گذاشتن علامت تیک در اکسل

آموزش ۴ روش گذاشتن علامت تیک در اکسل

استفاده و گذاشتن علامت تیک در اکسل (Excel) ✅ برای بسیاری از شغل‌ها مثل حسابداری و انبارداری مفید است، همچنین تمام افرادی که با جدول اکسل کار می کنند روش های گوناگونی برای گذاشتن تیک در اکسل را دارند اما ما امروز آسان‌ترین نحوه قرار دادن گزینه تیک و تغییر شکل آن در اکسل (Excel) را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه قرار دادن گزینه تیک و تغییر شکل آن در اکسل (Excel)

Learn how To Put a Checkmark in Excel

علامت تیک در اکسل برای نشان دادن اینکه یک کار مشخص انجام شده است یا خیر، استفاده می شود. اما سوال بسیاری از کاربران این است که علامت تیک در اکسل کجاست؟ و در اکسل چگونه تیک بزنیم ؟ در واقع استفاده از علامت تیک کاربردهای بسیاری دارد و در ادامه چند روش ساده برای درج علامت تیک در اکسل را در کنار هم مرور می کنیم.

قرار دادن تیک در اکسل

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای اینکار استفاده از Copy/Paste است، شما می توانید از هرکجا علامت تیک و یا ضربدر را کپی کرده و آن را در اکسل وارد کنید به سادگی و بدون هیچ کار پیچیده ای علامت تیک را کپی کرده و فایل اکسل خود را باز کنید سپس با کلیک راست علامت تیک را در کادر دلخواه خود وارد کنید؛ ما برای راحتی کار شما دو نوع تیک و ضربدر را قرار داده‌ایم که از آن‌ها نیز می توانید استاده کنید.

✕  ✖  ✓  ✔

در راستای آموزش اکسل ، حذف موارد تکراری در اکسل را نیز از دست ندهید.

گذاشتن تیک در اکسل با کلید میانبر کیبورد

در ویندوز به راحتی می توانید با چند کلید ساده تیک ضربدر و هر علامت دیگری را انتخاب کنید، برای اینکار ابتدا فونت اکسل را بر روی Wingdings 2 قرار دهید سپس اندازه فونت در سایز ترجیحا ۱۲ قرار داده و برای زیبا تر شدن تغییر رنگ تیک در اکسل رنگ فونت را سبز انتخاب کنید سپس کنترل میانبر Shift +p را بزنید و مشاهده خواهید کرد که تیک شما اعمال شده است، برای علامت ضربدر نیز همین روند را در پیش بگیرید و به جای کلید میانبر قبلی کلید Shift+o را فشار دهید مانند تصویر زیر:

آموزش روش گذاشتن علامت تیک در اکسل

آموزش روش گذاشتن علامت تیک در اکسل

آموزش روش گذاشتن علامت تیک در اکسل

برای ایجاد ضربدر از رنگ قرمز استفاده کنید، بعد از اتمام کار زدن علامت تیک در اکسل برای ایجاد تیک های بیشتر می توانید تیک و ضربدری را که درست کردید را کپی کنید و در سلول های دیگر اکسل وارد کنید برای Copy/Paste کردن هم می توانید از کلید میانبر  Ctrl+c  و برای الحاق کردن آن Ctrl+v را بفشارید و گزینه تیک در اکسل را فعال کنید.

استفاده از Symbol برای درج علامت‌ها در اکسل

سمبل تیک در اکسل به راحتی امکان پذیر است کافی است همانطور که در تصویر می بینید قبل از هر کاری ابتدا بر بروی سلول یا کادر مورد نظر کلیک کنید سپس در قسمت Insert اکسل گزینه Symbol را انتخاب کنید.

استفاده از Symbol برای درج علامت‌ها در اکسل

سپس در پنجره باز شده چک باکس در اکسل فونت Segoe UI Symbol را انتخاب کنید و در شکل های مختلف علامت تیک را بزنید.

در پنجره symbol شما توانایی قرار دادن مربع در اکسل و یا علامت خط تیره در اکسل و حتی علامت ستاره در اکسل را به سادگی خواهید داشت.

چک باکس در اکسل

حتی می توانید در همین پنجره فونت Wingdings 2 را انتخاب کنید و تیک های دیگری نیز انتخاب کنید اما در نهایت انتخاب نوع این تیک‌ها و روش درج آن‌ها بستگی به سلیقه و کاربرد آن برای شما دارد.

گزینه تیک در اکسل

گذاشتن علامت تیک با استفاده از فرمول CHAR

روش دیگر درج تیک در اکسل استفاده از فرمول است، برای این کار ابتدا مانند روش های قبل فونت را تغییر می دهیم به Wingdings زیرا در حالت عادی با اعمال فرمول‌ها با این شکل مواجه می شویم (ü)، به همین دلیل ابتدا فونت را تغییر می دهیم سپس برای وارد کردن علامت های مختلف در اکسل فرمول‌های زیر را در سلول وارد می کنیم.

  1. فرمول (CHAR(252= برای درج علامت تیک
  2. فرمول (CHAR(254= برای درج علامت تیک داخل باکس
  3. فرمول (CHAR(251= برای درج علامت ضربدر
  4. فرمول (CHAR(253= برای درج علامت ضربدر داخل باکس

درج تیک با استفاده از فرمول

این روش معمولا برای استفاده در فایل‌هایی که تعداد سلول های زیادی دارند و جمع تیک در اکسل که امکان کپی کردن تیک وجود ندارد مناسب تر است.

در راستای استفاده از فرمول در اکسل مطلب رفع مشکل عدد صفر در اکسل نیز برای شما مفید است.

درج تیک با فعال سازی اصلاح خودکار (Autocorrect)

اکسل و برنامه های مشابه ویژگی به نام اصلاح کلمات دارند به طور مثال شما اگر کلمه Helo را تایپ کنید کلمه Hello برای اصلاح تایپ خواهد شد از این ویژگی می توانید برای تسریع در کار استفاده کنید و هر زمان نیاز درج تیک در اکسل را داشتید اکسل به طور خودکار این کار را به راحتی برای شما انجام خواهد داد.

برای اینکار مانند تصویر ابتدا به بر بروی file کلیک کنید و سپس گزینه Options را انتخاب کنید.

گذاشتن تیک در اکسل

حال در پنجره جدید از بین گزینه های زیر گزینه Proofing را کلیک کنید.

گذاشتن تیک در اکسل

بعد از این کار، در سمت راست این پنجره گزینه Auto correct options را مشاهده خواهید کرد که باید بر روی آن کلیک کنید.

گذاشتن تیک در اکسل

حال به پنجره ای به شکل زیر راهنمایی می شوید. به محل کادر قرمز توجه کنید برای مرحله آخر شما باید در قسمت replace با حروف بزرگ تایپ کنید CMARK و در قسمت جلویی این کادر نیز این تیک ✔ و یا تیک مورد نظر خود Copy/Paste کنید.

درج تیک در اکسل

حال Add کنید و گزینه OK را بزنید.

همچنین اگر نیاز به درج علامت های مختلف مانند تیک را در Word دارید، مطالعه مطلب آموزش کارکترهای ویژه در Word را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب، ما آموزش روش گذاشتن علامت تیک در اکسل را به طور کامل بررسی کردیم. روش های گوناگونی برای قرار دادن  گزینه تیک و تغییر شکل آن در اکسل (Excel) وجود دارد اما اینکه از کدام روش استفاده می کنید بستگی به نوع استفاده شما از اکسل و زمان شما دارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد اگر مشکلی در هر کدام از مراحل برای شما پیش آمد می توانید در بخش دیدگاه این پست سوال خود را درج کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
11 نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)
۱۰ نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)

نظرات