ساخت و طراحی کاور موزیک رایگان

۸ روش ساخت و طراحی کاور موزیک حرفه ای به صورت رایگان

کاور اولین قسمت قابل مشاهده یک آلبوم یا قطعه موزیک ? است که نمایانگر محتوا و تم اصلی کار است، از این رو باید جذاب باشد. برای طراحی کاور موزیک می توانید از نرم افزار های مختلف استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم ۸ روش ساخت و طراحی کاور موزیک رایگان را آموزش دهیم. برای طراحی کاور موزیک با انزل وب همراه باشید.

بهترین نرم افزار ساخت کاور آهنگ حرفه ای

Best Music Album Cover Maker Software

آیا شما یک موسیقیدانی هستید که به تازگی ضبط یک آلبوم را تمام کرده اید؟ آیا به دنبال راه هایی برای طراحی جلد آلبوم خود با قیمت مناسب هستید؟ با بهترین نرم افزار های سازنده کاور آلبوم کار کنید و مخاطبان خود را جلب کنید. این اولین قسمت قابل مشاهده یک موسیقی است که محتوای داخلی را نشان می دهد. از این رو باید فریبنده باشد. پس از ساخت آهنگ با نرم افزار های ساخت آهنگ، معمولاً مهم ترین کار طراحی کاور اهنگ است. جهت طراحی کاور موزیک رایگان در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قابل ذکر است نسخه کامل و رایگان برنامه طراحی کاور آلبوم موسیقی معرفی شده را می توانید از سایت های ایرانی دانلود کنید.

اصول طراحی کاور موزیک با نرم افزار Adobe Spark

با نرم افزار Adobe Spark می توانید کار خود را انجام دهید. بدون شک، Adobe برجسته ترین سازنده ابزار طراحی گرافیک است و همانطور که انتظار می رود، در رده بندی برنامه های ساخت کاور در صدر جدول قرار می گیرد.

در حالیکه Spark شاید مهمترین محصول Adobe (برخلاف Photoshop & Illustrator) نباشد، اما مسلماً بهترین برنامه ساخت کاور موزیک برای کامپیوتر است.

Adobe Spark مجهز به بهترین عملکردهای تصویر در کلاس و قالب بندی از پیش تنظیم شده است که به راحتی می توان متناسب با خواسته های شما آن را تنظیم کرد. همچنین میزبان طیف گسترده ای از تم ها و گرافیک جذاب، با چیدمان مناسب، فونت های قابل تنظیم و متن ها (تایپوگرافی) است. در اصل برای استفاده از نرم افزار نیازی به مهارت های پیشرفته در زمینه طراحی گرافیک ندارید.

علاوه بر این Adobe Spark کاملاً قابل تنظیم است، یعنی امکان وارد کردن عکس ها / تصاویر از گالری دستگاه خود یا از وب (فضای ذخیره سازی ابری) را دارید.

در حقیقت شما با توجه به ژانر موسیقی و احساس درونی، طیف گسترده ای از گزینه ها (تم ها ، رنگ ها ، فونت ها و غیره) را انتخاب می کنید. این نرم افزار نسخه وب را نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود از طریق هر مرورگر استاندارد در ویندوز ۱۰ (و سایر نسخه های دسکتاپ) و همچنین بر روی سیستم عامل های موبایل قابل دسترسی باشد. با این کار، به شما امکان می دهد جلد آلبوم خود را در هر کجا که بخواهید، ایجاد کنید.

همچنین جلد های آلبوم طراحی شده به راحتی می توانند از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند یا بر روی جلد های CD چاپ شوند.

اصول طراحی کاور موزیک با نرم افزار Adobe Spark

طراحی کاور موزیک حرفه ای با Adobe Photoshop

Adobe Photoshop احتمالاً برجسته ترین ابزار طراحی گرافیک در بازار امروز است. اما چرا این اولین نرم افزار در لیست نرم افزارهای جلد آلبوم ما نیست؟ پاسخ در سهولت استفاده آن در مقایسه با سایر نرم افزارها قرار دارد.

Photoshop یک نرم افزار طراحی گرافیکی است که به یک سطح تخصص و آموزش نیاز دارد تا بتوانید با موفقیت در رابط کاربری خود حرکت کرده و از آن به بهترین شکل استفاده کنید. در واقع برای ایجاد یک جلد آلبوم نیاز به آموزش ویژه ای دارد از این رو برای طراحان گرافیک حرفه ای مناسب تر است. برای استفاده حرفه ای به این ویرایشگرهای پیشرفته عکس نگاهی بیندازید و از قدرت تکنولوژی استفاده کنید.

طراحی کاور آهنگ در فتوشاپ به مراتب سخت تر است. این نرم افزار اصلی ترین برنامه برای طراحان گرافیک حرفه ای است، به خصوص مواردی که در طراحی جلد آلبوم تخصص دارند. این برنامه به شما امکان می دهد جلد آلبوم را با سلیقه خود ایجاد کنید. پس از اتمام، جلد آلبوم به راحتی چاپ می شود. به عنوان جلد CD می توان از آن استفاده نمود.

نسخه های مختلفی از Photoshop وجود دارد که مخصوص ویندوز و مک هستند.

طراحی کاور موزیک حرفه ای با Adobe Photoshop

نرم افزار طراحی کاور برای اهنگ ، Canva

Canva جایگزین شماره یک برای Adobe Spark است و برای بسیاری بهترین نرم افزار کاور آلبوم در بازار است. این نرم افزار اساساً یک ابزار طراحی گرافیکی با طیف گسترده ای از کاربرد است.

در حال حاضر این نرم افزار بیش از ۱۰،۰۰۰ کاربر در سراسر جهان دارد. برخی از کاربران برجسته Canva شامل Netflix ، Amazon و موارد دیگر هستند.

در اصل Canva میزبان سه مجموعه ویژگی مختلف است: نمودارها، ویرایش عکس ها و چاپ. همه اینها با پشتیبانی قابل اعتماد همراه هستند تا در تمام راه به شما کمک کنند. نسخه وبسایت آن بر روی دسکتاپ ها (از جمله ویندوز ۱۰) و دستگاه های تلفن همراه نیز پشتیبانی می شود.

نرم افزار جلد آلبوم مجموعه ای پویا از ویژگی های طراحی گرافیک را ارائه می دهد که شامل فونت های ویژه، ژنراتور پالت، ویرایشگر عکس، طرح بندی آلبوم به اندازه مربع، رنگ ها و موارد دیگر است. در حقیقت Canva بیش از یک میلیون عکس یا تصویر در کتابخانه خود دارد.

گذشته از آن مجموعه ای از قالب های آلبوم حرفه ای طراحی شده برای پوشش از آلبوم های جدید نیز وجود دارد که پس از آن می توانید متناسب با خواسته های خود آن را بازسازی کنید. همچنین برای طراحی جلد آلبوم خود از ابتدا (بدون قالب آماده) راهی برای شما فراهم شده است.

به طور معمول طراحی جلد آلبوم با Canva تنها چند دقیقه طول می کشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک طرح مناسب برای پوشاندن انتخاب کنید، بارگذاری عکس روی جلد را انجام دهید، اضافه کردن متن، تغییر فونت، تصاویر و فیلترها، بازنویسی کل جلد (در صورت تمایل) و ذخیره جلد آلبوم را به پایان برسانید. سپس می توانید آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید یا آن را برای آلبوم های CD خود چاپ کنید.

نرم افزار طراحی کاور برای اهنگ ، Canva

ساخت کاور آنلاین در GraphicSprings

برنامه بعدی در لیست ما GraphicSprings است. این یک نرم افزار جلد آلبوم است که توسط GraphicSprings، یک شرکت برجسته طراحی گرافیک ساخته شده است. گذشته از طراحی جلد آلبوم، این نرم افزار میزبان سایر عملکردهای طراحی گرافیک نیز است. از طراحی کارت ویزیت گرفته تا ساخت آرم.

به طور معمول، GraphicSprings مجموعه ای از قالب های پوشش آلبوم قابل تنظیم را ارائه می دهد که می توانند در صورت دستی و متناسب با ژانر یا کلاس موسیقی شما ویرایش شوند.

می توانید عکس ها را در سایت وارد کنید و مجدداً آن را طراحی کنید تا یک پوشش اختصاصی برای CD یا آلبوم خود تهیه کنید. کاورهای کامل را می توان پس از طراحی کاور سی دی، چاپ کرد. یا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، نرم افزار جلد آلبوم در کلیه مرورگرهای استاندارد (دسک تاپ و نسخه های موبایل) پشتیبانی می شود ، زیرا این یک پلت فرم مبتنی بر وب است. سیستم عامل های پشتیبانی شده این نرم افزار شامل Chrome 25 ، Internet Explorer 9 (برای ویندوز) و غیره هستند.

همچنین میزبان یک رابط کاربری بصری است. با دستورالعمل ها و توضیحات روشن در مورد چگونگی حرکت به طور موثر روی طراحی جلد (های) آلبوم نقش دارد.

GraphicSprings ایجاد جلد آلبوم و طراحی لوگو را به صورت رایگان ارائه می دهد. با این حال ، برای خدمات پیشرفته ، هزینه ای از شما دریافت می شود. می توانید به اطلاعات بیشتر در وب سایت رسمی آنها دسترسی داشته باشید.

ساخت کاور انلاین در GraphicSprings

PosterMyWall برنامه ساخت کاور موزیک

PosterMyWall یک نرم افزار محبوب برای طراحی گرافیک است که معمولاً برای تهیه جلد آلبوم مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه دارای یک پایگاه مشتری جهانی نسبتاً بزرگ است، اگرچه به اندازه Adobe Spark و Photoshop نیست.

این بهترین گزینه برای استفاده از طریق Google Chrome در سیستم عامل ویندوز است.

درست مانند اکثر نرم افزارهای جلد آلبوم، PosterMyWall میزبان تعداد بیشماری از الگوهای قالب جلد آلبوم است. از این رو، تنها کاری که شما بعد از دانلود برنامه ساخت کاور موزیک باید انجام دهید این است که از طریق نرم افزار اسکن کرده و طراحی قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس می توانید آن را با عکس ها (از رایانه یا فضای ذخیره سازی ابری) ، متن ها (با فونت های مختلف) و غیره سفارشی کنید. پس از انجام این کار و رضایت از کیفیت، می توانید به راحتی آن را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

این نرم افزار برای ایجاد جلد آلبوم میزبان طیف گسترده ای از ویژگی ها و محصولاتی است که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها کاملاً ارتباطی با طراحی جلد آلبوم ندارند، اما در سایر زمینه های طراحی گرافیک کاربرد دارند.

از ویژگی های اصلی PosterMyWall می توان به الگوهای جلد آلبوم (۱۰۰۰)، برگه عکس، چاپ، بروشور، آگهی ها و موارد دیگر اشاره کرد.

سرانجام، این نرم افزار علاوه بر طراحی جلد آلبوم، خدمات مختلفی را ارائه می دهد. از این رو ، بسته به محصولاتی که می خواهید برای طراحی جلد خود تهیه کنید، قیمت گذاری بسته به نوع سفارش است.

PosterMyWall برنامه ساخت کاور موزیک

برنامه طراحی کاور موزیک ، TemplateMix

TemplateMix یک برنامه کاور موزیک آنلاین یا همان کاور موزیک لایه باز برای ساخت آلبوم / جلد CD با استفاده از وبسایت است که برای تسهیل ایجاد جلد آلبوم در عرض چند دقیقه طراحی شده است. این نرم افزار میزبان یکی از بصری ترین نمایشگرها است و یک رابط نسبتاً ناوبری را در اختیار شما قرار می دهد.

مانند بسیاری از نرم افزارهای استاندارد جلد آلبوم، TemplateMix قابلیت انتخاب انعطاف پذیر از قالب های از پیش طراحی شده را به شما پیشنهاد می دهد، که می توانید با اضافه کردن عکس ها، فیلترها، متون و غیره آن را شخصی سازی کنید.

برای ایجاد جلد آلبوم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی نماد Get Started در وب سایت آنها کلیک کنید.

این اپلیکیشن ابزاری مبتنی بر وب است که از طریق دستگاه های مختلف رومیزی و موبایل قابل دسترسی است. از این رو، می توانید به راحتی از هر جای دیگر یک جلد آلبوم ایجاد کنید.

در آخر اینکه این نرم افزار کاور آلبوم به صورت رایگان در دسترس است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت آنها بروید و یک حساب کاربری را ثبت کنید. سپس می توانید الگوهای شخصی بی شمار جلد آلبوم ها را برای CD و آلبوم های خود تنظیم کنید.

برنامه طراحی کاور موزیک ، TemplateMix

ساخت کاور موزیک با Placeit

Placeit ابزاری برای طراحی گرافیکی همه کاره است که مجهز به یک تابع طراحی آلبوم داخلی است که به عنوان Album Cover Maker معروف است.

این نرم افزار با توجه به سهولت استفاده از آن، به راحتی یکی از ماندگارترین نرم افزارهای پوشش آلبوم شده است. طراحی مبتنی بر وب آن باعث می شود که در چندین دستگاه دسکتاپ و موبایل قابل استفاده مناسب باشد.

Placeit، دقیقاً مانند رقیبان خود، به قالبهای متنوعی مجهز شده است که تعداد آنها زیاد است.

برای طراحی جلد آلبوم، تمام آنچه لازم است انجام دهید این است که در دسته بندی های الگوهای موجود بگردید و موردی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشانگر سبک موسیقی شما باشد. سپس می توانید قبل از ذخیره و دانلود آن، قالب را مطابق شکل مناسب ویرایش کنید.

به غیر از ساختن کاور آلبوم، Placeit میزبان ابزارهای طراحی خاص دیگری مانند بروشور، قالب های طراحی تی شرت،بنر و موارد دیگر است.

این امر آن را به یکی از کامل ترین برنامه های ساخت کاور لایه باز رایگان تبدیل می کند.

ساخت کاور موزیک با Placeit

می توانید از کاور همچنین در ساخت موزیک پلیر اکولایزر هم استفاده کنید.

طراحی کاور موزیک رایگان با Fotor

برنامه Fotor نیز همانند اکثر برنامه های معرفی شده یک نسخه وب ارائه می دهد که در آن می توانید کاور مناسب موزیک خود را بسازید.

همانند بقیه رقبا این نرم افزار هم دارای آلبومی از کاور های آماده برای استفاده است. می توانید آن را انتخاب کرده و مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

در این برنامه خیلی راحت می توانید به طراحی کاور موسیقی بپردازید. برای ساخت کاور در این سایت، لازم است ابتدا یک کاور آماده را انتخاب کنید و سپس تصاویر خود را در آن آپلود کرده و نام و یادداشت های خود را روی آن بنویسید. در آخر می توانید تغییرات را ذخیره کرده و کاور را دانلود کنید.

طراحی کاور موزیک رایگان با Fotor

این سایت همچنین کاور های خوبی برای آهنگ های ریمیکس شده در سرویس های آنلاین نیز دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۸ تا از بهترین سرویس های طراحی کاور آلبوم موسیقی را معرفی کردیم. شما ترجیح می دهید از کدام یک استفاده کنید؟ چرا؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش ۹ روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش 4 روش آپلود موزیک در ساند کلود
آموزش ۴ روش آپلود موزیک در ساند کلود (SoundCloud)
15 تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و... اندروید
دانلود ۱۲ تا از بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و… اندروید

نظرات