آموزش روش مدیریت ، گذاشتن و ایجاد لینک در ورد (Word)

آموزش ۷ روش مدیریت ، گذاشتن و ایجاد لینک در ورد (Word)

چگونه با کلیک روی یک کلمه در ورد به صفحه مورد نظر برویم؟ ? هایپرلینک در ورد چیست ؟ شاید این سوال ها شما در هنگام استفاده از ورد باشد. افزودن لینک ها به سند Word روشی آسان برای دسترسی سریع مطلب خوانندگان شما به اطلاعات در وب یا بخش دیگری از یک سند است، بدون اینکه نیاز داشته باشید مطلب را در صفحه درج کنید. بیایید به روش های مدیریت ، گذاشتن و ایجاد لینک در ورد (Word) بپردازیم.

نحوه حذف ، مدیریت و ساخت لینک در ورد

Insert, Delete, and Manage Hyperlinks in Microsoft Word

پیش از این آموزش ساخت فهرست در ورد و همچنین آموزش رفع مشکل بهم چسبیدن کلمات را برای شما عزیزان قرار دادیم. در این پست به شما یاد خواهیم داد که بتوانید پیوندها را در سند Word خود وارد تصاویر، فایلهای موسیقی، پوشه فایلهای ویدئویی و حتی صفحات وب کنید. پیوندهای شما می توانند تصاویر، متن یا هر چیز دیگری در سند شما باشند.

ساخت هایپر لینک در ورد و ارجاع آن به یک صفحه وب

می توانید یک کلمه یا عبارت را در سند Word خود به یک صفحه وب خارجی پیوند دهید، و با کلیک بر روی این لینک ها، وارد صفحات وب شوید. ابتدا URL مورد نظر خود را  را کپی کنید. سپس متنی را که می خواهید انتخاب کنید.

ایجاد لینک در ورد

سپس کلیک راست کرده و مانند شکل زیر ادامه دهید.

ایجاد لینک در ورد

سپس در سمت چپ صفحه گزینه Existing File or Web Page را انتخاب کنید.

ایجاد لینک در ورد

گذاشتن لینک در ورد را در انزل وب با شما همراه هستیم، سپس URL مورد نظر خود را کپی کرده و در محل  Address قرار دهید.

گذاشتن لینک در ورد

سپس روی گزینه OK کلیک کنید تا تبدیل متن به لینک در ورد انجام شود.

تبدیل متن به لینک در ورد

اکنون شما کار خود را به درستی انجام داده اید و نحوه قرار دادن لینک در ورد را آموخته اید.

گذاشتن لینک در ورد برای متصل کردن بخش های یک سند

اگر با یک سند بزرگ ورد کار می کنید، امکان دارد بخواهید خوانندگان متن شما بتوانند از یک فصل به فصل دیگر بروند و این انتقال همگی در یک سند ورد اتفاق بیفتند، اینگونه تصور کنید که در فصل یک متن خود اشاره به فصل دو می کنید و دوست دارید خوانندگان مطلب شما  بتوانند با یک کلیک به آنجا بروند، پس نحوه هایپرلینک در ورد بدین شکل را با ما همراه باشید.

برای این کار ابتدا باید یک Bookmark داشته باشید، چگونه Bookmark کنیم؟ برای اینکه کار شما ساده تر شود ما آموزش های کاملا تصویری و قدم به قدم برای شما قرار داده ایم.

در ابتدا نشانگر موس خود را جایی که می‌خواهید بوک مارک کنید قرار دهید.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس به گزینه Insert در بالای صفحه بروید.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس روی گزینه Bookmark کلیک کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

اکنون برای Bookmark خود یک اسم انتخاب کنید، اسم باید با حروف شروع شود ولی می‌تواند در آن اعداد هم باشد.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس روی گزینه Add کلیک کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

حالا شما Bookmark خود را ساخته اید، نوبت آن است که متن مورد نظر خود را که می‌خواهید از آن به Bookmark مورد نظر خود منتقل شوید انتخاب کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

متن را انتخاب کرده، روی آن کلیک راست کنید، و از گزینه Link گزینه Inser Link را انتخاب کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس در صفحه جدید به سمت چپ صفحه رفته و گزینه Place In This Document را انتخاب کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

در اینجا اکنون لیست بوک مارک های خود را می‌بینید، هر کدام را که مد نظرتان است انتخاب کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

اکنون شما آموزش Bookmark در Word و لینک کردن آن را آموخته اید.

نحوه لینک دادن در فایل ورد به یک ایمیل

اگر در یک فایل قصد دارید یک ایمیل به عنوان را ایجاد لینک در ورد قرار دهید، با ما همراه باشید. ابتدا متن مورد نظر خود را انتخاب و روی آن راست کلیک کنید.

ایجاد لینک در ورد

سپس از گزینه Link گزینه Inser Link را انتخاب کنید.

حذف لینک در ورد

سپس در سمت چپ صفحه گزینه E-Mail Address را انتخاب کنید.

حذف لینک در ورد

سپس ایمیل مدنظرتان را در بخش مورد نظر بنویسید، سپس ورد به طور خودکار متن mailto را به ابتدا آدرس ایمیل اضافه می کند.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس روی گزینه OKکلیک کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

اکنون شما نحوه قرار دادن Hyperlink در ورد برای یک ایمیل را آموخته اید.

لینکی را ایجاد کنید که یک سند جدید ایجاد کند

همچنین می توانید هنگام کلیک بر روی آن، لینکی را ایجاد کنید که یک سند Word خالی جدید ایجاد کند. این می تواند مفید باشد بخصوص زمانی که قصد ساخت مجموعه ای از اسناد را دارید.

متنی را که می خواهید تبدیل به لینک شود را انتخاب کنید و سپس بر روی آن کلیک راست کنید.

نحوه قرار دادن لینک در ورد

سپس از گزینه Link گزینه Inser Link را انتخاب کنید.

نحوه قرار دادن لینک در ورد

سپس در سمت چپ صفحه گزینه Create New Document را انتخاب کنید.

نحوه قرار دادن لینک در ورد

سپس اسمی که می‌خواهید سند ورد جدیدتان به آن نام باشد را انتخاب کنید.

چگونه bookmark کنیم

آیا می خواهید سند جدید را بعداً ویرایش کنید یا اکنون؟ اگر اکنون (Now) گزینه ویرایش سند جدید را انتخاب کنید، سند Word ایجاد شده و سند جدید را فوراً باز می شود.

نشانه گذاری سند در ورد

سپس روی گزینه OK کلیک کنید.

کراس رفرنس در ورد

نحوه تغییر هایپر لینک

تا کنون نحوه هایپرلینک در ورد در ورد را به آموزش دادیم، اکنون وقت آن رسیده که یاد بگیریم چگونه آن را تغییر دهیم، گاها پیش می آید که در یک سند ورد بخواهیم یک لینک را تغییر بدهیم از این رو ابتدا متن مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلیک راست کرده و بعد از آن گزینه Edit Hyperlink را انتخاب کنید.

نحوه هایپرلینک در ورد

آدرس جدید را در بخش Address بنویسید.

نحوه هایپرلینک در ورد

سپس گزینه OK را بزنید.

چگونه با کلیک روی فهرست به صفحه مورد نظر برویم

حذف لینک در ورد

برای پاک کردن یک هایپرلینک کافی است، لینک مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلیک راست کنید و بعد از آن گزینه Remove Hyperlink را انتخاب کنید.

حذف لینک در ورد

اکنون آموزش تکمیل شد و امیدواریم که تا اینجای کار لذت برده باشید، در ادامه با انزل وب همراه باشید تا آموزش روش های جدید که بیشتر در نسخه های بروز ورد مورد استفاده قرار می‌گیرد را آموزش دهیم.

لینک کردن به وب سایت یا دیگر اسناد ورد به روش های جدید

برای هر مرحله برای شما فیلمی قرار داده ایم که به شکل آسان تر آموزش هارا فرا بگیرید.

متن یا تصویری را که می خواهید به لینک تبدیل کنید را انتخاب کنید. شما می توانید هر متن یا تصویر موجود در سند ورد خود را به یک لینک تبدیل کنید. متن را انتخاب کنید یا روی تصویری که می خواهید به یک لینک (هایپر لینک) تبدیل شوید کلیک کنید.

برای وارد کردن یک تصویر  به عنوان لینک در سند خود ، روی برگه Insert کلیک کرده و گزینه “Pictures” را انتخاب کنید. می توانید  از حافظه کامپیوتر خود برای اضافه کردن یک فایل تصویری از قسمت Browse استفاده کنید. همچنین می توانید از  Clipart را برای استفاده به عنوان لینک استفاده کنید.

روی برگه Insert کلیک کنید. این برگه ای را به شما امکان می دهد که چیز های مختلفی را در سند خود وارد کنید. اگر از Word 2003 یا قبل استفاده می کنید ، به جای آن روی منوی Insert کلیک کنید.

بر روی دکمه “Hyperlink” کلیک کنید. این دکمه تصویری از یک کره با پیوند دارد و می توانید در بخش “Links” مشاهده کنید.

آدرس وب سایت را در قسمت “Address” تایپ یا جایگذاری کنید. با باز کردن منوی کشویی لیستی از سایتهای اخیراً بازدید شده نمایش داده می شود.

اگر می خواهید به جای آن به یک فایل پیوند دهید ، کامپیوتر خود را برای فایلی که می خواهید به آن لینک بزنید ، Browse کنید.

همچنین می توانید این لینک را داشته باشید که خواننده را به یک فایل ورد جدید انتقال دهید. در منوی سمت چپ گزینه “اCreate a new document” را انتخاب کنید و سپس مکانی را که  می خواهید فایل در آن ایجاد شود را انتخاب کنید.

چرا ScreenTip بسازیم؟

یک ScreenTip (اختیاری) تنظیم کنید. با کلیک بر روی دکمه “ScreenTip” می توانید متنی را که کاربر با قرار دادن موس بر روی لینک قرار می دهد تغییر دهید. به طور پیش فرض آدرس وب سایت یا مسیر پرونده را نمایش می دهد.

لینک کردن به یک ایمیل

متن را های لایت کنید یا روی تصویری که می خواهید به یک لینک ایمیل تبدیل شود کلیک کنید. می توانید از متن یا تصویر موجود در سند ورد خود استفاده کنید.

بر روی تب Insert کلیک کرده و “Hyperlink” را انتخاب کنید. اگر از Word 2003 استفاده می کنید ، به جای آن از منوی Insert استفاده کنید.

از “منوی سمت چپ” گزینه “Email Address” را انتخاب کنید. با این کار می توانید آن را را پیکربندی کنید.

آدرس و موضوع را وارد کنید. این آدرسی خواهد بود که خواننده برای ارسال ایمیل به آن ارسال می کند. آنچه شما در قسمت “موضوع” وارد می کنید برای خواننده بطور خودکار پر خواهد شد، اما در صورت تمایل قادر به تغییر آن خواهند بود.

اگر از Outlook استفاده می کنید، آدرسهای ایمیل اخیراً مورد استفاده در قسمت انتهای پنجره را مشاهده خواهید کرد.

لینک را امتحان کنید. پس از ایجاد لینک ، می توانید با نگه داشتن Ctrl / ⌘ Cmd و کلیک بر روی آن ، آن را تست کنید.

لینک دادن به یک مکان خاص  در همان سند اصلی

مکان نما (موس) را در نقطه ای در سندی که می خواهید به آن لینک دهید قرار دهید. می توانید از ابزار Bookmark برای ایجاد پیوند به نقاط خاص در سند استفاده کنید.  می توانید بخشی از متن را های لایت کنید، یک تصویر را انتخاب کنید یا فقط مکان نما خود را در محلی که می خواهید قرار دهید.روی برگه Insert کلیک کنید و “Bookmark” را انتخاب کنید. این مورد را در بخش “Links” پیدا خواهید کرد.

برای بوک مارک اسم تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که این اسم به اندازه کافی توصیفی است که بتوانید آن را تشخیص دهید. این امر به ویژه در صورتی که از بسیاری از بوک مارک ها استفاده می کنید مهم است یا هنگامی که دو نفر مشغول ویرایش یک سند هستند این امر مهم است.

نام های بوک مارک ها باید با یک حرف شروع شوند اما می توانند شامل شماره باشند. شما نمی توانید از Space استفاده کنید، اما می توانید به جای آن از Underline استفاده کنید.

برای درج Bookmark روی “Add” کلیک کنید. بوک مارک ها توسط براکت ها محاصره می شوند. اینها به طور پیش فرض در نسخه های جدیدتر Word نمایش داده نمی شوند. برای نمایش بوک مارک ها ، بر روی برگه File ، گزینه “Options” را انتخاب کرده و سپس روی “Advanced” کلیک کنید. به قسمت “نShow document content” بروید و کادر “Show bookmarks” را علامت بزنید.

متن یا تصویری را که می خواهید برای آن لینک را ایجاد کنید. متن را های لایت کنید یا بر روی تصویری که می خواهید به لینک پیوند به بوک مارک تبدیل کنید، کلیک کنید.

بر روی دکمه “Hyperlink” در برگه درج کلیک کنید. با این کار پنجره “Insert Hyperlink” باز می شود.

بوک مارک مورد نظر برای لینک دادن را انتخاب کنید. اگر در حال حاضر موجود نیست  “Bookmarks” ها را گسترش دهید. بوک مارک مورد نظر برای لینک دادن را انتخاب کنید. همچنین می توانید از سبک های عنوانی که در طول سند اعمال کرده اید، انتخاب کنید.

برای درج لینک ، روی “OK” کلیک کنید. می توانید پس از قرار دادن آن با نگه داشتن Ctrl / ⌘ Cmd و کلیک بر روی آن، آن را تست کنید. سند شما باید به مکان بوک مارک بروید.

نظرات و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز روش های نشانه گذاری سند در ورد و آموزش Bookmark در Word را به شما آمورش دادیم. نظر شما راجع این آموزش چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حذف لینک در ورد، تبدیل متن به لینک در ورد و یا نحوه حذف ، مدیریت و ساخت لینک در ورد را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • حسین says:

    سلام، وقت بخیر
    میخوام همه منابعی که در متن بکار رفته رو به قسمت مراجع لینک کنم. باید هر کدوم از منابع رو بصورت جدا انجام داد یا میشه با یک حرکت همه رو با هم انجام بدم؟