آموزش 2 روش حل مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

آموزش ۲ روش حل مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

امروزه اکثر تولید کنندگان دوربین دیجیتال DSLR به کاربران این امکان را می دهند تا با فرمت RAW عکس ?️ بگیرند. اگر از علاقه مندان به عکاسی و ادیت باشید، احتمالا با مشکل باز کردن فایل RAW در فتوشاپ مواجه خواهید شد. امروز در انزل وب راه های حل مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه فایل RAW در فتوشاپ باز کنیم؟

How to Open RAW Image in Adobe Photoshop

اگر قصد ادیت عکس با فرمت RAW در فتوشاپ را دارید، به صورت کلی می توانید از دو راه حل موجود برای مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ استفاده کنید. یکی از آن ها استفاده از Adobe Camera Raw است و دیگری تبدیل فرمت RAW به JPEG می باشد. هر دو روش را در ادامه بررسی می کنیم.

استفاده از افزونه Adobe Camera Raw برای ادیت فایل RAW در فتوشاپ

رایج ترین روش برای باز کردن و ویرایش فایل RAW در فتوشاپ، استفاده از افزونه Adobe Camera Raw است. به طور کلی این افزونه از فرمت های DNG, CRW, CR2, ERF, RAF, GPR, 3FR, FFF, DCR, KDC, MRW, MOS, NEF و.. پشتیبانی می کند.

استفاده از افزونه Adobe Camera Raw برای ادیت فایل RAW در فتوشاپ

برای استفاده از این افزونه، پس از دانلود اقدام به خارج کردن آن از حالت فشرده کنید. سپس فایل AdobePatchInstaller.exe را برای نصب اجرا کنید. پس از نصب می توانید تصویر RAW را در Adobe Photoshop باز کنید.

همچنین در صورتی که با ارور An Integer Between هم رو به رو شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۶ روش رفع ارور An Integer Between در فتوشاپ را هم مطالعه نمایید.

باز کردن فایل RAW در فتوشاپ (اجرای فایل RAW در فتوشاپ)

بعد از نصب پلاگین، شما می توانید به سادگی تصاویر با فرمت RAW را باز کنید. به طور مثال فایل های CR2 فایل تصویری RAW می باشند که توسط دوربین های Canon ضبط می شوند. برای باز کردن این تصاویر در فتوشاپ ابتدا همانند روش ذکر شده اقدام به نصب Adobe Camera Raw کنید. بهتر است که فتوشاپ و Adobe Camera Raw به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت شده باشند.

باز کردن فایل RAW در فتوشاپ (اجرای فایل raw در فتوشاپ)

سپس به شکل ساده با کلیک روی منوی File و انتخاب گزینه Open، فایل خود را باز کنید.

باز کردن فایل RAW در فتوشاپ (اجرای فایل raw در فتوشاپ)

تبدیل فایل RAW به JPG در فتوشاپ

اگر نتوانستید از راه قبلی استفاده کنید، راه باقی مانده تبدیل فرمت RAW به JPEG است. توجه داشته باشید که با این روش شما دیگر مستقیما نمی توانید فایل RAW را ویرایش کنید و در هنگام تبدیل ممکن است تصویر فشرده شده و کیفیت به خطر بیفتد. با این حال راهی برای استفاده از تصاویر ضبط شده با فرمت RAW می باشد.

تبدیل فایل RAW به JPG در فتوشاپ

برنامه های مختلفی برای این کار وجود دارد که بستگی به فرمت دوربین شما متفاوت هستند. برای آشنایی با آن ها می توانید مطلب معرفی سرویس های آنلاین تبدیل فرمت RAW به JPEG را مطالعه نمایید.

چرا فایل RAW در فتوشاپ باز نمی شود؟ رفع مشکل Fatal Error برای باز کردن CR2

اگر با باز کردن فایل CR2 در فتوشاپ با وجود آپدیت بودن به آخرین نسخه، با ارور و بسته شدن برنامه مواجه شدید دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. فتوشاپ را باز کرده و به منوی Preferences >Camera Raw بروید. سپس گزینه Use Graphics Processor را غیر فعال کنید.
  2. اگر با روش قبلی مشکل رفع نشد، این بار در فتوشاپ به قسمت Preferences > General > Reset Preferences on Quit بروید. با انتخاب این گزینه فتوشاپ را بسته و مجدد آن را باز کنید. بعد از این کار ممکن است نیاز باشد بار دیگر روش اول را انجام دهید.

با انجام این فرآیند مشکل شما باید رفع شود.

در پایان اگر مشکلی در تنظیمات به وجود آمد و قصد ریست تنظیمات فتوشاپ را داشتید، مطالعه مطلب آموزش ۶ روش برگرداندن و ریست تنظیمات فتوشاپ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های نمایشگر فایل RAW و ادیت آنها در فتوشاپ را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نمایش فایل های RAW در ویندوز ۱۰ و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW
آموزش ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW

نظرات