راهنما: وای فای دایرکت چیست و چگونه از Wi-Fi Direct استفاده کنیم؟

راهنما: وای فای دایرکت چیست و چگونه از Wi-Fi Direct استفاده کنیم؟

امروزه دستگاه های مختلفی از ویژگی وای فای دایرکت (Wi-Fi Direct) ↔️ پشتیبانی می کنند. برای آشنایی با این قابلیت، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. امروز در انزل وب قصد داریم تا وای فای دایرکت و همینطور نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

بررسی Wi-Fi Direct در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ ، تلوزیون ، گوشی و..

What Is Wi-Fi Direct, and How Does It Work?

به صورت کلی قابلیت Wi-Fi Direct به دو دستگاه اجازه می دهد تا بدون نیاز به مودم، روتر و.. با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پس یکی از روش های اتصال مستقیم دو دستگاه می باشد که در ادامه آن را بیشتر بررسی می کنیم.

وای فای دایرکت چیست؟

WiFi Direct چیست؟ همانطور که اشاره کردیم، ویژگی وای فای دایرکت به دو دستگاه این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مودم و.. از طرق وای فای به یکدیگر متصل شوند. در واقع با این روش ارتباطی مانند بلوتوث اما با استفاده از وای فای ایجاد می شود. وای فای دایرکت از نظر مفهومی شبیه حالت ad-hoc می باشد. با این حال راهی آسانتر نسبت به آن برای کشف خودکار دستگاه های مجاور را شامل می شود.

وای فای دایرکت چیست ؟

همچنین اگر به دنبال انتقال فایل سریع بین اندروید هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۰ تا از سریعترین و بهترین برنامه برای انتقال فایل اندروید را هم مطالعه نمایید.

وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ و..

از قابلیت Wi-FI Direct در دستگاه های مختلف برای کارهای مختلف می توان استفاده کرد. به طور مثال می توان به Roku 3، Miracast لوازم جانبی مانند موس، کیبورد، پرینتر  و.. اشاره کرد. قابل ذکر است که سیستم عامل اندروید نیز از این ویژگی به صورت داخلی پشتیبانی می کند. با توجه به نیاز های سخت افزاری کم، دستگاهی هایی که از وای فای داخلی استفاده کنند، می تواند با این ویژگی نیز کار کنند.

وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ و..

همینطور اگر از کاربران شیریت هستید، مطالعه مطلب آموزش کامل نصب و نحوه کار با شیریت کامپیوتر : انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

روش کار Wi-Fi Direct (انتقال فایل با وای فای دایرکت به کامپیوتر)

به صورت کلی Wi-Fi Direct از همان فناوری وای فای استفاده می کند. دستگاه های که مجهز به وای فای هستند، از آن برای اتصال به مودم استفاده می کنند. با کمک ویژگی Wi-Fi Direct می توان یک نقطه دسترسی ایجاد کرد که سایر دستگاه ها با استفاده از وای فای به آن متصل شوند. این اتصال به صورت مستقیم و بدون نیاز به واسطه دیگری (مانند مودم) انجام پذیر خواهد بود. قابل ذکر است که از ویژگی و پروتکل های دیگری نیز کمک گرفته می شود:

  • Wi-Fi Direct Device and Service Discovery: با کمک این پروتکل به دستگاه هایی که از وای فای دایرکت پشتیبانی می کنند، راهی ساده برای کشف یکدیگر داده می شود. به طور مثال یک دستگاه می تواند تمام دستگاه های سازگار در محدوده را شناسایی کند. البته این لیست قابل محدود شدن است تا فقط دستگاه هایی که نیاز است، اجازه اتصال داشته باشند.
  • Wi-Fi Protected Setup: وقتی دو دستگاه به هم متصل می شوند، آن ها از طریق Wi-Fi Protected Setup یا WPS متصل می شوند.
  • WPA2: از این نوع رمزگذاری جهت افزایش امنیت استفاده می شود. قابل ذکر است که WPA2 امن ترین روش رمزگذاری فعلی برای وای فای است.

استفاده از وای فای دایرکت در ویندوز ۱۰ (تنظیمات WiFi Direct در ویندوز ۱۰)

برای فعال سازی WiFi Direct در ویندوز ۱۰ از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

  1. ابتدا دستگاه مورد نظر را برای اتصال به کامپیوتر روشن کنید.
  2. به قسمت Settings, Network, Internet رفته و روی WiFi Settings کلیک کنید.
  3. در لیست به دنبال جایگزین Wi-Fi Direct باشید. مطابق دستورالعمل های ذکر شده در صفحه Wi-Fi Direct را فعال کنید.
  4. بخش های Network Name (SSID) و Passcode را یادداشت کنید زیرا به آن ها نیاز خواهید داشت.
  5. کامپیوتر خود را روشن کرده و در سرچ ویندوز Wireless را وارد کنید. در نتایج روی Manage Wireless Networks کلیک کنید.
  6. روی Add کلیک کرده و روی وای فای مورد نظر برای اتصال کلیک کنید. برای این کار به پسورد نیاز خواهید داشت.

حال کامپیوتر شما و دستگاه مورد نظر از طریق وای فای دایرکت در ویندوز ۱۰ بهم متصل شده اند.

در پایان برای انتقال فایل بین سیستم های مختلف، مطالعه مطلب ۶ روش انتقال فایل بین آیفون (iOS) و اندروید با برنامه، کامپیوتر و .. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز وای فای دایرکت برای کامپیوتر و.. را بررسی کردیم. استاندارد وای فای دایرکت می تواند کاربرد های زیادی در زندگی ما داشته باشد. با این حال باید منتظر پیشرفت های بیشتری برای این ویژگی باشیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه وای فای دایرکت لپ تاپ و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش استفاده همزمان از وای فای و کابل شبکه در ویندوز
آموزش 12 روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل پیدا نکردن وای فای در ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش ۴ روش وصل شدن به وای فای بدون داشتن رمز
آموزش روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون
آموزش ۶ روش رفع مشکل روشن شدن خودکار وای فای آیفون

نظرات