آموزش 7 روش حذف نوتیفیکیشن تبلیغاتی سایت ها در کروم ، فایرفاکس و...

آموزش ۷ روش حذف نوتیفیکیشن تبلیغاتی سایت ها در کروم ، فایرفاکس و..

نوتیفیکیشن های تبلیغاتی سایت ها ? ممکن است برای شما آزار دهنده باشند و به دنبال راهی برای حذف آن ها باشید. معمولا این فرایند در مرورگر های مختلف به راحتی انجام پذیر است. امروز در انزل وب راه های حذف نوتیفیکیشن تبلیغاتی سایت ها در کروم، فایرفاکس و.. را به شما آموزش می دهیم.

جلوگیری از نمایش تبلیغات سایت ها در مرورگر گوشی و کامپیوتر

How to Disable Web Notifications in Browsers

وجود اعلان یا نوتیفیکیشن برای برخی از سایت ها مناسب و مفید می باشد اما در برخی از موارد نوتیفیکیشن های تبلیغاتی و غیر کاربردی ممکن است باعث اذیت شما شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال مدیریت آن هستند. در ادامه روش هایی را برای کروم دسکتاپ و گوشی، فایرفاکس، سافاری، اپرا، ادج و برای یک سایت خاص معرفی می کنیم.

نحوه غیر فعال کردن و حذف اعلان کروم

کنترل نوتیفیکیشن های سایت بسته به مرورگری که استفاده می کنید، متفاوت است. برای حذف نوتیفیکیشن تبلیغاتی سایت ها کروم پس از باز کردن آن، روی آیکن منو یا سه نقطه در گوشه صفحه کلیک کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

نحوه غیر فعال کردن و حذف اعلان کروم

به بخش Privacy and Security رفته و روی Site Settings کلیک کنید. رو به پایین اسکرول کرده و دنبال گزینه Notifications باشید.

نحوه غیر فعال کردن و حذف اعلان کروم

با کلیک روی آن، می توانید مشخص کنید که چه سایت هایی اجازه نمایش نوتیفیکیشن را داشته باشند. سایت های مورد نظر را در این قسمت غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن و حذف اعلان کروم

همچنین اگر باز هم به دنبال کاهش دردسر های وبگردی هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند! را هم مطالعه نمایید.

قطع نوتیفیکیشن فایرفاکس (چگونه نوتیفیکیشن فایرفاکس را ببندیم)

در مرورگر فایرفاکس نیز پس از باز کردن مرورگر، ابتدا روی آیکن منو یا سه خط در گوشه صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده به قسمت Options بروید. تب Privacy & Security را انتخاب کرده و به دنبال بخش Permissions باشید. با مشاهده گزینه Notifications، اگر گزینه Pause All Notifications Until Firefox is Restarted را فعال کنید، تمامی نوتیفیکیشن ها پس از ریستارت مرورگر بسته می شوند. اگر می خواهید تنظیمات را بر روی وب سایت های خاصی اعمال کنید، روی دکمه Settings کلیک کنید.

قطع نوتیفیکیشن فایرفاکس (چگونه نوتیفیکیشن فایرفاکس را ببندیم)

در این قسمت می توانید اجازه نمایش نوتیفیکیشن را برای هر سایتی مدیریت کنید. همچنین می توانید گزینه Block All New Notification را نیز فعال کنید تا تمام درخواست های جدید نیز مسدود شوند.

قطع نوتیفیکیشن فایرفاکس (چگونه نوتیفیکیشن فایرفاکس را ببندیم)

غیرفعال سازی اعلان ها در مرورگر برای یک سایت خاص

اگر می خواهید حذف نوتیفیکیشن را فقط برای یک سایت خاص انجام دهید، می توانید از این روش نیز استفاده کنید. ابتدا به وب سایت مورد نظر بروید. سپس روی آیکنی که در سمت چپ نوار آدرس سایت وجود دارد، کلیک کنید. (این آیکن ممکن است به شکل قفل، ساعت، علامت اخطار و.. باشد) سپس در قسمت Notifications منوی کشویی را باز کرده و Block را برای غیر فعال کردن انتخاب کنید.

غیرفعال سازی اعلان ها در مرورگر برای یک سایت خاص

چگونه پیام های تبلیغاتی گوگل کروم را غیر فعال کنیم؟ لغو نوتیفیکیشن کروم گوشی

برای جلوگیری از نمایش پیام تبلیغات سایت ها در گوشی، مرورگر کروم را در اندروید یا آیفون خود باز کنید. روی آیکن سه نقطه در گوشه صفحه تپ کرده و به قسمت Settings بروید. روی Site settings > Notifications تاچ کرده و گزینه Notifications را غیر فعال کنید.

چگونه پیام های تبلیغاتی گوگل کروم را غیر فعال کنیم؟ لغو نوتیفیکیشن کروم گوشی

همینطور برای غیر فعال کردن سایر نوتیفیکیشن های مزاحم، مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش غیرفعال کردن و حذف نوتیفیکیشن اندروید نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

غیر فعال شدن نوتیفیکیشن سافاری

اگر از کاربران مرورگر سافاری هستید، برای بستن نوتیفیکیشن سافاری روی آیکن Safari کلیک کرده و به قسمت Preferences > Websites > Notifications بروید. در این قسمت سایت هایی که به آن ها مجوز داده اید یا مجوز آن ها را رد کرده اید را مشاهده خواهید کرد. برای غیر فعال کردن کافیست روی آیکن رو به روی گزینه ها کلیک کرده و تنظیم مورد نظر را اعمال کنید.

غیر فعال شدن نوتیفیکیشن سافاری

همچنین با انتخاب گزینه Allow Websites to Ask for Permission می توانید اجازه درخواست را نیز غیر فعال کنید. قابل ذکر است می توانید از مسیر System Preferences > Notifications > Safari نیز به این تنظیمات دسترسی داشته باشید.

غیر فعال شدن نوتیفیکیشن سافاری

از بین بردن نوتیفیکیشن اپرا

چگونه اعلان ها را غیر فعال کنیم؟ Opera را باز کرده و روی Preferences کلیک کنید. تب Websites را باز کرده و گزینه Notifications را در لیست پیدا کنید. حال گزینه Do not Allow Any Site to Show Desktop Notifications را انتخاب کنید.

از بین بردن نوتیفیکیشن اپرا

برای مدیریت سایت ها می توانید روی Manage Exceptions نیز کلیک کنید.

چگونه اعلان های سایت را غیر فعال کنیم؟ غیرفعال سازی اعلان ها در ادج

روی آیکن منو کلیک کرده و وارد Settings شوید. به قسمت Advanced Settings > Website Permissions رفته و نوتیفیکیشن را برای سایت مورد نظر غیر فعال کنید.

در پایان اگر از علاقه مندادن به تماشای فیلم هستید، مطالعه مطلب ۴ روش مسدود کردن لو دهندگان داستان یا اسپویلر فیلم و سریال در مرورگر را نیز فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های خاموش کردن اعلان سایت ها در مرورگر را به شما آموزش دادیم. به صورت کلی روش کار در اکثر مرورگر ها مشابه می باشد. نظر شما راجب نوتیفیکیشن سایت ها چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه غیرفعال کردن اعلان مرورگر را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه خاموش كردن نوتيفيكيشن تلگرام
آموزش نحوه خاموش کردن نوتیفیکیشن تلگرام
آموزش 3 روش دریافت و نمایش نوتیفیکیشن های گوشی در ویندوز 10
آموزش ۳ روش دریافت و نمایش نوتیفیکیشن های گوشی در ویندوز ۱۰
آموزش 3 روش جلوگیری از تکرار نوتیفیکیشن در اندروید و آیفون
آموزش ۳ روش جلوگیری از تکرار نوتیفیکیشن در اندروید و آیفون
آموزش 5 روش بستن و حذف نوتیفیکیشن ها در ویندوز 10
آموزش ۵ روش بستن و حذف نوتیفیکیشن ها در ویندوز ۱۰

نظرات