آموزش 14 روش افزایش سرعت مرورگر کروم

آموزش ۱۴ روش افزایش سرعت مرورگر کروم

گوگل کروم یکی از سریعترین ? مرورگرهای موجود است، اما ممکن است همیشه به این صورت نباشد. اگر مرورگر شما اخیراً کند عمل می کند وقت آن رسیده تا برای افزایش سرعت آن اقدامات لازم را انجام دهید. برای آموزش ۱۴ روش افزایش سرعت مرورگر کروم با انزل وب همراه باشید.

نحوه بالا بردن سرعت لود صفحات اینترنتی در گوگل کروم

How to Speed Up Google Chrome

شما می توانید با افزودن یا حذف برنامه های افزودنی، با استفاده از ابزار پاکسازی کروم، فعال کردن پرچم های خاص و موارد دیگر، سرعت کروم را افزایش بخشید. در اینجا چند روش برای سرعت بخشیدن به گوگل کروم را به شما آموزش خواهیم داد.

افزایش سرعت مرورگر کروم با تست سرعت اینترنت

اگر متوجه شده اید که مرورگرتان کند شده است، ممکن است اتصال اینترنت شما کند باشد. قبل از ایجاد هرگونه تغییر در کروم، سعی کنید یک تست سرعت را از اینترنت خود بگیرید و ببینید سرعت اینترنت شما در حال حاضر چقدر است.

ابزارهای بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید با کمک آن سرعت اینترنت خود را تست کنید.

راه های افزایش سرعت کروم

افزایش سرعت گوگل کروم در ویندوز با بروزرسانی کروم

یکی از آسانترین راه ها برای افزایش سرعت کروم، بروزرسانی آن است. گوگل هر شش هفته یکبار کروم را به روز می کند. هر بروزرسانی دارای اصلاحات امنیتی، ویژگی های جدید و بهبود عملکرد است. بنابراین، به روزرسانی مرورگر شما می تواند باعث افزایش سرعت گوگل کروم شود.

سریعترین روش برای بروزرسانی کروم، تایپ کردن chrome: // settings / help در نوار آدرس است و زدن Enter است. سپس منتظر بمانید تا بروزرسانی تمام شود و روی Relaunch کلیک کنید.

افزایش سرعت کروم

کند شدن گوگل کروم به علت باز بودن تب ها

اگر شما فردی هستید که دوست دارد تعداد زیادی تب را به طور همزمان باز کند، این می تواند باعث کند شدن کروم شود. هر بار که یک برگه جدید را باز می کنید، کمی از حافظه استفاده می کند، به این معنی که داشتن تب های باز زیاد باعث کاهش سرعت رایانه شما می شود.

راه حل ساده بستن هر برگه ای که نیازی به آن نیستید. اما اگر نمی خواهید همه زبانه های خود را ببندید، چندین افزونه عالی وجود دارد که مانع از کند شدن مرورگر شما در این حالت خواهد شد. این افزونه ها عبارتند از:

بالا بردن سرعت کروم

افزایش سرعت کروم کامپیوتر با بلاک اسکریپت ها

پس از نصب افزونه مدیریت تب، می توانید کروم را با افزودن افزونه مسدود کردن اسکریپت، سریع تر از قبل کنید. برخی از سایت ها هنگام باز کردن آنها از اسکریپت ها استفاده کنند، مانند ردیابی اسکریپت ها، اسکریپت های بارگذاری آگهی، اسکریپت های پخش ویدیو و موارد دیگر.

یک برنامه افزونه با مسدود کردن اسکریپت می تواند به بالا بردن سرعت کروم کمک کند. برای این منظور می توانید از uBlock Origin استفاده کنید.

افزایش سرعت کروم کامپیوتر

بالا بردن سرعت باز شدن صفحات اینترنتی کروم با حذف افزونه ها

یکی از راه های افزایش سرعت کروم حذف افزونه های غیر ضروری است. در حالی که برخی از برنامه های افزودنی می توانند به سرعت بخشیدن کروم کمک کنند، نصب بیش از حد بسیاری می تواند مرورگر شما را کند کند.

برنامه های افزودنی منابع زیادی را به خود اختصاص می دهند، بنابراین ایده خوبی است که مواردی را که از آنها استفاده نمی کنید حذف کنید.

با تایپ کردن chrome://extensions می توانید کدام برنامه افزودنی را مشاهده کنید. در صورت مشاهده برنامه های افزودنی که استفاده نمی کنید، می توانید بر روی دکمه Remove کلیک کنید.

افزایش سرعت گوگل کروم

همچنین می توانید با کلیدهای ترکیبی Shift + Esc روی صفحه کلید خود، مشاهده کنید که بیشترین حافظه را کدام برنامه افزودنی استفاده کنید. با این کار Task Manager Chrome باز خواهد شد و به شما امکان می دهد هنگام اجرای کروم، از هر صفحه وب، برنامه افزودنی و فرآیند گوگل گزارش بگیرید تا ببیند، چقدر حافظه استفاده می کنند.

افزایش سرعت مرورگر کروم

بالا بردن سرعت لود گوگل کروم با پاک کردن حافظه

برای بررسی اینکه آیا اشتباهی در رایانه شما رخ داده است که می تواند بر عملکرد کروم تأثیر بگذارد، می توانید از ابزار پاک سازی کروم استفاده کنید. این ویژگی می تواند هر برنامه بالقوه ناخواسته (PUP) مانند نوار ابزار و سایر برنامه های افزودنی به صورت خودکار نصب شده را که ممکن است نرم افزار آنتی ویروس شما نتواند تشخیص دهد، پاک کند.

توجه: این برنامه فقط بر روی رایانه ویندوز اجرا خواهد شد.

بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کنید. سپس بر روی Settings کلیک کنید. روی Advanced کلیک کنید. با حرکت به پایین صفحه می توانید این مورد را پیدا کنید. سپس روی Clean up computer کلیک کنید. بعد روی Find کلیک کرده و صبر کنید تا کروم سیستم های شما را اسکن کند.

افزایش سرعت گوگل کروم در ویندوز

همچنین می توانید با وارد کردن chrome://settings/cleanup در نوار آدرس مرورگر خود، پاکسازی را اجرا کنید.

بهینه سازی مرورگر کروم با استفاده از Flag

Flag مجموعه ای از دستورات است که به شما امکان می دهد تجربه کار با مرورگر خود را شخصی سازی کنید. فلگ های مختلفی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به کروم آن ها را فعال یا غیرفعال کنید.

برای دسترسی به آن ها، به سادگی chrome: // flags را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید. سپس می توانید از نوار جستجو در بالای پنجره برای یافتن Flagهای مشخص استفاده کنید. سپس بر روی منوی کشویی سمت راست کلیک کنید تا آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

  • QUIC Protocol: به طور معمول، هنگام بازدید از یک سایت داده های شما با تبدیل آن به یک کد پنهان می شوند. با این حال، این رمزگذاری می تواند شرایط را کند کند. فعال کردن QUIC Protocol با کاهش تعداد درخواست های اتصال مورد نیاز برای ایجاد اتصال ایمن با یک سرور، به سرعت بخشیدن به کروم کمک می کند.
  • Experimental Canvas Features: این Flag به کروم اجازه می دهد تا از بوم های مات استفاده کند و در این صورت زمان بارگیری صفحات و بهبود عملکرد کلی کروم افزایش می یابد.
  • Lazy Image Loading: این ویژگی با جلوگیری از بارگیری تصاویر در سایت تا زمانی که نزدیک به آنها نگردید، در ذخیره حافظه و استفاده از داده ها کمک می کند.

کند شدن گوگل کروم

افزایش سرعت اینترنت با پیش بارگذاری

کروم یک ویژگی دارد که به مرورگر اجازه می دهد صفحات وب را سریعتر از طریق بارگذاری انتخابی صفحات مورد نظر سریعتر باز کند. این کار با مشاهده هر پیوند در صفحه ای که مشاهده می کنید و پیش بینی می کند که چه پیوندهایی را کلیک کنید و سپس کروم صفحات را از قبل بارگذاری می کند، قبل از اینکه روی لینک ها کلیک کنید.

در رایانه خود موارد زیر را انجام دهید:

بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کنید. سپس بر روی Settings کلیک کنید. سپس بر روی Privacy and security کلیک کنید. در مرحله بعدی، بر روی More زیر Privacy and security کلیک کنید. سپس Preload pages را برای مرور سریعتر و جستجو با کلیک بر روی نوار لغزنده در سمت راست، فعال کنید. می دانید وقتی کشویی به رنگ آبی است این ویژگی فعال است.

افزایش کش مرورگر کروم

افزایش کش مرورگر کروم با بازگشت به تنظیمات پیش فرض

اگر هیچ یک از روشهای قبلی به سرعت بخشیدن به کروم کمک نکرد، ممکن است بخواهید مرورگر خود را در تنظیمات پیش فرض آن تنظیم کنید. این بدان معناست که همه برنامه ها و برنامه های افزودنی حذف و شاهد بازیابی همه تنظیمات در حالت پیش فرض آنها خواهیم بود.

با جستجوی chrome://settings/reset در نوار آدرس، می توانید به این صفحه برسید.

افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت باز شدن صفحات اینترنت کروم با پاک کردن برنامه ها

کروم فقط یک مرورگر وب نیست. این مرورگر یک بستر برای اجرای برنامه های وب است. این مرورگر می تواند برنامه های وب نصب شده محلی را که با استفاده از HTML5 ، CSS و JavaScript نوشته شده اند اجرا کنید. در حالی که برنامه های وب منابعی را مانند وب سایت ها بارگیری نمی کنند، اگر به آنها احتیاج ندارید آن ها را پاک کنید.

“chrome: // apps” را در نوار آدرس Chrome خود تایپ کنید و یا در نوار نشانک ها روی برنامه ها کلیک کنید روی برنامه مورد نظر برای حذف راست کلیک کنید، Remove from Chrome را انتخاب کنید و برای تأیید حذف، روی دکمه Remove کلیک کنید.

بالا بردن سرعت باز شدن صفحات اینترنتی کروم

افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب با پیش بینی اسکرول

ویژگی پیش بینی اسکرول می گوید وضعیت اسکرول شما را در حین پیمایش ها پیش بینی کند که به موتور اجازه می دهد فریم را دوباره قبل از اینکه دوباره صفحه تغییر کند، ارائه دهد.

برای فعال کردن پیش بینی پیمایش:

در نوار مکان آدرس chrome://flags/#enable-scroll-prediction را تایپ کنید روی Enable کلیک کرده و سپس دوباره کروم را اجرا کنید.

بالا بردن سرعت لود گوگل کروم

مطلب مشکلات آزار دهنده مرورگر گوگل کروم می تواند به شما کمک کند تا عملکرد بهتری با مرورگر گوگل کروم داشته باشید.

بالا بردن سرعت کروم با Maximum Tiles

افزایش Maximum Tiles به کروم امکان می دهد کاشی های بیشتری را بر اساس علایق شما یا سابقه مرور خود به نمایش بگذارید، این گزینه به شما امکان می دهد به سرعت یک وب سایت جدید را از بخش مورد علاقه باز کنید.

عبارت chrome://flags/#max-tiles-for-interest-area را جستجو کنید و مقدار ۵۱۲ را مشخص کنید و دوباره مرورگر را باز کنید.

بهینه سازی مرورگر کروم

اگر با مشکل کندی و هنگ کردن کروم مواجه هستید، می توانید از آموزش ما در این زمینه استفاده کنید.

افزایش سرعت کروم با حافظه نهان ساده برای HTTP

حافظه نهان ساده مکانیزم جدید ذخیره سازی برای کروم است. با تکیه بر سیستم فایلها برای تخصیص فضا بهتر از سیستم ذخیره سازی قدیمی کار می کند.

عبارت chrome://flags/#enable-simple-cache-backend را جستجو کرده و آن را Enable کنید، سپس برنامه کروم را از ابتدا راه اندازی کنید.

افزایش سرعت باز شدن صفحات اینترنت کروم

برای کاهش مصرف حافظه رم در کروم، می توانید از مطلب آموزشی ما استفاده کنید.

بهبود سرعت کروم با Raster Threads

Raster Threads مسئول ارائه تصاویر در کروم است. افزایش تعداد نخ های شطرنجی، زمان ارائه تصویر را بهبود می بخشد و در نتیجه زمان بارگذاری صفحه را تحت تأثیر قرار می دهد.

عبارت chrome://flags/#num-raster-threads را جستجو کنید و مقدار ۴ را انتخاب کنید و سپس برنامه کروم را دوباره راه اندازی کنید.

 افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب

برای افزایش سرعت کروم و فایرفاکس می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

آیا شما نیز ببا این روش ها توانسته اید افزایش سرعت مرورگر کروم را تجربه کنید؟ کدام روش کمک بیشتری به شما کرد؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات