دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی ، انگلیسی و..

آموزش ۴ روش دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی ، انگلیسی و..

ویکی پدیا یک مرجع کامل آموزشی هست که می توان اکثر آموزشها و اطلاعات را از آن دریافت کرد. اگر می خواهید یک منبع کامل اطلاعاتی را در کامپیوتر خود داشته باشید حتما با آموزش ۴ روش دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی ، انگلیسی و… همراه ما باشید.

دانلود ویکی پدیا فارسی و انگلیسی آفلاین اندروید ، آیفون و کامپیوتر

Download Persian And English Offline Wikipedia For Android, iPhone And Computer

ویکی پیدا یک دانشنامه آزاد مبتنی بر وب است که به صورت داوطلبانه افراد می توانند در آن مطالب را ویرایش و ایجاد کنند. کلمه ویکی پدیا ترکیبی از دو کلمه ویکی به معنای وبگاه مشارکتی و پدیا که مخفف دانشنامه است. تعداد مطالب گزارش شده و موجود در ویکی پدیا حدود ۵ میلیون است که این تعداد مطلب نشان دهنده حجم بالای اطلاعات موجود در ویکی پدیا هست.

چرا دانلود ویکی پدیا آفلاین؟

شاید شما با خود بگویید که چرا دانلود ویکی پدیا اهمیت دارد و باید این کار را انجام دهیم. در بعضی مواقع هست که شما امکان اتصال به اینترنت را ندارید برای مثال در هواپیما هستید و گوشی شما بر روی حالت پرواز است و نمی توانید از ویکی پدیا استفاده کنید. اگر شما ویکی پدیا آفلاین را دانلود کنید می توانید به سادگی در هواپیما از آن استفاده و در طول سفر اطلاعات مفیدی کسب کنید. در بعضی مناطق امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد یا شما می خواهید برای دانش آموزان خود اطلاعات از ویکی پدیا ارسال کنید این روش می تواند بهترین راه برای ارسال و دریافت اطلاعات باشد.

دانلود ویکی پدیا آفلاین برای کامپیوتر

برای دانلود فایل فشرده اطلاعات ویکی پدیا شما نیاز به ۱۶ گیگابایت فضا و حجم اینترنت دارید. توصیه می شود حجم بیشتری اینترنت خریداری کنید و از وای فای استفاده شود تا در روند دانلود به مشکل بر نخورید.

ابتدا برای خواندن قالب ویکی پدیا به یک نرم افزار نیاز دارید که توصیه ما XOWA یا WikiTaxi است. بخاطر عدم پشتیبانی WikiTaxi از تصاویر شاید دچار مشکل شوید و اگر این موضوع برای شما مهم است از این نرم افزار استفاده کنید.

دانلود ویکی پدیا برای ویندوز و اندروید با نرم افزار XOWA

دانلود ویکی پدیا برای ویندوز با نرم افزار XOWA

Xowa بهترین نرم افزار برای دانلود ویکی پدیا است. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و تنها کاری که برای دانلود دیتای ویکی پدیا آفلاین لازم است انجام دهید، نرم افزار را دانلود و اجرا کنید و از قسمت Menu، ویکی پدیا مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید.

قابلیت دیگر این نرم افزار این است که فایل های دانلودی را به صورت فشرده ذخیره و اجرا می کند و در روند دانلود و اجرا نیازی به باز کردن فایل های فشرده نخواهید داشت. نرم افزار Xowa یک نرم افزار اندروید نیز ارائه کرده است که استفاده از آن راحت تر از کامپیوتر هست و به سادگی می توانید ویکی پدیا را در گوشی خود ذخیره و استفاده کنید.

برای شروع کار با Xowa ابتدا آن را دانلود کنید. سپس بر روی فایل OWA ZIP دابل کلیک کنید و فایل ها را در مکان مناسبی ذخیره کنید.

برای شروع کار بر روی Xowa.exe کلیک کنید. قبل از اجرای Xowa.exe آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.

سپس بر روی More Info و گزینه Run anyway را انتخاب کنید. نرم افزار را اجرا و به گزینه Tools بروید و از گزینه Download Central برای دانلود کل سایت استفاده کنید. این برنامه همچنین برای اندروید نیز در دسترس است.

دانلود ویکی پدیا آفلاین انگلیسی برای کامپیوتر با Kiwix

دانلود ویکی پدیا آفلاین انگلیسی برای کامپیوتر با Kiwix

نرم افزار Kiwix مثل Xowa و WikiTaxi می توانید برای دانلود ویکی پدیا فارسی استفاده کنید. تفاوت بزرگ این نرم افزار با دیگر نرم افزارها این است که بیشتر مراحل دانلود را خود نرم افزار انجام می دهد و کار شما بسیار راحت تر می شود.

این نرم افزار در حال حاضر فقط نسخه دسکتاپ دارد و برای دانلود ویکی پدیا آفلاین اندروید می توانید از نرم های مشابه استفاده کنید.

این نرم افزار فایل های سایت را به صورت آفلاین ذخیره می کند و برای دانلود فایلها می توانید از خود نرم افزار یا نرم افزار های مدیریت دانلود استفاده کنید.

در سایت Kiwix شما می توانید تمام اطلاعات موجود در ویکی پدیا را یا حجم ۷۸ گیگابایت دانلود و استفاده کنید. نسخه دیگری هم در سایت موجود است که تمام فایل های تصویری آن حذف شده است که حجم آن تقریبا ۳۶ گیگابایت است. فرمت فایل های دانلودی ZIM است و نحوه باز کردن این فایلها در اینترنت موجود است. برای دانلود ویکی پدیا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا افزونه Kiwix را در مرورگر خود نصب کنید.

فایل ZIM مورد نظر خود را از سایت Kiwix دانلود کنید.

سپس وارد افزونه شوید و فایل دانلودی را انتخاب کنید تا بتوانید به صورت آفلاین ویکی پدیا را مطالعه کنید.

این ساده ترین روش برای دانلود ویکی پدیا انگلیسی است ولی اگر بخواهید این فایل را به کسی بدهید نیاز به دانلود افزونه Kiwix دارد که این روش کاملا آفلاین نیست. اگر روش کاملا آفلاین می خواهید از نرم افزار Xowa استفاده کنید.

دانلود برنامه ویکی پدیا آیفون و اندروید

نرم افزار ویکی پدیا برای اندروید و آیفون در حال حاضر موجود است و می توانید به سادگی از آن استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید مطالب مورد علاقه خود را نشانه گذاری کنید تا در آینده به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید. این نرم افزار قابلیت دانلود ویکی پدیا را ندارد ولی امکانات مفید زیادی در آن قرار دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

شما می توانید مطالب مورد علاقه خود را Bookmark کنید تا در حافظه دستگاه ذخیره شود و در آینده از آنها استفاده کنید.

دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی برای کامپیوتر

دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی برای کامپیوتر

یکی از روش های طولانی و ساده برای دانلود ویکی پدیا فارسی آفلاین این است که صفحات مورد علاقه خود را به صورت تک تک دانلود و ذخیره کنید. برای این منظور وارد مرورگر خود شوید و به صفحه مورد نظر در ویکی پدیا بروید. کلیک های ترکیبی CTRL + S را فشار دهید تا یک پنجره برای شما باز شود.

در پنجره باز شده محل ذخیره فایل را مشخص کنید و سپس بر روی گزینه Save کلیک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز آموزش ۴ روش دانلود ویکی پدیا آفلاین فارسی ، انگلیسی و… برای شما قرار دادیم تا بتوانید به سادگی و به صورت آفلاین از بزرگترین منبع اطلاعات جهان استفاده کنید. اگر در این زمینه اطلاعات جدیدتری دارید یا روش های بالا مشکلی دارد می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه ویرایش صفحه در ویکی پدیا
آموزش تصویری نحوه ویرایش صفحه در ویکی پدیا
آموزش تصویری ساخت صفحه، ثبت بیوگرافی و نوشتن مقاله در ویکی پدیا
آموزش تصویری ساخت صفحه، ثبت بیوگرافی و نوشتن مقاله در ویکی پدیا
فهمیدن-وقایع-و-موقعیت-افراد-در-اینترنت
۵ نقشه که امکان مشاهده وقایع در اینترنت را به ارمغان می آورند

نظرات