توصیه‌های یک وکیل به متقاضیان مهاجرت به کانادا

توصیه‌های یک وکیل به متقاضیان مهاجرت به کانادا

نقش وکیل مهاجرتی در فرایند مهاجرت
با افزایش تب و تاب مهاجرت به کانادا، بسیاری از افراد به دنبال بهترین روش مهاجرت و طبیعتاً دنبال بهترین وکیل مهاجرتی برای پیگیری پرونده‌ی مهاجرتی خود می‌گردند. در این نوشتار می‌خواهیم در مورد همین موضوع با شما صحبت کنیم.

بدیهی است یکی از مهم‌ترین گام‌ها در فرایند مهاجرت، انتخاب یک وکیل مهاجرتی معتبر است که از دانش و تجربه‌ی لازم و کافی در حوزه‌ی مهاجرت برخوردار باشد. وکیل مهاجرتی باید با قوانین مهاجرت به طور کلی، و با قوانین مهاجرتی کشورِ مقصد به طور خاص آشنا باشد و دانش خود را همواره به‌روز نگه دارد تا از آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین در کشور مهاجرپذیر، آگاهی یابد.

در بعضی از کشورهای جهان، وکیل مهاجرتی به عنوان شغلی مستقل و رسته و رشته‌ای مستقل در زیرمجموعه‌ی حقوق به رسمیت شناخته شده است و از این رو، فارغ‌التحصیلان این رشته و گرایش، به صورت آکادمیک و رسمی، وکیل مهاجرتی محسوب می‌شوند.

در ایران اما چنین رشته و تخصصی به عنوان یک رشته دانشگاهی وتخصص وجود ندارد و بنابراین، وکیل مهاجرتی در ایران صرفا کافی است وکیل رسمی دادگستری باشد و در بهترین حالت، یک موسسه حقوقی مهاجرتی به ثبت رسانده باشد. افزون بر این، وکیل مهاجرتی باید با حقوق بین‌الملل آشنایی داشته باشد و از قوانین مهاجرتی کشورها و سفارتخانه‌های کشورهای مهاجرپذیر مطلع باشد.

بدیهی است تجربه‌ای که افراد مختلف از مهاجرت دارند، به یک اندازه شیرین یا موفقیت‌آمیز نیست. اکثر کسانی که در میانه‌ی راه مهاجرت، به مشکلات فراوان برخورده و حتا مجبور به ترک این فرایند شده‌اند، اصلی‌ترین دلیل خود را مشورت نگرفتن از یک کارشناس یا وکیل مهاجرتی معتبر می‌دانند.

کسی که با وکیل مهاجرتی معتبری کار نکند، ممکن است چه قبل از مهاجرت و چه در میانه‌ی فرایند، و حتا پس از مهاجرت یا اخذ اقامت دائم، به مشکلات حقوقی و قانونی بربخورد که اگر از یک وکیل مهاجرتی مشورت می‌گرفت، آن مشکلات هیچ‌گاه برایش پیش نمی‌آمد.

متاسفانه اکثر افرادی که سودای مهاجرت دارند، بدون کمک گرفتن از وکیل مهاجرتی معتبر، صرفاً به شنیده‌های خود از دیگران اکتفا می‌کنند. اگر از اکثر این افراد پرسیده شود که اطلاعات لازم درباره فرایندهای مهاجرت یا درباره نحوه‌ی پر کردن فرم‌ها و یافتن مناسب‌ترین برنامه‌ی مهاجرتی را از کجا به دست آورده‌اند، می‌گویند که منبع‌شان یا دوستان و آشنایان بوده‌اند و یا خودشان رأسا و مستقلا اقدام به جستجو در اینترنت برای یافتن اطلاعات لازم کرده‌اند.

از نظر این دسته که برای مهاجرت خود نیازی به وکیل مهاجرتی ندیده‌اند، معتبرترین منبع، تجربه‌های دیگران است. این دسته از افراد، بدون آن‌که مطلع باشند، از این نکته‌ی مهم غافل‌اند که تمام اطلاعاتی که حاصل سرچ‌های اینترنتی و گوش دادن به تجربه‌ی دیگران باشد، اطلاعاتی است که در بدترین حالت، غلط‌اند و در بهترین حالت، ناقص. این در حالی است که وکیل مهاجرتی عمری را صرف کسب دانش به صورت متمرکز و تخصصی درباره قوانین و شرایط مهاجرت کرده است و همواره خود را در معرض آخرین اطلاعات، اخبار، و تغییرات قوانین قرار داده است تا بتواند به بهترین نحو، راهنمای متقاضیان مهاجرت باشد.

این عوامل و نکات باعث می‌شود که همواره به متقاضیان مهاجرت توصیه کنیم بدون مشورت گرفتن از یک وکیل مهاجرتی باتجربه و متخصص، هیچ اقدام عملی‌ای انجام ندهند. مسلماً گوش سپردن به تجربه‌ی افرادی که قبلا مهاجرت کرده‌اند، می‌تواند در تصمیم شما برای مهاجرت کردن یا نکردن، و حتا برای انتخاب کشور مقصد بسیار مهم و تاثیرگذار باشد؛ اما بعد از رسیدن به تصمیم نهایی خود برای مهاجرت و پس از انتخاب کشور مقصد، باید بقیه امور را به وکیل مهاجرتی بسپرید زیرا او بهتر از دیگران می‌داند که آیا اصلا شرایط لازم برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان را دارید یا خیر، و اگر دارید، مناسب‌ترین روش برای شما کدام است و چه مدارکی باید آماده کنید و چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید.

ویزای مولتی کانادا

اما یکی از گزینه‌هایی که بسیاری از افراد برای مهاجرت به کانادا در نظر می‌گیرند، آن است که قبل از عملی کردن فرایند مهاجرت خود، با ویزای گردشگری، برای مدتی در کشور مقصد بمانند و از نزدیک با شرایط کار و زندگی در آن کشور آشنا شوند.

ویزای مولتی کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای متقاضیان مهاجرت به این کشور است زیرا امکان می‌دهد فرد، در قالب گردشگر، برای مدت زمان کافی در کانادا حضور داشته باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا ۱۰ سال است اما با توجه به این که پاسپورت ایران، ۵ سال اعتبار دارد، در نتیجه اعتبار ویزای مولتی کانادا برای دارندگان پاسپورت ایرانی، حداکثر ۵ سال خواهد بود. دارنده‌ی این ویزا می‌تواند در پنج سالی که ویزایش اعتبار دارد، بدون محدودیت به خاک کانادا تردد کند. هر بار ماندن با ویزای مولتی کانادا در خاک این کشور نمی‌تواند بیش از ۶ ماه باشد. در واقع، دارنده ویزای مولتی کانادا باید با پایان هر شش ماه، برای مدتی کوتاه خاک این کشور را ترک کند و مهر خروج روی پاسپورت او درج شود.

دریافت ویزای مولتی کانادا مزیت‌های بسیار زیادی برای کسانی دارد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. کسی که با ویزای مولتی کانادا وارد این کشور می‌شود، می‌تواند مدتی نسبتا طولانی در این کشور بماند و این زمان، کافی است تا وی بتواند از نزدیک، شرایط زندگی، کار، آموزش، بهداشت، و سایر دغدغه‌های خود درباره کانادا را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهید و بتواند با نگاهی واقع‌بینانه، تصمیم خود برای مهاجرت به کانادا را بگیرد.

برای دریافت ویزای مولتی کانادا متقاضی باید مدارک خود را به صورت کامل به یکی از مراکز امور ویزای کانادا تحویل دهد. مدارک لازم برای درخواست ویزای مولتی کانادا عبارت‌اند از اصل پاسپورت شخص متقاضی، اصل و ترجمه شناسنامه، دعوتنامه، عکس پرسنلی پاسپورتی و اصل و ترجمه مدارک شغلی (قرارداد کار، بیمه،…).

تصمیم گیرنده‌ی نهایی برای صدور یا عدم صدور ویزای مولتی کانادا افسری است که مسئول رسیدگی به درخواست شماست. متقاضی باید به هر نحوی شده افسر مربوطه را متقاعد کند که پس از پایان مهلت قانونی، کانادا را ترک می‌کند و جدای از آن، پول لازم برای مدت حضور خود و همراهانش، و هزینه بلیت برگشت را دارد. بعلاوه باید ثابت کند که با ویزای مولتی کانادا قصد کار و تحصیل در این کشور را ندارد، و از نظر روحی و جسمی، در سلامت کامل است (در صورت نیاز، ممکن است افسر مربوطه از متقاضی بخواهد که برای اثبات سلامتی خود، تست پزشکی بدهد).

اگرچه می‌توان شخصا برای ویزای مولتی کانادا درخواست داد، اما حتا در این مورد هم توصیه می‌شود از تجربیات یک وکیل مهاجرتی خوب استفاده کنید تا به دلیل نقص مدرک یا ناآگاهی از قوانین، درخواست شما رد نشود.

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که طیف وسیعی از متقاضیان، می‌توانند با استفاده از این روش، اقامت دائم کانادا بگیرند و پس از چند سال، با احراز سایر شرایط، شهروند این کشور شوند. اصطلاحِ سرمایه گذاری در کانادا به عنوان یک روش مهاجرت، اصطلاحی کلی است که می‌تواند چندین روش مختلف را در بر گیرد. از نظر خود دولت کانادا، منظور از سرمایه گذاری در کانادا این است که شخص متقاضی، بتواند با سرمایه و توان مدیریتی و کارآفرینی خود، به توسعه اقتصادی این کشور کمک کند و گامی هر چند کوچک در راستای رونق تولید و بازار کار این کشور بردارد.

در مورد سرمایه گذاری در کانادا به عنوان یک روش مهاجرت، باید به این نکته مهم اشاره کرد که صِرف داشتن سرمایه، برای مهاجرت به کانادا کافی نیست زیرا قوانین مهاجرتی کانادا تصریح دارند که متقاضی باید بتواند از سرمایه خود برای کارآفرینی و اشتغال در این کشور استفاده نماید. به همین دلیل است که روش سرمایه گذاری در کانادا تحت عنوان «ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی» معرفی می‌شود.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا عمدتاً بستگی به استانی دارد که مقصد متقاضی است. استان‌های مختلف کانادا شرایط متفاوتی برای پذیرش سرمایه گذاری در کانادا دارند. البته سرمایه گذاری در کانادا را باید در قالب دو گروه کلی مورد بررسی قرار داد: سرمایه گذاری فدرال و سرمایه گذاری استانی. هر کدام از این روش‌ها، شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با وکیل مهاجرتی رهپویان مهاجر تماس بگیرید؛ اما به طور مختصر، می‌توان در مورد روش فدرال عنوان کرد که مبلغ مورد نیاز برای این نوع سرمایه گذاری در کانادا ۸۰۰ هزار دلار است. متقاضی باید این مبلغ را به مدت پنج سال در یکی از بانک‌های کانادایی سپرده گذاری کند. این سپرده بعد از پنج سال، بدون تعلق گرفتن سود، به متقاضی برگشت داده می‌شود.

روش‌های استانی نیز هر کدام شرایط و اعداد و ارقام خاص خود را دارند و شرح همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی این نوشتار خارج است. اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور به منظور سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دارید، حتماً قبل از هر اقدام، با یک وکیل مهاجرتی تماس بگیرید تا شما را از پیچیدگی‌های این روش‌ها و قوانین و ضوابط هر استان آگاه سازد.

آن چه مطالعه کردید توسط وکیل مهاجرتی موسسه رهپویان مهاجر آتی‌نگر تهیه و تنظیم شده است. امیدواریم اگر قصد مهاجرت دارید، با آگاهی گام در این مسیر پیچیده بگذارید.

رهپویان مهاجر آتی‌نگر

دفتر مرکزی: شیراز- معالی‌آباد- ابتدای خیابان بهاران- مجتمع اداری آرین- طبقه سوم – واحد ۴- موسسه مه

تلفن‌های تماس: ۰۷۱۳۶۳۸۳۲۴۶– ۰۷۱۳۶۳۸۳۳۹۲– ۰۹۱۲۰۹۷۳۴۳۷ –۰۹۱۲۰۹۷۳۴۲۷- ۰۹۱۲۲۱۸۹۳۵۵

دفتر تهران: تهران- خیابان فرشته- خیابان بیدار- نبش کوچه مریم غربی- پلاک ۱/۲ – واحد ۴

تلفن‌های تماس: ۰۲۱۲۲۰۵۵۶۲۱- ۰۹۱۲۰۹۷۳۴۳۷

دفتر مشهد: مشهد- خیابان امام رضا- بین امام رضا ۳۶ و ۳۸- پلاک ۸۷۲

تلفن تماس: ٠۵١٣٨۵٢٧١۴٧- ۰۹۱۵۱۵۶۷۹۰۵

دفتر کرج:  کرج- خیابان طالقانی- جنب پل آزادگان– ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق)- پلاک۴۷۹- ساختمان پژواک- طبقه پنجم- واحد ۱۳

تلفن‌های تماس: ۰۲۶۳۲۵۱۵۸۸۱- ۰۲۶۳۲۵۱۳۳۲۱

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات