نام کاربری ها و رمز ها و لینک ها را کپی کنید و در یک فایل متنی یا تکه ای کاغذ بنویسید و در جایی امن ذخیره کنید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

آموزش بکاپ کامل از فایرفاکس

انتقال اطلاعات فایرفاکس: برای بکاپ گیری از تمام اطلاعات ذخیره شده در فایرفاکس به مکان زیر در کامپیوتر خود بروید و پوشه ی پروفایل خود را کپی کنید و در جایی امن قرار دهید.

AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles

برای بازیابی اطلاعات فایرفاکس فقط کافی است ابتدا مرورگر فایرفاکس را ببندید ( اگر باز بود) و سپس پوشه ی کپی شده از قبل را جایگزین پوشه فعلی کنید.

نحوه دیگر بکاپ گرفتن از فایرفاکس استفاده از نرم افزار مربوطه است. برای این کار نرم افزار Simple Firefox Backup را دانلود و نصب کنید.

اکسپورت پسورد فایرفاکس

برای باز گردانی Backup فایرفاکس نرم افزار Simple Firefox Backup را اجرا کنید و گزینه Restore را انتخاب کنید. (حتما قبل از انجام این عملیات فایرفاکس را ببندید.)

با این کار تمام بوک مارک ها، پسوردها، تاریخچه و … بازگردانی می شود.

آموزش بکاپ از Bookmark فایرفاکس

برای بکاپ گرفتن از بوکمارک فایرفاکس نرم افزار فایرفاکس را باز کنید و کلید Alt را فشار دهید و سپس در بالای صفحه گزینه History را انتخاب کنید و بر روی گزینه Show All History کلیک نمایید.

یک پنجره برای شما باز می شود، در قسمت بالایی آن یک گزینه به نام Import And Backup وجود دارد، آن را انتخاب کنید و برای بکاپ گرفتن از بوک مارک فایرفاکس گزینه Backup و برای بازیابی بوک مارک های فایرفاکس گزینه Restore را انتخاب کنید.

روش بازیابی هیستوری فایرفاکس

تنها راه بازگردانی هیستوری فایرفاکس استفاده از اکانت Firefox است. برای ساخت اکانت یا وارد شدن به اکانت خود در فایرفاکس بر روی قسمت سه خط بالای صفحه کلیک کنید و گزینه  Singin را انتخاب کنید. با ذخیره اطلاعات در موزیلا جای اطلاعات شما امن است و هر زمان که خواستید می توانید بازیابی کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

اگر درباره آموزش روش بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات ، پسورد ، بوکمارک و.. فایرفاکس نظری یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات ثبت کنید و اگر در بکاپ گیری فایرفاکس به مشکلی برخوردید حتما آن را از طریق بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی says:

    یه روش دیگه استفاده از نرم‌افزار MozBackup هست میتونید تو گوگل سرچ کنید و نصب کنید، استفاده ازش خیلی راحته و همه امکانات فایرفاکس رو براتون به صورت سفارشی پشتیبان می‌گیره: بوکمارک، هستوری، پسوردها، کوکی‌ها و…
    بازگرداندنش هم خیلی آسونه و باز میتونید بصورت سفارشی بازگردانی کنید، یعنی هرچه رو نیاز دارید برگردونید و بقیه رو نه.

    موفق باشید

  • سیمرغ says:

    ای داد بیداد پشتیبانی از هیستوری و کوکیها برای من مهم بود که اونم که فرمودید نمیشه. کاش افزونه ای برای فایر فاکس بود که به راحتی میتونستیم از کل فایر فاکس بکاپ بگیریم

  • raza says:

    من روش بهتری می دونم. اپدیت کنید روشتونا.

    • کامی says:

      خب پروفسور مادرزادی که بلد نبودی تو هم تو گوگل سرچ کردی حالا که بلد بودی میگفتی تا همه استفاده کنن جای قمپز در کردن