جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید

۳ روش جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید

در هنگام نصب نرم افزارهای اندروید معمولا اجازه دسترسی به اینترنت ? به آنها داده می شود و این نرم افزار ها بدون محدودیت می توانند از اینترنت شما استفاده کنند. برای حل این مشکل با ۳ روش جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید همراه انزل وب باشید.

نحوه قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید

How To Disable Internet Access in Android

پهنای باند اینترنت می تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد و علاوه بر این بسیار هزینه بر است. برای خلاص شدن از دست نرم افزار های از بین برنده پهنای باند می توانید از محدود کردن دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید ۹ Pie و جدیدتر

اگر یک گوشی هوشمند نسبتاً جدید با Android 9 Pie (یا جدیدتر) روی آن دارید، سیستم عامل اندروید ابزار مورد نیاز را برای جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید بدون روت برای شما فراهم کرده است. برای قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید و سپس برای مشاهده تنظیمات اینترنت به Wireless & network بروید.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

سپس برای مشاهده اطلاعات مصرف اینترنت و قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید به گزینه Data Usage بروید.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

در این قسمت می توانید خلاصه ای از مصرف اینترنت در چند روز گذشته را مشاهده کنید.

بر روی گزینه Network access ضربه بزنید.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

این قسمت برای ایجاد محدودیت اینترنت اندروید و می توانید مشخص کنید که کدام نرم افزار ها اجازه دسترسی به اینترنت را دارند و کدام نرم افزار این اجازه را ندارد.

برای اینکه مجوز دسترسی یک نرم افزار را به اینترنت باطل کنید می توانید تیک جلو آن را بردارید. با این کار دیگر نرم افزار نمی تواند به اینترنت گوشی شما دسترسی داشته باشد.

در این قسمت دو تا تیک وجود دارد که تیک اول مربوط به اینترنت داده یا سیمکارت است و تیک دوم مربوط به وای فای است. برای مثال اگه شما تیک اول را بردارید دیگر نرم افزار قادر به استفاده از اینترنت سیمکارت شما نخواهد بود.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

قطع دسترسی نرم افزار های سیستمی برای اتصال به اینترنت همراه

در قسمت بالای صفحه شما دو گزینه به نام Installed Apps و System Apps مشاهده خواهید کرد. که قسمت Installed Apps مربوط به نرم افزار های نصب شده بر روی گوشی شما است و قسمت System Apps مربوط به نرم افزار های سیستم است که شما فقط می توانید با برداشتن تیک جلوی آن، دسترسی نرم افزار را به اینترنت سیمکارت بردارید. و دیگر این نرم افزار قادر نخواهد بود به اینترنت متصل شود ولی فقط با اینترنت سیمکارت، یعنی اگر شما با استفاده از وای فای وارد نرم افزار شوید، نرم افزار می توانید از اینترنت وای فای شما استفاده کند.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

وقتی وارد نرم افزاری که دسترسی آن را به اینترنت را قطع کردید می شوید ممکن است یک پیام شبیه به تصویر زیر برای شما ظاهر شود. این پیام متن درخواست مجوز اتصال به اینترنت است که از طرف نرم افزار ارسال شده. اگر پشیمان شدید و خواستید دوباره نرم افزار را به اینترنت متصل کنید کافی است بر روی دکمه Remove ضربه بزنید.

با این کار دوباره نرم افزار قادر می شود که از اینترنت شما استفاده کند.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت در اندروید 9 Pie و جدیدتر

اگر می خواهید نرم افزار را به صورت آفلاین اجرا کنید بر روی دکمه Cancel ضربه بزنید.

بعضی اوقات دلیل وصل نشدن برنامه ها به اینترنت هم می تواند مجوز دسترسی آنها باشد. برای حل این مشکل کافیست مراحل بالا را طی کنید و فقط به جای برداشتن تیک، دو تیک نرم افزار را بزنید.

بستن برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند اندروید

بسیاری از برنامه بدون اینکه در گوشی اجرا شوند از اینترنت گوشی شما استفاده و پهنای باند آن را کاهش می دهند. برای حل این مشکل می توانید دسترسی نرم افزار را هنگامی که اجرا نشده قطع کنید. برای این کار مراحل زیر را به صورت کامل و مرحله به مرحله انجام دهید.

ابتدا وارد Settings->Apps شوید. در این قسمت می توانید لیستی از تمام نرم افزار های موجود در گوشی خود را مشاهده کنید. نرم افزار مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

شما پس از انتخاب نرم افزار وارد صفحه App Info می شود که باید از بین گزینه ها Data Usage را انتخاب کنید. در این قسمت شما باید گزینه Restrict App Background Data را فعال کنید.

خوب کار شما تمام شد! نرم افزار دیگر نمی تواند در صورت اجرا نشدن یا قرار گرفتن در پس زمینه از اینترنت گوشی شما استفاده کند. توجه داشته باشید که وقتی نرم افزار را اجرا می کنید می تواند از اینترنت شما استفاده کند. اگر می خواهید دسترسی آن را به صورت کامل باطل کنید از روش بالا استفاده نمایید.

بستن برنامه هایی که از اینترنت استفاده میکنند اندروید

اگر می خواهید دسترسی تمام نرم افزارها را به صورت یکجا لغو کنید ۳ مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به Settings->Data usage بروید.
  2. گزینه سه نقطه بالا صفحه را بزنید.
  3. گزینه Restrict Background Data را انتخاب کنید.
  4. تمام دسترسی ها برداشته شد!

بستن برنامه هایی که از اینترنت استفاده میکنند اندروید

اگر هنوز به جواب سوال خود یعنی چگونه اینترنت برنامه اندروید را قطع کنیم؟ نیافتید، می توانید از روش های زیر که با استفاده از نرم افزار های جانبی است استفاده کنید.

قطع دسترسی نرم افزارها با نرم افزار جلوگیری از اتصال به اینترنت اندروید

استفاده از نرم افزار تنظیم اینترنت اندروید می تواند برای گوشی های که تنظیمات لازم را ندارد مفید و کاربردی باشد. در این زمینه نرم افزار های مختلفی وجود دارد که چند تا از آنها را در زیر برسی کرده ایم.

نرم افزار محدود کننده اینترنت اندروید Mobiwol

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده از و فقط کافیست بعد از دانلود Mobiwol آن را اجرا و به قسمت Firewall Rules بروید و بر روی گزینه ها وای فای مانند ضربه بزنید. اگر گزینه اول را غیرفعال کنید نرم افزار نمی تواند از اینترنت سیمکارت استفاده کند و اگر گزینه دوم را غیرفعال کنید دیگر نرم افزار نمی تواند از وای فای استفاده کند.

نرم افزار محدود کننده اینترنت اندروید Mobiwol

شما می توانید با زدن گزینه Firewall Status و فعال کردن آن موقعیت خود را تغییر دهید. توصیه می شود برای انجام مراحل امنیتی مثل عملیات های بانکی، ورود به حساب های خود و … این فایروال را غیرفعال کنید. به این دلیل که تمام اطلاعات ارسال از طرف شما و اطلاعات دریافتی توسط فایروال چک می شود و امکان دزدیدن اطلاعات وجود دارد.

به هر حال بهتر است از این گزینه صرف نظر کنید.

نرم افزار محدود کننده اینترنت اندروید Mobiwol

شما می توانید از قسمت Connection Logs نرم افزار هایی که از اینترنت شما استفاده می کنند و کرده اند را مشاهده کنید.

برای تغییر تنظیمات نرم افزار می توانید وارد قسمت Firewall Settings شوید.

نرم افزار محدود کننده اینترنت اندروید Mobiwol

نرم افزار محدودیت دسترسی به اینترنت NetGuard

استفاده از NetGuard برای جلوگیری از دسترسی کودکان و.. به اینترنت گوشی اندروید کار چنان سختی نیست. در صفحه اول نرم افزار، جلو هر نرم افزار دو گزینه وجود دارد که با کلیک بر روی آنها دسترسی نرم افزار به اینترنت قطع می شود.

نرم افزار محدودیت دسترسی به اینترنت NetGuard

نرم افزار جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید NoRoot Firewall

نرم افزار NoRoot Firewall به صورت رایگان برای همه قابل استفاده است. در صفحه اول یا Home با زدن گزینه Start می توانید فایروال نرم افزار را فعال کنید و در قسمت Apps هم می توانید دسترسی نرم افزار ها را به اینترنت قطع یا وصل کنید.

نرم افزار جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید NoRoot Firewall

همچنین شما می توانید از نرم افزار هایی مثل Net Blocker ، Internet App Blocker و … برای قطع دسترسی نرم افزار ها به اینترنت استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما امروز در انزل وب با هم ۳ روش جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید را برسی کردیم و نحوه دسترسی برنامه ها به اینترنت در سامسونگ و دیگر گوشی ها را برای شما شرح دادیم. اگر در استفاده از روش های ذکر شده به مشکل برخوردید یا روش های جدیدی به ذهنتان رسید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم نحوه قرار دادن نرم افزار در فایروال ویندوز 11 و 10 و..
آموزش قدم به قدم نحوه قرار دادن نرم افزار در فایروال ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 3 روش اجازه دادن یا بلاک برنامه در فایروال ویندوز 10
آموزش ۳ روش اجازه دادن یا بلاک برنامه در فایروال ویندوز ۱۰
آموزش 4 روش غیر فعال سازی و بستن فایروال ویندوز 10 ، 8 ، 7 و مک
آموزش ۴ روش غیر فعال سازی و بستن فایروال ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و مک
حل مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز 10
۸ روش حل مشکل کار نکردن و روشن نشدن فایروال در ویندوز ۱۰

نظرات

  • مهدی says:

    مطلب کامل و خوب بود.‌من برنامهای اختصاصی دیگه زیاد تست کردم. اما همین ۲برنامه ای که شما معرفی کردین بهترین وکاملترینن برا این هدف. ولی متاسفانه برنامه mobiwol اپدیت نشده دیگه،وگرنه درعین سادگی کامل.

  • امین says:

    سلام روز بخیر. من واتساپ رو غیر فعال کردم ولی باز هم واتساپ میتونم پیام بدم.مشکل چیه؟

  • شروین says:

    خیلی ممنونم ازشما خیلی به کارم اومد وراحت شدم