حل مشکل آپدیت نشدن مک بوک

آموزش ۴ روش حل مشکل آپدیت نشدن مک بوک

مک بوک شما حین آپدیت شدن  macOS ? گیر کرده است؟ هشداری را دیدید که نصب macOS نمی تواند کامل شود؟ اگر نمدانید چه کار کنید که برای به روز رسانی  macOS خود چه کار کنید با ما همراه شوید، زیرا در این پست به آموزش روش های حل مشکل آپدیت نشدن مک بوک خواهیم پرداخت.

حل مشکل گیر کردن و آپدیت نشدن سیستم عامل macOS مک بوک

How To Fix A Mac Stuck Installing a macOS Update

پیش از این مشکل روشن نشدن مک بوک را آموزش دادیم، در این پست به چگونگی رفع مشکل آپدیت کردن macOS خواهیم پرداخت. به طور خاص، تمرکز این پست روی این موضوع است که چگونه سیستم عامل مک بوک خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

چرا macOS دانلود نمی شود؟

چند دلیل وجود دارد که روند دانلود یا نصب macOS ممکن است قطع شود. اگر قصد دریافت آخرین نسخه را دارید، و سیستم عاملی که قصد دانلود آن را داربد، دچار این مشکل می شود، ممکن است مشکل از سرور اپل باشد، زیرا وقتی نسخه جدیدی منتشر می شود افراد زیادی قصد به‌روزرسانی سیستم های عامل خود را دارند، از این رو ممکن است شما نتوانید به علت شلوغی سرور ها به طور کامل نسخه جدید را دانلود کنید، این مشکل با گذشت زمان، بهبود می یابد.

مورد دیگر ممکن است اتصال شما به شبکه Wifi ضعیف باشد و سیستم نتواند به طور کامل فایل را دانلود کند.،حتی ممکن است فضای خالی در مک بوک شما وجود نداشته باشد. (ما همیشه توصیه می کنیم اگر کمتر از ۱۰ گیگابایت فضای خالی داشته باشید سعی کنید حافظه خود را تخلیه کنید زیرا ممکن است Mac شما با مشکل مواجه شود و فایل مورد نظر را نصب نکنید). به عبارت دیگر برای رفع مشکل آپدیت نشدن مک بوک با توجه به نسخه های کنونی که حدود ۸ گیگابایت است، توصیه می‌کنیم که حدود ۲۰ گیگابایت فضای خالی داشته باشید.

مشکل آپدیت نشدن مک بوک

همچنین در حین دانلود آخرین نسخه سیستم عامل مک متوجه شدیم که سیستم به ما خطایی می‌دهد مبنی بر این که سیستم عامل از سرور اپل حذف شده است، اما با تحقیقات متوجه شدیم که مشکل از شبکه ما است.

مشکل آپدیت نشدن مک بوک

این مشکل ممکن است به این علت باشد که ما از یک شبکه WiFi شلوغ استفاده می‌کنیم، در این حالت ممکن است دستگاه های دیگر در این شبکه برای پهنای باند با یکدیگر رقابت کنند، از این رو برای حل ان مشکل می‌توانید از اینترنت قوی تر استفاده کنید یا به روتر بیشتر نزدیک شوید.

سرور اپل را چک کنید

همانطور که برای رفع مشکل آپدیت مک بوک گفته شد هنگامی که اپل بروزرسانی جدید macOS را منتشر میکند ، بسیاری از افراد برای دانلود آن اقدام می کنند ، این می تواند باعث بروز مشکل در سرورهای اپل شود. بنابراین اولین راه حل می تواند بررسی صفحه وضعیت سیستم و چک کردن به‌روزرسانی نرم افزار macOS باشد تا ببینید که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.

مشکل آپدیت مک بوک

اگر این روش ها را برای حل مشکل آپدیت macOS انجام دادید و نتیجه نگرفتید، اکنون روش های زیر را انجام دهید.

استفاده از حالت Safe Mode

برای حل  ارور آپدیت مک سعی کنید Mac خود را در حالت ایمن (Safe mode) به روز کنید. برای این کار Mac خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید. از این رو ، مک خود را خاموش کنید و سپس مک خود را روشن کنید و بلافاصله کلید Shift را فشار داده و نگه دارید تا وقتی صفحه ورود را مشاهده کنید. سپس کلید Shift را رها کنید. و وارد شوید.

مشکل آپدیت نشدن مک بوک

اکنون مک بوک شما در حالت ایمن قرار دارد. اکنون سعی کنید سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کنید.

سپس بعد از انجام پروسه آپدیت از حال ایمن خارج شوید. برای خارج شدن از حالت ایمن، بدون فشار دادن کلید Shift ، مک خود را با ریست کردن مجدداً راه اندازی کنید.

استفاده از Combo Update

 لطفاً توجه داشته باشید که قبل از ادامه دادن این روش ، ممکن است بخواهید از Mac خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

توجه داشته باشید که به به‌روزرسانی های به حالت Combo به شما امکان می دهد مک خود را از نسخه قبلی macOS در همان نسخه اصلی به روز کنید. یک به به‌روزرسانی Combo یک به به‌روزرسانی ترکیبی است به این معنی که شامل همه تغییرات از زمان انتشار اصلی نسخه اصلی است. این بدان معنی است که با استفاده از یک به‌روزرسانی Combo ، می توانید از MacOS 10.15 به طور مستقیم در Mac OS X 10.15.2 به روز کنید و از این طریق ۱۰.۱۵.۱ را رد کنید. اما نمی توانیم بگوییم با استفاده از این روش می‌توانید ۱۰.۱۴.x به ۱۰.۱۵.x بروید. به عنوان مثال ، با استفاده از به‌روزرسانی به روش Combo ، نمی توانید از macOS Mojave به macOS Catalina سیستم عامل خود را ارتقا دهید.

در اینجا نحوه استفاده از آنها آورده شده است:

از سایت به به‌روزرسانی  اپل بازدید کنید: https://support.apple.com/downloads/macos

ورژن مناسب را پیدا کنید. و آن را دانلود کنید. همانطور که گفته شد ، آنها می توانند فایل های حجیمی باشند. فرمت آپدیت ها به صورت dmg دانلود می شود.

اکنون از تمام برنامه های موجود در Mac خود خارج شوید.

اگر به صورت خودکار اپدیت شروع نشده ، روی فایل دانلود شده شده دوبار کلیک کنید.

از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید.

با استفاده از MacOS Recovery برای بروزرسانی Mac خود اقدام کنید

اگر هنوز هم مشکل گیر کردن آپدیت در مک بوک را نتوانستید بروزرسانی کنید ، ممکن است این روش را امتحان کنید. برای این کار ، باید Mac خود را از MacOS Recovery مجدداً راه اندازی کنید. با استفاده از روش زیر، شما قادر خواهید بود به آخرین macOS های سازگار با Mac خود ارتقا دهید. برای این کار مراحل ذیل را دنبال کنید:

مک خود را خاموش کنید.
مک خود را روشن کنید و فوراً کلیدهای Option-⌘-R را فشار داده و نگه دارید تا اینکه آرم Apple یا آیکون چرخش Globe را ببینید.
وارد شوید.
روی نصب مجدد macOS کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

گیر کردن آپدیت مک بوک

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا مشکل آپدیت نشدن مک بوک شما حل شد؟ ما در این مطلب سعی کردیم آموزش روش های کاربردی حل مشکل آخرین آپدیت مک بوک را به شما آموزش دهیم اگر روش دیگری برای حل این موضوع سراغ دارید و یا نظری درباره گیر کردن آپدیت مک بوک دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش انجام کلیک راست و حل مشکل کار نکردن آن در مک بوک
آموزش ۱۰ روش انجام کلیک راست و حل مشکل کار نکردن آن در مک بوک
حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook)
آموزش روش حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook)
حل مشکل روشن نشدن و بالا نیامدن مک بوک (MacBook)
۱۱ روش حل مشکل روشن نشدن و بالا نیامدن مک بوک (MacBook)
نصب مک روی ویندوز
آموزش کامل ۲ روش نصب سیستم عامل مک روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات