تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

آموزش ۵ روش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

ضبط کردن صدا ?️ از طریق میکروفون یکی از کارهایی است که شاید همیشگی نباشد اما در برخی از موارد ضروری است. بسیاری از افراد میکروفونی برای کامپیوتر خود ندارند و نمی توانند صدای خود را از طریق کامپیوتر پخش کنند. برای حل این مشکل می توانید از گوشی خود استفاده کنید. با آموزش ۵ روش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر همراه انزل وب باشید.

تبدیل گوشی اندروید به میکروفون کامپیوتر

How to Use Your Phone As a Microphone

برای ضبط صدا، انجام چت صوتی یا استفاده از برنامه های تشخیص گفتار به رایانه نیاز دارید. با این حال هر رایانه ای نیز به یک میکروفون نیاز دارد تا از این طریق بتوانید صدای خود را وارد کامپیوتر کنید.

شما می توانید یک میکروفون ارزان قیمت را خریداری کنید، اما وقتی تلفن یا تبلت اندرویدی دارید چرا برای خرید میکروفون هزینه می کنید؟ شما می توانید به راحتی گوشی خود را تبدیل به میکروفون کرده و از ان استفاده کنید.

انتقال صدا از گوشی به کامپیوتر با استفاده از میکروفون داخلی

تبدیل گوشی اندروید به میکروفون کامپیوتر

شما می توانید از میکروفون گوشی خود صدایتان را ضبط کرده و سپس آن را به کامپیوتر منتقل کنید. توجه داشته باشید که این روش برای افرادی است که نیاز دارند تا صدای خود را تنها ضبط کنند و برای چت های صوتی زنده، این گزینه به هیچ عنوان کارایی ندارد.

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر

شما می توانید پس از پایان ضبط صدای خود، از دکمه Share گوشی خود استفاده کنید و از طریق روش های مختلفی مثل بلوتوث، وای فای، سرویس های ابری، پیام رسان ها و… صدای ضبط شده خود را به کامپیوتر منتقل کنید. این روش یکی از راه های استفاده از گوشی برای ضبط صدا در کامپیوتر محسوب می شود.

تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر با برنامه WO Mic

گزینه های بسیاری در فروشگاه Google Play برای تبدیل گوشی هوشمند به میکروفون وجود دارد، اما WO Mic ساده ترین گزینه های تنظیم و اتصال را ارائه می دهد. این برنامه بر روی هر دو سیستم عامل ویندوز و Mac کار می کند، اما کاربران Mac OS X فقط می توانند از گزینه اتصال Wi-Fi استفاده کنند.

تبدیل گوشی به میکروفون

پس از نصب نسخه مخصوص گوشی های هوشمند برنامه WO Mic باید برای ارتباط بین گوشی و کامپیوتر، نرم افزارهای لازم برای ایجاد ارتباط را در کامپیوتر خود دانلود کنید. برای نصب کلایتنت WO Mic برای ویندوز و نصب درایور WO Mic در ویندوز باید دو برنامه را دانلود کرده و نصب کنید.

کاربران سیستم عامل مک نیز تنها کافی است پکیچ کلاینت WO Mic را دانلود کرده و آن را نصب کنند تا بتوانند تبدیل موبایل به میکروفون را بر روی سیستم عامل خود انجام بدهند.

تبدیل گوشی همراه به میکروفن از طریق وای فای

پس از نصب برنامه WO Mic وارد تنظیمات شوید ، Transport را انتخاب کنید، سپس گزینه “Wifi” را انتخاب کنید (مگر اینکه از Bluetooth یا USB استفاده می کنید).

تبدیل گوشی به میکروفن

بسته به نوع استفاده از میکروفن، Audio source را انتخاب کنید.

تبدیل گوشی به میکروفن

تنظیمات اضافی به شما امکان می دهد رسانه و پورت کنترل را تغییر دهید اما نیازی به تنظیم آن ها نیست.

تبدیل گوشی به میکروفون بلوتوث

به صفحه اصلی برنامه برگردید و روی Start بزنید، سپس آدرس IP نمایش داده شده در بالای نماد میکروفون را کپی کنید.

تبدیل گوشی همراه به میکروفن

WO Mic Client را روی رایانه خود باز کنید، آدرس IP را وارد کنید و  Connect را انتخاب کنید.

تبدیل موبایل به میکروفون

حالا اتصال شما فراهم شده است و می توانید از میکروفون گوشی به کامپیوتر استفاده کنید.

شما می توانید از گوشی خود به عنوان وبکم نیز استفاده کنید. برای آموزش این کار می توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

تبدیل گوشی به میکروفون بلوتوث

انتقال صدا از گوشی به کامپیوتر

ابتدا بلوتوث را در رایانه خود فعال کنید. برای باز کردن تنظیمات کلید Windows + I را فشار دهید و به Devices > Bluetooth & other devices بروید. بلوتوث را به روشن بکشید. اکنون رایانه شما برای سایر دستگاه ها قابل مشاهده خواهد بود.

بعد، بلوتوث را در تلفن خود فعال کنید. مکان دقیق این گزینه در دستگاه متفاوت خواهد بود، اما معمولاً در تنظیمات گوشی خود می توانید بلوتوث را پیدا کنید و از این طریق به بلوتوث کامپیوترتان متصل شوید.

در برنامه Windows WO Mic، بلوتوث را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کنید و تلفن خود را از لیست Target Bluetooth انتخاب کنید.

حالا می توانید در برنامه کلایت WO Mic کامپیوتر خود می توانید از گوشی به عنوان میکروفون استفاده کنید. اگر موس و کیبورد شما خراب شده است، می توانید گوشی خود را به موس و کیبورد تبدیل کنید.

تبدیل گوشی به میکروفن از طریق USB

میکروفون گوشی به کامپیوتر

برای تبدیل گوشی به میکروفون می توانید از USB استفاده کنید. این روش فقط برای اندروید کار می کند. تلفن خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. این همان موردی است که برای شارژ تلفن از آن استفاده می کنید.

ممکن است ویندوز از شما درخواست کند که درایور را نصب کنید، بنابراین در این صورت این روند را دنبال کنید. در مرحله بعدی، USB debugging را در بخش Developer options تنظیمات گوشی خود فعال کنید. سپس تلفن شما توسط ویندوز به عنوان یک دستگاه شناخته می شود.

در برنامه WO Mic یو اس بی را به عنوان نوع Transport خود انتخاب کنید. در برنامه تلفن WO Mic، روی  تنظیمات بزنید، روی Transport بزنید و USB را انتخاب کنید.  با این کار می توانید از تلفن خود به عنوان میکروفون استفاده کنید.

اگر با مشکل کار نکردن میکروفون در کامپیوتر خود مواجه هستید، می توانید از مطلب آموزشی ما برای حل مشکل کار نکردن میکروفون استفاده کنید.

ویندوز صدای شما را پخش نمی کند

اگر پس از پاسخ به پرسش چگونه گوشی خود را به میکروفون کامپیوتر تبدیل کنیم؟ ویندوز صدای شما را پخش نکرد باید تنظیمات میکروفون ویندوز خود را تغییر بدهید. برای باز کردن تنظیمات کلید Windows + I را فشار دهید. به System > Sound بروید. در زیر Input، از لیست انتخاب میکروفون، WO Mic Device را انتخاب کنید.

تبدیل گوشی هوشمند به میکروفون

اگر نیاز دارید تا تلفن خود را تبدیل به دوربین مدار بسته کنید، می توانید از مطلب آموزشی ما در این زمینه استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۵ روش تبدیل گوشی به میکروفون کامپیوتر را بررسی کردیم. امیدوارم بتوانید از این روش ها برای تبدیل گوشی به میکروفون استفاده کنید. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تبدیل گوشی به میکروفون را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش تغییر محیط اندروید به آیفون
آموزش ۵ روش تغییر محیط اندروید به آیفون
آموزش 7 روش تبدیل گوشی به کیبورد تلویزیون هوشمند
آموزش ۷ روش تبدیل گوشی به کیبورد تلویزیون هوشمند
بهترین برنامه کنترل تلویزیون اندروید
دانلود ۱۵ تا از بهترین برنامه کنترل تلویزیون اندروید

نظرات

  • رضا says:

    سلام من نمیتونم برنامه را در کامپیوتر نصب کنم
    لطفا راه نمایی کنید

  • سجاد says:

    سلام آقا من همه حرکت هارو زدم بعد که گوشی وصل میکنم با usb انتقال چیو بزنم من هر گزینه ای زدم بعد که کانکت میزنم ارور میده اصلا وصل نمیشه گوشیم سامسونگ

  • mohammad says:

    من هم همین مشکل رو دارم

  • امیر says:

    میخواستم بدونم برای استفاده از میکروفن گوشی به جای میکروفن کامپیوتر در ویندوز XP چیکارکنم؟
    چون درایور wo micبرای ویندوز های ۷ به بالاست
    لطفا یکم سریع تر جوابمو بدید

  • امیر says:

    میخواستم بدونم در ویندوزXPبرای استفاده از میکروفن گوشی به جای میکروفن کامپیوتر چیکارکنم؟

  • Tony says:

    سلام وقت بخیر. من تمامی مراحل رو انجام دادم و حتی وقتی که گزینه ی play is speaker رو میزنم میتونم صدای خودمو بشنوم اما اصلا انگار سیستم میکروفون رو تشخیص نداده چون در بخش input میکروفون wo mic نمایش داده نمیشه. بنابراین اصلا نمیتونم ازش استفاده کنم و فقط میتونم از طریق اسپیکر تست صدای خودم رو بشنوم. ( با همون گزینه ی play in speaker ) . درایور های گوشی هم نصب هستن. لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

  • عباس says:

    این روش تنها در گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. ابتدا تلفن هوشمند خود را با استفاده از یک کابل USB (ترجیحا کابل متعلق به کامپیوتر) به کامپیوتر وصل کنید. ویندوز از شما می‌خواهد که درایور‌های مربوط به آن را روی کامپیوتر نصب نمایید. مراحل اعلام شده را طی کنید تا کامپیوتر به خوبی گوشی را تشخیص دهد.

    حالا از بخش تنظیمات گوشی خود USB debugging را از بخش Developer Options گوشی روشن کنید. تلفن هوشمند شما حالا برای ویندوز به عنوان یک دستگاه شناخته خواهد شد. در کامپیوتر نحوه اتصال را USB انتخاب کرده و در نهایت OK را بزنید.

    در گوشی، اپلیکیشن WO Mic را اجرا کنید، وارد تنظیمات شوید و گزینه Transport و در نهایت USB را بزنید. به صفحه قبل برگردید و آیکون Play را فشار دهید تا انتقال صدا به کامپیوتر فراهم شود.