حل مشکل Windows Photo Viewer Can't Open This Picture ویندوز 10 ، 8 و 7

۸ روش حل مشکل Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture

یکی از مشکلات ویندوز این است که نمی تواند تمام فرمت های عکس ?️ را شناسایی و اجرا کند و برای نمایش آنها با ارور مواجه می شوید. با مطالعه روش های حل مشکل Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

علت و رفع ارور Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture Error

زمانی می رسد که حتی محصولات بزرگترین شرکتها به مشکل برمی خورد و در انجام فعالیتی ناتوان می شود. نسخه های مختلف ویندوز که به دست ماکروسافت ساخته شده نیز دچار مشکلاتی هست و قادر به باز کردن تمام فرمت های تصویری نیست و اینجاست که شما با ارور Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture رو به رو می شوید. این دلیل بر این نیست که ویندوز نمی تواند آن فرمت را بخواند و بلکه می تواند دلیل آن خرابی فایل باشد.

حل مشکل windows photo viewer can’t open this picture با Restoro PC Repair Tool

شما با استفاده از نرم افزار Restoro PC Repair Tool می توانید بدافزارها را از بین ببرید و از دیسک کامپیوتر خود محافظت کنید. کاربرد دیگر این نرم افزار بهینه کردن سیستم و از بین بردن خطا های آن است. از بین بردن خطاها و بدافزارها با این نرم افزار بسیار ساده است و با چند کلیک می توانید کامپیوتر خود را سالم نگه دارید.

برای استفاده از نرم افزار Restoro PC Repair Tool ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. سپس وارد نرم افزار شوید و دکمه Scan را بزنید تا نرم افزار شروع به جستجو بدافزارها و مشکلات ویندوز کند. این عملیات کمی طول می کشد و زمان انجام آن به قدرت سیستم شما و حجم اطلاعات بستگی دارد.

پس از پایان اسکن گزینه ای به نام Repair All برای شما ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن تمام مشکلات ویندوز شما از بین خواهد رفت.

حل مشکل ارور Windows Photo Viewer با تغییر فرمت عکس

ویندوز به صورت پیش‌فرض برای باز کردن عکس ها از Windows Photo Viewer استفاده می کند. فرمت های پشتیبانی شده توسط این نرم افزار  شامل JPEG, BMP, PNG, GIFF و TIFF است. اگر فرمت عکس های شما خارج از این ۵ فرمت باشد ویندوز به صورت پیش فرض نمی تواند آنها را اجرا کند.

ساده ترین راه حل این مشکل تغییر فرمت عکس است. برای تغییر فرمت عکس ها می توانید از نرم افزار های جانبی مثل فتوشاپ استفاده کنید. برای تغییر فرمت می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا عکس را با ویرایشگر باز کنید و بر روی گزینه File و سپس Save As کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Save As فرمت مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Save را بزنید.

حل مشکل باز نشدن عکس در ویندوز ۷ با نرم افزار File Viewer Plus

نرم افزار رایگان File Viewer Plus سریع ترین راه برای حل مشکل Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture Because است. با این نرم افزار می توانید بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری و ۳۰۰ فرمت دیگر را اجرا کنید. این نرم افزار علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهد فرمت های مختلف را باز کنید می توانید از آن برای تبدیل فرمت ها به یکدیگر استفاده کنید. برای استفاده از این نرم افزار کافی است آن را نصب و اجرا کنید.
حل مشکل باز نشدن عکس در ویندوز ۷ با نرم افزار File Viewer Plus

رفع ارور باز نشدن عکس ها در ویندوز ۱۰ با System File Checker

برای باز کردن Command Prompt کلید های ترکیبی WIN + X را فشار دهید. و سپس گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

رفع ارور باز نشدن عکس ها در ویندوز 10 با System File Checker

در پنجره باز شده عبارت SFC /Scannow را تایپ کنید و Enter را بزنید.

رفع ارور باز نشدن عکس ها در ویندوز 10 با System File Checker

اسکن حدودا نیم ساعت بعد به پایان می رسد. پس از پایان اسکن کامپیوتر خود را ریستارت کنید و دوباره تلاش کنید عکس را باز کنید. با انجام این فرایند اگر بدافزار یا فایل سیستمی کامپیوتر شما آسیب دیده باشد ترمیم می‌شود.

حل مشکل Windows Photo Viewer در ویندوز ۷ با System Restore Tool

حل مشکل windows photo viewer در ویندوز 7 با System Restore Tool

برای باز کردن System Restore Tool در نوار جستجو ویندوز کلمه Recovery را سرچ کنید. یک نرم افزار به نام Recovery باید در بالای نوار جستجو مشاهده کنید آن را انتخاب و اجرا کنید. پس از باز شدن نرم افزار با استفاده از Restoro Repair Tool کامپیوتر خود را اسکن کنید. با این کار نرم افزار به صورت خودکار مشکلات سیستم را پیدا و درست می کند.

حل مشکل windows photo viewer در ویندوز 7 با System Restore Tool

حل مشکل باز نشدن عکس JPG در ویندوز توسط گوشی

در بعضی مواقع با اینکه فرمت عکس توسط Windows Photo Viewer پشتیبانی می شود ولی نمی توان آن را باز کرد و با ارور رو به رو می شویم. وقتی شما عکسی را در گوشی خود ذخیره می کنید. سیستم عامل گوشی یا همان اندروید بر روی تمام فایلها رمزگذاری می کند.

بیشتر این رمزگذاری ها توسط ویندوز قابل شناسایی نیست و باید برای استفاده از این فایل ها در ویندوز رمزگذاری آنها را از بین ببرید.

برای خاموش کردن رمزگذاری ویندوز در اندروید ۵ به بالا به بخش Settings > Security بروید. در این قسمت می توانید رمزگذاری گوشی خود را خاموش (Decrypt) یا روشن (Encrypt) کنید.

غیرفعال کردن رمزگذاری کمی طول می کشد در این فرصت می توانید گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید تا شارژ شود. پس از غیرفعال شدن رمزگذاری دوباره فایل هایی که می خواستید را به کامپیوتر انتقال دهید و بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کنید.

رفع ارور Windows Photo Viewer با آپدیت ویندوز

بیشتر آپدیت ها منتشر شده ویندوز، برای حذف باگ ها و مشکلات آن بوده است. باز نشدن تصاویر نیز می تواند یک باگ در ویندوز باشد که در آپدیت های بعدی رفع شود. پس همیشه ویندوز خود را آپدیت نگه دارید تا در ویندوز به مشکل برنخورید. برای آپدیت ویندوز مراحل زیر را انجام دهید.

توجه داشته باشید که ماکروسافت دیگر ویندوز های ۸ و قدیمی تر را پشتیبانی نمی کند.

دکمه Cortana را فشار دهید و کلمه Updates را جستجو کنید. برای جستجو در ویندوز ۸.۱ می توانید از کلید های ترکیبی WIN + S استفاده کنید.

رفع ارور windows photo viewer با آپدیت ویندوز

بر روی گزینه Update در نتایج جستجو کلیک کنید تا پنجره بروزرسانی در تنظیمات باز شود. سپس از دکمه Check For Updates برای برسی آپدیت جدید استفاده کنید. در ویندوز ۸.۱ اسم این دکمه Check Now است.

حل مشکل در Windows Photo Viewer با نرم افزارهای جانبی

اگر نمی خواهید از روش های بالا استفاده کنید و یک راه ساده برای حل این مشکل می خواهید ما به شما پیشنهاد می کنیم یک نرم افزار جانبی نصب کنید. با نصب یک نرم افزار جانبی دیگر نیازی به Windows Photo Viewer نخواهید داشت. ما نرم افزار FileViewer Plus را به شما پیشنهاد میکنیم. این نرم افزار می تواند اکثر فرمت ها را اجرا، ویرایش و تبدیل کند. شما می توانید به راحتی نرم افزار FileViewer Plus را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار رابط کاربری ساده ای دارد و نیازی به آموزش و پیش نیاز ندارد.

حل مشکل در windows photo viewer با نرم افزارهای جانبی

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب ۸ روش حل مشکل Windows Photo Viewer Can’t Open This Picture ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را با هم برسی کردیم و روش های گوناگونی را توضیح دادیم. اگر شما روش جدیدی را میدانید یا در انجام روش های ذکر شده به مشکل برخوردید حتما از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات