انتقال یا کپی فایل و پوشه در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۵ روش انتقال یا کپی فایل و پوشه در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ویندوز روش های زیادی برای کپی و انتقال فایل ها ? ارائه می دهد. شما می توانید از File Explorer برای این کار استفاده کرده یا برای کپی یک فایل در چند پوشه به صورت پیشرفته از Command Prompt و PowerShell استفاده کنید. برای آموزش ۵ روش انتقال یا کپی فایل و پوشه در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ با انزل وب همراه باشید.

نحوه انتقال یا کپی کردن فایل و فولدر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Copy or Move Files and Folders on Windows

برای انجام فرآیند انتقال فایل ویندوز روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش ها اقدام به کپی فایل ها و فولدرهای خود کنید.

در ادامه به سوال چگونه در کامپیوتر کپی کنیم و چگونه یک فایل را کپی کنیم پاسخ دقیقی خواهیم داد.

انتقال فایل از فلش به لپ تاپ با Drag and Drop

یکی از متداول ترین روش های کپی یا انتقال پرونده یا پوشه، کشیدن و رها کردن آن در پوشه مقصد است.

هنگام کشیدن پرونده ها از یک پوشه به پوشه دیگر، می توانید دو فولدر را باز کرده و فایل ها را از یکی به دیگر بکشید تا فرآیند کپی انجام شود (علاوه بر این میتوانید هنگام کشیدن دکمه Ctrl کیبورد را در ویندوز جهت اطمینان از صحت و درستی روند کپی تا درگ در مسیر مقصد نگه دارید).

هنگام کشیدن و رها کردن پرونده یا پوشه به یک مقصد جدید ویندوز دارای دو عمل پیش فرض است: کپی یا انتقال. به صورت پیشفرض فرآیند کپی شدن انجام می گیرد. شما می توانید از این روش کپی در کامپیوتر استفاده کنید.

انتقال فایل از فلش به لپ تاپ

اگر در هنگام کشیدن و رها کردن کلید Shift کیبورد را نگه دارید فرآیند انتقال انجام می گیرد. فرآیند انتقال فایل از فلش به لپ تاپ را می توانید با این کار انجام بدهید.

روش کپی در کامپیوتر

آموزش انتقال فایل از کامپیوتر به فلش با دکمه های Cut, Copy, و Paste

شما می توانید فایل ها را با کمک کلیپ بورد کپی، کات یا پیست کنید و کپی فایل از فلش به کامپیوتر را از این طریق انجام بدهید. به فولدری که پرونده ای که می خواهید کپی کنید در آن قرار دارد بروید.

آموزش انتقال فایل از کامپیوتر به فلش

پرونده هایی را که می خواهید کپی کنید، مشخص کنید، سپس در منوی File بر روی “Copy” کلیک کنید یا Ctrl + C را روی صفحه کلید فشار دهید تا آنها به کلیپ بورد اضافه شوند. روش کپی کردن روی فلش با این شیوه قابل انجام است.

آموزش کپی پیست در کامپیوتر

اگر می خواهید به جای کپی، آن موارد را جابجا کنید، پرونده هایی را که می خواهید جابجا شوند انتخاب کنید. سپس در منوی File بر روی “Cut” کلیک کرده یا Ctrl + X را فشار دهید تا پرونده ها به کلیپ بورد اضافه شوند. کات کردن فایل را می توانید با این روش انجام بدهید.

طریق کپی در فلش

برای آموزش کپی پیست در کامپیوتر به بخشی که می خواهید پرونده ها را انتقال دهید بروید و سپس روی زبانه Home روی Paste کلیک کنید یا اگر می خواهید بدانید که چگونه با کیبورد کپی پیست کنیم، Ctrl + V را فشار دهید. بسته به اینکه بر روی “Copy” یا “Cut” کلیک کنید ، پرونده های شما به ترتیب کپی یا منتقل می شوند.

روش کپی کردن روی فلش

برای جلوگیری از کپی شدن اتفاقی فایل ها می توانید از آموزش ما در این زمینه استفاده کنید.

آموزش کپی پوشه و Cut فایل از کامپیوتر با CMD

شما می توانید از دستور کپی پوشه در cmd برای کپی فایل در داس استفاده کنید. برای کپی پوشه در cmd لازم است تا پنجره Command Prompt را باز کنید.

برای این کار در پوشه ای که قصد کپی کردن فایل را دارید، در بخش آدرس عبارت “cmd” را تایپ کنید و اینتر بزنید.

چگونه با کیبورد کپی پیست کنیم

برای کپی کردن یک فایل ، می توانید از دستور کپی پوشه در dos زیر استفاده کنید (اگر قصد کپی پوشه با cmd را دارید، پسوند پرونده را حذف کنید و همچنین به جای file name.ext نام فایل مد نظر به همراه پسوند و به جای full\path\to\destination\folder مسیر مقصد مورد نظر جهت کپی فایل را وارد کنید):

“copy “file name.ext” “full\path\to\destination\folder

کپی فایل از فلش به کامپیوتر

همچنین می توانید از دستور کپی برای کپی کردن چندین فایل به طور همزمان استفاده کنید. فقط هر پرونده را با کاما از هم جدا کنید و سپس پوشه مقصد را طبق معمول مشخص کنید.

آموزش کپی پوشه

برای انتقال فایل با CMD می توانید از دستور زیر استفاده کنید (به جای file name.ext نام فایل مد نظر به همراه پسوند و به جای full\path\to\destination\folder مسیر مقصد مورد نظر جهت انتقال فایل را وارد کنید):

“move “file name.ext” “full\path\to\destination\folder

چگونه یک فایل را کپی کنیم

البته شما از این طریق نمی توانید چندین فایل را انتقال دهید و در صورت استفاده از این دستور با خطا زیر مواجه می شوید.

انتقال فایل از فلش به لپ تاپ

شما می توانید از برنامه های کپی فایل در ویندوز برای انتقال و کپی سریع فایل ها خود استفاده کنید.

طریق کپی در فلش و جابجایی به صورت یکجا در CMD

اگر می خواهید همه نوع پرونده خاص را جابجا کنید، می توانید از دستور زیر برای جابجایی پرونده ها استفاده کنید(به جای full\path\to\destination\folder مسیر مقصد مورد نظر فایل را وارد کنید):

“move *.ext “full\path\to\directory

کپی یک فایل در چند پوشه

اگر با مشکل کردن کپی فایل و پوشه مواجه هستید، می توانید آموزش ما را در این زمینه مطالعه کنید.

روش کپی کردن روی فلش و جابجایی با استفاده از PowerShell

PowerShell در هنگام کپی یا انتقال فایل ها و پوشه ها بسیار قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر از Command Prompt است.

سریعترین راه برای باز کردن یک پنجره PowerShell در محل مورد نظر شما این است که ابتدا پوشه را باز کنید. در منوی “File”، بر روی “Open Windows PowerShell” کلیک کنید.

انتقال فایل ویندوز

برای کپی کردن پرونده یا پوشه در PowerShell، از دستور زیر استفاده کنید:

“Copy-Item “filename.ext” “path\to\destination\folder

کات کردن فایل

به جای تغییر دایرکتوری و اجرای مجدد فرمان، می توانیم PowerShell را از طریق هر پوشه و زیر پوشه اسکن کنیم و سپس همه یک نوع پرونده خاص را به مقصد کپی کنیم.

“Get-ChildItem -Path “.\*.azw” -Recurse | Copy-Item -Destination “D:\Downloads

قسمت Get-ChildItem از cmdlet تمام پرونده های موجود در دایرکتوری فعلی و تمام زیر پوشه های آن (با سوئیچ -Recurse) را با پسوند پرونده AZW لیست کرده و آنها را (نماد | |) به cmdlet Copy-Article می فرستد.

کپی پوشه با cmd

برای جابجایی پرونده ها، می توانید از دستور زیر برای جابجایی هر چیزی که می خواهید استفاده کنید:

Move-Item Lex.azw D:\Downloads

دستور کپی پوشه در cmd

Move-Article از همان نحوی مانند cmdlet Copy-Article پیروی می کند. بنابراین اگر می خواهید انواع مختلفی از پرونده ها را از یک پوشه و تمام زیر پوشه های آن جابجا کنید همانطور که با cmdlet Copy-Article انجام دادیم می توانید این کار را انجام بدهید.

برای انتقال کلیه پرونده ها از یک نوع پرونده خاص از یک فهرست و زیر پوشه های آن cmdlet زیر را تایپ کنید:

“Get-ChildItem -Path “.\*.azw” -Recurse | Move-Item -Destination “D:\Downloads

دستور کپی پوشه در cmd

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ۵ روش انتقال یا کپی فایل و پوشه در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دادیم. اگر شما روش دیگری می شناسید یا پیشنهادی دارید می توانید آن را همراه با نظرات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آپدیت ، کپی و همگام سازی خودکار محتویات جدید پوشه های ویندوز و فلش
انتقال،کپی و همگام سازی خودکار فایل های جدید پوشه های ویندوز ، فلش و..
مسیر دانلود پیشفرض برنامه و ابزارهای ویندوز را تغییر دهیم
چگونه مسیر پوشه دانلود پیشفرض برنامه و ابزارهای ویندوز را تغییر دهیم ؟

نظرات