حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون

آموزش ۵ روش حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون

روشن نشدن آیفون ? یکی از مشکلات گوشی های iOS است که برای کاربر می تواند بسیار آزار دهنده و ترسناک باشد. برای حل این مشکل با آموزش ۵ روش حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون همراه انزل وب باشید.

نحوه رفع مشکل بالا نیامدن و خاموش شدن آیفون

How To Fix iPhone Won’t Turn On Problem

سیاه شدن صفحه گوشی اپل یا روشن نشدن آن یکی از مشکلات این نوع موبایل است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. نیازی نیست زمانی که متوجه شدید گوشی روشن نمی شود تصمیم به تعویض آن بگیرید. اگر علت روشن نشدن آیفون شما جدی نباشد می توانید با انجام روش های زیر مشکل را حل کنید.

حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون با شارژ باتری

در بعضی از مواقع خالی بودن باتری گوشی یا شارژ نشدن آن می تواند مشکل اصلی روش نشدن آیفون باشد. برای تست اینکه باتری شارژ دارد یا خیر می توانید گوشی خود را با استفاده از یک کابل به رایانه یا یک شارژر مطمئن وصل کنید و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اگر گوشی شما به صورت خودکار روشن نشد دکمه خاموش و روشن را نگه دارید تا گوشی روشن شود. این روش ساده ترین راه برای حل مشکل خاموش شدن و روشن نشدن آیفون است و اگر جواب نداد روش های دیگر را انجام دهید.

حل مشکل خاموش شدن و روشن نشدن آیفون از طریق راه اندازی مجدد

روش دیگری که برای حل این مشکل می توانید استفاده کنید ری استارت کردن گوشی است. اگر گوشی شما روشن است دکمه خاموش را نگه دارید و پس از مشاهده گزینه ها دکمه Restart را بزنید تا گوشی یکبار خاموش و روشن شود. اگر هم گوشی شما خاموش است دکمه روشن را نگه دارید.

حل مشکل روشن نشدن آیفون با بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه

دقت داشته باشید که بازگردانی به تنظیمات کارخانه می تواند بسیاری از داده و اطلاعات شما را حذف کند و قبل از آن حتما با استفاده از یک نرم افزار از اطلاعات خود بکاپ بگیرید یا از نرم افزار iTunes برای بازیابی اطلاعات خود در صورتی که اخیرا اطلاعات را همگام سازی کرده اید استفاده کنید. برای ریست فکتوری کردن تنظیمات گوشی مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا با استفاده از یک کابل گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و سپس نرم افزار iTunes را در کامپیوتر اجرا نمایید. باید آیکون آیفون را در قسمت بالا سمت چپ مشاهده کنید.

آیکون آیفون را مشاهده نمی کنید؟

اگر نماد آیفون را در برنامه آیتونر مشاهده نمی کنید با توجه به مدل گوشی خود مراحل زیر را انجام دهید.

  • آیفون ۸ و جدید تر: دکمه افزایش صدا را فشار دهید و سریع رها کنید و یکبار دیگر همین کار را برای دکمه کاهش صدا انجام دهید. سپس دکمه Side را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که صفحه ریکاوری را مشاهده کنید.
  • آیفون ۷ و ۷ پلاس: دکمه های Side و کاهش صدا را با یکدیگر نگه دارید تا زمانیکه صفحه ریکاوری را مشاهده کنید و پس از آن دکمه ها را رها کنید.
  • آیفون ۶S و قدیمی تر: دکمه های Home و Top یا Side را همزمان فشار دهید و نگه دارید. وقتی که صفحه ریکاوری را مشاهده کردید دکمه ها را رها کنید.

پس از مشاهده نماد دستگاه در آیتونز آن را انتخاب کنید.

حل مشکل روشن نشدن آیفون با بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه

سپس در قسمت سمت راست صفحه گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید.

حل مشکل روشن نشدن آیفون با بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه

در این قسمت برای اینکه از تنظیمات و اطلاعات خود یک بک آپ بگیرید بر روی گزینه Back Up کلیک کنید. اگر هم به بک آپ نیازی ندارد و می خواهید سریعا گوشی را ریست فکتوری کنید بر روی گزینه Dont Back Up کلیک نمایید.

حل مشکل روشن نشدن آیفون با بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه

قبل از ریست فکتوری کردن گوشی یک پیام مبنی بر تایید بازگردانی تنظیمات برای شما نمایش داده می شود. برای ریست فکتوری کردن گوشی خود بر روی گزینه Restore کلیک کنید.

حل مشکل روشن نشدن آیفون با بازگردانی تنظیمات به حالت کارخانه

اگر مشکل شما حل شد می توانید از گوشی خود همینطور استفاده کنید یا بکاپ گرفته شده را بازگردانی کنید. برای بازگردانی بکاپ می توانید از خود نرم افزار iTunes کمک بگیرید.

چگونه آیفون که خاموش شده را روشن کنیم؟

در بیشتر مواقع برای حل مشکل بالا نیامدن آیفون بعد از آپدیت iOS یا بوت نشدن آیکون آپل می توانید از روش تغییر حالت گوشی به DFU استفاده کنید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیفون خاموش است و iTunes در حال اجرا است. سپس گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید.

دکمه خاموش / روشن را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید و رها کنید. سپس سریع دکمه های افزایش صدا و کاهش صدا را به ترتیب فشار داده و رها کنید و دکمه Side را نگه دارید تا صفحه سیاه شود. بدون رها کردن Side دکمه افزایش صدا را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید و دستورالعمل های آیتونز را دنبال کنید.

دکمه خاموش / روشن را به مدت ۱۰ ثانیه همراه با دکمه کاهش صدا فشار دهید. برای آیفون ۶ و پایین تر دکمه روشن / خاموش + دکمه صفحه اصلی را به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

پس از گذشت ۱۰ ثانیه دکمه خاموش / روشن را رها کنید ولی دکمه کاهش صدا ( در آیفون ۶ و پایین تر دکمه صفحه اصلی) را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و بعد از آن رها کنید. اگر صفحه سیاه است و هیچی مشاهده نمی کنید یعنی در حالت DFU هستید و باید بقیه مراحل را از طریق iTunes انجام دهید.

حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون با تنظیم مجدد سنسور

این مورد در موارد نادری رخ می دهد و احتمال دارد تنظیم مجدد تنظیمات سنسور گوشی شما مشکل را حل کند. برای بازگردانی تنظیمات سنسور مراحل زیر را انجام دهید.

  1. طبق روش های قبلی دستگاه خود را به iTunes متصل کنید.
  2. به قسمت Settings بروید.
  3. سپس بر روی General کلیک کنید.
  4. گزینه Reset را انتخاب نمایید.
  5. بر روی گزینه Reset All Settings ضربه بزنید.

با این کار تمام تنظیمات گوشی شما حذف می شود اما اطلاعات و فایل های شما پاک نخواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه تا به اینجا با آموزش ۵ روش حل مشکل روشن نشدن گوشی آیفون همراه انزل وب بودید. ما در این آموزش دلیل روشن نشدن آیفون و راه حل های آن را برای شما قرار دادم اگر مشکلی یا سوالی درباره روش های ذکر شده دارید می توانید از قسمت دادگاه ها برای ما ارسال کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)
آموزش قدم به قدم فعال سازی آی مسیج آیفون (به زبان ساده)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و نیامدن نوتیفیکیشن در آیفون

نظرات