آموزش 8 روش حل مشکل کند و آهسته پخش شدن فیلم در اندروید

آموزش ۸ روش حل مشکل کند و آهسته پخش شدن فیلم در اندروید

کاربران زیادی از گوشی های اندروید برای تماشا فیلم استفاده می کنند. پخش فیلم در اندروید ▶️ بدون مشکل خاصی برای همه امکان پذیر است اما برخی از کاربران گزارش کرده اند که در هنگام پخش فیلم با مشکل کند و آهسته پخش شدن فیلم در اندروید مواجه شده اند. امروز در انزل وب راه های حل مشکل کند و آهسته پخش شدن فیلم در اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

علت و رفع مشکل آهسته و کند پخش شدن فیلم در اندروید

How to Fix Video Lagging Problem and Videos Playing Slow Motion in Android

برخی از کاربرانی که اقدام به تماشای ویدیو در گوشی اندرویدی خود می کنند و از پلیرهای مختلف استفاده کرده و یا ویدیو های یوتیوب را تماشا می کنند، مشکل کند شدن پخش ویدیو را دارند. اما این مشکل با استفاده از راه هایی قابل رفع است که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

علت مشکل آهسته پخش شدن فیلم در اندروید

به طور کلی علت مشکل کند پخش شدن فیلم در اندروید می تواند یکی از موارد زیر باشد.

  • مشکلات به وجود آمده برای پلیر
  • حافظه رم پایین گوشی
  • رمزگذاری ویدیو
  • وجود تنظیم سرعت پخش
  • عدم قدرت کافی برای پردازش ویدیو

همچنین اگر ویدیو به صورت کلی پخش نمی شود، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز یا پخش نشدن ویدیو و فیلم در اندروید را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل آهسته پخش شدن ویدیو در اندروید با Force stop کردن پلیر

اولین کاری که باید انجام دهید، Force stop کردن پلیر مورد استفاده است. به تنظیمات گوشی و قسمت برنامه ها رفته و پلیر مورد استفاده را انتخاب کنید. سپس با تاچ روی گزینه Force stop برنامه را متوقف کنید. مجدد برنامه را باز کرده و تست کنید.

ریستارت گوشی

یکی از راهکار هایی که می تواند مشکلات مختلف را رفع کند، ریستارت کردن گوشی است. به سادگی گوشی خود را خاموش و روشن کرده تا مشکلات سطحی برطرف شوند.

حذف حافظه Cache و Data برنامه برای رفع مشکل در پخش ویدیو دانلود شده با فرمت MP4

وجود فایل های معیوب در حافظه کش و دیتا برنامه، دیگر عامل بروز مشکلات مختلف در پلیرها هستند. برای این کار باید اقدام به حذف اطلاعات موجود در این قسمت از حافظه مربوط به برنامه کنید. برای این کار از راهنمایی های موجود در مطلب آموزش حذف کش و دیتا برنامه اندروید کمک بگیرید.

حذف حافظه Cache و Data برنامه برای رفع مشکل در پخش ویدیو دانلود شده با فرمت mp4

اگر در یوتیوب نیز مشکل دارید، همین فرایند را روی برنامه یوتیوب نیز انجام دهید.

غیر فعال کردن Hardware Acceleration

برای غیر فعال کردن ویژگی Hardware Acceleration پلیر خود را باز کنید. در مثال زیر روش کار در پلیر VLC Media Player را به شما آموزش می دهیم که این فرایند در سایر پلیر ها نیز به شکل مشابه در دسترس است. ابتدا پلیر را باز کنید.

غیر فعال کردن Hardware Acceleration

روی آیکن سه نقطه یا خط در گوشه صفحه تپ کرده و وارد Settings برنامه شوید.

غیر فعال کردن Hardware Acceleration

در تنظیمات گزینه Hardware Acceleration را پیدا کرده و روی آن تاچ کنید. در منوی باز شده گزینه Disabled را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن Hardware Acceleration

حال گوشی را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

آپدیت کردن پلیر برای رفع علت علت کند پخش شدن فیلم در اندروید

برخی از مشکلات نیز مربوط به خود پلیر می باشند. به همین منظور بهتر است اقدام به آپدیت کردن پلیر خود به آخرین نسخه موجود کنید. با این کار مشکلات گزارش شده و باگ های احتمالی در نسخه جدید رفع شده اند.

همینطور برای دانلود زیر نویس نیز مطالعه مطلب ۱۰ تا از بهترین برنامه دانلود زیرنویس فارسی ، انگلیسی و.. اندروید برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

استفاده از ابزار Stats for Nerds برای یوتیوب

یوتیوب ابزاری به نام Stats for nerds دارد که در هنگام پخش ویدیو اطلاعات و آمار دقیقی را به شما می دهد. به طور مثال در هنگام پخش فیلم سرعت اتصال به اینترنت، سلامت بافر، فعالیت شبکه و.. را در آن مشاهده خواهید کرد. این ابزار لزوما مشکل شما را رفع نمی کند اما با کمک آن می توانید نقص های احتمالی موجود را شناسایی کنید. ضمن آپدیت کردن برنامه یوتیوب توجه داشته باشید که به اینترنت با سرعت مناسب نیز نیاز خواهید داشت.

برای استفاده از این ابزار روی آیکن اکانت خود تپ کرده و وارد قسمت Settings > General > Enable Stats for nerds شوید. ویدیو مورد نظر برای تماشا را انتخاب کرده و روی سه نقطه تپ کنید. روی Stats for nerds تاچ کرده تا اطلاعات را مشاهده کنید.

تغییر کیفیت ویدیو در یوتیوب برای حل مشکل اسلوموشن شدن فیلم در اندروید

پس از مشاهده سرعت اتصال با روش قبل، باید کیفیتی را انتخاب کنید که با سرعت اتصال شما همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر قصد تماشا فیلم با کیفیت ۷۲۰p را دارید، شما باید حداقل ۲.۵ مگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشید. اگر سرعت شما کمتر باشد، باید وضوح های پایین تر را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر به جدول زیر توجه کنید.

کیفیت ویدیو سرعت مورد نیاز
۴K ۲۰ Mbps
HD 1080p ۵ Mbps
HD 720p ۲.۵ Mbps
SD 480p ۱.۱ Mbps
SD 360p ۰.۷ Mbps

قابل ذکر است که برای تغییر کیفیت پخش ویدیو در یوتیوب، روی آیکن سه نقطه تپ کرده و با باز کردن Quality می توانید وضوح را تغییر دهید.

قدرت پایین گوشی در مشکل کند شدن فیلم در اندروید

اکثر مشکلات با یکی از روش های ذکر شده رفع می شوند اما اگر هنوز این مشکل را دارید و از تلفن همراه با حافظه رم پایین استفاده می کنید و یا گوشی قدرت پردازش کمی دارد، یا باید ویدیو ها را با کیفیت پایین تر مشاهده کنید و یا از پلیر مناسب استفاده کنید.

برای این کار می توانید پلیر هایی مانند VLC را امتحان کنید که گزینه ای برای تغییر سرعت پخش ویدیو نیز دارد. برای تبدیل کیفیت و یا فرمت ویدیو نیز می توانید از برنامه Any Video Converter ویندوز استفاده کنید. در غیر این صورت نیاز به ارتقا گوشی و خرید گوشی جدید با قدرت پردازش و رم مناسب خواهد بود.

در پایان اگر به دنبال استفاده از پلیر دیگری بودید، مطالعه مطلب معرفی و دانلود ۱۳ تا از بهترین ویدیو پلیر اندروید با پخش زیر نویس را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های حل مشکل کند و آهسته پخش شدن فیلم در اندروید را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل کند شدن فیلم در اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روش نحوه اسلوموشن فیلم و کاهش سرعت ویدیو در اینشات
آموزش نحوه اسلوموشن فیلم و کاهش سرعت ویدیو در اینشات
آموزش 7 روش رفع مشکل صحنه آهسته شدن فیلم در کامپیوتر
آموزش ۷ روش رفع مشکل صحنه آهسته شدن فیلم در کامپیوتر
فیلمبرداری صحنه آهسته یا اسلوموشن در اندروید
۷ روش فیلمبرداری صحنه آهسته یا اسلوموشن در اندروید

نظرات

  • سیدعلی says:

    خدا خیرت بده داداش

  • ساحل says:

    سلام
    گوشی من چند وقته که ویدیو دیدنی هنگ میکنه. یعنی صدا میاد ولی تصویر خیلی خیلی اهسته و چند لحظه و یا چند دقیقه بعد میاد.
    هم تو گالری دیدنش و هم تو یوتیوب، و اینستا و…
    کلا نمیدونم چیکار کنم
    گوشیمم مدل قدیم نیست ک بگم واس اونه
    سامسونگ اس ۱۰ هستش دا

    • رضا ایرانی says:

      سلام.من با گوشی نوکیا فیلمبرداری کردم که اشتباها رو حالت زمان گریز ضبط شده.و با سرعت فیلم پخش میشه چطوری به حالت عادی ببینمش؟ ممنونم اگه راهنماییم کنید