راهنمای اصولی تبلیغات نصب اپلیکیشن

راهنمای اصولی تبلیغات نصب اپلیکیشن

تلفن‌های همراه تقریباً در تمام معاملات تجاری جهان امروز روش تعامل ما را تغییر داده اند، پس برای توسعه دهندگان حیاتی است تا از این فرصت تبلیغاتی بدیعی که بازاریابی موبایلی ارایه کرده است، نهایت استفاده را ببرند. تبلیغات نصب اپلیکیشن به نسبت روشی جدید و در حال رشد است. این تبلیغات کاربر را مستقیماً به اپ استور می‌برند تا بتواند برنامه را دانلود کند. با توجه به اشباع بودن اپ استورها در حال حاضر، این قابلیت کمک بسیار بزرگی برای اپلیکیشن‌های جدید خواهد بود.

چرا تبلیغات نصب برنامه ضرورت دارند.

تبلیغات نصب برنامه در سال ۲۰۱۴ سودی افزون بر ۴/۶ میلیارد دلار داشت. این تبلیغات برای منتشرکنندگان سود بسیاری به ارمغان می آورد، پس می‌توان تصور کرد که برای شرکت های نیازمند به تبلیغ نیز سودآور باشد. در حال حاضر تبلیغات نصب اپلیکیشن حدود ۳۰ درصد از کل تبلیغات موبایلی را شامل می‌شوند و هدف آنها رسیدن به سود ۶/۸ میلیاردی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

۱– کاربران را با ویدیوی معرفی اپلیکیشن ترغیب کنید

کاربران معمولی زمان یا انگیزه کافی برای آزمایش کردن چند اپلیکیشن رقیب و مشابه را قبل از نصب آن ندارد، پس اینکه محصول‌تان را برای امتحان کردن به مشتری بسپارید، خودش دردسر بزرگی خواهد بود. اگر در استور بین محبوب‌ترین و پر بازدیدترین ها نباشید، برنامه شما چطور میخواهد مشتری بدست آورد؟ این زمانی است که تبلیغات نصب برنامه می توانند فریادرس باشد. شاخص ترین قابلیت‌های خود را در یک ویدیوی معرفی کوتاه قرار دهید و اجازه دهید کاربر با آن کار کند، ویدیوی معرفی کوتاه می‌تواند در تصمیم‌گیری مخاطب برای انتخاب اپلیکیشن شما بسیار تاثیرگذار باشد. در صورتی که کاربران در تجربه اول خود از محصول شما، جذب آن شود، احتمالا مایل به نصب اپلیکیشن شما خواهند بود.

۲– مجموع دانلودها را افزایش دهید

دو مدل دانلود در اپ استور وجود دارد. ارگانیک و غیر ارگانیک. وقتی کاربران در اپ استور جستجو می‌کنند و اپلیکیشن شما را پیدا و دانلود می‌کنند، این روش ارگانیک است. در این نوع کاوش‌ها، رتبه‌بندی اپلیکیشن معمولاً مبتنی بر محبوبیت یا امتیازدهی و نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن خواهد بود و اپلیکیشنی با ده نظر رتبه کمتری نسبت به اپلیکیشنی که صدها نظر دارد، خواهد داشت. پس برنامه های جدید در موضع ضعف قرار دارند. آنها برای رسیدن به بالای لیست نیاز به دانلود و امتیاز دارند که همزمان مانع کشف شدنشان به صورت ارگانیک می‌شود. اینجاست که کاوش غیر ارگانیک (تبلیغات اپلیکیشن) می‌تواند تاثیر چشم‌گیری داشته باشد.

در این روش کاربران برنامه ای را دانلود می‌کنند، که از یک منبع خارجی به آن‌ها پیشنهاد شده است. اگر اپلیکیشن‌های جدید جهشی در تعداد دانلود خود داشته باشند، به تدریج به بالای لیست راه پیدا می‌کنند. تبلیغات نصب اپلیکیشن بدون شک می‌تواند منجر به قرار گرفتن اپلیکیشن شما در برابر دیدگان مخاطبان هدف شما شود.

۳– بازگشت سرمایه بالا و معین شده بدست آورید

نتایج تبلیغات نصب اپلیکیشن کاملا قابل اندازه گیری هستند. پس شما به ازای هر نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کنید، نه برای کلیک کردن یا بازدید. اینگونه می‌توانید آمار دقیقی از  تبلیغاتی که منجر به دانلود اپ شما شده‌اند را بدست آورده اید. مهمتر از همه، شما فقط بابت نصب برنامه هزینه پرداخت می‌کنید، نه بازدیدهایی که به دانلود ختم نمی‌شوند.

چطور بهترین استفاده را از تبلیغات اپلیکیشن ببریم؟

چطور بهترین استفاده را از تبلیغات اپلیکیشن ببریم؟

* جایگاه تبلیغ را مد نظر قرار دهید. اولین نظری که کاربر نسبت به تبلیغات دارد اینست؛”اصلا باحال نیست.” کاربران ذاتا به تبلیغات بی اعتماد هستند، پس اگر تبلیغ خود را جایی منتشر می‌کنید، کاری کنید که شبیه جزئی از آن به نظر بیاید. تبلیغ شما باید به خوبی با رنگ، تم و چینش سایتی که در آن به نمایش در می‌آید، تلفیق شود.

* از نیروی برند خود استفاده کنید. اگر برندی مورد اعتماد دارید، لوگوی شرکت خود را در تبلیغات جای دهید تا کاربران بتوانند فورا آنرا شناسایی کنند. و حتی اگر برندی دارید که معتمد و آشنا هم نیست می توانید با ساختن لوگو و قرار دادنش، آن را با صلابت نشان داده و به رسمیت بشناسید.

* شتاب بگیرید. بعد از اینکه برنامه شما برای مدتی در استور بود و حجم دانلود خوبی به نام خود ثبت کرد، از این اعداد به نفع خود استفاده کنید. بسیاری از تبلیغات با این اعداد جلب توجه می‌کنند.

* از کلمات خود هوشمندانه استفاده کنید. قبل از انتشار تبلیغ درباره مخاطب هدف خود فکر کنید. آیا این تبلیغ برای جذب مشتری جدید است یا حفظ مشتریان فعلی یا هر دو؟ کلمه ها را برنامه ریزی کنید تا هدف تان را بازتاب دهید.

* جانی تازه به اپلیکیشن خود بدهید. اسکرین شات ها و ساختن فایل های GIF، افزونه هایی هستند که می توانند جانی تازه به اپلیکیشن شما بدهند. این کار در راستای استراتژی نسخه آزمایشی که در بالا ذکر شد خواهد بود. کاربران طعم برنامه‌ای که در استور موجود است را میچشند، و نیاز کمتری به پیام رسانی های اضافی خواهد بود.

چطور بهترین استفاده را از تبلیغات اپلیکیشن ببریم؟

* تصویری باشید، نه متنی. در حد توان متن را کاهش داده و تصاویر را افزایش دهید. افکت های تصویری بیشتر در جذب مخاطب به شما کمک خواهند کرد.

* محصول خود را ترویج دهید. اگر فروش ویژه یا تخفیفی ارائه می دهید، اشاره کردن به آن در تبلیغ‌تان کار ارزنده‌ای خواهد بود. به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه اگر به محصول علاقه نشان ندهند، به فروش ویژه هم اهمیت نخواهند داد. پس از “تبلیغات فروش ویژه ای” دوری کنید. تبلیغ شما باید “تبلیغ محصولی” باقی بماند تا مردم را به سمت برنامه شما بکشاند و ذکر فروش ویژه، فقط این کشش را بیشتر کند.

* بگذارید دیگران برایتان صحبت کنند. اظهارات کاربران را در تبلیغ تان قرار دهید. کتاب ها معمولاً نظرات منتقدان را روی جلد خود جای می‌دهند. این کار پیام رسانی با صدای دیگران نام دارد، در ضمن اگر کلام از فرد دیگری باشد موردپذیرش‌تر خواهد بود.

 *درخواست های قوی و خلاق بسازید. وقتی که محتوای تبلیغ خود را طراحی کردید، نیاز به درخواست  قوی و مستقیم دارید تا مخطبان خود را به دانلود دعوت کنید. مختصر و دلنشین، نوآور و صریح باشید. برای مثال “رایگان امتحان کنید” بهتر از “ثبت‌نام کنید” خواهد بود.

* افراد مناسب را هدف قرار دهید. یکی از کلیدی ترین بخش ها در بازاریابی نصب اپلیکیشن، به مانند دیگر بازاریابی ها، هدف گرفتن مخاطب مناسب است. مطالعات جامعه شناسی به پیدا کردن بازار هدف شما کمک خواهد کرد. فیسبوک، توئیتر و تقریبا تمام پلتفرم های تبلیغات نصب برنامه، انتخاب های پیشرفته ای برای هدف گیری تخصصی ارائه می‌دهند. برای مثال در فیسبوک نه تنها می‌توانید سن و جنس و تخصص یا مکان هدف خود را مشخص کنید، بلکه می‌توانید هدف را بر اساس رفتار در سایت و علاقه مندی هایش نیز طبقه بندی کنید.

اما تبلیغات نصب اپلیکیشن از طریق پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز در نوع خود قدرتمندترین روش تبلیغات اپلیکیشن است. گوگل با کمک هوش مصنوعی قدرتمندی که دارد و اطلاعاتی که از طریق سرویس‌های مختلف خود مانند، موتور جستجوی گوگل، نقشه گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و … بدست می‌آورد می‌تواند اپلیکیشن شما را به افراد مرتبط‌تر بیشتری نمایش دهد.

برای شروع تبلیغات جهت افزایش تعداد نصب اپلیکیشن می‌توانید به سایت پارس ادوردز مراجعه کنید و از کارشناسان این آژانس تبلیغاتی که به صورت تخصصی در حوزه تبلیغات گوگل فعال است، مشاوره بگیرید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات