راهنما تنظیم درجه یخچال در فصل های مختلف سال

راهنما تنظیم درجه یخچال در فصل های مختلف سال

تنظیم درست درجه یخچال ❄️ به شما کمک می کند تا بتوانید مواد را در یخچال خود به صورت طولانی تر و تازه تری نگهداری کنید. هر مدل از یخچال ها بر اساس سیستم کنترل دما خود ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد پس لازم است تا با توجه به مدل یخچال خود سیستم دمای آن اقدام به تنظیم درجه کنید. برای راهنما تنظیم درجه یخچال در فصل های مختلف سال با انزل وب همراه باشید.

آموزش تنظیم درجه یخچال سامسونگ ، ال جی و.. در فصل تابستان و زمستان

How to Set Your Refrigerator Temperature

اگر متوجه شده اید که شیر شما یخ زده است، گوشت به سرعت خراب می شود و… به احتمال زیاد یخچال شما در دمای اشتباه تنظیم شده است. توصیه می شود که یخچال و فریزر خود را در دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت (۴ درجه سانتیگراد) و دمای مناسب فریزر در ۰ درجه فارنهایت (-۱۸ درجه سانتیگراد) است.

سعی کنید تا با تنظیم درجه یخچال در این دماها، غذای خود را طولانی تر نگه دارید و از بیماری های ناشی از غذا جلوگیری کنید.

تشخیص دما و تنظیم درجه یخچال در تابستان

تنظیم درجه یخچال

یک دماسنج یخچال و فریزر خریداری کنید تا دما را آزمایش کنید. بیشتر یخچال ها دماسنج داخلی ندارند، بنابراین بهترین است از دماسنج های فولادی ضد زنگ استفاده که احتمال شکستن آن از شیشه کمتر است. بسیاری از آنها روی قفسه های یخچال شما قفل می شوند و تنظیم آن ها بسیار آسان است.

تنظیم درجه یخچال در تابستان

دماسنج را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید. سعی کنید دماسنج را تا حد امکان در قفسه های وسط یخچال قرار دهید.

تنظیم درجه یخچال در فصل تابستان

بعد از حداقل ۵ ساعت، دمای دماسنج را بخوانید. دمای مشخص شده این ایده را به شما می دهد که چه تنظیماتی را باید انجام دهید تا یخچال و فریزر شما در بهترین فرم خود باشند.

تنظیم درجه یخچال قدیمی

دما را با استفاده از کنترل های یخچال خود تنظیم کنید. و پس از آن دوباره بعد از گذشت ۵ ساعت از تنظیم درجه یخچال قدیمی، دوباره از دماسنج استفاده کنید.

مطلب راهنمای خرید یخچال در سایت موجود است و شما می توانید از آن برای یک خرید موفق استفاده کنید.

تنظیم درجه یخچال در فصل زمستان در یخچال های قدیمی

تنظیم درجه یخچال سامسونگ

ممکن است یخچال شما دارای تنظیم درجه کشویی باشد. به دنبال یک درجه حرارت کشویی در نزدیکی بالای یخچال باشید. معمولاً نزدیک به لولا درب در نیمه فوقانی یخچال است. ممکن است یک سری اعداد را در طول سنج مشاهده کنید که تنظیمات مختلفی را که می توانید برای گرفتن یخچال و فریزر خود به دمای مناسب نشان دهید.

نحوه تنظیم درجه یخچال

سوئیچ را به سمت راست حرکت دهید تا یخچال خنک شود. به طور معمول، سمت بردن سوئیچ به سمت راست، یخچال شما را خنک می کند در حالی که سمت چپ آن را گرم می کند.

تنظیم دمای یخچال ال جی

بعد از حداقل ۵ ساعت انتظار دوباره دما را اندازه گیری و تنظیم کنید. اگر درجه حرارت جایی است که شما می خواهید آن باشد، شما مجبور نیستید کار دیگری انجام دهید.

نحوه تنظیم دمای یخچال ال جی دیجیتالی

نحوه تنظیم درجه یخچال الکترواستیل ، پارس ، اسنوا ، جنرال استیل ، دنار ، ارج ، ساید بای ساید و… که به صورت دیجیتالی هستند بسیار راحت تر از نمونه های قبلی است.

روش تنظیم دمای یخچال فریزر

نحوه تنظیم درجه یخچال دیجیتالی به این صورت است که صفحه دیجیتالی جلوی یخچال و فریزر خود را پیدا کنید. معمولاً در خارج از یخچال و فریزر روی درب آن قرار دارد. بعضی از یخچال ها دارای نمایشگرهای دیجیتالی با دکمه های کنترل هستند در حالی که جدیدترین مدل ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند.

تنظیم درجه یخچال در تابستان و زمستان

کلیدهای جهت دار را فشار دهید تا دما تنظیم شود. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتالی دارای دکمه های فلش کوچک هستند که شما برای تغییر دما آن را فشار می دهید. در عوض برخی از مدل ها دکمه هایی مانند “گرمتر” و “سردتر” دارند که دقیقاً همان چیزی را که انتظار دارید انجام می دهند.

شما با استفاده از این دکمه ها می توانید تنظیم درجه یخچال در فصل تابستان و تنظیم درجه یخچال سامسونگ را انجام بدهید. روش تنظیم دمای یخچال فریزر نیز به همین صورت است.

بسیاری از افراد اشتباهات رایجی در رابطه با نگهداری مواد غذایی در یخچال انجام می دهند، در مطلب جامعی این اشتباهات را بیان کرده ایم.

نکات بسیار مهم پس از تنظیم درجه یخچال در تابستان و زمستان

برای آن که یخچال شما پس از تنظیم درجه بتواند به خوبی کار کند نیاز است تا برخی نکات بسیار مهم را رعایت کنید. اولین نکته ای که باید توجه کنید آن است که زیاد درب یخچال را باز و بسته نکنید زیرا این کار باعث می شود تا هوای خنک داخل یخچال با هوای گرم بیرون جایشان را عوض کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در داخل فریزر مواد را به یکدیگر زیاد نزدیک نکنید و آن ها را با فاصله از هم بچینید.

نکته بسیار مهمی که پس از تنظیم درجه یخچال در پاییز باید به آن توجه کنید این همیشه دریچه هوا را تنظیم کنید. اگر دریچه هوای شما بسته شده باشد، جلوی گردش هوا گرفته می شود و ممکن است باعث خرابی یخچال شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر غذایی را قصد دارید داخل یخچال بگذارید، قبل از آن اجازه بدهید که غذا سرد شود و سپس آن را درون یخچال خود بگذارید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کنید.

اگر در یخچال خود با مشکل بوی بد فریزر مواجه هستید، می توانید از مطلب ما برای حل این مشکل استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راهنما تنظیم درجه یخچال در فصل های مختلف سال را به شما معرفی کردیم. از نظر شما باید چه کارهای دیگری برای تنظیم درست دمای یخچال انجام داد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و به خصوص تجربیات خود در زمینه تنظیم دمای یخچال را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات