بلاک اس ام اس و تماس در آیفون

آموزش کامل بلاک اس ام اس و تماس در آیفون

یکی از راه های ساده و کاربردی برای خلاص شدن از دست مزاحم های تلفنی و پیامک های تبلیغاتی بلاک کردن شماره ⛔ آنهاست. بلاک کردن شماره ها در آیفون کمی متفاوت است و ما امروز قصد دارم آموزش کامل بلاک اس ام اس و تماس در آیفون با هم برسی کنیم.

نحوه بلاک مسیج و شماره در آیفون

How To Block Messages And Numbers On iPhone

در قدیم برای بلاک در گوشی آیفون باید راه های بسیار طولانی طی می شد ولی با ارائه نسخه های جدید آیفون، از سال ۲۰۱۳ اپل به گوشی های خود قابلیت بلاک کردن شماره ها را اضافه کرد. این قابلیت سال به سال پیشرفت کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ قابلیت بلاک مسیج در آیفون اضافه شد.

بلاک تماس در آیفون

ساده ترین راه بلاک تماس در آیفون افزودن شماره به لیست بلاک شده ها در تماس های اخیر است. این روش برای شماره هایی است که به تازگی با شما تماس گرفته اند و در لیست تماس شما قرار دارند. برای این کار برنامه پیش فرض تلفن را باز کنید و به گزینه Recents بروید تا تماش های اخیر را مشاهده کنید.

نماد “i” را انتخاب کنید و سپس به پایین بروید تا شماره مرد نظر را پیدا کنید. وقتی شماره مورد نظر را پیدا کردید بر روی گزینه Block this Caller بزنید و تایید کنید که می خواهید این شماره بلاک شود. شما به راحتی از این روش می توانید در نسخه های مختلف آیفون برای مسدود کردن تماسها در آیفون استفاده کنید.

بلاک تماس در آیفون

بلاک شماره در آیفون

روش دیگر که می توانید به راحتی شماره های مورد نظر را به بلک لیست آیفون خود اضافه کنید از طریق تنظیمات (Settings) گوشی آیفون است.

بلک لیست آیفون کجاست؟ برای مشاهده بلاک لیست در آیفون ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به منو Blocked Contacts بروید. اگر نسخه آیفون شما قدیمی است نام این دکمه ممکن است Call Blocking & Identification باشد. در این قسمت می توانید بلاک لیست آیفون خود را مشاهده کنید.

برای بلاک در آیفون باید شماره موردنظر را به این لیست اضافه کنید. برای اضافه کردن شماره ای به این لیست وقتی وارد بلاک لیست شدید بر روی گزینه Add New… کلیک کنید تا به دفترچه تلفن گوشی منتقل شوید از آنجا شماره مورد نظر را انتخاب کنید. برای بلاک کردن شماره ای در این روش باید شماره موردنظر جزو مخاطبان شما باشد.

بلاک شماره در آیفون

بی صدا کردن (Silence) تماس های ناشناس در آیفون

اگر تماس های دریافتی زیادی دارید و یا نمی خواهید افراد ناشناس با شما تماس بگیرند این روش بهترین گزینه برای شماست. در این روش وقتی افراد ناشناس که شما شماره آنها را ذخیره نکرده اید با شما تماس می گیرند گوشی به صورت خودکار تماس آنها را بی صدا می کند.

برای فعال کردن این گزینه ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و به دنبال گزینه Phone بگردید و آن را انتخاب کنید. وقتی وارد تنظیمات Phone شدید گزینه Silence Unknown Callers را فعال کنید.

Silence تماس های ناشناس در آیفون

آموزش خارج کردن شماره از بلاک لیست آیفون

اگر نظر شما عوض شد خواستید فردی را از بلاک لیست خارج کنید به راحتی می توانید با انجام مراحل زیر شماره مورد نظر را از بلاک لیست خارج کنید.

  1. به تنظیمات گوشی خود یا همان Settings بروید.
  2. بر روی گزینه Phone کلیک کنید.
  3. گزینه Blocked Contacts را پیدا و آن را انتخاب کنید. ( در نسخه های قدیمی آیفون اسم این گزینه Call Blocking & Identification است.)
  4. در بالای صفحه گوشی گزینه Edit را انتخاب نمایید.
  5. در کار هر شماره بلاک شده یک گزینه قرمز رمز شبیه به اخطار وجود دارد برای رفع بلاک شماره بر روی آن ضربه بزنید.
  6. یک گزینه به نام Unblock به رنگ قرمز برای شما ظاهر می شود با انتخاب این گزینه شماره مورد نظر از لیست بلاک شده ها خارج می شود.

آموزش خارج کردن شماره از بلاک لیست آیفون

استفاده از نرم افزار های بلاک کننده تماس

نرم افزار های بسیار در اپ استورها وجود دارد که به راحتی با چند کلیک می توانید آنها را دانلود و نصب کنید. نکته مهم درباره این نرم افزارها این است که نمی توان امنیت آنها را تضمین کرد. اگر از این نرم افزارها استفاده می کنید سعی کنید نرم افزار های معروف و تایید شده را نصب کنید.

بلاک اس ام اس در آیفون

برای بسیاری از افراد دریافت پیامک های تبلیغاتی و ناشناس آزار دهنده است. برای حل این مشکل راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها بلاک کردن شماره فرستنده پیامها است. اگر پیامک های تبلیغاتی را از اپراتور خود دریافت می کنید این روش در بسیاری از موارد جواب نمی دهد و باید از طریق اپراتور خود این مشکل را رفع کنید.

برای بلاک پیامک در آیفون مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا وارد نرم افزار پیامرسان شوید و شماره موردنظر را انتخاب کنید.

بر روی مشخصات مخاطب در بالای صفحه ضربه بزنید.

بر روی گزینه Info که به شکل علامت تعجب است کلیک کنید.

بلاک اس ام اس در آیفون

یک پیکان باید کنار شماره فرد مورد نظر مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید تا به صفحه جدیدی بروید.

بلاک اس ام اس در آیفون

به پایین صفحه بروید و گزینه Block This Caller را انتخاب کنید.

بلاک اس ام اس در آیفون

از این به بعد شما پیامک های این شماره را دریافت نخواهید کرد.

آموزش بلاک اس ام اس در آیفون با سیستم عامل مک

در این روش با استفاده از کامپیوتر که سیستم عامل مک روی آن نصب شده باشد این کار را انجام می دهیم. این روش کمی طولانی است به این دلیل که گزینه مستقیمی برای بلاک کردن کاربر وجود ندارد.

و نکته اصلی درباره این روش این است که از قبل باید شماره تلفن یا ایمیل iMessage فرد موردنظر در گوشی شما ذخیره شده باشد.

نرم افزار Message را در مک اجرا و صفحه گفتگو مورد نظر خود را باز کنید. سپس با استفاده از گزینه فلش مانند کنار شماره فرد مورد نظر گزینه Add To Contacts را انتخاب و یک نام برای آن وارد کنید.

آموزش بلاک اس ام اس در آیفون با سیستم عامل مک

آموزش بلاک اس ام اس در آیفون با سیستم عامل مک

سپس از قسمت بالای صفحه به منو Messages -> Preferences بروید.

آموزش بلاک اس ام اس در آیفون با سیستم عامل مک

در پنجره Blocked بر روی گزینه ADD کلیک کنید. نام و آدرس iMessage فرد مورد نظر را وارد کنید.

کار تمام است! هم اکنون فرد مورد نظر به لیست بلاک شده ها اضافه شده است و نمی تواند برای شما پیامی ارسال کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با هم آموزش کامل بلاک اس ام اس و تماس در آیفون برسی کردیم و روش های مختلفی را به شما معرفی کردیم. اگر روش جدیدی را بلدید یا در استفاده از روش های ذکر شده به مشکلی برخورد کردید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
فقط تمرکز! راهنما کامل کار با فوکوس مود آیفون (iPhone Focus Mode)
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
آموزش گام به گام فعال سازی اسکرین رکوردر آیفون
راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
راهنما کارساز و تست شده حل مشکل Verification Failed اپل آیدی در آیفون
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)
کامل ترین آموزش تنظیم و فعال سازی موس آیفون (در اکثر مدل ها)

نظرات